Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 23:35   #81
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee en daarom moet men zich aanpassen ook binnen zijn eigen huiskring of ergens heen gaan waar men wel wil blijven leven zoals jij wil leven. En ik ben geen VBer en ook geen racist.

Voorstel voor deze meisjes , Iran of Soudan of Afghanistan.
Het is toch echt niet te veel gevraagd om de regels van de maatschappij te volgen.
Er zijn geen regels voor kleding in de maatschappij. Zeg, stop eens met dat dictoriaal gedoe. Stuur alle chassidim joden dan ook maar naar Israël... enne wie past er nog niet in uw "utopisch" plaatje?
Citaat:
En zeggen dat ze niet op de hoogte waren van deze nieuwe regel, mijn kids hadden op 20/8/2006 het schoolreglement van dit schooljaar reeds in hun bezit.
Dat is dan zeer goed voor uw kids maar dit is niet de situatie in elke school. In de meeste scholen krijg je het schoolreglement pas op de eerste schooldag of de dag dat je je inschrijft.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 13 september 2006 om 23:37.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:37   #82
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee en daarom moet men zich aanpassen ook binnen zijn eigen huiskring of ergens heen gaan waar men wel wil blijven leven zoals jij wil leven. En ik ben geen VBer en ook geen racist.

Voorstel voor deze meisjes , Iran of Soudan of Afghanistan.
Het is toch echt niet te veel gevraagd om de regels van de maatschappij te volgen.
En zeggen dat ze niet op de hoogte waren van deze nieuwe regel, mijn kids hadden op 20/8/2006 het schoolreglement van dit schooljaar reeds in hun bezit.
ieder zijn meug, ieder zijn gewoontes, in zijn eigen landje..., en als ge verhuist:"als ge naar Rome gaat, doe zoals de Romeinen"
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:37   #83
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en wat heeft dat met hoofddoeken te maken wat Fay Weldon over haar seksleven verteld, en hoe Bazilfunk zich daarin terugvind?Niksmendalle! Dat interresseert geen kat, hoe die zagevent in bed presteert...
Bazil reageerde dan ook op iemand anders die een beetje off-topic ging.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:38   #84
Banneling

Standaard

Citaat:
[Jantje;1984162]Nee en daarom moet men zich aanpassen ook binnen zijn eigen huiskring of ergens heen gaan waar men wel wil blijven leven zoals jij wil leven.
Nog even geduld Jantje, de "moderne islam" komt er binnen een eeuw of 6 misschien wel aan.
Intussen blijft het inderdaad vreemd dat Westerse "jongeren", die een Westerse opvoeding genoten zich blijven schikken naar de verordeningen van een analfabeet uit de 7de eeuw, uit een ander continent, die vrouwen verzamelde als waren het kamelen, hen tot asexuele wandelende doeken reduceerde terwijl hij de mannen oneindige sexpartijen voorspiegelde in het paradijs met zich steeds regenererende maagden en dit terwijl de dames mogen toekijken. Te gek toch dat de 21ste eeuwse moslima zich in dat verhaal nog kan terugvinden.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:39   #85
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Er zijn geen regels voor kleding in de maatschappij. Zeg, stop eens met dat dictoriaal gedoe. Stuur alle chassidim joden dan ook maar naar Israël... enne wie past er nog niet in uw "uptopisch" plaatje?
Dat is dan zeer goed voor uw kids maar dit is niet de situatie in elke school. In de meeste scholen krijg je het schoolreglement pas op de eerste schooldag of de dag dat je je inschrijft.
en hou maar eens op met de mensen die zo goed zijn om u op te vangen, en te onderhouden , te zeggen wie en wat ze moeten terugsturen.Met één hoofddoek-aanhanger heeft men hier méér last , als met duizend orthodoxe joden...bol het zelf maar af.
Oud 13 september 2006, 23:43   #86
Banneling

Standaard

Citaat:
Bazil reageerde dan ook op iemand anders die een beetje off-topic ging.
Mij valt op dat jij altijd off-topic gaat en nooit inhoudelijk reageert op bij voorbeeld mijn posts.
Oud 13 september 2006, 23:44   #87
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn geen regels voor kleding in de maatschappij. Zeg, stop eens met dat dictoriaal gedoe. Stuur alle chassidim joden dan ook maar naar Israël... enne wie past er nog niet in uw "uptopisch" plaatje?
Als ik jou was zou ik dan maar eens dringend de wet gaan nakijken, want er staan in de Belgische wet weldegelijk kledingregels.

En scholen zijn verplicht hun leerlingen op tijd te verwittigen als er iets veranderd aan het schoolreglement.

En ik heb geen dictoriaal gedoe, ik zeg je enkel de waarheid.
Hier kan je zitten klagen over een hoofdoek en andere futiliteiten, daar probeert men enkel te overleven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:55   #88
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Uh-Huh
Er zijn geen regels voor kleding in de maatschappij. Zeg, stop eens met dat dictoriaal gedoe.

