Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2003, 10:27   #1
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Bron GVA 26/11/2003

Citaat:
Dewael wil vast aantal immigranten toelaten

Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael gaat op korte termijn een initiatief nemen om op het niveau van de Europese Unie te komen tot immigratie- quota. “Het wordt tijd dat we onze ogen openen voor de economische realiteit. Ze zullen blijven komen. En we hebben ze nodig om onze sociale zekerheid overeind te houden”, zegt Dewael in een gesprek met de redactie.

Het voorstel-Dewael om te komen tot immigratie- quota, is een onderdeel van het migratiebeleid dat hij wil voeren. Dit zijn de krachtlijnen.

• De Conventie van Genève blijft de basis voor zijn asielbeleid.Wie moet vluchten omwille van politieke redenen, ras of godsdienst krijgt hier onderdak.
• Het aantal economische vluchtelingen wil hij op korte termijn terugdringen tot minder dan 1.000 per maand. Nog kortere procedures en een Europees uitwijzingsbeleid moeten helpen.
• Illegalen worden na twee arrestaties overgebracht naar een gesloten centrum en daarna gerepatrieerd. Met minister Reynders onderhandelt Dewael over een nieuw gesloten centrum. Ondertussen wil hij de 40 reserve-bedden in het centrum van Vottem in gebruik nemen. Het personeel hiervoor kan in principe komen van Hengelhoef en Zon en Zee.
• De oplossing op lange termijn is dat de mensen in hun thuisland kunnen blijven. Daartoe moeten de VS, Japan en de Europese Unie hun ontwikkelingshulp opdrijven,de schulden van de armste landen kwijtschelden en hun protectionisme stoppen.
• Ondertussen moeten er immigratie-quota komen per land en per jaar voor alle EU-landen. Alle niet-EU-burgers mogen zich kandidaat stellen voor economische migratie.Er zijn drie voorwaarden: ze moeten op voorhand de taal leren van het land waar ze naartoe gaan, ze moeten een werkaanbieding hebben,en alleen man of vrouw en kinderen mogen meekomen en ze tellen mee in het totale contingent.
Ze worden eindelijk wakker!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 10:39   #2
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

"Economische" vluchtelingen terugdringen tot minder dan duizend per maand???

Ten eerste ging ik ervan uit dat hier geen economische vluchtelingen toegelaten werden?

Ten tweede : dat zijn wel 1000 mensen per maand die hier komen teren op onze sociale zekerheid he!!!!
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 10:40   #3
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Bron GVA 26/11/2003

Citaat:
Dewael wil vast aantal immigranten toelaten

Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael gaat op korte termijn een initiatief nemen om op het niveau van de Europese Unie te komen tot immigratie- quota. “Het wordt tijd dat we onze ogen openen voor de economische realiteit. Ze zullen blijven komen. En we hebben ze nodig om onze sociale zekerheid overeind te houden”, zegt Dewael in een gesprek met de redactie.

Het voorstel-Dewael om te komen tot immigratie- quota, is een onderdeel van het migratiebeleid dat hij wil voeren. Dit zijn de krachtlijnen.

• De Conventie van Genève blijft de basis voor zijn asielbeleid.Wie moet vluchten omwille van politieke redenen, ras of godsdienst krijgt hier onderdak.
• Het aantal economische vluchtelingen wil hij op korte termijn terugdringen tot minder dan 1.000 per maand. Nog kortere procedures en een Europees uitwijzingsbeleid moeten helpen.
• Illegalen worden na twee arrestaties overgebracht naar een gesloten centrum en daarna gerepatrieerd. Met minister Reynders onderhandelt Dewael over een nieuw gesloten centrum. Ondertussen wil hij de 40 reserve-bedden in het centrum van Vottem in gebruik nemen. Het personeel hiervoor kan in principe komen van Hengelhoef en Zon en Zee.
• De oplossing op lange termijn is dat de mensen in hun thuisland kunnen blijven. Daartoe moeten de VS, Japan en de Europese Unie hun ontwikkelingshulp opdrijven,de schulden van de armste landen kwijtschelden en hun protectionisme stoppen.
• Ondertussen moeten er immigratie-quota komen per land en per jaar voor alle EU-landen. Alle niet-EU-burgers mogen zich kandidaat stellen voor economische migratie.Er zijn drie voorwaarden: ze moeten op voorhand de taal leren van het land waar ze naartoe gaan, ze moeten een werkaanbieding hebben,en alleen man of vrouw en kinderen mogen meekomen en ze tellen mee in het totale contingent.
Ze worden eindelijk wakker!
Eerst zien en daarna geloven! de sossen zijn ertegen dus ofwel krijgen ze ergens compensaties of komt het er niet door!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 12:06   #4
jan hyoens

