Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2007, 08:07   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ooit al een (diep)gelovige gekend die de mening niet is toegedaan dat zijn/haar god de Enige Echte Ware is en dat zijn/haar met die religie gepaard gaande wetten en voorschriften niet op iedereen - zonder uitzondering - van toepassing dienen te zijn?
De vraag is evenwel hoe een religie dit dan tracht te bereiken. In het christendom speelt de overtuigingskracht en de vrije wil een cruciale rol. Wie vervolgens de stap zet, moet geïnitieerd worden en zal dus onderricht worden in het geloof. Het christendom zoekt de vreedzame weg.

De islam niet. In de islam is het niet noodzakelijk een begrip te hebben van de religie om de overstap te maken. Slechts het belijden van het La ilahe illallah Muhammedun Resulullah is voldoende. Dan is men "weer" moslim. Om mensen tot deze stap te bewegen, keurt islam geweld goed. Mohammed heeft daartoe het voorbeeld gegeven en de islam met het zwaard verspreid. Ook wie na de overstap weer naar zijn oorspronkelijk geloof terugkeerde, dwong Mohammed te vuur en te zwaard weer in het islamkeurslijf.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 08:26   #82
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Romantisch geïdealiseerde versies of ook regelrechte satires/spotprenten?
Maar antwoorden hierop was overbodig zeker?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 06:25   #83
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Maar antwoorden hierop was overbodig zeker?
Euh, hoe dien ik dit antwoord op mijn vraag te interpreteren?

Jij beweert dat er regelmatig films over Mohammed/Allah/islam/... te zien zijn. Best mogelijk, vandaar mijn vraag naar de aard en inhoud van die films.

Ik heb nog nooit gehoord van een islamitische versie van films zoals 'Jesus Christ Superstar' of 'Life of Brian'. Jij wel?
Oud 14 maart 2007, 08:24   #84
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Euh, hoe dien ik dit antwoord op mijn vraag te interpreteren?

Jij beweert dat er regelmatig films over Mohammed/Allah/islam/... te zien zijn. Best mogelijk, vandaar mijn vraag naar de aard en inhoud van die films.

Ik heb nog nooit gehoord van een islamitische versie van films zoals 'Jesus Christ Superstar' of 'Life of Brian'. Jij wel?
Denk je nu echt dat ze satirische films over de Islam zouden maken? Nee, die zijn zoals je zegt: romantisch geïdealiseerd.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 09:20   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Denk je nu echt dat ze satirische films over de Islam zouden maken? Nee, die zijn zoals je zegt: romantisch geïdealiseerd.
Kunt u ons dan eens verklaren hoe het komt dat satirische films over het christendom en christelijke figuren wel mogelijk zijn, terwijl dat niet het geval is over de islam?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 20:48   #86
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

islam betekent totale onderwerping van meisjes en vrouwen, waarna zij slavinnen en hoertjes zijn van de moslimmannen.

probeer eens logisch na te denken over wat islam is.
Gooi alle boeken weg en kijk naar de bittere vruchten van islam, dan snap je het met je boerenverstand.

succes met islamiseren sarah.
wees blij dat je hier in het Westen vrij mag rondneuken en een gratis maagdenvliesoperatie krijgt, als je terug wilt in je burqa om kinderen te baren voor de jihad.

dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 20:58   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik kan me vergissen, doch ik heb de indruk dat moslims veel minder geneigd zijn tot dit leerproces, waardoor hun tenen over het algemeen toch wel wat langer zijn dan die van christenen. En als je lange tenen hebt, moet je je niet verbazen dat daar al eens iemand op trapt, hetzij opzettelijk, hetzij ongewild...
Je hebt gelijk... maar dit heeft ook met de geopolitieke context te maken. Er is een groots militair en ideologisch offensief tegen de islam bezig... Voorlopig reageren de moslims hier spijtig genoeg nogal defensief op... Maar dit zal spoedig veranderen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 08:02   #88
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
islam betekent totale onderwerping van meisjes en vrouwen, waarna zij slavinnen en hoertjes zijn van de moslimmannen.

probeer eens logisch na te denken over wat islam is.
Gooi alle boeken weg en kijk naar de bittere vruchten van islam, dan snap je het met je boerenverstand.

succes met islamiseren sarah.
wees blij dat je hier in het Westen vrij mag rondneuken en een gratis maagdenvliesoperatie krijgt, als je terug wilt in je burqa om kinderen te baren voor de jihad.

dewanand

Datgenen wat boven wordt gesteld vind ik op zijn minst 'cru' uitgedrukt. Welke godsdienst (of geen godsdienst) iemand ook heeft maakt eigenlijk niets uit. Maar als ik in mijn gemeente een moslim met zijn vrouw en zijn kind zie wandelen dan stel ik me toch vragen. De vrouw en het kind volgen de man op 2 meter afstand. Dat kan toch niet meer in onze tijd. Dat willen we hier niet.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2007 om 08:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be