![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfs al heeft heeft het tot eind 15 eeuw sterke europese invloeden gehad wil dat niet veel zeggen! Ik veronderstel dat het moderne Europa zijn 'echte' geboorte pas in de eeuwen daarna heeft meegemaakt!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Andersom, Turkije had nogal "invloed" op/in Europa .... ze vloeiden in, met militair geweld .... graag niet nog eens.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 januari 2007 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Turkije heeft idd redelijk wat oorlog gevoerd met Europa. Anderzijs heeft rond 1800 Europa redelijk wat oorlog gevoerd in de Dardanellen en de Krim waar het buiten economisch en imperialistisch niks te halen had. Het ging erom dat Turkije wel iets te maken had op geschiedkundig en geografisch vlaken met Europa niet dat Turkije Europees zou zijn. Ik had al gezegd dat sinds Ataturk ze nog weinig met Europa gemeen hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Atatürk was inderdaad een heel bijzondere, jammer dat hij zich tamelijk jong doodzoop.
Wat veel Turken niet (willen) weten: Atatürk was van een Joodse vader en een moeder uit een heel ver oostelijk land; niet moslim, wel vrijmetselaar. Werkelijk een bijzondere figuur.
![]() |
#86 |
|
![]() Ja inderdaad maar het gaat erom dacht ik toch om wat Turkije nu nog met Europa verbind! Van voor de periode van Ataturk dan waarschijnlijk maar dat wel nog verband heeft met het huidige Europa! En zoals ik al zei bitter weinig!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Vreemdeling
|
![]() Nou ik ben een turk. mijn ouders en ik zijn hier in nederland geboren.. ik zou zo graag naar me eigen afkomst willen gaan!! alleen kan niet.. want me vader heeft hier zijn eigen bedrijf.. en als ik zo kijk.. de turken in turkije willen juist NIET bij europa horen.. en wees maar niet bang dat als turkije bij europa behoort dat de turken naar nederland komen! ECHT NIET.. ze weten dat ze hier geen toekomst hebben.. ze gaan liever naar duitsland..daar zijn we tenminste nog wel welkom.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkije is een Aziatisch land . Het hoort NIET thuis in de EU ! Een groot associatieverdrag zou veel beter zijn dan een lidmaatschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is Europees? Wat is Aziatisch?
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 22 januari 2007 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() De vele immigranten die hier wonen. De meesten hebben nog een sterke band met het vaderland en hebben daar ook nog familie wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Jaja; (recente) infiltratie als "bindmiddel" zeker, ter reanimatie en uitbreiding van Turan. Neo-kolonialisme.
![]() |
#95 |
|
![]() Sinds wanneer moeten wij rekening houden met immigranten voor onze grenzen te bepalen! Dit loopt zo verkeerd!!!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 22 januari 2007 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Verkeerd, inderdaad.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 januari 2007 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Een foutje moet kunnen hé het was een zware dag
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 22 januari 2007 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Maar de capaciteiten voor een reactie heb je dan weer niet!
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Sorry, totaal ongemerkt, ik bedoelde slechts bijval.
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Turkije zal nooit toetreden tot de EU. Het zijn net degenen die dit wel geloven, die zich schromelijk vergissen. Nu al is wettelijk vastgelegd dat hierover referenda komen in verschillende lidstaten, waaronder Frankrijk. In Frankrijk is een ruime meerderheid tegen en dat zal enkel zo blijven of erger worden. Daarenboven zijn de topfunctionarissen van de EU ook niet happig op Turkije als nieuw lid. Ze houden het land wat aan het lijntje om te voorkomen dat het zich Oostwaards zou keren. Turkije is immers een belangrijke bondgenoot die kan gebruikt worden. Een buffer met het Midden-Oosten. Waarom zouden wij die staat tegen ons harnas willen injagen? Beter aan het lijntje houden dan. Op de lange termijn zal de EU aan Turkije meedelen dat ze altijd wel gewild hebben, maar dat de bevolking en de politiejk niet meewillen. Dat zal dan het handig excuus zijn om jaren van onderhandelingen op een mislukking te doen uitdraaien. Als troostprijs zal Turkije echter wel een belangrijk strategisch handelsakkoord met de EU mogen afsluiten om vervolgens wee op verbeteringen in de relaties te hopen. Verdeeldheid zaaien in het Midden-Oosten kan nooit geen kwaad. Maar maak u geen zorgen en stop met de EU zwart te maken met die paniekzaaierij. Turkije wordt nooit lid van de EU! Amen...
Laatst gewijzigd door Dycore : 22 januari 2007 om 18:32. |
![]() |
![]() |