Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2006, 19:28   #81
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

@Nierika,

Lees effe mijn posting naar jou toe door en antwoord effe? Ik vind dit namelijk erg belangrijk en wilje zeker niet verkeerd verstaan hebben!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 19:28   #82
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Natuurlijk is er geen plaats, ze wonen in flats met tv en kitchenette. Laat een gevangenisstraf weer een straf zijn ipv een gedwongen vakantie en herstel het woord "cel" weer in ere.

Wat kan het mij bommen of ze hun behoefte weer in een emmertje moeten doen en enkele een brits hebben om op te liggen. Ik zal er dan ook nooit terecht komen, ik hou me immers aan de wet.

En hoeveel drog -en achterstandsredenen je ook kunt aanhalen, dat is nog altijd de beste remedie om niet tegen de arm van de wet aan te knallen. Een arm, geen plumetje!

Ik ben al in verschillende gevangenissen op bezoek geweest die open stonden voor het publiek. Ik raad het je ook aan
zie je dat het héél anders is dan je je voorstelt. Ook heb ik met mensen gepraat die daar gezeten hebben en geloof me ze waren genoeg aangedaan om met een nieuwe lei te beginnen.

MVG
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 19:30   #83
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Natuurlijk is er geen plaats, ze wonen in flats met tv en kitchenette. Laat een gevangenisstraf weer een straf zijn ipv een gedwongen vakantie en herstel het woord "cel" weer in ere.
Voer de kerkers terug in!

Denk je nu echt dat het gevangenisleven een luxe is? Overbevolkte cellen en 2 uur per etmaal buiten kunnen. Je doet je zin niet meer en bent geïsoleerd van de maatschappij, om de reïntegratie in de maatschappij nog maar niet te vernoemen.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 19:31   #84
Gargamel
Banneling

Standaard

Het is nog wel een beetje erger....Enkele jaren later, en na tot 2x toe een 14 jarige met een steen op het hoofd geslagen te hebben,heeft hij ook dit meisje verkracht.Op eigen krachten is het meisje dan naar huis gegaan en haar beklag maken.Daarvoor kreeg hij nooit een veroordeling of gevangenisstraf.Men verklaarde hem "ziek".Kreeg een internatie waar hij af en toe buiten mocht.Daarna heeft een "raad" van artsen en psy's(waarvan 80% ook goe zot is)hem genezen verklaart en volledig vrij dus.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 19:31   #85
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dus al deze misdaden zijn echt niet gebeurd, bedoel je?
Lees gewoon mijn posts, je trekt echt verkeerde conclusies

Citaat:
Wat was er eerst?
Het laten begaan met als gevolg overbelichting van de feiten,
of eerst overbelichting van de feiten en daarna pas het 'laten begaan'?
Wat was er eerst? De kip of het ei. Kijk nu toch gewoon en zie in dat extremisme met extremisme bestrijden niets uithalen. Links extremisme of rechts extremisme, allemaal een pot nat.
Oud 13 juni 2006, 19:32   #86
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee, je leest gewoon niet goed en je trekt de verkeerde conclusies. Er moet iets gedaan worden maar daar is geen geld voor.
Er is geld. Er is altijd geld. Zeggen dat er geen geld is, dat is pas een verkeerde conclusie.
En bovendien, gevangenissen kunnen soms zelfs renderen, zoals in Texas.
Ik zou er nog wel eens een wedje om willen doen hoeveel mensen er precies voor hardere straffen en een harder gevangenisregime zijn.
Ik denk dat de pamperende waarderelativerende linkse kliek, die zo goed is in het goedpraten van criminaliteit door die voor te stellen als een onontkoombaar gevolg van armoede of discriminatie, en het verdacht maken van prestatiedrang in het onderwijs, fel in de minderheid is. Iedere dag iets meer.
Waarom moeten diegenen die zich niet aan de wet houden en de maatschappij schade berokkenen ons ook nog eens gedurende hun hele verblijf geld kosten?

Harder en langer straffen kost geen geld.
En als het écht voor de waarderelativisten die enkel nog in de politiek en in de media in de meerderheid zijn op de pamper-manier moet blijven doorgaan, dan nog is het geen probleem.
Er is altijd geld!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 19:33   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Dat de kinderen het laatst in het gezelschap van de verdachte werden gezien? Daar geloof ik niks van, Knuppel!
Dit heb ik gevonden in de krant:

Citaat:
Tijdens het onderzoek werden alle personen gecontroleerd die in voorwaardelijke vrijheid zijn en die werden veroordeeld voor kindermishandeling en zedenfeiten tegenover kinderen. Eén persoon werd echter nog niet gevonden. Die persoon bevond zich vorige vrijdag in het café bij de familie van de twee vermisten.
en dit

Citaat:
De vriend van de dienster is gekend in gerechtelijke kringen. Hij bevond zich vrijdagavond ook in het café. De man is niet meer gezien sinds de verdwijning van de meisjes.

Citaat:

LUIK - Het gerecht geeft de foto en de identiteit vrij van de vriend van de dienster van het Luikse café waar de ouders van Stacy en Nathalie zich bevonden voor de verdwijning van de meisjes. Hij wordt niet langer als 'getuige' maar als 'verdachte' beschouwd. De man is sinds de verdwijning van de meisjes spoorloos.
De man, Abdellah Ait Oud, heeft een gerechtelijk verleden. Hij is gekend voor feiten van verkrachting en ontvoering. In april 1994 werd Abdellah Ait Oud aangehouden voor de verkrachting van zijn nichtje, dat toen 14 jaar oud was.

De feiten waren begonnen toen het kind 6 jaar oud was. Voor die feiten werd Ait Oud veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar met voorwaardelijk uitstel voor één jaar. Op 7 september 1997 werd hij opgepakt voor diefstal, waarop hij weer naar de gevangenis moest.

Toen de man voorwaardelijk vrij was, werd hij op 24 april 2001 opnieuw aangehouden voor verkrachting, slagen en ontvoering. Ait Oud had een meisje van 14 jaar in zijn wagen gedwongen, haar met een steen op het hoofd geslagen en later verkracht.

Citaat:
LUIK - Abdellah Ait Oud, de persoon die door het parket van Luik als verdachte wordt beschouwd in de verdwijningszaak van de Luikse meisjes Stacy en Nathalie, was niet voorwaardelijk vrij. Dat heeft de procureur-generaal van Luik, Cédric Visart de Bocarmé, meegedeeld.
De onderzoeksrechter die de leiding heeft in het dossier meent dat het voorbarig is om de gegevens over het gerechtelijk verleden van Abdellah Ait Oud te verspreiden omdat hij momenteel alleen maar verdacht is. Er is op dit moment geen enkel element dat zijn schuld bewijst.

Bepaalde bronnen hebben gemeld dat de man dankzij de wet op het sociaal verweer geïnterneerd geweest zou zijn. ,,Het zou kunnen dat de man geïnterneerd geweest is, maar ik bevestig dat niet'', zei de Luikse procureur-generaal daarover.
kld
Oud 13 juni 2006, 19:33   #88
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Het is nog wel een beetje erger....Enkele jaren later, en na tot 2x toe een 14 jarige met een steen op het hoofd geslagen te hebben,heeft hij ook dit meisje verkracht.Op eigen krachten is het meisje dan naar huis gegaan en haar beklag maken.Daarvoor kreeg hij nooit een veroordeling of gevangenisstraf.Men verklaarde hem "ziek".Kreeg een internatie waar hij af en toe buiten mocht.Daarna heeft een "raad" van artsen en psy's(waarvan 80% ook goe zot is)hem genezen verklaart en volledig vrij dus.
Daar is een grote fout gebeurd, maar om daarom alles in twijfel te trekken....
Oud 13 juni 2006, 19:33   #89
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Had iaw al lang aan de galg moeten hangen.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 19:35   #90
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Wat wil jij insinueren? Dat dat nichtje het verhaal verzon of dat ze het misbruik aangenaam vond?!

Al eens aan gedacht dat een KIND in een mindere machtspositie zit als een volwassene en dat het erg veel moed en lef vraagt om op zo'n leeftijd klacht in te dienen?

Ik vind het erg laag dat U zoiets nog maar durft neerpennen.
Hij is trouwens schuldig bevonden en in mijn ogen had hij toen aan een galg mogen bengelen!
Ik nam een andere poster, en uzelf op uw woorden. De galg dus!

En dat is ook mijn mening. Wat u dacht dat ik insinueerde, is dus een misverstand.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 13 juni 2006, 19:36   #91
born2bewild
Banneling

Standaard

Als er te weinig gevangenissen zijn, dan moeten ze er maar bijbouwen. Liefst door een prive-firma die op de beurs staat.

Alternatief is verbanning.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 19:36   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan weet je even goed als ik dat er lichtere straffen worden uitgesproken. Wat dan onvermijdelijk is, er is gewoon niet genoeg plaats. Nu worden ze tenminste aan een onderzoek onderworpen, geëvalueerd en opgevolgd. En er gebeuren fouten, maar er bestaat gewoon geen beter alternatief.

WEL DUS!
Meer gevangenissen en dwangarbeid om de voor hen gemaakte kosten terug te verdienen.
Oud 13 juni 2006, 19:37   #93
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is geld. Er is altijd geld. Zeggen dat er geen

Harder en langer straffen kost geen geld.
En als het écht voor de waarderelativisten die enkel nog in de politiek en in de media in de meerderheid zijn op de pamper-manier moet blijven doorgaan, dan nog is het geen probleem.
Er is altijd geld!
Daar ga je een beetje kort door de bocht. Langer straffen= meer gevangen= meer voedsel= meer personeelskosten= meer kosten

En als ze dan de belasting verhogen om die maatregel door te voeren staat het land op zn kop want o wee ze moeten meer belastingen betalen
Oud 13 juni 2006, 19:38   #94
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ga je een beetje kort door de bocht. Langer straffen= meer gevangen= meer voedsel= meer personeelskosten= meer kosten

En als ze dan de belasting verhogen om die maatregel door te voeren staat het land op zn kop want o wee ze moeten meer belastingen betalen
Hoezo, er zijn nog genoeg mogelijkheden om uitgaven te besparen. Belgie heeft een ambtenarenleger om duizelig van te worden. Ni zwanzen he meiske.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 juni 2006 om 19:38.
Oud 13 juni 2006, 19:39   #95
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar is een grote fout gebeurd, maar om daarom alles in twijfel te trekken....
De fout zit hem in het hoofd van de waarderelativist.
Ik stel het nog eens:
Criminaliteit wordt goedgepraat door die voor te stellen als een onontkoombaar gevolg van armoede of discriminatie, en pak er voor mijn part ook nog maar "psychologische stoornissen" bij.

Alleen een blinde trekt vandaag de dag ons strafsysteem niet meer in twijfel.

Maar ik koester geen hoop. Aan de teneur van de inhoud van uw posts herken ik de boodschapper. En die zit duidelijk ter relativerende zijde.

Oud 13 juni 2006, 19:40   #96
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
WEL DUS!
Meer gevangenissen en dwangarbeid om de voor hen gemaakte kosten terug te verdienen.
En wat met degene waarvan zij het werk afnemen? Moeten die ook maar gaan stempelen? Dat is ook een verlies van inkomsten van arbeid en inkomsten voor de regering dus. Een verlies dat niet opweegt tegen die dwangarbeid
Oud 13 juni 2006, 19:41   #97
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Hoezo, er zijn nog genoeg mogelijkheden om uitgaven te besparen. Belgie heeft een ambtenarenleger om duizelig van te worden. Ni zwanzen he meiske.
a) ik ben geen meisje
b) als ambetaneren dan toch zo ontzettend veel betaald worden. Waarom word je er zelf dan geen? Je kan je kans wagen op de examens

Laatst gewijzigd door Kay_ : 13 juni 2006 om 19:41.
Oud 13 juni 2006, 19:41   #98
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat met degene waarvan zij het werk afnemen? Moeten die ook maar gaan stempelen? Dat is ook een verlies van inkomsten van arbeid en inkomsten voor de regering dus. Een verlies dat niet opweegt tegen die dwangarbeid
u bent ranzig extreem.
Oud 13 juni 2006, 19:41   #99
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
a) ik ben geen meisje
b) als ambetaneren dan toch zo ontzettend veel betaald worden. Waarom wordt je er zelf dan geen? Je kan je kans wagen op de examens
Kan je niet lezen? Ik zeg niet dat ze te veel betaald worden. Ik zeg dat er te veel zijn.

try again.
Oud 13 juni 2006, 19:42   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als de gestraften zélf verplicht worden om te werken voor hun gevangenisonderhoud hoeven de belatingen NIET omhoog te gaan en jij hebt geen reden meer om te lachen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be