Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2006, 20:36   #81
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
De politie en de overheid mogen zeggen wat ze willen, maar als mensen die ik ken zeggen dat ze last hebben gehad met Marokkanen dan geloof ik die.
Het probleem met die redenering is dat u het alleen maar hoort als er problemen zijn, als alles goed gaat hoort u niets.
Oud 16 januari 2006, 21:49   #82
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het probleem met die redenering is dat u het alleen maar hoort als er problemen zijn, als alles goed gaat hoort u niets.
Indien er zo weinig schandalen zijn met vreemdelingen dan kan het VB de feiten niet gebruiken: die zouden her toe leiden dat mensen dan misschien inderdaad hun kinderen islamitisch gaan willen opvoeden...
Daarom zaagt het VB dat ze hun waarheid niet mogen vertelllen, en dat is omdat er geen waarheid is: ze kunnen die alleen verzinnen.
Een verzonnen waarheid heet een leugen
Leugens vertellen om mensen zwart te maken heeft geen zin en mag niet van de mensenrechten.
Het lijkt op het liedje "er is een gat in de eeemer, lieve Doris, lieve Doris..."
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 21:51   #83
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat er overal en altijd problemen zijn met Marokkanen. Uiteraard zijn er ook Marokkanen waar niemand problemen mee heeft. Maar ik hoor van verschillende mensen (en dat zijn geen racisten of mensen die iets te maken hebben met het Vlaams Belang) dat er bij hen in de buurt regelmatig problemen zijn.

Dat de overheid die problemen blijft ontkennen zorgt bij heel wat mensen tot frustraties en vergroot de problemen alleen maar.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 21:55   #84
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Van Den Bosch zal allicht tevredener zijn geweest met de vrijdag visdag van de katholieken
Zijn actie tegen de moslimexecutieve was stupied. Hem daarmee als racist betitelen even verkeerd. Hij heeft meer respect voor dieren dan voor mensen.
Maar dit geeft absoluut het VB allemaal niet het recht om mensen op te stoken. Het VB wijst niet op onrecht: het verricht er door mensen zwart te maken. Je hebt echt wel een eenzijdige kijk op de realiteit...
Ik geef het op Eric,ik betreur racisme,veralgemening en zwartmakerij maar de eenzijdige kijk op de realiteit komt van u omdat u alles blijkbaar beter weet,dus wat nut heeft een discussie?
Oud 16 januari 2006, 21:59   #85
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je begrijpt toch dat dit dient geplaatst te worden tegenover meerdere mensen.
Ik ben ooit overvallen door een man met één oog, ik heb steeds autoongevallen met mensen die kaal zijn. Mijn bazen waren meestal vrouwen en buurman is een beenhouwer met een hardhorende vrouw.
Mag ik nu gaan vertellen dat mijn kat geen eten heeft omdat beenhouwerswijven niet begrjpen wat ik bedoel, dat kletskoppen het verkeer onveilig maken en dat wanneer de mannen terug aan de macht zijn het veel beter zou gaan met onze economie?
Dat is wat het VB doet: verkeerde conclusies trekken, bang maken van een zeer kleine groep mensen.
Ik laat me niets wijsmaken, dat wil jij toch ook niet?
Nogmaals, wat het Vlaams Belang doet maakt mij niets uit. Ik loop echt niet weg van schrik als ik iemand met een andere huidskleur zie. Maar als iemand zegt dat er bij hem of haar in de buurt een Marokkaanse bende voor problemen zorgt, worden die personen er dikwijls van beschuldigd van racist en Vlaams Belangers te zijn.
Oud 16 januari 2006, 22:37   #86
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik geef het op Eric,ik betreur racisme,veralgemening en zwartmakerij maar de eenzijdige kijk op de realiteit komt van u omdat u alles blijkbaar beter weet,dus wat nut heeft een discussie?
Bittersweet, dat is inderdaad de enig mogelijke conclusie.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 22:39   #87
luc broes

Standaard

Citaat:
Nogmaals, wat het Vlaams Belang doet maakt mij niets uit. Ik loop echt niet weg van schrik als ik iemand met een andere huidskleur zie. Maar als iemand zegt dat er bij hem of haar in de buurt een Marokkaanse bende voor problemen zorgt, worden die personen er dikwijls van beschuldigd van racist en Vlaams Belangers te zijn.
dat is helemaal niet hetzelfde. Ik ben VB en helemaal geen racist, wel integendeel!
Oud 16 januari 2006, 22:41   #88
luc broes

Standaard

Citaat:
Uiteraard ! Met auto's is dat ook zo. 100 auto's rijden probleemloos, één auto heeft een botsing, en enkel dat laatste is nieuws.
Oud 16 januari 2006, 22:55   #89
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Uiteraard ! Met auto's is dat ook zo. 100 auto's rijden probleemloos, één auto heeft een botsing, en enkel dat laatste is nieuws.
met marrokanen is het net omgedraait als met auto's blijkbaar...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 00:05   #90
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
met marrokanen is het net omgedraait als met auto's blijkbaar...
Jij bent geen racist, en niemand schijnt enig probleem te hebben met je flauwe en verzuurde opmerking.
We weten van niets en er is geen probleem met ons en andere vb-ertjes: hahahahahaha
Oud 17 januari 2006, 00:18   #91
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent geen racist, en niemand schijnt enig probleem te hebben met je flauwe en verzuurde opmerking.
We weten van niets en er is geen probleem met ons en andere vb-ertjes: hahahahahaha
Zo grappig vond ik het niet hoor, die vernaggelde kijk op de wereld van die kerel.
Oud 17 januari 2006, 00:29   #92
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Wat een betweter: hoe weet jij nu waar ik allemaal verblijf?
Hoe lang denk je dat ik er al kom: in de zogenaamde gevaarlijke buurten?
Dat ik er ook officieel gewoond heb?
Jij raaskalt maar: ben je de toekomstige minister van voorlichting van het VB, de comical Ali ?
Als NVA-er een gedroomde toekomst nietwaar: eerst wat nva-er spelen en dan gaan kokkerellen en morrellen bij de concurrentie!
En vooral niet concreet antwoorden hé ? Doorzichtig hoor. Helaas ben ik niet zo dom om mij door wat makkelijk geschimp op mijn paard te laten zetten. Ik heb al genoeg de Bubbels aanhoord om te merken wanneer een leugenaar met gezwollen praatjes probeert rond de pot te draaien.

Zeg mij eens, hoe lang pendel jij al tussen Menen en Borgerhout? Da's hoogstens een uur of twee-drie sporen, twee keer per dag, dat moet te doen zijn...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 17 januari 2006 om 00:35.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 00:57   #93
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
En vooral niet concreet antwoorden hé ? Doorzichtig hoor. Helaas ben ik niet zo dom om mij door wat makkelijk geschimp op mijn paard te laten zetten. Ik heb al genoeg de Bubbels aanhoord om te merken wanneer een leugenaar met gezwollen praatjes probeert rond de pot te draaien.

Zeg mij eens, hoe lang pendel jij al tussen Menen en Borgerhout? Da's hoogstens een uur of twee-drie sporen, twee keer per dag, dat moet te doen zijn...
Simpel: mijn zoon woont naast de "Roma".
Een vriendin woont in de "Kattenberg"
Ik had een atelier in de "Kattenberg"
Mijn stamcafés waren op het Dageraadsplein, ik zit er bijna alle veertien
dagen in bijvoorbeeld het "Zeezicht".
Ik ken de buurt op mijn duimpje gedurende meer dan dertig jaar.
Samen met een "allochtone" kunstenares maakte ik enkele jaren geleden een film anex bewegingstheaterstuk, gericht tegen de absurditeit van het dragen van sluiers en burqa's. Ik werd teruggevraagd het volgende jaar en niet vermoord zoals Van Gogh.
Borgerhout is prachtig, Antwerpen is Amsterdam niet...

Feiten mijnheer, zijn anders dan veronderstellingen, verdachtmakingen, insinuaties.
Die beheers jij, en je mag er fier op zijn.
De trein rijdt trouwens van West-Vlaanderen naar Antwerpen in exact één uur en één kwartier.
Dus enige realiteitszin is je totaal vreemd, natuurlijk...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 17 januari 2006 om 01:02.
Oud 17 januari 2006, 01:06   #94
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben geen racist,nee.Ik heb niets tegen niemand in feite.Maar ik wil enkel niet over me heen laten lopen.Jij echter, haat blijkbaar een heleboel mensen, en je hebt duidelijk een obsesioneel probleem met je politieke tegenstanders van het VB.( waar ik niet bij behoor ter verduidelijking).Dit komt waarschijnlijk omdat je gefrustreerd bent omdat die veel meer aanhang hebben dan dat clubje waartoe jijzelf behoort...niet schoon hoor, zo jaloers zijn...
Oud 17 januari 2006, 01:09   #95
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Feiten? Hier feiten.

Ik woon in Antwerpen Noord, een buurt vol negers. Nooit last met die mensen.

Ik ken redelijk wat Polen. Nooit last met die polen.

Ik heb jaren met tram twaalf gereden tussen hoboken en 't stad en 't was wekelijks wel iets.

De strijd tegen het racisme is één ding (en een goed ding), de kop in 't zand steken omwille van de multikul zever is een heel ander ding.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 01:32   #96
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik ben geen racist,nee.Ik heb niets tegen niemand in feite.Maar ik wil enkel niet over me heen laten lopen.Jij echter, haat blijkbaar een heleboel mensen, en je hebt duidelijk een obsesioneel probleem met je politieke tegenstanders van het VB.( waar ik niet bij behoor ter verduidelijking).Dit komt waarschijnlijk omdat je gefrustreerd bent omdat die veel meer aanhang hebben dan dat clubje waartoe jijzelf behoort...niet schoon hoor, zo jaloers zijn...
Wie haat ik? Welk "soort" van mensen?
VB-stemmers? Dat zijn doodgewone mensen die bang gemaakt zijn, op enkele verstokte oud-nazis na die zo oud zijn dat ze toch niets voorstellen.
VB-leiders? dat zijn zelfverklaarde krankzinnigen (islamofoben!). Ik amuseer er mij rot mee om hun afzeik te beluisteren en er op te reageren. Moesten ze niet bestaan men zou ze moeten uitvinden.
Maar ik haat wel bepaalde ideeën: Mensenhaat.
Is iemand die mensenhaat haat, is die nu haatdragend of juist niet?
Denk eens één minuutje na voor je prietpraat schrijft, of ik ga nog een hekel krijgen aan dommerikken, en dat is niet netjes.
Oud 17 januari 2006, 06:56   #97
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
dat is helemaal niet hetzelfde. Ik ben VB en helemaal geen racist, wel integendeel!
Ik beweer ook niet dat dat hetzelfde is. Maar 'Vlaams Belanger' wordt door een aantal mensen gezien als een scheldwoord en synoniem voor racist. En dat is een heel spijtige zaak. Want op die manier stigmatiseren ze een hele bevolkingsgroep en doen ze net datgene wat ze het Vlaams Belang verwijten.
Oud 17 januari 2006, 12:43   #98
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Feiten mijnheer, zijn anders dan veronderstellingen, verdachtmakingen, insinuaties.
Die beheers jij, en je mag er fier op zijn.
De trein rijdt trouwens van West-Vlaanderen naar Antwerpen in exact één uur en één kwartier.
op de site van onzer aller NMBS
Menen 10:57
Antwerpen caal 12:54
reistijd 01:57
met 1 overstap
[2310 ][732 ]

als je zelfs al zóó lomp bent wat blijft er dan over van uw andere argumenten?
Oud 17 januari 2006, 16:44   #99
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik beweer ook niet dat dat hetzelfde is. Maar 'Vlaams Belanger' wordt door een aantal mensen gezien als een scheldwoord en synoniem voor racist. En dat is een heel spijtige zaak. Want op die manier stigmatiseren ze een hele bevolkingsgroep en doen ze net datgene wat ze het Vlaams Belang verwijten.
Dat is dus aanzetten tot haat door de politiek correcten.
Oud 17 januari 2006, 17:56   #100
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie haat ik? Welk "soort" van mensen?
VB-stemmers? Dat zijn doodgewone mensen die bang gemaakt zijn, op enkele verstokte oud-nazis na die zo oud zijn dat ze toch niets voorstellen.
VB-leiders? dat zijn zelfverklaarde krankzinnigen (islamofoben!). Ik amuseer er mij rot mee om hun afzeik te beluisteren en er op te reageren. Moesten ze niet bestaan men zou ze moeten uitvinden.
Maar ik haat wel bepaalde ideeën: Mensenhaat.
Is iemand die mensenhaat haat, is die nu haatdragend of juist niet?
Denk eens één minuutje na voor je prietpraat schrijft, of ik ga nog een hekel krijgen aan dommerikken, en dat is niet netjes.
Aha, blijkbaar heb ik met de vinger een gevoelig plekje geraakt!Want je begint onbeleefd te worden, te schelden...Zoals gewoonlijk.
Jouw vijanden zijn dus een paar oude mannekkes en een hoop bangkakkers, aangevoerd door krankzinnige leiders.En op zo een zielige mensen zit gij dus altijd te kappen?Een beetje laf van je, vind je niet?Zo een grote sterke intelligente jongen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be