Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2006, 14:17   #81
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ruggegraad? 7 jaar anti-vlaams beleid steunen binnen de VLD omdan een postje te zoeken bij de N_VA. Neen Beysen die had ruggegraat. Dedecker is een opportunist die zijn eigen postjesjagerij wet te verkopen als rebels zijn. Maar het geen hij andere verwijt is hij zelf nl een postjesjager.

In elk interview kan hij niet zwijgen over de beloofde postjes, de gemiste postjes en de postjes van anderen.
postjes postjes postjes .....

dat woordje komt al bijna men oren uit

Die mans is RECTHSliberaal en werd onder de duim gehouden (misbruikt) bij de VLD door hem, gedurende die 7 jaren ,veel te beloven maar niets te geven (= ondertussen de slogan van die partij ). Uzelf zou waarschijnlijk ook wild om u heen stampen en mischien nog harder
Doch, de stemmen die JMDD binnen bracht bij de blauwe partij waren dan weer wel welkom en werden netjes (maar niet erg eerlijk) verdeeld in de partij Iets wat lijnrecht tegen zijn (en ook de democratische) principes is. Door geen tamtam te maken hierover zou hij zen kiezers verloochenen !

En zeg nu zelf, die man heeft genoeg stemmen achter zen naam dat hij toch wel een 'postje' verdiend heeft, iets wat je niet van alle politiekers kan zeggen
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:18   #82
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor wat humor:

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 16:11   #83
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Lol....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 20:53   #84
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
hoorde ik Bart De Wever zeggen

wat hoorde je hem zeggen?

"Nooit met de SPA!"?

"Nooit met de Tsjeven!"?

"Nooit in een regering als B-H-V.."

" wij hebben nooit gepraat met de VLD..." ( dag later gaf hij toe dat hij beginselverklaring met die partij had).

etc

Jaja Dewever een man van zijn woord. vraag het maar aan dedecker.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 21:01   #85
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Lol....
Ik zou hier kunnen mee lachen indien het niet zo triestig was.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 09:01   #86
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Nooit met de SPA!"?

"Nooit met de Tsjeven!"?

" wij hebben nooit gepraat met de VLD..." ( dag later gaf hij toe dat hij beginselverklaring met die partij had).

etc

Dat is eigen aan de NV-A. De Wever en Bourgeois zijn daar de grootste kampioenen in.
Oud 12 december 2006, 09:20   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"Nooit met de SPA!"?

"Nooit met de Tsjeven!"?

etc

Van iemand wiens woord zo licht weegt geloof ik dus ook niet meer dat hij nooit met het VB onderhandelde.
Sinds gisteren geloof ik Van Hecke die zei dat De Wever dit wél deed.
Oud 12 december 2006, 09:40   #88
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Maar hoe sterker de oppositie zal zijn (het Vb dus) hoe meer de Vlaamse partijen de adem van de Vlamingen in zijn nek zal voelen.
De adem van de Vlaams-nationalisten.

Dat scheelt.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 12 december 2006 om 09:41.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:07   #89
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Komaan, ook buiten de politiek stookt hij overal ruzie, kijk maar naar zijn optreden in de sportwereld.
Inderdaad: onder zijn bewind hebben de judoka's het nog nooit zo slecht gedaan, omdat al zijn sporters ruzie met hem hadden.
Oud 12 december 2006, 11:13   #90
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik moet deze vaststelling met u delen, Dave, ook voor mij is Dedecker compleet door de mand gevallen. Toen ik hoorde dat hij naar NV-A ging, kon ik niet meer dan besluiten dan dat hij zijn eigen politieke toekomst wou veiligstellen. Zo'n gedrag geeft blijk van een te beperkte ideologische principialiteit en dat apprecieer ik niet.
Komaan zeg, precies alsof Dedecker de grote ideoloog is . Ik denk echter wel dat hij met zijn overstap (tesamen met Bouckaert) wou bewerkstelligen dat de N-VA zich economisch als liberale partij ging profileren.

