![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die maakten indruk hee?
![]() Citaat:
Zonder het kartel heeft de N-VA geen mandaten wegens de kiesdrempel. Samengaan van die partijen is dus voor beiden electoraal een win-win-situatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat "onderzoeken" kunnen gebeuren die andere mogelijkheden of besluiten aanreiken. Het Warande-manifest is misbruik van de wetenschap door wetenschappers: ze maken ongepast gebruik van het "gezagsargument" dat het aureool "wetenschappelijk onderzoek" heeft. Zoals in reclame voor schoonheidsproducten "Wetenschappelijk getest". Het manifest biedt niet meer informatie dan badschuimreclame. Trouwens: is hun onderzoek "falsifieerbaar" ? Of puur ideologie verpakt als wetenschap? Als het Warande manifest één ding aantoont, dan is het wel het belabberd niveau van onze academici.
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Ach, als dat uw enige argument is, is het droevig met u, en met belgië gesteld. Aanvaard gewoon de waarheid, ipv erover te klagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat België kan voor wie België wil.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, please, gebruik argumenten, he. Niet de zuurspraak van daarnet, maar goede argumenten tegen de wetenschappelijk onderbouwde stellingen zoals ze worden geponeerd als conclusie van het Warande Manifest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt me nog steeds niet onder de indruk gebracht. De Warande studie (waarvan ik denk dat je die niet eens gelezen hebt) wordt door jou afgebroken als onwetenschappelijk omdat het een "cirkelredenering" zou zijn.
Ik citeer jou : Citaat:
En pas als je dat gedaan hebt, mag je me eens vertellen wat je nu eigenlijk in godsnaam bedoelt met bovenstaand citaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De cijfers mogen zijn wat ze willen, die bewijzen niets als de constructie van het betoog waar ze deel van uitmaken, een drogredenering is. Cijfers interesseren me alleen als illustratie, die hebben geen argumentatiewaarde op zich. Een cirkelredenering is iets in de stijl van "Het is zwart omdat het niet wit is", of "Het is zwart omdat het zwart" is. Elke betoog heeft voor-onderstellingen. Ook de Warande tekst: het beschouwen van Vlaanderen en Walonnië als aparte entiteiten, dat deze verziekt zijn, de afmeten van waarde als enkel economisch,enz. zijn geen wetenschappelijke uitspraken, maar ideologische. Het cijfermateriaal, het zogezegd wetenschappelijk onderzoek (economie is wel geen fysica!), de handtekeningen zijn bedoeld als gezagsargument (lees je eigen antwoord eens even) welk per definitie in de categorie "drogredenen" thuishoort. Het verwijt van het manifest als badschuimreclame is terecht. Er is ook een element zelfvervullende voorspelling: omdat de staatshervorming België splitst, krijgt België zogezegd "minder waarde". De cirkelredenering van het Warandemanifest ligt daarin dat het betoog besluit in het herhalen van de vooronderstellingen, dus bij de (her)bevestiging van de ideologische keuzes. De argumentatiewaarde van het manifest is dus nihil.
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je hebt wel een probleempje hoor: Vlaanderen is een reële entiteit, net zoals België of Europa dat is en kan dus worden onderzocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
mijn stelling is: in de beschouwing van de toekomst van België zijn er andere mogelijkheden dan Vlaanderen als entiteit te zien. Dit laatste, "het bestaan van het Vlaamsche Volk", is geen evidentie, dus kan je er ook geen betoog op bouwen. Integendeel, het is hersenschim van 1302-freaks. Veel van de argumentatie in het Warande-manifest is het gevolg van een zelfvervullende voorspelling, nl van de reeds bestaande (belachelijke) staatshervorming. Steve Stunt vindt zo dat de Belgische Voetbalbond moet gesplitst worden, niet om voetbal-redenen, maar omdat voetbal zich moet conformeren met de huidige staatshervorming op sportgebied.
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad: Verjaag de flaminganten! Of bekeer ze , dat is ook goed.
Als je het al zelf zegt, zal het wel nodig zijn zeker?
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leve die belgicistische en linkse verdraagzaamheid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Hardnekkige flaminganten moeten kunnen verdragen dat er nog meer hardnekkige belgicisten zijn.
![]() |
#97 |
|
![]() Extremistische klootzak.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer dus zo goed mogelijk je forumanonimiteit te bewaren want ik vrees dat ik niet kan instaan voor de gevolgen, de dag dat een aantal minder brave flaminganten oude, weerspannige Belgen hun verjaag-en bekeringsdrang willen betaald zetten.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 april 2006 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() De toekomst voor een zelfstandig Vlaanderen ziet er rooskleurig uit.