Standaard

PATRICK DEWAEL ERKENT IMMIGRATIEPROBLEEM, MAAR DRAAGT VERKEERDE OPLOSSINGEN AAN

EMIGRATIEQUOTA ZIJN MEER OP HUN PLAATS DAN IMMIGRATIEQUOTA

In een vraaggesprek met Gazet Van Antwerpen trapt Patrick Dewael enkele open deuren in. Zo erkent hij dat de zogenaamde asielzoekers voor het overgrote deel economische vluchtelingen zijn, dat de immigratiestop niet werkt en dat de mensen die om economische redenen naar het Westen komen dit doen omdat ze in de landen van herkomst vaak geen perspectief hebben.

Ook een goedemorgen, meneer de minister. Zo ver waren wij heus ook wel. Het Vlaams Blok stelt trouwens vast dat om de mensen in de landen van herkomst een perspectief te geven Dewael onze voorstellen overneemt. Voorstellen die trouwens gewoon getuigen van gezond verstand. Ontwikkelingshulp moet inderdaad vooral gaan naar sectoren die er in die landen effectief voor kunnen zorgen dat de mensen een degelijk toekomstperspectief krijgen, bv. onderwijs, ziekenhuizen,…

Zijn stelling over oplossingen op korte termijn zijn aan de andere kant te zot voor woorden. Dewael is nu, net als het Vlaams Blok al jaren geleden, tot de vaststelling gekomen dat de immigratiestop zo lek is als een zeef. En omdat “ze blijven komen” (dixit de minister) zouden we beter immigratiequota invoeren. Dat is gewoon de wereld op zijn kop. Dat is dezelfde redenering als: er blijven jongeren drugs gebruiken, laten we drugs dan maar legaliseren of er blijven moorden gepleegd worden, laten we moord uit het strafrecht halen.

Daarenboven is het helemaal niet zeker dat het invoeren van quota de instroom van vreemdelingen zal doen afnemen. Het is niet omdat het officiële quota van 0 naar bv. 1000 gaat, dat de 1001ste en de daarop volgende vreemdelingen het zullen nalaten om naar hier te komen. En het fabeltje dat de immigranten nodig zijn om onze Sociale Zekerheid te redden is een laf antwoord op het onvermogen van de regering om het Sociale Zekerheidssysteem terdege te hervormen.

Het Vlaams Blok zal zich alleszins tegen het invoeren van immigratiequota blijven verzetten. Het Vlaams Blok blijft voorstander van een waterdichte immigratiestop. Er zouden beter emigratiequota in het leven geroepen worden voor illegale en criminele vreemdelingen en vreemdelingen die zich hier weigeren aan te passen.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Blok
Oud 26 november 2003, 13:09   #5
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

er is al zo weinig werk.
Waar wilt deze smurf al die mensen laten werken?
En wie gaat da betalen?
Ik vind dat al wie hier komt, de eerste 10 jaar GEEN SOCIALE ZEKERHEID MAG krijgen.
Ze moeten dit eerst verdienen.
Mijn ouders komen van Hongarije, in 1970.
Zij hebben AL HUN Lessen nederlands ZELF BETAALD!!!
Mijn vader is nog NOOIT WERKLOOS GEWEEST op die 30 jaar dat hij hier is.
Hij is een simpele maar HARDWERKENDE ARBEIDER Die meer dan 70 uren per week doet.
Ik zie hem dan eigenlijk ook alleen maar int weekend.
Persoonlijk hoop ik dat hij snel kalmer werk vind, want zo gaat hij da geen 30jaar meer volhouden.
Hij is nu 45 dus.

Als we eens zouden beginnen met ALLE OPGEPAKTE ILLEGALEN terug te sturen.
Alle mensen van buiten Europa die het afgelopen jaar NIET GEWERKT hebben, ook terugsturen (tenzij ze een Belgische pas hebben)
Zo zouden we der al een pak kwijt zijn en zou onze portefeuille het ook wel voelen.
En met terugsturen bedoel ik dan onder militaire begeleiding tot aan hun deur.
De soldaten kunnen dan ook is nekeer wa doen
EN DAN kan men beginnen met selectief is nekeer 10 illegalen binnen te laten per maand, MAAR ZEKER GEEN 1000 per maand!

Ofwel moeten we de rijken zwaar belasten, en met rijk bedoel ik de mensen die meer dan 2500 EURO NETTO overhouden.
Als men daar meer taksen op gaat heffen, en op de lage lonen (tot 2000euro bruto) minder heffen, dan is de meerderheid van de bevolking tevreden.

Schaf dan nog den dop af na 1 jaar en we hebben al een pak geld bespaard!!

Maarja, zolang deze dictatuur aan de macht is, kunnen we da wel op onzen buik schrijven.

TIJD VOOR NE COUP???!!!
Oud 26 november 2003, 13:14   #6
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
TIJD VOOR NE COUP???!!!
Nee, het is nog te vroeg voor champagne...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 13:49   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TIJD VOOR NE COUP???!!!
Voor mij een Dame Blanche dan.
Oud 26 november 2003, 15:38   #8
Hanne
Banneling

Standaard

Duizend migranten per maand binnenlaten?
Heeft Dewael al uitgerekend hoeveel dat aan onze Sociale Zekerheid zal kosten?
1000 x 12 = 12.000 mensen de onderhouden opnieuw op de kap van mijn sociale bijdragen en belastingen...
Een paar tips voor Dewael :
- enkel diegenen (van de 1000) die kunnen bewijzen dat ze onmiddellijk een arbeidscontract bij hun immigratie hebben, mogen binnen
- voorafgaandelijk aan het uitreiken van verblijfsdocumenten moeten ze een examen afleggen om te bewijzen dat ze 1 van de landstalen kennen
- de 1ste 10 jaar hebben ze geen recht op sociale uitkeringen whatsoever
- invoer van zussen, broers, ouders onder het mom van familiehereniging is verboden
- verbod zich te vestigen in concentratiewijken- of gemeenten

Uiteraard ben ik blij dat Dewael dit punt nu wel op de agenda plaatst. EINDELIJK. (Nu ja, het zijn wel verkiezingen volgend jaar, dus misschien moet het wel met een emmer zout worden genomen).
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 15:48   #9
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Er zouden beter emigratiequota in het leven geroepen worden voor illegale en criminele vreemdelingen en vreemdelingen die zich hier weigeren aan te passen.
Zo van: er mogen niet meer dan 100 criminelen per jaar terug gestuurd worden?
Oud 26 november 2003, 15:49   #10
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Duizend migranten per maand binnenlaten?
Heeft Dewael al uitgerekend hoeveel dat aan onze Sociale Zekerheid zal kosten?
1000 x 12 = 12.000 mensen de onderhouden opnieuw op de kap van mijn sociale bijdragen en belastingen...
Een paar tips voor Dewael :
- enkel diegenen (van de 1000) die kunnen bewijzen dat ze onmiddellijk een arbeidscontract bij hun immigratie hebben, mogen binnen
Lijkt me in elk geval geen probleem, als je weet hoeveel vacatures er openstaan in sommige sectoren.

Ik vraag me trouwens af of je het artikel gelezen hebt want ik lees er alvast:
Citaat:
Er zijn drie voorwaarden: ze moeten op voorhand de taal leren van het land waar ze naartoe gaan, ze moeten een werkaanbieding hebben,en alleen man of vrouw en kinderen mogen meekomen en ze tellen mee in het totale contingent.
Oud 26 november 2003, 16:01   #11
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Er zouden beter emigratiequota in het leven geroepen worden voor illegale en criminele vreemdelingen en vreemdelingen die zich hier weigeren aan te passen.
Zo van: er mogen niet meer dan 100 criminelen per jaar terug gestuurd worden?
ik denk eerder dat dit is in de trant van 1000 per maand zal zijn! 8)
Oud 26 november 2003, 16:04   #12
Kleine Johannes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
"Economische" vluchtelingen terugdringen tot minder dan duizend per maand???

Ten eerste ging ik ervan uit dat hier geen economische vluchtelingen toegelaten werden?

Ten tweede : dat zijn wel 1000 mensen per maand die hier komen teren op onze sociale zekerheid he!!!!
Ik denk niet dat De Wael plotseling helemaal zot geworden is. Wat ik er van denk is eerder dat, zoals gewoonlijk, die journalist iets anders gehoord heeft dan wat De Wael gezegd heeft. Zou het niet kunnen dat er eigenlijk gezegd is dat De Wael door een snellere en strengere afhandeling van de asieldossiers het aantal economische vluchtelingen, dat teruggestuurd moet worden, wil terugdringen tot 1000 per maand,
Kleine Johannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 16:12   #13
Hanne
Banneling

Standaard

"Lijkt me in elk geval geen probleem, als je weet hoeveel vacatures er openstaan in sommige sectoren."

Die vacatures dienen ingevuld te worden door de 100.000de werklozen die er nu reeds zijn.
In plaats van geld te pompen in de opvang van immigranten (lees : nieuwe werklozen), zou de overheid beter investeren in de opleiding van de huidige werklozen, door
- financiering van de opleiding van werklozen die opnieuw gaan studeren (betaling studiekosten + leefloon)
- financiering van de opleiding van werklozen door de werkgever , bv door volledige vrijstelling van sociale lasten, in ruil voor een inkomen voor de werkwillige + een arbeidscontract van min. 3 jaar (dat enkel beëindigd kan worden in uitzonderlijke omstandigheden -faillissement bv.)
Oud 26 november 2003, 16:24   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zitten in die immigratiequota ook de importbruiden en -gommen vervat?

Want met hun 25.000 per jaar lijken me die wel de overgrote hoop! Waarom wordt daar nooit over gepraat?
Minstens 12.000 nederlandsonkundige broedmachines per jaar! dat kan toch tellen denk ik?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 16:32   #15
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Lijkt me in elk geval geen probleem, als je weet hoeveel vacatures er openstaan in sommige sectoren."

Die vacatures dienen ingevuld te worden door de 100.000de werklozen die er nu reeds zijn.
In plaats van geld te pompen in de opvang van immigranten (lees : nieuwe werklozen)
Er komen dus nieuwe immigranten naar hier, die hier komen werken. Vanwaar dan je werklozen komen, geen idee.
Citaat:
, zou de overheid beter investeren in de opleiding van de huidige werklozen, door
- financiering van de opleiding van werklozen die opnieuw gaan studeren (betaling studiekosten + leefloon)
Dat gebeurt al. Er is zeer veel omscholing voorhanden.
Citaat:
- financiering van de opleiding van werklozen door de werkgever , bv door volledige vrijstelling van sociale lasten, in ruil voor een inkomen voor de werkwillige + een arbeidscontract van min. 3 jaar (dat enkel beëindigd kan worden in uitzonderlijke omstandigheden -faillissement bv.)
Zo zijn er ook voorbeelden. Vooral bij langdurige werklozen.

Maar het moet mijns inziens vooral de werkloze zijn die initiatief moet nemen. Als hij dat niet doet. Tja, dan is dat spijtig, maar dan moet de staat de welvaart ook niet blokkeren door geen immigranten toe te laten. Er zijn genoeg cursussen. Genoeg mogelijkheden om winkels/... te openen. Toch straf dat enkel migranten nachtwinkels, kebaps, ... openen, en zelden werklozen "van bij ons".
Oud 26 november 2003, 16:36   #16
Kleine Johannes
Burger

Standaard

Citaat:

In plaats van geld te pompen in de opvang van immigranten (lees : nieuwe werklozen), zou de overheid beter investeren in de opleiding van de huidige werklozen, door
Als je voor VIVANT stemt zet je een stap in de richting die je hier aanhaalt. IEDEREEN: student, huismoeder, werkzoekende, gepensioneerde ... krijgt een leefloon (VIVANT noemt het een basisinkomen), en de sociale lasten worden in het VIVANT-model drastisch verlaagd, om niet te zeggen helemaal weggewerkt, door een belasting op verbruik i.p.v. een belasting op arbeid. (de rest vn de inkomstenbelasting blijft behouden, en ook belasting op hogere inkomens van meer dan ca. 1300 EUR per maand).
Kleine Johannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 17:16   #17
Hanne
Banneling

Standaard

Boer Bavo: "Lijkt me in elk geval geen probleem, als je weet hoeveel vacatures er openstaan in sommige sectoren."

Hanne : Die vacatures dienen ingevuld te worden door de 100.000de werklozen die er nu reeds zijn.
In plaats van geld te pompen in de opvang van immigranten (lees : nieuwe werklozen)

Boer Bavo : Er komen dus nieuwe immigranten naar hier, die hier komen werken.
Vanwaar dan je werklozen komen, geen idee.

Misschien bestaan er geen werklozen in jouw fantasiewereld, maar ga toch maar even de cijfers checken bij het RVA.
Mijn punt is dat de 1000den vacatures dienen ingevuld te worden door deze werklozen (geregistreerd bij de RVA), en niet door goedkope nieuw geïmporteerde migranten, die gaan zorgen voor een vorm van deloyale concurrentie met Belgische werklozen, hetgeen kwa verloning uiteindelijk in het nadeel van alle werknemers gaat spelen, hetgeen er weer toe gaat leiden dat door de afvlakking van de loonmassa naar beneden, de beleidsvoerders gaan kunnen jammeren dat de sociale zekerheid niet langer gefinancieerd en gegarandeerd kan worden
En aan het einde van de rit beseffen de politiek correcte oetlulen dat hun dada van sinterklaasje spelen uiteindelijk heel het sociaal zekerheidssysteem meehelpt om zeep te brengen.