Trouwens, iemand die zijn politieke toekomst wil veiligstellen, die kiest ronduit voor de kartelformule, en niet voor een solo-act.
Oud 12 december 2006, 11:21   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vraag me af waarom er zo licht vergeten wordt dat de eerste reactie van De Decker op de losbarstende kritiek ten gevolge van zijn N-VA-lidmaatschap was, dat hij vrijwillig weer wilde opstappen als de N-VA dit verkoos. Hij werd echter met handen en voeten vastgehouden.
Om hem nu als een ruziestoker en postjesjager af te schilderen om de eigen, dubieuze handelswijze te kunnen verantwoorden lijkt mij dus bijzonder unfair. Zeker als men weet wie er effectief voor de gegarandeerde 'mandaten' gekozen heeft.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 december 2006 om 11:24.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:29   #92
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom er zo licht vergeten wordt dat de eerste reactie van De Decker op de losbarstende kritiek ten gevolge van zijn N-VA-lidmaatschap was, dat hij vrijwillig weer wilde opstappen als de N-VA dit verkoos. Hij werd echter met handen en voeten vastgehouden.
Om hem als een ruziestoker en postjesjager af te schilderen lijkt mij dus bijzonder unfair. Zeker als men weet wie er effcetief voor de gegarandeerde 'mandaten' gekozen heeft.
Inderdaad. Als ze u op een vergadering binnenloodsen met applaus, en op diezelfde vergadering naderhand beslissen dat ge quantité négligable zijt, zoudt ge voor minder rancuneus zijn. Ik vond dat Dedecker zich in Dezevendedag nog gedragen heeft (ook achter de schermen, zie de beelden in de schminkkamer).

De collectieve media, behalve het laatste nieuws, heeft trouwens fameus meegewerkt om Dedecker in diskrediet te brengen. Eigenlijk was het gewoonweg schandalig...

Dedecker is wat mij betreft zeker niet "de grote politicus" of "de grote staatsman", maar het is toch wel ongeveer de enige BV die de overstap naar de politiek op een gepaste manier heeft gemaakt: hij werd tenminste benaderd als politicus, en niet als ex-judocoach. Dat kunnen vele anderen, BV's of "zonen en dochters van..." alvast niet zeggen. Maar ja, waarschijnlijk was hij te rechtlijnig en te "recht voor de raap" voor de grijze muizenmassa die zich in onze parlementen schuilhoudt.
Oud 12 december 2006, 12:44   #93
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Inderdaad: onder zijn bewind hebben de judoka's het nog nooit zo slecht gedaan,.....
gelieve de sarcastische smily niet te vergeten
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 14:21   #94
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Kieken ! Nog eens 100.000 stemmen bij betekent ee zeker een tripatite, een grandioze overwinning voor Di Puppo en paars.
Hoe dom kunt ge zijn...
Mijn beste hoogbegaafde BVL-er, laat uw licht schijnen op onze domme hoofden en zeg mij eens hoe U het ziet.
Wat is de weg O hoogbegaafde Vlaams Nationale ziener die ons naar de Vlaamse onafhankelijkheid zal voeren....

Ik smeek U, geef ons uw slimmigheid....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 14:24   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dedecker is politiek dood.
Waarom?
Mediageniek is hij nog springlevend!!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 18:20   #96
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En geloofwaardig dat dat was! Toen hem op de partijraad door enkele sprekers op de man af werd gevraagd of hij zijn woorden wilde hard maken en in het belang van de N-VA één verkiezing over te slaan, was het van nada, njet en nooit...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 18:31   #97
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
En geloofwaardig dat dat was! Toen hem op de partijraad door enkele sprekers op de man af werd gevraagd of hij zijn woorden wilde hard maken en in het belang van de N-VA één verkiezing over te slaan, was het van nada, njet en nooit...
Een politieker binnenhalen en hem niet laten meedoen aan de verkiezingen, ken je nog zo'n klucht?
Oud 13 december 2006, 18:34   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar een BDW die zegt: '' als we als zelfstandige partij zelf niet meer mogen beslissen wie we opnemen in de partij kunnen we er evengoed mee ophouden'' om enkele dagen nadien op de partijraad te komen pleiten voor het buiten gooien van dat zelfde lid is wel geloofwaardig?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 09:47   #99
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... moest ik positief reageren op deze vraag, dan zou ik tegelijkertijd moeten toegeven dat mijn lidmaatschap dus niet "in het belang van de N-VA" is. Het is derhalve nogal logisch dat er ontkennend op deze vraag geantwoord wordt.
Oud 14 december 2006, 10:36   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Een politieker binnenhalen en hem niet laten meedoen aan de verkiezingen, ken je nog zo'n klucht?
Pardon?
Er de brulboei bijnemen terwille van het stemmenkanon waar het om te doen was, om het dan niet te gebruiken zul je bedoelen.

Waarom hebben ze de VU eigenlijk opgesplitst? Toen hadden ze toch ook al een stemmenkanon? Eentje dat ongestoord gebruikt kon worden omdat er geen CVP was om schoonmoeder te spelen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be