Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 11:12   #81
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Maar de wet wel vrees ik. Ik denk ook dat je mijn teksten een beetje verkeerd interpreteert, want ik deel volledig uw standpunt. Maar helaas kan jij noch ik de wet veranderen.
Ik mocht vroeger niet roken op school;denk jij nu echt dat ik dat gevolgd heb?Iedereen die rookte rookte sowieso toch tijdens de pauzes of wat dacht je en dat is de dag van vandaag nog steeds zo zenne.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 11:14   #82
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Nieuwsflash: zowat alle wetten komen tot stand naar de zinnen van een heersende elite.
Dat is een andere discussie, maar neen, je hebt geen gelijk. Er zijn wel degelijk wetten die de mening van een meerderheid van het volk weerspiegelen.
Oud 29 januari 2007, 13:26   #83
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

We hebben uw discours al eens meegemaakt en het was behoorlijk saai. Wij - ik bedoel de sigaretten paffende soviets - hebben het ook successvol vernietigd.
Is dat dan voor of na uw soviet empire de USSR totaal in mekaar gezakt is ? De Chinese en Noord - Koreaanse autoriteiten zijn anders ook niet vies van dat discours.
Oud 29 januari 2007, 14:06   #84
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Rokende leerlingen.. moet men die niet zo vlug mogelijk blussen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 16:00   #85
Kimmie2710
Vreemdeling

Kimmie2710's schermafbeelding

Standaard

Het probleem in deze school is dat het een gemengde school is, er zit daar gewoon middelbaar onderwijs samen met hoger onderwijs. Met gevolg vroeger mocht het hoger onderwijs roken in de gangen, en die gastjes van 14/15jaar vonden dat cool en tof enzo rookten zij ook. Daarom dat er daar zo badge systeem daar werd ingevoerd, wat niet meer dan normaal is. Ze zouden zelfs een totaal rookverbod in alle scholen doen omdat het een openbaar gebouw is aangezien het gemeenschapsonderwijs is.
Kimmie2710 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 23:16   #86
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kimmie2710 Bekijk bericht
Het probleem in deze school is dat het een gemengde school is, er zit daar gewoon middelbaar onderwijs samen met hoger onderwijs. Met gevolg vroeger mocht het hoger onderwijs roken in de gangen, en die gastjes van 14/15jaar vonden dat cool en tof enzo rookten zij ook. Daarom dat er daar zo badge systeem daar werd ingevoerd, wat niet meer dan normaal is. Ze zouden zelfs een totaal rookverbod in alle scholen doen omdat het een openbaar gebouw is aangezien het gemeenschapsonderwijs is.

Kijk nu eens se,den sp-a;zo zitten afgeven op het vlaams belang van dit en dat en steeds ik meer en meer luister en zie naar wat de andere partijen allemaal doen en oke vinden zoals hier nu

Dat iemand een badge moet dragen is helemaal niet normaal.Dzjeezes,het is net zoals vroeger want toen moesten de joden een jodenvest met jodenster op dragen.Dit is voor mij nethetzelfde.
Je moet mensen niet in hokjes gaan plaatsen mens.

Oke,ik zal u volgen;vanaf morgen wil ik in mijn broer zijn school dat iedereen die niet modern gekleed is een paske draagt met voddekleren op.

Iedereen die alcohol drinkt moet een badgeke dragen met daarop=doodrijders.

Kan gerust nog een tijdje doorgaan zenne.

En denk jij nu echt dat een rookverbod wat uithaalt,wahahaha.
Je bent echt niet mee met de tijd.je loopt ferm achter.

Zelfs in mijnen tijd 16 tal jaar geleden mochten we ook niet roken op school.Den k je nu echt dat iedereen braafjes zal luisteren en 8-9 uren geen enkel sigaret mogen roken?
Oud 30 januari 2007, 00:02   #87
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat is een andere discussie, maar neen, je hebt geen gelijk. Er zijn wel degelijk wetten die de mening van een meerderheid van het volk weerspiegelen.
Zoals?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 01:32   #88
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik mocht vroeger niet roken op school;denk jij nu echt dat ik dat gevolgd heb?Iedereen die rookte rookte sowieso toch tijdens de pauzes of wat dacht je en dat is de dag van vandaag nog steeds zo zenne.
Neen dat denk of dacht ik helemaal niet neen. En wat het roken op school betreft dat kan de dag van vandaag nog steeds het geval zijn idd, maar of dat het geval zal blijven zal de toekomst uitmaken. Ik hoop alleszins dat degene die willen roken op school de kans zullen blijven hebben.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 09:19   #89
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Wat een waanzin die badge.
Oud 30 januari 2007, 11:23   #90
Kimmie2710
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Kijk nu eens se,den sp-a;zo zitten afgeven op het vlaams belang van dit en dat en steeds ik meer en meer luister en zie naar wat de andere partijen allemaal doen en oke vinden zoals hier nu

Dat iemand een badge moet dragen is helemaal niet normaal.Dzjeezes,het is net zoals vroeger want toen moesten de joden een jodenvest met jodenster op dragen.Dit is voor mij nethetzelfde.
Je moet mensen niet in hokjes gaan plaatsen mens.

