Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2006, 12:24   #81
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Verwrongen blik onder invloed van de Belgische staatspropaganda heet dat ook, in dit geval.
Waar lees jij hier Belgische staatspropaganda? Achtervolgingswaanzin heet dat, geloof ik. Ik als Vlaming, samen met een paar miljoen anderen gaan nooit samen met Holland.
Dan blijf ik liever samen met Wallonië. Wat is daar fu@èing Belgicistisch aan?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 12:27   #82
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:

Ik geef je maar één aanduiding die die stelling van tafel veegt. In de jaren 70 en 80, toen VTM nog niet bestond, keek Vlaanderen massaal naar de Nederlandse zenders. Toch niet om al die arrogante Ollanders aan het werk te zien?
Dus omdat ik vaker naar CNN kijk, wil dat zeggen dat ik een samengaan met Amerika prefeer?

Uw stelling is trouwens redelijk makkelijk van tafel te vegen: in die tijd bestonden er nu eenmaal nog niet zoveel zenders en dan is het altijd wel makkelijk en aangenaam om naar een zender te kijken in een taal die je goed begrijpt. Dat wil echter nog niet zeggen dat Vlaanderen als een schoothondje achter Nederland aanhuppelt.

Laatst gewijzigd door Kim : 1 mei 2006 om 12:28.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 12:30   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Soit, ik ben ermee weg... Ik heb nog andere dingen te doen dan te discussiëren over Vlaanderen - Nederland.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 12:31   #84
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Wat een argumenten. Vlaanderen keek in de seventies naar Willem R/Duys, dus we willen onze ziel verkopen aan de duivel....hilarisch.
Oud 1 mei 2006, 12:41   #85
Donaldduck
Vreemdeling

Standaard

ik ( vlaming) heb veel in NL gewerkt als freelancer , waarom kon ik daar werken ?? er was veel werk in onze sector toen ( TGV/HSL) en ze wisten niet welke stenen ze moesten omdraaien om volk te vinden dus dan maar volk uit de UK , Duitsland , Portugal , Frankrijk en als laatste een paar Vlamingen . Altijd problemen gehad om aan mijn centen te geraken , tot 8 weken te laat met betalingen . Als een bedrijf uit Vlaanderen probeerde binnen te geraken werden ze het langs alle kanten moeilijk gemaakt , ik heb nog als freelancer bij een Vlaams bedrijf gewerkt dat op de werf " het Groene Hart " zat , nooit heb ik zoveel controle gezien als bij hun terwijl ik amper controle gezien heb bij de Fransen en Portugezen .
BTW , het was door de Fransen dat wij als Vlamingen daar werkten

Citaat:
Belgicistische propaganda-onzin, op geen enkel feit gebaseerd
zie hierboven

Citaat:
Vlaanderen en Nederland werken goed samen
zie nogmaals hier boven

nog een vbtje , toen ik werkte bij Scaldis ( een Vlaams bedrijf ) voor de W-Schelde berging kregen we zelfs controle op zondag , als er een wrak boven kwam en er viel zand af spraken ze over vervuiling ( dat wrak lag al 50 jaar op de Schelde bodem ???) , een jaar later was het Smit-Tak en daar was ik er ook bij als freelancer enne heb niet echt veel controle gezien hoor
Oud 1 mei 2006, 12:59   #86
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Ik als Vlaming, samen met een paar miljoen anderen gaan nooit samen met Holland.
Waarom?

Citaat:
Dan blijf ik liever samen met Wallonië. Wat is daar fu@èing Belgicistisch aan?

Neem een atlas, lees bovenstaande paragraaf nog eens, en je hebt het antwoord!
Oud 1 mei 2006, 13:02   #87
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dus omdat ik vaker naar CNN kijk, wil dat zeggen dat ik een samengaan met Amerika prefeer?
Waar haal je zoiets geks?

Citaat:
Uw stelling is trouwens redelijk makkelijk van tafel te vegen: in die tijd bestonden er nu eenmaal nog niet zoveel zenders en dan is het altijd wel makkelijk en aangenaam om naar een zender te kijken in een taal die je goed begrijpt. Dat wil echter nog niet zeggen dat Vlaanderen als een schoothondje achter Nederland aanhuppelt.
Mij niets in mijn mond leggen hé.

Het veegt je argument van tafel dat de meeste Vlamingen last hebben van de 'arrogante Ollanders'. Als ze zo'n degout zouden hebben van 'de Ollander', zouden ze niet naar die zenders kijken.

Niets meer, niet minder.
Oud 1 mei 2006, 13:04   #88
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vlaanderen keek in de seventies naar Willem R/Duys, dus we willen onze ziel verkopen aan de duivel....
Jij vindt dus dat als we naar Nederlandse TV kijken, dat wil zeggen dat we willen aansluiten bij Nederland? Waarom vind je dat? Waarop is die stelling gebaseerd?

Citaat:
hilarisch.
Ik vind het eerder een domme stelling.

Laatst gewijzigd door baarle : 1 mei 2006 om 13:05.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 13:05   #89
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck Bekijk bericht
ik ( vlaming) heb veel in NL gewerkt als freelancer , waarom kon ik daar werken ?? er was veel werk in onze sector toen ( TGV/HSL) en ze wisten niet welke stenen ze moesten omdraaien om volk te vinden dus dan maar volk uit de UK , Duitsland , Portugal , Frankrijk en als laatste een paar Vlamingen . Altijd problemen gehad om aan mijn centen te geraken , tot 8 weken te laat met betalingen . Als een bedrijf uit Vlaanderen probeerde binnen te geraken werden ze het langs alle kanten moeilijk gemaakt , ik heb nog als freelancer bij een Vlaams bedrijf gewerkt dat op de werf " het Groene Hart " zat , nooit heb ik zoveel controle gezien als bij hun terwijl ik amper controle gezien heb bij de Fransen en Portugezen .

zie hierboven

zie nogmaals hier boven

nog een vbtje , toen ik werkte bij Scaldis ( een Vlaams bedrijf ) voor de W-Schelde berging kregen we zelfs controle op zondag , als er een wrak boven kwam en er viel zand af spraken ze over vervuiling ( dat wrak lag al 50 jaar op de Schelde bodem ???) , een jaar later was het Smit-Tak en daar was ik er ook bij als freelancer enne heb niet echt veel controle gezien hoor
In Nederlands is er veel controle, dus.

En wat is uw bijdrage tot deze discussie?
Oud 1 mei 2006, 13:28   #90
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uuuh! U mag ons haten wat u wilt hoor maarruh.... in dit geval:

Als u de afgelopen jaren het nieuws heeft gevolgd omtrent TGV/HSL en werven dan moet u toch een paar dingen opgevallen zijn, o.a.: Parlementaire enquete BOUWFRAUDE! Waarvoor denkt u dat die controles waren? Om u te pesten?

Citaat:
NMA is bouwfraude Betuwelijn en HSL op het spoor (!)

Volgens het NRC heeft de NMA - Nederlandse Mededingingsautoriteit - een jaar lang onderzoek gedaan naar de aanbestedingen van de Betuwelijn en de hogesnelheidslijn HSL-Zuid. Een belangrijke conclusie uit dat onderzoek zou als fraude op grote schaal zijn te bestempelen.

Bij de zaak zijn tientallen aannemers betrokken die gewerkt hebben aan de boven- en/of onderbouw van de twee grote spoorprojecten. Voordat er "rapport wordt opgemaakt" zullen eerst de bedoelde bedrijven worden ingelicht. Het nieuws over de fraude is uiterst actueel op het moment dat de Commissie Duivesteijn uit de Tweede Kamer bezig te onderzoeken waar de grote overschrijdingen op deze p[rojecten door worden veroorzaakt. In 1993 was de investering voor de Betuwelijn begroot op 2,8 miljard euro terwijl de teller nu al op 4,9 miljard euro staat. Ook voor de HSL-Zuid wordt een overschrijding verwacht, de investering zal ruim twee maal hoger zijn dan gepland.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 1 mei 2006 om 13:39.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 13:45   #91
willem1940NLD

Standaard

Ik kan mij hoegenaamd niet voorstellen dat het nodig is of dat er plannen zouden bestaan om België/Vlaanderen met Nederland staatkundig samen te trekken; het is (mij) goed zoals het is.

Onbevoordeelde Nederlanders en Belgen, inclusief Frans- en meertaligen, bewegen zich moeiteloos in elkaars gebieden en werken ook in bedrijven goed samen.

In het grote bedrijf waar ik het laatst en het langst werkte vernam ik na verloop van tijd wel eens dat een collega aan de overzijde van de Maas woonde; nou èn? Tot dan nooit iets van gemerkt.

Dat sommige plaaggeesten "leuk" verschillen willen bedenken of prediken zie ik als nutteloze stemmingmakerij, hoewel een beetje (echte) humor over en weer heus geen kwaad kan.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 13:47   #92
Donaldduck
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En wat is uw bijdrage tot deze discussie?
een antwoord aan diegenen die zeggen dat Nederland en Vlaanderen zoç goed samen kunnen werken of zijn we dat al vergeten dat dat hier ter sprake kwam

