Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2003, 15:52   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Zitten in die immigratiequota ook de importbruiden en -gommen vervat?

Want met hun 25.000 per jaar lijken me die wel de overgrote hoop! Waarom wordt daar nooit over gepraat?
Minstens 12.000 nederlandsonkundige broedmachines per jaar! dat kan toch tellen denk ik?
Allez, als ik dus morgen terug naar Belgie kom, mag ik mijn Amerikaanse vrouw niet meenemen.

En u gaat daarmee het aantal problemen verminderen zegt u?
Foei TomB, uw vrouw vergelijken met een broedmachine.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 15:57   #82
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

jamaar wie weet hoeveel kinderen heeft den Tomb al he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 16:23   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
jamaar wie weet hoeveel kinderen heeft den Tomb al he.
Te zien aan de uren dat hij op het forum slijt zal dat nogal meevallen denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 16:39   #84
Tegendradigaard

Standaard

die zijn leven is misschien alleen maar ofwel op het internet zitten ofwel op zijn vrouw ...

lucky bastard dan
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 16:43   #85
ClearedEyes
Vreemdeling

ClearedEyes's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar ClearedEyes
Standaard

Ik begrijp sommige mensen hier toch niet.
Min. Dewael wil niet gewoon mensen importeren om onze sociale zekerheid te ondermijnen, hij is gewoon realist.

Dus zie hier enkele stellingen:

1.We zitten met een enorme vergrijzing die binnenkort ons sociaal zekerheidsstelsel zal doen ineen storten. De redenen hiervoor zijn oa. de baby-boom generatie (na WWII), de betere gezondheidssector, de enorme verbetering van onze leefomstandigheden, de verbetering van de kwaliteit van het voedsel en de algemene hygiene.
Iedereen akkoord veronderstel ik.

2.Langs de andere kant zitten we met een verschrikkelijk laag nataliteitscijfer. Dit komt oa. door de pil, het feminisme (vrouwen willen een carriere voor te denken aan kinderen, wat dan weer zorgt voor voor minder kinderen op een latere leeftijd, het feit dat 1 (max.2) kinderen in de mode is en nog een ganse hoop andere factoren waar ik u niet mee wil lastig vallen.
Voila, en als men die combineerd, krijgt men punt 3.

3. Steeds minder jongeren zullen voor steeds meer ouderen moeten zorgen. Dit zorgt dan tot nog meer werkdruk en nog meer stress. Die jongeren (waaronder mezelve) zullen dan zoveel tijd moeten steken in ons werk dat we geen tijd meer zullen hebben voor kinderen, laat staan geld. Meer en meer van ons loon zal moeten gespendeerd worden voor de sociale voorzieningen. Minder geld, minder tijd, dus minder kinderen.

4. Dus hebben we nood aan nieuwe arbeidskrachten die ons sociaal stelsel kunnen helpen ondersteunen. Als we die niet zelf maken (kweken voor de dood), dan zullen we ze in het buitenland moeten zoeken.
En da zijn dus die migranten die Patrick zoekt.

5. Volgend probleem. Er is nu al weinig tot geen werk. Dus die immigranten gaan ook nog eens van onze sociaal stelsel moeten leven??
Neen, want daar heeft hij ook iets op gevonden. We willen geschoolde mensen die voor jobs kunnen zorgen. Mensen met know-how die ons bedrijfsleven kunnen ondersteunen. Dus is er nood aan een selectiecriteria.

6. Het gemakkelijkste criterium is de kennis van onze taal. Mensen die iets kennen van de moeilijkheidsgraad van de talen, weten dat het nederlands één van de moeilijkste talen is samen met het duits en de slavische talen. Het nederlands is een taal die redelijk wat tijd en inspanning kost om te leren. Daardoor zullen enkel de mensen die onze taal gestudeerd hebben in aanmerking komen. En aangezien het niet gemakkelijk is om onze taal te leren in het buitenland en het toch aanzienlijk wat geld kost om ze toch te kunnen leren in het buitenland, zullen slechts weinig mensen deze criteria kunnen invullen. Dus zullen enkel de geschoolde mensen met een zekere economische basis volstaan. Dit zijn de mensen die ons kunnen helpen met het in stand houden van onze welvaartsstaat.