Wie is er dictatoriaal? Europeanen die hun cultuur en indentiteit willen afschermen van achterlijke religieuse invloeden waarvan zij meenden dat ze tot het verleden behoorden, of kleinkinderen van islamitische migranten die persé de cultuur van hun uitheemse (over)grootouders willen opdringen en het vertikken zelf wortel te schieten in hun geseculariseerde land van geboorte.
Oud 14 september 2006, 00:02   #89
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wie is er dictatoriaal? Europeanen die hun cultuur en indentiteit willen afschermen van achterlijke religieuse invloeden waarvan zij meenden dat ze tot het verleden behoorden, of kleinkinderen van islamitische migranten die persé de cultuur van hun uitheemse (over)grootouders willen opdringen en het vertikken zelf wortel te schieten in hun geseculariseerde land van geboorte.
Je zou het als christen eens moeten proberen om in het Midden-Oosten met de cultuur van je voorouders, de kruisvaarders, in een school te gaan paraderen.
Het zal rap gedaan zijn ...
Oud 14 september 2006, 00:11   #90
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alright. En de volgende dag komen al die moslima's naar school met petten, mutsen en bandana's en zal dat ook verboden worden...
moslima's mogen geen petten dragen ... autochtonen mogen dat ook niet

moslima's mogen geen hoofddoeken dragen ... autochtonen mogen dat ook niet

De regels zijn dus voor iedereen dezelfde , er is dus geen discriminatie

Discriminatie zou bijvoorbeeld zijn als vlaamse jongens hoofddoeken mochten dragen terwijl marokaanse meisjes dat niet mogen.

Citaat:
Dus de staat mag wel zeggen welke kleren mogen of moeten gedragen worden? U vergeet dat een groot deel van de samenleving ook behoort tot één of ander geloof... Dus kerk/moskee mag zich niet bemoeien met de staat maar omgekeerd mag wel? Dat zou ik toch wel hypocriet vinden.

In dit geval gaat het echter niet om de staat maar om een school. Dus je kan het argument van "de scheiding tussen staat en kerk" niet gebruiken.
Jamaar hier zijn er 2 zaken die je moet onderscheiden :

een school uit het Rijksonderwijs is georganiseerd door de staat, en leerkrachten zijn dus ambtenaren en moeten neutraal zijn : als het gaat over "mogen leerkrachten hoofddoeken dragen ?" gaat het argument van scheiding kerk en staat juist WEL op.

Als het gaat over leerlingen is het plaatselijke schoolreglement van kracht, en leerlingen moeten zich maar schikken aan de regels van de school of veranderen van school ^^

Laatst gewijzigd door UFSIA : 14 september 2006 om 00:28.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 00:30   #91
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die dossen zich niet vreemd uit om hun halfwaardigheid te exterioriseren.

Dit gezegd zijnde, vind ik de vestimentaire uitrusting van ultra-orthodoxe joden wel ... komisch. Vooral die idiote krulletjes. En zeggen dat ze hun zwarte extra-lange mantelpakjes dragen om "niet op te vallen".
Gelukkig blijft dat verschijnsel beperkt tot een kleine minderheid van joden in een beperkt aantal wijken. De liberale of geseculariseerde jood doet aan die groteske vertoning niet mee en haalt slechts zijn keppeltje bij bijzondere aangelegenheden nog eens boven.
Kortom, in merk zo goed als geen joods vestimentair fundamentalisme in het straatbeeld.

Wat gothics betreft ... ik ben die nog nooit tegen gekomen.Ik kan dus enkel afgaan op de foto die ik van ééndagsvlieg-gothic HVT in de pers verscheen. Het was de eerste keer dat ik er trouwens over hoorde. Volgens mij komt men in gothic-tenue ook de school niet in.
Zonder in een onrespectvol litanie over joden te willen vervallen, moet ik u zeggen dat het afhangt van welke buurt je dan woont. Overal waar ik loop ziet het dan toch weer zwart van de jassen om het zo te zeggen.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 01:29   #92
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ben geen blokbeest, waarschijnlijk niet achterlijk, maar toch snap ik ook niet het verschil tussen een hoofddeksel en,............ een hoofddeksel.
Zeg me nu niet dat je tegen de hoofddeksels bent hé staaf!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 01:32   #93
ericferemans

Standaard

Citaat:
Sommige moslima's beweren dat ze niet 'volledig' zijn zonder hun hoofddoek. Ze zijn er mee vergroeid. In die zin beschouwen ze een stuk textiel als een stuk menszijn.Voer voor de psychiatrie als je het mij vraagt.
Ik ken dat: in het Instituut (trut trut) Onze Lieve Vrouw Presentatie te Sint-Niklaas liep het vroeger vol mislima's met zwarte kappen op.
Zij wilden die absoluut nooit afzetten.
Raar
Oud 14 september 2006, 01:33   #94
ericferemans

Standaard

Citaat:
Je zou het als christen eens moeten proberen om in het Midden-Oosten met de cultuur van je voorouders, de kruisvaarders, in een school te gaan paraderen.
Het zal rap gedaan zijn ...
Ik zie online al op zijn ezel (hellfiger?) en in vol kruisvaarders harnas, met maliënkolder en goedendag, en op zijn rug het VB teken naar Jeruzalem trekken.
Het is om je te bescheuren...
Oud 14 september 2006, 01:37   #95
ericferemans

Standaard

Citaat:
Nog even geduld Jantje, de "moderne islam" komt er binnen een eeuw of 6 misschien wel aan.
Volgens een afgekikte van de "jeugdbeweging van het VB" was het schone aan het fascistoïde gedoe onder andere:
- de orde
- de discipline
- de uniformen

We weten dus wat ons te wachten staat als onze toekomstige rechts radicalen het overneme van PDW (kan vroeg gebeurd zijn als ze een handje toesteken...)

Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 september 2006 om 01:37.
Oud 14 september 2006, 05:07   #96
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Iemand die beweert dat een kledingstuk een stuk van zijn identiteit is, dat is een grote sukkelaar. Als het nu gaat om moslima's, gothics of neo-nazis het doet er niet toe, als je je als individu maar kunt uiten door je klederdracht is het pover gesteld met dat individu. Verder vind ik elke vorm van niet-functionele uniformen en uiting van onverdraagzaamheid, waarbij de drager zich vrijwillig wil onderscheiden van de andere, en zich daardoor waardiger vindt.
Nu voor mijn part mogen ze gerust alle kleren dragen die ze willen op alle tijdstippen, maar ze moeten dan ook niet komen klagen dat ze uitgesloten worden. Ik zou nooit iemand aannemen die zich in een interview komt uiten in een of andere uitgesproken klederdracht, of het nu om moslima's, gothics of een schot met rok gaat. Als ze komen aandraven voor een interview in folkloristische kledingstoestanden komen ze er niet in.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 05:35   #97
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Volgens een afgekikte van de "jeugdbeweging van het VB" was het schone aan het fascistoïde gedoe onder andere:
- de orde
- de discipline
- de uniformen

We weten dus wat ons te wachten staat als onze toekomstige rechts radicalen het overneme van PDW (kan vroeg gebeurd zijn als ze een handje toesteken...)
voor een keertje zegt ge eens iets waar ik wat mee kan aanvangen: ge hebt het over uniformen!
Deze hoofddoek staat inderdaad voor een "uniform".Niet van een VB jeugdbeweging uiteraard, maar voor een Nazislamistische Militante Beweging.
Net alsof onze jongens en meisjes morgen allemaal persé in zwart, bruin, of kaki batlle-dress, versierd met duidelijk herkenbare insignes, en een mooie zwarte bivakmuts over hun kop naar school wilden...Moet kunnen als hoofddoeken toegelaten zijn...
Oud 14 september 2006, 07:36   #98
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Enkele leerlingen van de middelbare school Marco Polo in Antwerpen pikken het niet dat ze geen hoofddoek meer mogen dragen in de klas. Op de school draagt meer dan 80 procent van de meisjes een hoofddoek.
Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar wat mij het meeste stoort is niet het hoofddoekverhaal, maar eerder die "80% van de meisjes" quote.
Als dit representatief is voor de jongste generatie van de Antwerpse bevolking, dan zal ik als Vlaming binnen de korste keren er een schop onder mijn kont zal krijgen door een andere vreemde bevolkingsgroep en dit in mijn eigen land.

Laatst gewijzigd door oz457 : 14 september 2006 om 07:36.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 07:41   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Oei da's wel heel kortzichtig. Hoofdeskels geven mensen een identiteit. Zo draagt een flik een totaal ander hoofddeskel dan bvb een skater.
Dat is geen beletsel.
Een hoofddeksel blijft een hoofddeksel, ongeacht welke identiteit je er aan wenst te koppelen.

Citaat:
Ge weet bvb aan het hoofdeskel van een non dat ge haar niet moet binnendoen.
Of net wel.

Citaat:
Het ene hoofddeksel is het andere niet.
Die verschillen die jij eraan toeschrijft zitten hem niet in het hoofddeksel maar eronder.

Wanneer inrichters van een scholennet beslissen om geen hoofddeksels (al dan niet met eronder-huizende identiteit) toe te laten, of er net te verplichten, dan is dat hun goede recht. Jij beslist of je je onderwerpt aan de 'huisreglementen'
Oud 14 september 2006, 07:46   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Zeg me nu niet dat je tegen de hoofddeksels bent hé staaf!
Integendeel: I love them!
Maar,....... ik respecteer de wens van anderen die er op hun terrein, in hun schoolkot, op hun werkvloer, ......... niet wensen mee geconfronteerd te worden.
Als niet-religieuze hou ik me aan de kledingvoorschriften wanneer ik andermans religieus gebouw wens te bezoeken. In de kerken doe ik mijn hoedje af, in d moskee doe ik er eentje op en trek een jellabah aan. Tenminste, als de zin om het gebouw te bezoeken sterker wordt dan de wens om mijn hoedje te dragen of af te zetten, naargelang. Als mijn privee-aspiraties i.v.m. hoedjes prevaleren, dan onthou ik me van bezoek aan plaatsen waar anderen het voor 't zeggen hebben.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be