![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral op gebied van geneeskunde zijn er wel grote verschillen tussen toen en nu. Denk dat we nu gemiddeld zo'n tien jaar langer leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moeilijk te omschrijven het voelde gewoon zo aan,maar zoals ik al stelde mss was dat niet voor iedereen zo. De geneeskunde is er inderdaad met rasse schreden op vooruit gegaan,alhoewel ik wel vond dat de jeugd van toen veel meer beweging had dan die van nu. Ik plakte op mijne fiets,het was een deel van mezelf. Ik kijk er echt met weemoed op terug.
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het brede plaatje ontgaat u echt volkomen hé? U bent zo egoistisch en korte termijn ingesteld dat u niet beseft dat met die mentaliteit het hele systeem in elkaar stort.? (Wat al goed aan gang is trouwens) Wie gaat de dop betalen als iedereen dopt? Bovendien zijn die voorwaarden waaronder je gaat werken niet constant, net zomin als de voorwaarden waaronder men een uitkering krijgt. Indien wel dan zou er nu nog steeds lijfeigenschap zijn. Denkt u trouwens dat het een toeval is dat de uitkeringen in België zo laag zijn? Natuurlijk niet, maar als het systeem nu eenmaal ook hopen mensen moet onderhouden die eigenlijk misbruik maken van het systeem dan leiden daar in de eerste plaats de échte sukkelaars onder. Ik heb zelden zo een egoistische visie van iemand gezien als die van u. Gelieve dan ook alle pretentie dat u voor sociaal zwakkeren opkomt vanaf nu op te bergen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is terug in de tijd van lijfeigenen, slaven en dwangarbeiders! Ge kunt er mss nog een groot logo op hun rug zetten dat iedereen goed ziet dat het een tewerkgestelde werkloze is. Zo gaat de vlieger niet op. Dat ze de lasten op arbeid eens serieus verminderen zodat hun loon evenredig een beetje kan stijgen en wat meer plaats komt voor de werkgevers om mensen te betalen. Maar ja, kan niet want ze hebben geld nodig om ze "verplicht" te laten kuisen en strijken tegenwoordig!
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat het deel van de loonskost waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn een peulschil is tov wat de staat binnenrijft. Die kant van het plaatje heb jij echter nog niet goed begrepen ![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me alleen maar af.......hoe normaal is het dat ik verleden maand al "reclamekaartjes" ontvangen heb van twee verschillende van die "strijksalons",met de uitdrukkelijke vermelding dat ze werken via het dienstchecque-systeem.(en dus NIET met 100%-ige betaling in normale valuta) Of...hoe een eerbaar streven,om laaggeschoolden aan het werk te helpen uit de hand aan het lopen tot het subsidieren van strak zittende en nette kleren. ![]() Wat ook potentieel gevaarlijk is,Zoveel mensen worden nu voor hun inkomen afhankelijk van deze "parallelle-economie" dat het eigenlijk niet meer terug te draaien is op risico van vrij massale problemen.... Of...hoe het aantal staatsambtenaren feitelijk vergroot wordt Het lijkt wel wat op gratis busvervoer voor oudjes......het kost aan de belastingsbetalers,en het is maatschappelijk irrelevant.... ![]() ter overweging: Het ziet ernaar uit dat het systeem van opleidings-checques zal bekort worden.We zijn allemaal geleerd genoeg blijkbaar ? U moet al eens de paniek zien bij de,op staatskosten gecreerde "opleidings-industrie"..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 september 2006 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie een beter werk heeft of zich niet inschrijft als werkzoekende hoeft dat helemaal niet. Wie wel beweert werk te zoeken maar er geen vindt moet wel degelijk het aangeboden werk te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom trok men dan toen naar 'den biet' om door de Walen als varkens onder de varkens behandeld te worden? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 9 september 2006 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge begint me nostalgisch gaan te maken. Heb dan tijd ook nog meegemaakt (was dan wel begin 70'er jaren) en verschillende jaren na elkaar, van een jaarlijkse opslag van meer dan 10% (en dit buiten de indexaanpassingen, die toen ook al meer dan 10% waren - maar dat is een ander verhaal).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat er toen een 50000 (inderdaad vijftigduizend) werklozen waren, tegenover het bijna twintigvoudige nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat komt omdat België koploper is inzake fiscale fraude en schaduweconomie. Wat door de rijken ontdoken wordt, moet uiteraard bij de loontrekkende méér worden afgenomen.
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Vision : 10 september 2006 om 11:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt dus tijd om in deze branche massaal aan positieve discriminatie te gaan doen. De jeugdige werkloosheid onder laaggeschoolde allochtonen kan hiermee drastisch worden verminderd.
Vraag blijft of iemand zijn dure merknaam blouse door deze verplicht tewerkgestelden zou durven laten strijken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
T' is ver gekomen dat u of een andere mij zou gaan zeggen welk werk en wanneer ik dat moet doen in een door u of een andere opgelegde vergoeding die trouwens beneden peil is. En als ik het niet doe = sanctie! Weet je wat dat is? Dat is dwangarbeid! Het bevel een bepaald soort werk te doen! Met jullie van de pot gerukte dienstencheque systeemkes.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 september 2006 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |