Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is onze maatschappij veel te weinig autoritair ?
ja 29 32,58%
neen 60 67,42%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2006, 06:28   #81
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Iemand die steelt, pleegt een misdaad en zou inderdaad een chip moeten worden ingeplant.

Een legaal, werkbekwaam individu die honger heeft en geen werk heeft, zou de kans moeten krijgen gemeenschapsdiensten te verrichten tegen 5 euro per effectief uur verrichte gemeenschapsdienst, zodanig dat een dergelijk individu zich van de nodige middelen kan voorzien om voedsel te kopen.
Leg eens uit wat nu juist die gemeenschapsdiensten inhouden. geef eens een paar voorbeelden!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 mei 2006 om 06:29.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 06:56   #82
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Leg eens uit wat nu juist die gemeenschapsdiensten inhouden. geef eens een paar voorbeelden!
Hiervoor zou ik willen verwijzen naar volgend bericht : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168

Rond de nieuwjaarsperiode heb ik ook nog eens een ander bericht gepost waarin ik nog een aantal andere voorbeelden gaf van mogelijke soorten gemeenschapsdienst die men werkbekwamen zonder werk zou kunnen laten verrichten, zoals bv. boerenknechtengemeenschapsdienst. Jammer genoeg zijn alle berichten tussen pakweg eind oktober 2005 en begin januari 2006 van het forum verdwenen en zijn ze nog steeds niet teruggeplaatst, en ik heb op mijn PC geen dubbels bijgehouden van mijn geposte berichten.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 07:02   #83
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hiervoor zou ik willen verwijzen naar volgend bericht : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168

Rond de nieuwjaarsperiode heb ik ook nog eens een ander bericht gepost waarin ik nog een aantal andere voorbeelden gaf van mogelijke soorten gemeenschapsdienst die men werkbekwamen zonder werk zou kunnen laten verrichten, zoals bv. boerenknechtengemeenschapsdienst. Jammer genoeg zijn alle berichten tussen pakweg eind oktober 2005 en begin januari 2006 van het forum verdwenen en zijn ze nog steeds niet teruggeplaatst, en ik heb op mijn PC geen dubbels bijgehouden van mijn geposte berichten.
Dus mensen laten gaan werken op de groendienst van de stad BV,of mensen in bejaardenhuizen laten gaan werken,of straten laten vegen,enz.... Dat bedoel je hé En dit tegen 5 euro per uur?
Oud 13 mei 2006, 07:21   #84
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus mensen laten gaan werken op de groendienst van de stad BV,of mensen in bejaardenhuizen laten gaan werken,of straten laten vegen,enz.... Dat bedoel je hé En dit tegen 5 euro per uur?
Onkruidverdelgingsgemeenschapsdienst, hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst, straatvegergemeenschapsdienst zijn inderdaad ook voorbeelden van gemeenschapsdienst die men werkbekwamen zonder werk zou kunnen laten verrichten. Deze mogen echter niet in de plaats komen van reeds bestaande jobs.

Met "En dit tegen 5 euro per uur?" neem ik aan dat u uw verontwaardiging uitdrukt over het feit dat gemeenschapsdienstverrichters 'slechts' 5 euro per uur zouden verdienen. Die reactie verheugt mij echter ten zeerste. Een gemeenschapsdienstuurvergoeding van 5 euro, moet gezien worden als een stimulans om de werkbekwamen zonder werk aan te moedigen een gewone job te zoeken met een uurloon hoger dan 5 euro per uur, zodanig dat ze geneigd zouden zijn zo kort mogelijk een beroep te doen op het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem. Een dergelijke lage uurvergoeding moet kaderen in een gemeenschapsdienstontmoedigingsbeleid.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 13 mei 2006 om 07:24.
Oud 13 mei 2006, 07:30   #85
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst *************************** Wel daar is de rechtsreeks bedreiging voor mij nu sé Wat een onzin kraam jij allemaal uit
Oud 13 mei 2006, 07:31   #86
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die steelt, pleegt een misdaad en zou inderdaad een chip moeten worden ingeplant.

