![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het Antwerpse schepencollege heeft de bouwaanvraag voor een gebedshuis aan de Boterlaarbaan in Deurne niet goedgekeurd. Tegen de aanvraag om twee panden aan de Boterlaarbaan te verbouwen tot een gebedshuis met koranschool zijn bijna 500 bezwaarschriften ingediend. Volgens het college zijn de bezwaren in verband met de verkeersveiligheid gegrond.
Het gebedshuis zou tijdens de week een 250-tal mensen over de vloer krijgen en tijdens de weekends 350, onder wie veel kinderen. De drukke en gevaarlijke Boterlaarbaan is hier niet op voorzien. In verband met de verordening rond gebedshuizen zijn de violen nog niet gestemd, toch zou het ontwerp in februari aan het college worden voorgelegd. Bron: GVA. Worden er soms geen bezwaarschriften ingediend tegen de katholieke kerken, en de synagogen in het centrum van Antwerpen? Het racistisch Antwerps schepencollege werkt hier duidelijk met 2 maten en gewichten. Dit heeft niets met verkeersveiligheid te maken, maar alles met racisme, discriminatie, en het viseren van de Antwerpse Moslims. http://www.vbwatch.org Laatst gewijzigd door Carina : 13 januari 2006 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu komen de VBers met n gekruiste-armen-attitude...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Wat heeft dit met racisme te maken? Als die bezwaren terecht zijn? Met zo'n voorbarige conclusies te trekken, speel je het VB enkel maar in de kaart ...
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de SP.A racistisch is, is al langer geweten, maar het lijkt mij nog een beetje vroeg om hier al meteen de hersenloze "jij racist!" slogan boven te halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Carina, welke partijen zetelen er in het Antwaarps schepencollege?! 100% VB of wat?! Want als ik de laatste jaren de politiek een beetje gevolgd heb, dan telt dit land maar één racistische partij, het VB, of gaat u mij nu het tegendeel bewijzen? Heel de maatschappij schuift alle schuld in de schoenen van de boodschapper, men kijkt niet meer naar de boodschap. 500 Bezwaren, ongetwijfeld allemaal van VB´ers... DUS, leg me nu eens uit dat dit " Dit heeft niets met verkeersveiligheid te maken, maar alles met racisme, discriminatie, en het viseren van de Antwerpse Moslims" werkelijk is. Sinds wanneer moet een schepencollege alles zomaar goedkeuren?
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer mag een schepencollege een eis van de moslims in vraag stellen? 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Ik doe graag veel melk in mijn koffie"
"Jij smerige racist, wat heb jij tegen zwart?" "OK ,OK ik zal ermee stoppen" "Jij smerige racist, wat heb jij tegen bruin?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De BOTERLAARBAAN? Daar is helemaal geen parkeerplaats!
PS dat ligt op 200 meter van mijn deur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moskee die er bij ons in de buurt is gekomen was er op een zekere dag zonder dat wij van iets wisten. En ja die zorgt voor heel veel overlast,en ja het is ook een hele drukke straat met veel verkeer Dus wat U daar zegt is wel waar ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Man man, hoe 'plat' is die openingspost.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 13 januari 2006 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een andere vraag hierbij is misschien wel aardig: hoeveel van die 500 bezwaarschriften-schrijvers hadden er echt moeite met de verkeersveiligheid en hoeveel hadden moeite met het gebedshuis zelf? Ik zou het zelf niet weten namelijk. Het kan er één geweest zijn, maar ook een paar honderd.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Racisme is een misdrijf, voor zo'n zware beschuldiging mogen wel wat gegronde redenen gegeven worden. Die zie ik in de openingspost niet. Er zijn mosqueën (evenals kerken en synagogen) in Antwerpen, het klopt dus helemaal niet dat er een racistisch beleid tegen mosqueën wordt gevoerd! ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() De moslims krijgen eens niet wat ze eisen. Nu is het schepencollege weer de grote racist. Maarja, we weten allemaal dat de partijen die daar zetelen allemaal racistisch zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Turken en Arabieren zijn cool.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. als ze op ijs worden bewaard ?
Soit. Ik vind de openingspost toch interessant, en ook jouw reactie. Immers, het klimaat is tegenwoordig dusdanig geëvolueerd, dat elke weigering om op een vraag van "allochtonen" (sorry 1hand) in te gaan, verdacht wordt. Zelfs als er perfect legitieme redenen kunnen bestaan om de weigering te motiveren, zullen termen als "racisme" of "discriminatie" niet van de lucht zijn. In zekere zin hoeft het dan ook niet te verwonderen dat vele Belangers eens goed lachen als ze het zoveelste verwijt naar hun oren geslingerd krijgen (al dan niet terecht)...