Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 12:41   #81
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tiens, en ik die dacht dat het het VB was dat de praktijken van het schoon verdiep te Antwerpen in de publiciteit bracht. Dat was dan niet met de bedoeling ze aan te klagen?
Weet je ook nog hoe er daarop gereageerd werd?
Dat was puur om hun politieke tegenstanders te slachtofferen. En wat is er uit gekomen? Nul komma nul, nada, noppes, zero,.... Zo ongeveer alle beschuldigden zijn vrijgesproken.
Oud 13 april 2006, 12:45   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Dat was puur om hun politieke tegenstanders te slachtofferen. En wat is er uit gekomen? Nul komma nul, nada, noppes, zero,.... Zo ongeveer alle beschuldigden zijn vrijgesproken.
Dat laatste bewijst dan wel weer hoe het ons-kent-ons wereldje draait, niet ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 april 2006, 12:46   #83
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tja ik heb toch minder problemen dat ik een slachtoffer word van fraude dan dat ze mij doden!! hoeveel autochtonen moeten er nog sterven door dit allochtoon crapuul?
Hoeveel autochtonen zijn er al gestorven door dit allochtoon crapuul, lijkt me een betere vraag.
Waarom zie ik hier nooit een thread verschijnen als een "blanke" een fietser in beschonken toestand doodrijdt en dan vluchtmisdrijf pleegt? Dat is evengoed een misdaad, maar er wordt veel minder ruchtbaarheid aan gegeven.
Oud 13 april 2006, 12:47   #84
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

pffff zielig, in de eerste plaats sterkte voor de familie en kennissen van de jongen

Hier zijn echt harde maatregelen nodig voor deze criminaliteit aan te pakken, want dat is de enige taal dat de moslims kennen. Misschien wat undercover politie plaatsen op willekeurige uren aan gevoelige plaatsen, zodat deze snel kunnen ingrijpen als zoiets zou gebeuren.

Bij zulke gevallen kan men beter de nationaliteit afpakken en het land uitzetten naar de mate van misdaad dat die allochtoon gepleegd heeft.
vjeeke is offline  
Oud 13 april 2006, 12:48   #85
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat laatste bewijst dan wel weer hoe het ons-kent-ons wereldje draait, niet ?
Hahahahahaha.... paranoide onnozelaar.
Ze zijn vrijgesproken door een rechtbank. Die oordeelde dat er geen sprake van een misdrijf was omdat er geen limieten waren gesteld aan het gebruik van de kredietkaarten.
Maar ja, jij bent een supporter van politici die niet het minste respect hebben voor het gerecht. Dus, waarom verbaast een dergelijke uitspraak van jou mij niet...
Oud 13 april 2006, 12:54   #86
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
'Noord-Afrikanen' zullen wellicht 'bruin' zijn, daar heb je gelijk in. Maar als 'de aandacht wordt gevestigd' op de nationaliteit van de betrokkenen bij het zoveelste gezinsdrama in een 'blank' gezin, dan klaagt geen kat omdat er niet dezelfde 'discretie' aan de dag wordt gelegd.
Sorry, dit begrijp ik niet...

Citaat:
Je beseft toch dat het juist de 'overbescherming' is van de 'Noord-Afrikanen' die hen het gevoel geeft dat ze zo goed als untouchable zijn? Idem met geen pv's meer opstellen voor kleine criminaliteit. De beginnende criminelen weten op die manier immers dat ze zonder veel problemen weer een stapje verder kunnen gaan.
Ik heb nooit het gevoel gehad dat men de Noord-Afrikanen strafrechtelijk "overbeschermt". Ik heb wel het gevoel dat de reacties op jeugdcriminaliteit niet meer aangepast zijn aan deze tijd, maar dat is een totaal ander debat dan wat de meesten in deze topic voeren...

Citaat:
Kun je mijn trouwens ook eens uitleggen waarom de zoveelste zinloze moord persé het ochtendjournaal moet halen maar wél 'de aandacht moet afgeleid worden' van de nationaliteit van de daders?
Idereen wéét intussen toch waar het schoentje wringt als dat soort misdaden het nieuws haalt en de BRT het enkel over 'jongeren' heeft?
Omdat dit misschien juist niet de "zoveelste" zinloze moord is...
Ik kan mij maar één soortgelijke zaak herinneren, dat was in de Matongé-buurt een paar jaar geleden (en ja, ook voor mij is één moord er één teveel). Daar kan je de zaak Mombaerts bijvoegen (hoewel de rechter van oordeel was dat dit geen moord was, maar doodslag).

En volgens mij verandert de nationaliteit of "origine" van de daders en van het slachtoffer niks aan deze zaak.

Citaat:
Waarom worden er in dit land met zoveel overgave aanhangers van een 'foute' partij gedemoniseerd maar terzelfdertijd alle mogelijke maatregelen genomen om te proberen voorkomen dat échte criminelen op hun effectief gepleegde misdaden kunnen aangekeken worden?
*zucht*
Daarom zeker dat men in België steeds langer in de gevangenis blijft zitten...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 april 2006 om 12:56.
Bad Attila is offline  
Oud 13 april 2006, 12:56   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn vrijgesproken door een rechtbank. Die oordeelde dat er geen sprake van een misdrijf was omdat er geen limieten waren gesteld aan het gebruik van de kredietkaarten.

Als een werknemer in de privé zo een oneigenlijk gebruik moest maken van zijn visa kaart gaan hij gaan van zijn werkgever.
Ik zou wel eens willen zien welke werkgever ermee gediend is dat zijn werknemer zijn visa kaart gebruikt voor privé aankopen.
daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 13:00   #88
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien.

Nochtans vond de media het nodig dagen achtereen er de nadruk op te leggen dat de twee brandstichters in St-Niklaas van autochtone afkomst waren.

Gaan ze nu ook er de nadruk op leggen dat de daders ALLOCHTONEN waren?

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 april 2006 om 13:02.
daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 13:00   #89
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Maar ja, jij bent een supporter van politici die niet het minste respect hebben voor het gerecht. Dus, waarom verbaast een dergelijke uitspraak van jou mij niet...
Ik heb het nog al gezegd. Als je in het nauw zit begin je DOMweg te schelden. Als ik zoiets dan lees dan weet ik reeds dat je betoog het intellectuele niveau van een scheet heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 april 2006, 13:00   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Waarom zie ik hier nooit een thread verschijnen als een "blanke" een fietser in beschonken toestand doodrijdt en dan vluchtmisdrijf pleegt? Dat is evengoed een misdaad, maar er wordt veel minder ruchtbaarheid aan gegeven.
Omdat die "blanke dader" al lang en breed aan de schandpaal is genageld, zonder iemand die zijn/haar daad vergoeilijkt. Ik vind dat een goeie reden om er verder geen woorden aan vuil te maken.
maddox is offline  
Oud 13 april 2006, 13:02   #91
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als een werknemer in de privé zo een oneigenlijk gebruik moest maken van zijn visa kaart gaan hij gaan van zijn werkgever.
Ik zou wel eens willen zien welke werkgever ermee gediend is dat zijn werknemer zijn visa kaart gebruikt voor privé aankopen.
Dat gebeurt meer dan genoeg.

Bovendien:
1. Spreek je soms uit ervaring? Mijn ervaring leert me dat je over dingen waar je niks vanaf weet beter kan zwijgen, dan erover in het ijle te lullen...
2. Trouwens, de lijn tussen prive en professioneel gebruik is heel dun. Als Edwin Pairon met zijn visa kaart een kostuum koopt omdat hij dit soms nodig heeft voor zijn werk, hoewel hij nog liever in zijn blote kont over de meir zou rondlopen dan in een kostuum, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
Oud 13 april 2006, 13:03   #92
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dat is sterk overdreven. Feit is wel dat men steeds een "knuffelbeleid" heeft gevoerd t.a.v. allochtone criminelen en daar betaalt men nu de prijs voor.
Zoals ik in mijn vorige post zei, dit "knuffelbeleid" is het resultaat van de huidige wet op de bescherming van minderjarigen, en treft alle vormen van jeugdcriminaliteit, niet enkel die van "allochtonen".

