![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is onze maatschappij veel te weinig autoritair ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 32,58% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
60 | 67,42% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 mei 2006 om 06:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rond de nieuwjaarsperiode heb ik ook nog eens een ander bericht gepost waarin ik nog een aantal andere voorbeelden gaf van mogelijke soorten gemeenschapsdienst die men werkbekwamen zonder werk zou kunnen laten verrichten, zoals bv. boerenknechtengemeenschapsdienst. Jammer genoeg zijn alle berichten tussen pakweg eind oktober 2005 en begin januari 2006 van het forum verdwenen en zijn ze nog steeds niet teruggeplaatst, en ik heb op mijn PC geen dubbels bijgehouden van mijn geposte berichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met "En dit tegen 5 euro per uur?" neem ik aan dat u uw verontwaardiging uitdrukt over het feit dat gemeenschapsdienstverrichters 'slechts' 5 euro per uur zouden verdienen. Die reactie verheugt mij echter ten zeerste. Een gemeenschapsdienstuurvergoeding van 5 euro, moet gezien worden als een stimulans om de werkbekwamen zonder werk aan te moedigen een gewone job te zoeken met een uurloon hoger dan 5 euro per uur, zodanig dat ze geneigd zouden zijn zo kort mogelijk een beroep te doen op het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem. Een dergelijke lage uurvergoeding moet kaderen in een gemeenschapsdienstontmoedigingsbeleid. Laatst gewijzigd door Cynicus : 13 mei 2006 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst *************************** Wel daar is de rechtsreeks bedreiging voor mij nu sé Wat een onzin kraam jij allemaal uit
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent voorstander om mensen te laten werken voor een hongerloonje Ik die nu een vrij normaal loontje krijg zal dat terug vallen op Uw5 euro onzinsgemeenschapsdienstflauwekulprietpraatloon
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 mei 2006 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke sneeuw?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat valt dan mee met onze 3 dagen sneeuw per jaar. Op een jaar dat het dan sneeuwt natuurlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 mei 2006 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze maatschappij wordt overheerst door economie en door grote bedrijfsbelangen, en die zijn even, zo niet méér, hiërarchisch, dictatoriaal en autoritair ingericht als het leger. In feite zitten we volop onder de knoet van een strenge bevelsstructuur zonder dat we het goed beseffen, en die bevelsstructuur heeft zijn wurgende tentakels om de poltiek en om de civiele maatschappij heen geslagen. Ik hoop daarmee uw vraag beantwoord te hebben, en wil er nog aan toevoegen dat ik zowel in het leger als in de militaristisch ingerichte multinationals mijn ontslag gegeven heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() het belang van de werkloze en dat van de werkende is één belang en we moeten er aan werken om de werkloze en de werkende dat duidelijk te maken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() De rotzooi van de grote industrie opkuisen is dan weer dag in dag uit een taak waarvoor we wel degelijk gevordend (zouden kunnen) worden, als het al niet zo ingericht was, dat de gemeenschap er nu al helemaal voor opdraait en betaalt,
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 mei 2006 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cynicus moet in een ton leven, liefst aan de ketting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ... of een brood stelen in de supermarkt... is gemakkelijker en vergt minder inspanning... 8)