België hoeft zich niet in te laten met het werkgelegenheidsbeleid van buitenlanders / buitenlanden ; België dient zich meer dan ooit in te laten met het werkloosheidsprobleem dat haar EIGEN ingezetenen treft.

Om het simpel te zeggen : veeg eerst voor je eigen stoep, alvorens Sinterklaas te willen spelen.
Oud 26 november 2003, 20:43   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:

Er komen dus nieuwe immigranten naar hier, die hier komen werken. Vanwaar dan je werklozen komen, geen idee
Lijkt mij nogal simplistisch.
Enig idee hoeveel van de arbeidskrachten die in een bedrijf aangenomen worden het meer dan een maand volhouden. Nochtans zijn die aanwervingen gebeurd na de nodige proeven en vraaggesprekken.
Wat doet u veronderstellen dat immigranten die hier willen komen werken wel aan het werk zullen blijven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 20:50   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Hij heeft het verkeerd voor... hij bedoelde er 1000 per maand terugsturen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 22:48   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

België binnen 50 jaar

2003 Het stemrecht voor vreemdelingen wordt tegen de wil van de
meerderheid der belgen opgedrongen door de Waalse partijen. De
SP.A-Spirit van Stevaert & Anciaux negeren de wil van hun kiezers en
keuren de wet goed: ze noemen deze handelswijze 'democratisch'.

2004 Brahim wordt de eerste rechtstreeks verkozen burgemeester van
zijn stad. Hij begon zijn carriere als pop idool...

2006 Het gebed wordt verplicht, iedereen moet zich naar het Zuiden
richten. De Vlamingen protesteren, zij zouden liever naar het Noorden
bidden. De Brusselaars naar het Westen de rest naar het Oosten.

2007 De Vlamingen winnen hun eerste discussie sinds jaren en komen tot een compromis. Voor het Brusselse gewest worden de gebeden gespreid:
aangezien niemand kan slapen wordt er op de uren van de nachtvluchten
gebeden in de richting van het lawaai.

2008 De PSC wordt om gedoopt tot PSI (Parti Socialiste Islamiste).
Belgische vrouwen mogen niet meer alleen op straat lopen en zijn
verplicht om een Brusselse kanten voile te dragen. Een groep vrouwen wordt opgepakt omdat ze zonder mannelijk begeleiding melk gingen kopen in de Kharfourt.

2009 Arabisch wordt de nieuwe officiele landstaal. Vlamingen volgen avondlessen en moete drietalig zijn.

2013 De sociale zekerheid is afgeschaft er is geen pensioen meer voor
de Belgen. Alle ministers zijn ondertussen Euromiljonair. De Belgische
streekbieren worden verboden en vervangen door een uitgebreid aanbod aan honderden soorten thee.

2021 Een groep Belgen vliegen 20 jaar later met de oude gerestaureerde Sabena toestellen in de vernieuwde Twin Towers en SABENA haalt nog eens de krantenkoppen.

2023 Een aantal Belgische adolescenten maken kamikazi bommen en vallen aan waar ze kunnen. Hun ouders treuren niet voor hun offers.

2028 In de bebouwde kom mag je nog 20 km/h en op de autostrade 66 km/h. Elke straat heeft nu zijn eigen flitspaal.

2033 Elisabeth krijgt uiteindelijk een gearangeerd huwelijk met Ahmed, een nonkel van 58 jaar.

2034 Ahmed bestijgt de troon, vive le roi !
Prins Laurent is zwaar ontgoocheld en wordt geflitst tegen 302 km/h in de
rue des Bouchers.

2037 Het kasteel van Disneyland Paris wordt een moskee. De figuurtjes zoals Mickey zijn vervangen door Oussa-mouse en ontvangen kinderen op hun trainingskamp.

2040 Een groep anti-fascisten gaan in hongerstaking om ervoor te zorgen
dat Belgen ook nog stemrecht hebben.

2050 Een aantal Belgen vragen politiek asiel aan in Marroko... ze
worden uitgewezen. Filip Dewinter sterft tijdens de uitwijzing, hij stikt
omdat de politie een kussen gebruikte om hem te kalmeren.

2053 België noemt nu officieel Bhelsjick. Alle Vlaamse dialecten zijn
uitgestorven.

Toen werd ik ontdooid en werd ik wakker, want ik kon het niet meer aanzien eind 2003 of was het toch maar een rare droom ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be