Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2005, 22:17   #81
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik denk dat Le Mur best meevalt. De Chateaubriand zal ongetwijfeld wel wat moeilijker zijn, omdat het ook literatuur uit de Franse Romantiek is. Anders beginnen met wat lichtere zaken, als bijvoorbeeld Simenon?
Ik denk dat dat het beste is. Het literatuuronderwijs omvatte precies de laatste twee jaar die aan mij voorbij gegaan zijn, dus ik heb nauwelijks nog boeken in het Frans gelezen. Eigenlijk alleen uittreksels uit boeken.

Maar goed, Simenon is een bekende auteur (stond op de Waalse lijst van Grootste Belgen dacht ik), dus die moeten ze hier in de plattelandsbibliotheek ook hebben. Volgens mij hebben ze in ieder geval een kast, d.w.z. een paar planken, met Franse literatuur. Anders kan ik het in Utrecht ook wel vinden natuurlijk, maar de uitdaging is groter om zo'n boek hier te vinden.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 22:41   #82
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ah, Simenon is van Maigret zie ik nu. Kijk, zoveel weet ik dus van Franstalige literatuur.

Ik zie dat er behalve veel vertalingen vier Franstalige titels van Simenon in de bibliotheek hier beschikbaar zijn, dus ik kan zelfs nog kiezen. Le Mur van Sartre is zelfs in tweevoud op voorraad! Pas op, ik heb het hier dus over een kleine dorpsbibliotheek op het Drentse platteland, ver weg van het Franse taalgebied. Het valt me dus alleszins mee.

Ik zal volgende week (de bibliotheek is maar een paar dagen per week open ) eens gaan kijken.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be