![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Duitsland is ook een federatie, Oostenrijk en Zwitserland eveneens. Er zijn wel meer federale, goedwerkende staten in EU-context. België is echter te klein om federalisme op uit te proberen. Het kan dus best zo snel mogelijk unitair worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Dat weet ik niet. Ik vertrek vanuit de vraagstelling hoe kan België het best werken?. Ik ben ervan overtuigd dat de meerderheid van de bevolking geen Vlaamse of Waalse republiek wil hebben (wil ik desnoods aan bindend referendum toetsen). Dan kan België een federatie zijn van regio's, en dat zou theoretisch kunnen werken, en ik heb respect voor mensen die dat verdedigen, al zie ik de zin niet in van regionalisatie van iets dat al een voorschoot groot is, en al helemaal niet van de absurde splitsingen van landbouw, buitenl. handel, Ontwikkelingssamenwerking enz (niets met beter bestuur te maken). België kan eveneens unitair zijn, wat tenminste die ondemocratische pariteit zou afschaffen en het bestuur drastisch zou vereenvoudigen zonder het land te vernietigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foundation schreef:
Citaat:
Na 173 is het nog altijd niet gelukt. En het lukt zelfs hoe langer hoe minder. Maar ik twijfel er niet aan dat het in de gedachten van de BUB 'vrij gemakkelijk' te verwezenlijken is. Daarom stemden er ook zoveel Belgen op hen die er precies hetzelfde over denken. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Wat maakt het mij nu uit wat sommige politici denken over België. Tussen de mensen zijn er geen problemen (meer tolerantie dan de gemiddelde flamingant) en dat is het enige wat telt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Mensen die niet kunnen accepteren dat er mensen met een verschillende taal in één land leven zijn racisten. Krachtens artikel 1, tweede lid, van de antiracismewet kan worden opgetreden tegen degene die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek:
aanzet tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon wegens zijn ras, huidskleur, afstamming, afkomst of nationaliteit (1°); aanzet tot discriminatie, segregatie, haat of geweld jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens zijn ras, huidskleur, afstamming, afkomst of nationaliteit van deze leden of van sommigen onder hen (2°); publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon wegens zijn ras, huidskleur, afstamming, afkomst of nationaliteit (3°); publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, segregatie, haat of geweld jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens zijn ras, huidskleur, afstamming, afkomst of nationaliteit van deze leden of van sommigen onder hen Volgende zaken vallen bijgevolg onder racisme: De Walen zijn luieriken, de Walen zijn zakkenvullers, werken staat niet in het woordenboek van een Waal enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, zijn 'moppen' over Hollanders ('Hollanders zijn gierig') nu ook strafbaar volgens jou? En wat te denken van je eigen opmerkingen over Vlamingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Misschien toch nog eens goed lezen in die wet: er moet sprake zijn van aanzet tot discriminatie, haat of geweld. Ik zie geen van de drie in die teksten over Walen van jou. Er staat bijv. niet: 'Walen zijn minderwaardig aan Vlamingen', 'we moeten Walen haten' of 'Walen moeten uitgeroeid worden'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Er wordt wel gezegd: WALEN ZIJN PROFITEURS, WALEN ZIJN LUIERIKEN (Anciaux), WALEN ZIJN PARASIETEN (Dillen), WALEN ZIJN DIEVEN (Dewinter), MINDER FRANS MEER BRIGITTE enz. enz.!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Komt het u bekend voor?? Stop dus aub met die hypocrisie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Ten eerste wordt daarmee geen bevolkingsgroep geviseerd, ten tweede maken twee fouten geen gelijk, ten derde is het de waarheid: flaminganten zijn onverdraagzame racisten die binnen hun eigen "staats"grenzen enkel hun "eigen" volk tolereren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je dat ècht gelooft, dan vind ik het niet meer nodig dat ik met jou hier nog discussies voer over politiek. Jij houdt zo vast aan je eigen, subjectieve beelden van "de" flamingant dat het bijna zielig en grappig wordt. Eigenlijk heb ik u niks meer te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Je hebt al 100x gezegd dat je niets meer te zeggen hebt. Ondertussen zet je quotes van je VB-vriendjes (http://www.vlaamsbelang.org/ci_bekijken.php) in je onderschrift. Nee, ik zie nog steeds het verschil niet tussen Vlaams-nationalisme en racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |