![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Welke optie past het beste bij je ? | |||
ik heb nog nooit nva gestemd |
![]() ![]() ![]() |
104 | 71,23% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu nog steeds nva |
![]() ![]() ![]() |
13 | 8,90% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu vld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu spa |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu cdv |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu spirit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu op dedecker |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,68% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu groen! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
23 | 15,75% |
ik stemde vroeger nva, ik stem nu op iets anders |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,42% |
Aantal stemmers: 146. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo heb ik voor de voorbije gemeenteraadsverkiezingen op CD&V gestemd als bijdrage om de VLD uit ons stadsbestuur te knikkeren. Dat ik hiermee ook voorkeursstemmen kon geven aan een paar van mijn vroegere schoolkameraden, was handig meegenomen. Om voorkeursstemmen te geven aan vroegere schoolkameraden had ik echter ook op groen kunnen stemmen, maar dat had niet geholpen om de VLD buiten te gooien, aangezien het hier VLD en CD&V waren die om de macht strijdden, en groen volledig buiten beeld stond. Meer mensen hebben zo geredeneerd, met als gevolg dat CD&V gewonnen had en kon kiezen tussen VLD en SP.a. Ze hebben gekozen voor SP.a, wat op voorhand te verwachten was, aangezien CD&V af wou van VLD. Misschien dat er nu iets minder conflicten zijn (CD&V + VLD gaf hier één en al conflict waardoor er niks meer beslist werd), en dat onze stad er op vooruit kan gaan. Ik ben ondertussen verhuisd naar een gemeente met een overweldigende CD&V meerderheid en een irritante burgemeester. Ik denk niet dat ik de volgende gemeenteraadsverkiezingen nog eens op de CD&V ga stemmen ![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zelf van 1991 tot de voorbije gemeenteraadsverkiezingen quasi onafgebroken op de VU en de N-VA gestemd als ik daar de mogelijkheid toe had, één enkele uitschuiver met Agalev in 1999 daar gelaten. Dit laatste kan misschien vrij raar overkomen, maar zo eind jaren negentig was er een relatieve communautaire rust, stond de Vlaamse kwestie niet echt zo hoog meer op de agenda en leek bij de VU het vet wat van de soep. Met de dioxinecrisis in het achterhoofd besloot ik toen om eens 'iets anders te proberen', omdat milieuproblematiek mij ook altijd wel aangetrokken heeft. Gezien wat de groenen er nadien van gebakken hebben is dit echter niet meer voor herhaling vatbaar, dat moge duidelijk zijn. En met de heropflakkerende communautaire strijd heeft mijn Vlaamsgezinde reflex de laatste jaren opnieuw compleet het pleit gewonnen inzake mijn politieke voorkeur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zal in elk geval spannend worden in juni! ![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() bestaat de nva eigenlijk nog? heet dat niet de lijst boergeois tegenwoordig?
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() ze smijten hier wat binnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als je enkel voorkeurstemmen geeft aan N-VA kandidaten dan kan je toch vooral de N-VA steunen. Al verstevig je ook het kartel in z'n geheel, je kan de N-VA zo aan invloed doen winnen binnen het kartel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Is het eigenlijk toegelaten om "lectuur" mee te nemen in het stemhokje?(boeken, kranten,partijprogramma's..) ![]()
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat dachten de rotsvaste CD&V-stemmers ook in mijn gemeente bij de gemeenteraadsverkiezingen, toen ze vooral 'eigen volk eerst' dachten in het stemhokje en de N-VA straal negeerden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee, op zich mag je geen enkel materiaal mee naar binnen nemen dacht ik. Maar hier in Leuven heb ik wel al gezien dat er iemand het hokje mee inging om aan een Franstalige 'madame' te vertalen wat ze moest doen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
of het Vlaams Belang gaat zelf via machtsdeelname voor het afbouwen van de Belgische staat met aanvankelijk het sluiten van compromissen, of ze gaat na een tijdje (misschien al vanaf deze verkiezingen? Wie weet) een partij van de 'losers' genoemd worden: veel gewicht, maar geen enkele macht. De mensen moeten mentaal voorbereid worden op het einde van België, en dat gaat het traagste wanneer je aan de zijlijn blijft staan roepen. Dat de Vlaamse regering de 'Vlaamse Wooncode' erdoor kon drukken dankzij N-VA is het VB ontgaan en eigenlijk ach...wat maakt het uit of het de N-VA is geweest. Wat belangrijker is dat de mensen nu echt wel beseffen dat we in Vlaanderen een zelfbewustzijn aan het krijgen zijn. Niet meer enkel de die-hard-nationalisten, nee, ook de gewone man krijgt het nu ook door: 20 jaar geleden was er in Vlaanderen niet eens een meerderheid voor het overhevelen van bevoegdheden naar de deelstaten, maar in 2005 bleek dat ineens 2/3 van de Vlaamse bevolking te zijn.
![]() |
![]() |
#92 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) een andere burgemeester wou 2) de andere kanditate is een kennis van mij en verdient het om meer zeggenschap te krijgen: ze heeft meer talenten dan enkele hogere bonzen in die partij.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 28 januari 2007 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() bump
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef mij dan maar Flipke Dewinter die een pak frit eet en per ongeluk saus morst op zijn kostuum en praat met zijn kiezers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noch A. noch B. hadden toen naar de pijpen van een belgicistische partij te dansen.
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bertje zit ook in de Vlaamse regering, maar dan om 'aannemelijker' redenen.
Na zijn sterven in de senaat, het aanpassen van de VU-partijstatuten om hem Vlaams minister te laten maken (daar hij het eu-parlement al beu was zonder er zelfs deel van te hebben uitgemaakt) volgde zijn afhaken in de Vlaamse én federale regering en zit hij nu braafjes langs zijn oude vijand en nooit aanvaarde VU-partijvoorzitter. Bertje bezwoer (in opdracht van de SP.a?) de leden van de Vlaamse regering hun plicht te doen en niet naar de federale regering over te stappen. Ik hou dus in de gaten hoe ernstig Bertje deze keer zijn eigen woorden neemt.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 februari 2007 om 08:01. |
![]() |
![]() |