Een legaal, werkbekwaam individu die honger heeft en geen werk heeft, zou de kans moeten krijgen gemeenschapsdiensten te verrichten tegen 5 euro per effectief uur verrichte gemeenschapsdienst, zodanig dat een dergelijk individu zich van de nodige middelen kan voorzien om voedsel te kopen.
Iemand die voedsel steelt pleegt geen misdaad maar probeert gewoonweg te overleven. Laat bijgevolg die chips maar achterwege.
Oud 13 mei 2006, 07:35   #87
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Iemand die voedsel steelt pleegt geen misdaad maar probeert gewoonweg te overleven. Laat bijgevolg die chips maar achterwege.
Wie geen geld heeft om voedsel te kopen, kan nog steeds brandnetels gaan plukken om brandnetelsoep te maken.
Oud 13 mei 2006, 07:37   #88
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie geen geld heeft om voedsel te kopen, kan nog steeds brandnetels gaan plukken om brandnetelsoep te maken.
In de winter wel hé
Oud 13 mei 2006, 07:43   #89
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
In de winter wel hé
De winter is het ideale seizoen waarin werkbekwamen zonder werk sneeuwruimingsgemeenschapsdienst zouden kunnen verrichten.
Oud 13 mei 2006, 09:08   #90
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De winter is het ideale seizoen waarin werkbekwamen zonder werk sneeuwruimingsgemeenschapsdienst zouden kunnen verrichten.
Om dan weer op hun beurt de mensen die normaal sneeuw ruimen hun job te ontnemen.
Jij bent voorstander om mensen te laten werken voor een hongerloonje
Ik die nu een vrij normaal loontje krijg zal dat terug vallen op Uw5 euro onzinsgemeenschapsdienstflauwekulprietpraatloon

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 13 mei 2006 om 09:09.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 09:09   #91
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Welke sneeuw?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 09:45   #92
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat valt dan mee met onze 3 dagen sneeuw per jaar. Op een jaar dat het dan sneeuwt natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 mei 2006 om 09:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 09:57   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze maatschappij is veel te weinig autoritair

Onze maatschappij wordt overheerst door economie en door grote bedrijfsbelangen, en die zijn even, zo niet méér, hiërarchisch, dictatoriaal en autoritair ingericht als het leger.

In feite zitten we volop onder de knoet van een strenge bevelsstructuur zonder dat we het goed beseffen, en die bevelsstructuur heeft zijn wurgende tentakels om de poltiek en om de civiele maatschappij heen geslagen.

Ik hoop daarmee uw vraag beantwoord te hebben, en wil er nog aan toevoegen dat ik zowel in het leger als in de militaristisch ingerichte multinationals mijn ontslag gegeven heb.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 10:12   #94
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Onze maatschappij wordt overheerst door economie en door grote bedrijfsbelangen, en die zijn even, zo niet méér, hiërarchisch, dictatoriaal en autoritair ingericht als het leger.

In feite zitten we volop onder de knoet van een strenge bevelsstructuur zonder dat we het goed beseffen, en die bevelsstructuur heeft zijn wurgende tentakels om de poltiek en om de civiele maatschappij heen geslagen.

Ik hoop daarmee uw vraag beantwoord te hebben, en wil er nog aan toevoegen dat ik zowel in het leger als in de militaristisch ingerichte multinationals mijn ontslag gegeven heb.
Beter had ik het niet kunnen zeggen
Oud 13 mei 2006, 10:37   #95
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst *************************** Wel daar is de rechtsreeks bedreiging voor mij nu sé Wat een onzin kraam jij allemaal uit
idd duvel en daarom vind ik ook dat met vws in het belang van de werkloze maar ook in het belang van de werkende moeten oproepen om dat soort van 5 euro onzinsgemeenschapsdienstflauwekulprietpraatwerk te weigeren .

het belang van de werkloze en dat van de werkende is één belang en we moeten er aan werken om de werkloze en de werkende dat duidelijk te maken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 10:39   #96
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat valt dan mee met onze 3 dagen sneeuw per jaar. Op een jaar dat het dan sneeuwt natuurlijk.
De rotzooi van de grote industrie opkuisen is dan weer dag in dag uit een taak waarvoor we wel degelijk gevordend (zouden kunnen) worden, als het al niet zo ingericht was, dat de gemeenschap er nu al helemaal voor opdraait en betaalt,

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 mei 2006 om 10:42.
Oud 13 mei 2006, 10:41   #97
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij wordt er nog het meest aan gemeenschapsdienst gedaan door cynicus in een dwangbuis te steken met een sm-balletje in z'n mond dat er alleen uitmag voor z'n pilletjes.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2006, 10:48   #98
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
volgens mij wordt er nog het meest aan gemeenschapsdienst gedaan door cynicus in een dwangbuis te steken met een sm-balletje in z'n mond dat er alleen uitmag voor z'n pilletjes.
Dat mogen we met z'n allen cynicus niet aandoen.
Cynicus moet in een ton leven, liefst aan de ketting.
Oud 13 mei 2006, 10:50   #99
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Beter had ik het niet kunnen zeggen
Ik heb er voor de zaak van het argument natuurlijk niet aan toegevoegd, dat het ze (het bedrijfsleven) ook grootmeesters geworden zijn in de verleiding. Maar de ene discipline versterkt de andere...
Oud 13 mei 2006, 16:22   #100
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie geen geld heeft om voedsel te kopen, kan nog steeds brandnetels gaan plukken om brandnetelsoep te maken...
... of een brood stelen in de supermarkt... is gemakkelijker en vergt minder inspanning... 8)

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be