Oke,ik zal u volgen;vanaf morgen wil ik in mijn broer zijn school dat iedereen die niet modern gekleed is een paske draagt met voddekleren op.

Iedereen die alcohol drinkt moet een badgeke dragen met daarop=doodrijders.

Kan gerust nog een tijdje doorgaan zenne.

En denk jij nu echt dat een rookverbod wat uithaalt,wahahaha.
Je bent echt niet mee met de tijd.je loopt ferm achter.

Zelfs in mijnen tijd 16 tal jaar geleden mochten we ook niet roken op school.Den k je nu echt dat iedereen braafjes zal luisteren en 8-9 uren geen enkel sigaret mogen roken?
Mag misschien niet meezijn voor me tijd en dat ben ik ook niet, maar gasten van 15-16 jaar die roken, sorry ben misschien ouderwets maar dat gaat er bij mij niet in. Waar ik vroeger zat in middelbaar rookten ze ook, het is gewoon een maatregel dat ze nemen en wat gebeurt er dan, die gastjes vinden dat nog cool ook zo'n badge.
Je vergelijking klopt wel ergens niet, roken (wat slecht is voor de gezondheid...) vergelijken met kleding (want voor jongeren betekend maatschappelijk aanvaard te worden) is nonsens. Dat is mijn mening en ieder z'n mening.
Oud 30 januari 2007, 14:10   #91
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Ook al rook ik niet. Ik zou mij direct zo'n badge gaan halen!
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 00:05   #92
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag misschien niet meezijn voor me tijd en dat ben ik ook niet, maar gasten van 15-16 jaar die roken, sorry ben misschien ouderwets maar dat gaat er bij mij niet in. Waar ik vroeger zat in middelbaar rookten ze ook, het is gewoon een maatregel dat ze nemen en wat gebeurt er dan, die gastjes vinden dat nog cool ook zo'n badge.
Je vergelijking klopt wel ergens niet, roken (wat slecht is voor de gezondheid...) vergelijken met kleding (want voor jongeren betekend maatschappelijk aanvaard te worden) is nonsens. Dat is mijn mening en ieder z'n mening.
Tja,ik zie mensen die 12j al alcohol drinken.Ocharme toch,moeten ze dan geen badge dragen?
Ik rook al van m'n 11 jaar.

Roken is slecht voor de gezondheid maar de persoon in kwestie zoals mij doet nog altijd wat'em zelf wil.Als ik wil roken dan doe ik dat en heb jij daar niets over te zeggen,ik doe met mijn lijf en de delen eraan wat ik wil.

Teveel fieten is ook ongezond,teveel alcohol ook,teveel chocolade eten is ook niet goed,teveel suikers ook al helemaal niet want hoeveel mensen zitten nie mee problemen mee den suiker?

Kan gerust nog tijdje doorgaan zenne.
Oud 31 januari 2007, 00:57   #93
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja,ik zie mensen die 12j al alcohol drinken.Ocharme toch,moeten ze dan geen badge dragen?
Ik rook al van m'n 11 jaar.

Roken is slecht voor de gezondheid maar de persoon in kwestie zoals mij doet nog altijd wat'em zelf wil.Als ik wil roken dan doe ik dat en heb jij daar niets over te zeggen,ik doe met mijn lijf en de delen eraan wat ik wil.

Teveel fieten is ook ongezond,teveel alcohol ook,teveel chocolade eten is ook niet goed,teveel suikers ook al helemaal niet want hoeveel mensen zitten nie mee problemen mee den suiker?

Kan gerust nog tijdje doorgaan zenne.
Het probleem is dat wanneer jij rookt, dat ook slecht is voor mijn gezondheid. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Niemand zal bezwaar hebben als je rookt en apart staat of wat je thuis doet. Maar ja, dan gaat het ook niet ten koste van iemand anders' gezondheid.