Hetzelfde bij volwassenen: er bestaat "knuffelbeleid", maar dan voor bepaalde vormen van criminaliteit (Knuppel verwijst ernaar), niet voor allochtonen als dusdanig.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 april 2006 om 13:05.
Bad Attila is offline  
Oud 13 april 2006, 13:04   #93
W.I.
Vreemdeling

W.I.'s schermafbeelding

Standaard

Ik word hier kotsmisselijk van die VB-aanhangers die wel willen lullen en zeiken en daarbij enorm hun best doen om de terminologie van hun partij-oversten te gebruiken, maar niet weten waarover ze eigenlijk aan het zeiken zijn... VB en deftig argumenteren, het zal ook nooit wat worden.
Oud 13 april 2006, 13:05   #94
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nochtans vond de media het nodig dagen achtereen er de nadruk op te leggen dat de twee brandstichters in St-Niklaas van autochtone afkomst waren.

Gaan ze nu ook er de nadruk op leggen dat de daders ALLOCHTONEN waren?
Da's dan onnozel van de media ...
Oud 13 april 2006, 13:06   #95
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat die "blanke dader" al lang en breed aan de schandpaal is genageld, zonder iemand die zijn/haar daad vergoeilijkt. Ik vind dat een goeie reden om er verder geen woorden aan vuil te maken.
Jajaja, blaat blaat....
Wie zegt dat de daders van dit misdrijf niet aan de schandpaal genageld worden? Wie vergoelijkt hier eigenlijk hun wandaden? Niemand. Ik vind dit even erg als jou hoor. En kom niet af met die bullshit van linkiewinkies die het weer allemaal op achterstelling en sociale ongelijkheid steken. Als ik me niet vergis zijn de meeste daders van vluchtmisdrijven met dodelijke afloop én blank én marginaal... Ik zou dus evengoed een boom kunnen opzetten over dat autochtoon crapuul dat te laf is om hun verantwoordelijkheid voor hun eigen daden onder ogen te zien

Waar het mij hier om draait is dat er hier weer een aantal zijn die beginnen te hyperventileren en spreken van het zoveelste dodelijke slachtoffer van allochtoon crapuul. Zoals hierboven aangehaald kan ik me uit de voorbije paar jaar slechts twee dergelijke gevallen herinneren.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 13 april 2006 om 13:10.
Khonnor is offline  
Oud 13 april 2006, 13:06   #96
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt meer dan genoeg.

Bovendien:
1. Spreek je soms uit ervaring? Mijn ervaring leert me dat je over dingen waar je niks vanaf weet beter kan zwijgen, dan erover in het ijle te lullen...
2. Trouwens, de lijn tussen prive en professioneel gebruik is heel dun. Als Edwin Pairon met zijn visa kaart een kostuum koopt omdat hij dit soms nodig heeft voor zijn werk, hoewel hij nog liever in zijn blote kont over de meir zou rondlopen dan in een kostuum, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

1) Ik heb nooit een visa kaart gehad.
2) Zelfs het kleinste kind weet dat een rugzak kopen en doopkaartjes laten drukken op de kosten van de stad niet behoren tot kosten die eigen zijn aan het uitoefenen van zijn ambt.
daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 13:06   #97
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht
Ik word hier kotsmisselijk van die VB-aanhangers die wel willen lullen en zeiken en daarbij enorm hun best doen om de terminologie van hun partij-oversten te gebruiken, maar niet weten waarover ze eigenlijk aan het zeiken zijn... VB en deftig argumenteren, het zal ook nooit wat worden.
Als je het hier lang wil uithouden, zal je daaraan moeten wennen, hoor ...
Oud 13 april 2006, 13:07   #98
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik moest het artikel zelfs niet lezen. Toen ik de titel zag, wist ik dat de daders Abdullah's waren.
longhorn is offline  
Oud 13 april 2006, 13:07   #99
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Toen Ali de tassjesdief in Nederland onopzettelijk werd gedood waren er relletjes
Toen die islam leraar in Borgerhout werd gedood waren er relletjes
Ook al was het niet bewezen, volgens de allochtonen was het een rascistische misdaad.
Waar wachten we op?

Voor vreemdelingen stel ik het volgende voor: heel de familie is voor elkaar verantwoordelijk (die gasten hebben toch zo'n sterk familie gevoel). Als één iemand van een familie met het gerecht in aanraking komt: één waarschuwing. Tweede keer: tweede waarschuwing. Derde keer: heel de familie tot de vierde graad op den boot naar Marokko of waar dan ook. Ze zullen zich wel gedragen.
vercetti is offline  
Oud 13 april 2006, 13:08   #100
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Belgie wordt weldra de wa wa west
Lincoln is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be