7. Als we dit niet doen, is er nog een andere mogelijkheid om ons stelsel in orde te houden. Dan moeten we gewoon allemaal veel langer gaan werken. Het brugpensioen afschaffen en iedereen gewoon een arbeidsloopbaan van minimum 40 jaar laten doorlopen. Ik denk niet dat iedereen daar een grote voorstander van is. En zelfs al was het zo, dan hadden we nog niet genoeg arbeidsplaatsen, want we hebben een tekort aan ondernemers.

Besluit: Laten we nu eens alle vooroordelen laten vallen. Als rechts-flamingante liberaal vind ik het spijtig dat we nu eigenlijk afhangen van de migranten, maar het is nu eenmaal zo. Als we voortgaan zoals we nu bezig zijn, dan zullen er geen pensioenen meer zijn voor ons. We moeten de migranten niet laten binnenstromen, en ik verafschuw de migranten die enkel naar ons land komen voor ons sociaal zekerheidsstelsel, maar we moeten nu eenmaal beginnen mensen te recruteren in het buitenland.

Deze stellingen zijn gebaseerd op rapporten van de UN en de EU, en zijn dus niet uit één of ander links boekske geplukt.
PS. Het is Patrick Dewael en niet De Wael. 8)

The dead cannot cry out for justice; it is a duty of the living to do so for them
ClearedEyes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2003, 05:01   #86
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Laten we de discussie wat concreter maken.

Zoals iedereen weet is er een tekort aan verplegers én aan bejaardentehuizen. Het één hangt met het ander samen: je gaat geen nieuw bejaardetehuis zetten als je weet dat je er toch geen verpleegsters voor kan vinden.

Een groot probleem. De verplegers kunnen dan beginnen switchen tussen de verschillende bejaardetehuizen, naar waar ze het meest geld krijgen. Idem dito voor de bejaardetehuizen. Die kunnen zéér hoge bedragen beginnen vragen. Tja, als je niet wilt betalen, dan is dat uw probleem, er staan nog genoeg mensen op de wachtlijst.

Anders wordt het wanneer er vanuit het buitenland mensen verplegers kunnen komen. Zo komen er in Nederland veel Poolse verpleegsters bij.
Ze kennen Nederlands (dat is toch het voorstel van Dewael), ze krijgen direct werk, ze krijgen een loon dat hoger is dan het minimumloon (want ze zijn gebonden aan onze arbeidswetgeving).
Resultaat: de bejaardetehuizen worden goedkoper. Er kunnen meer bejaardetehuizen komen.
Wie wordt er beter van? De bejaarden, de Poolse verpleegsters, de overheid die minder moet inspringen om de tehuisfactuur niet te hoog te maken, de overheid die belasting op arbeid ontvangt, de overheid die BTW ontvangt van de producten die hier door de Poolse verpleegsters gekocht worden, de ondernemers die een nieuw bejaardetehuis kunnen bouwen en daar geld mee verdienen
Wie wordt er slechter van: de huidige verplegers/verpleegsters die zonder zo'n maatregel een kunstmatig hoog loon zouden krijgen, de bejaardetehuizen die géén kunstmatig hoog bedrag kunnen vragen
Voor wie maakt het geen bal uit: de werklozen die te lui zijn om zich om te scholen tot verpleger/verpleegster

Ik ben alvast pro!
Allemaal schoon maar je vergeet dat verplegend personeel niet echt tot de topklasse van verloning in verhouding met hun werk behoren. Dus door de invoer van goedkope poolse verpleegsters ga je de lonen laag houden en dus het vak hier niet aantrekkelijk maken met als gevolg dat je altijd voor slecht betaalde jobs buitenlanders zal moeten aantrekken waardoor je natuurlijk weer kan zeggen dat we ze naar hier halen om het vuil werk te doen! De oplossing is een betere verloning voor het verzorgend personeel om de job hier aantrekkelijker te maken!
Daar ben ik het volmondig mee eens.
Immigranten naar hierhalen om onze bejaarden te verzorgen en te laten werken voor de pensioenen van onze vergrijzende bevolking vind ik een vorm van uitbuiterij.
Het is een mathematische win-win situatie, waar is de uitbuitfactor? Ik heb me nog nooit uitgebuit gevoeld omdat ik ergens 2 keer zoveel kan gaan verdienen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be