't Schijnt dat bewezen is dat de meerokers schade ondervinden. Tja?! Wat doe je dan?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 januari 2007 om 00:58.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 10:53   #94
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het probleem is dat wanneer jij rookt, dat ook slecht is voor mijn gezondheid. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Niemand zal bezwaar hebben als je rookt en apart staat of wat je thuis doet. Maar ja, dan gaat het ook niet ten koste van iemand anders' gezondheid.

't Schijnt dat bewezen is dat de meerokers schade ondervinden. Tja?! Wat doe je dan?

Paulus.
De topic gaat wel over die badge op school en dat is ronduit belachelijk en schandalig zelfs.
Steek mss de rokers meteen in de gaskamers?

Men mag al meer dan 2OOj lang roken op cafe.

Er vallen trouwens meer doden op de weg dan passief mee te roken.

Maar daar maken de niet-rokers allemaal zoveel spel nie van tot wanneer hun kleinen omver word gereden door een dronkelap.Dan opeens schieten ze wakker als het........................veel te laat is dus.
Oud 31 januari 2007, 12:11   #95
Kimmie2710
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De topic gaat wel over die badge op school en dat is ronduit belachelijk en schandalig zelfs.

Maar daar maken de niet-rokers allemaal zoveel spel nie van tot wanneer hun kleinen omver word gereden door een dronkelap.Dan opeens schieten ze wakker als het........................veel te laat is dus.
Echt gezond is het ook niet passier roken, ben zelf opgegroeid met twee rokende ouders, en echt gezond is het niet. En een badge op school vergelijken met een dronkenlap die iemand doodrijdt...

De vraag is wel of het iets zal uithalen zo'n badge...
Oud 31 januari 2007, 12:26   #96
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze is knap. Maar er zijn ook meer mensen die doodgaan in de oorlog in Irak, dan op een gemiddelde dag in het verkeer. Volgens jouw vergelijking moeten we dan die doden in het verkeer niet aanpakken vooraleer we de oorlog in Irak hebben opgelost.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 16:31   #97
GeorgesL
Vreemdeling

GeorgesL's schermafbeelding

Standaard

Vroeger werden op internaat kinderen die bedplasten ook verplicht om met het natte laken op de speelplaats rond te lopen...blijkbaar hebben de onverdraagzamen nog niets bijgeleerd.
Indien die school een algemeen rookverbod zou instellen dan zou ik zeggen ok.
Indien die school de verkoop van schadelijke frisdranken en snoepgoed zou stoppen zou ik zeggen dat is een eerlijke houding.
Maar wat ze de leerlingen nu leert is dat men mensen die anders willen leven mag discrimineren en stigmatiseren,mijn kinderen zullen daar niet naar school gaan.
Wat betreft de rokersdiscussie...er zijn veel ergere dingen die de gezondheid schaden die we allemaal kennen en ervaren maar het probleem is dat we dan ook allemaal moeten inleveren en dus is het veel makkelijker om de anderen aan te vallen en zelf niks te doen ,IK ,is de god met de meeste aanhangers.
GeorgesL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 17:01   #98
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Echt gezond is het ook niet passier roken, ben zelf opgegroeid met twee rokende ouders, en echt gezond is het niet. En een badge op school vergelijken met een dronkenlap die iemand doodrijdt...

De vraag is wel of het iets zal uithalen zo'n badge...
Dat is inderdaad het probleem, haalt het iets uit. Ik ben net (4 maand!) gestopt met roken en dat komt zeker niet door repressieve maatregelen of het altijd maar moeten horen hoe dom rokers wel zijn.
Ik vind wel dat het roken beperkt moet worden (openbare plaatsen, restaurants), maar het creëren van schuldgevoelens en dergelijke werken enkel maar contraproductief.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 21:39   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Dat is inderdaad het probleem, haalt het iets uit. Ik ben net (4 maand!) gestopt met roken en dat komt zeker niet door repressieve maatregelen of het altijd maar moeten horen hoe dom rokers wel zijn.
Ik vind wel dat het roken beperkt moet worden (openbare plaatsen, restaurants), maar het creëren van schuldgevoelens en dergelijke werken enkel maar contraproductief.
Twee jaar gestopt.
Telkens ik dat gelul hoor krijg ik zin om terug te beginnen roken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 23:00   #100
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Deze is knap. Maar er zijn ook meer mensen die doodgaan in de oorlog in Irak, dan op een gemiddelde dag in het verkeer. Volgens jouw vergelijking moeten we dan die doden in het verkeer niet aanpakken vooraleer we de oorlog in Irak hebben opgelost.
Wat heb ik nu met irak te maken?lol.
Irak intresseert mij niet,willen ze elkaar daar afmaken,ze doen maar.
Het gaat hem hier over bij ons en niet over irak he.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be