Citaat:
BOUWFRAUDE!
de controle waar ik het over had heeft niks te maken met fraude maar met NL concurenten die het niet zagen zitten dat Vlamingen hun werk deden, ook al wisten ze niet waar ze het volk vandaan moesten halen, en dan maar pestveiligheids controles op ons afstuurden wetende dat er niks te vinden was

het was dus een antwoord op de stelling dat het voor Vlaanderen beter zou zijn om bij de Ollanders te horen , niet dus in met mijn ervaring en vraag het maar eens aan de Vlamingen die in een Vlaams bedrijf werken dat door Hollanders is overgenomen , hard werken en uw werk goed doen is dan geen garantie meer , vooral slijmen en zeker goed kunnen lullen ( je er uit kunnen lullen ) daar kom je in een NL bedrijf ver mee , ik heb het niet van horen zeggen hé heb genoeg gewerkt voor NL bedrijven

enne om het nog eens over de fraude te hebben , het zijn dus vooral de NL bedrijven hé want de Vlamingen heb ik daar niet echt gezien buiten 1 bedrijf en een paar freelancers die onderbetaald waren

Laatst gewijzigd door Donaldduck : 1 mei 2006 om 13:51.
Donaldduck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 13:49   #93
Hertog van Gelre

Standaard

Nog eentje voor Donald Duck:
Citaat:
Berging ,,Flamingo'' zit in het slop
Zeebrugse reder verbreekt contract met berger

ZEEBRUGGE - Het hele weekend heeft de bergingsfirma Scaldis tevergeefs geprobeerd om voor de kust van Essex het wrak van de gezonken Zeebrugse vissersboot Z548 ,,Flamingo'' te bergen. Gisternamiddag ondernam de berger nog een laatste poging.

Amateur
Reder Geert Luickx: We hebben het contract verbroken omdat de berger een amateur is. Nu probeert hij zijn imago op te poetsen door nog een laatste bergingspoging te organiseren.
En u vraagt u af waarom er gecontroleerd wordt?
Bovenstaande citaten zijn resp. uit NRC Handelsblad en De Morgen.
Oud 1 mei 2006, 13:55   #94
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
de controle waar ik het over had heeft niks te maken met fraude maar met NL concurenten die het niet zagen zitten dat Vlamingen hun werk deden, ook al wisten ze niet waar ze het volk vandaan moesten halen, en dan maar pestveiligheids controles op ons afstuurden wetende dat er niks te vinden was

enne om het nog eens over de fraude te hebben , het zijn dus vooral de NL bedrijven hé want de Vlamingen heb ik daar niet echt gezien buiten 1 bedrijf en een paar freelancers die onderbetaald waren
De bouwfraude ging o.a. JUIST over het weren van concurrenten. ALLE concurrenten.
Oud 1 mei 2006, 13:56   #95
Donaldduck
Vreemdeling

Standaard

Ken je wat van berging , zit je in die sector , geloof je alles wat in de krant staat , weet je wat daar aan de hand was .......
Oud 1 mei 2006, 13:58   #96
Donaldduck
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De bouwfraude ging o.a. JUIST over het weren van concurrenten.

ik had het dus ook niet over de bouwfraude daar ben jij over begonnen ?????
, we hadden het over het o zo goed samen werken tussen Vlamingen en Ollanders hé

Citaat:
In Nederlands is er veel controle, dus.
vooral als het concurrenten zijn dus

Laatst gewijzigd door Donaldduck : 1 mei 2006 om 14:02.
Donaldduck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 13:59   #97
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem een atlas, lees bovenstaande paragraaf nog eens, en je hebt het antwoord!
Allé speciaal voor u uit Vandale:
belgicist: voorstander van een sterk gecentraliseerde Belgische staatsstructuur.
Wat heeft dat met mij te maken?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 1 mei 2006, 14:00   #98
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allé speciaal voor u uit Vandale:
belgicist: voorstander van een sterk gecentraliseerde Belgische staatsstructuur.
Vandale loopt wat achter. In de huidige context betekent Belgicist gewoon: voorstander van het behoud van de Belgische staatsstructuur.
Oud 1 mei 2006, 14:02   #99
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ken je wat van berging , zit je in die sector , geloof je alles wat in de krant staat , weet je wat daar aan de hand was .......
Ik constateer dat een vlaamse reder een vlaamse berger een amateur noemt.
Niets meer en niets minder.
Er komen geen nederlanders aan te pas.

U probeert steeds aan te tonen dat nederlanders vlamingen niet 'zouden moeten'. Dat bestrijd ik.
De frauderende nederlandse bouwbedrijven weerden alle concurrentie en de berger is een amateur waarvan het logisch is dat hij gecontroleerd wordt.
In het eerste geval is er een zware parlementaire enquete geweest die met die bedrijven heeft afgerekend.
Oud 1 mei 2006, 14:03   #100
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vindt dus dat als we naar Nederlandse TV kijken, dat wil zeggen dat we willen aansluiten bij Nederland? Waarom vind je dat? Waarop is die stelling gebaseerd? Ik vind het eerder een domme stelling.
Die stelling is gebaseerd op jouw aangebrachte geraaskal, en waar je je nu vruchteloos tracht uit te lullen.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be