![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, Simenon is een bekende auteur (stond op de Waalse lijst van Grootste Belgen dacht ik), dus die moeten ze hier in de plattelandsbibliotheek ook hebben. Volgens mij hebben ze in ieder geval een kast, d.w.z. een paar planken, met Franse literatuur. Anders kan ik het in Utrecht ook wel vinden natuurlijk, maar de uitdaging is groter om zo'n boek hier te vinden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, Simenon is van Maigret zie ik nu. Kijk, zoveel weet ik dus van Franstalige literatuur.
![]() Ik zie dat er behalve veel vertalingen vier Franstalige titels van Simenon in de bibliotheek hier beschikbaar zijn, dus ik kan zelfs nog kiezen. Le Mur van Sartre is zelfs in tweevoud op voorraad! Pas op, ik heb het hier dus over een kleine dorpsbibliotheek op het Drentse platteland, ver weg van het Franse taalgebied. Het valt me dus alleszins mee. Ik zal volgende week (de bibliotheek is maar een paar dagen per week open ![]() |
![]() |
![]() |