Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2004, 16:33   #81
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Dat is een bronzen buste van Baron Jean de Sélys-Longchamps die op de Louisalaan in Brussel staat. Als je dat verhaal van die baron wil lezen, zal je naar mijn website moeten surfen.
Das die kerel die burgerhuizen in Brussel heeft beschoten met talrijke doden en gewonden en die daarna door de FLAK werd neergehaald!
Nope, verkeerd geraden. Hij heeft het hoofdkwarttier van de Gestapo op de Louisalaan beschoten en enkel nazi's gedood en verwond. Zoals SS-Sturmbannführer Alfred Thomas die door een granaat om het leven kwam en ook een belangrijke Gestapo officier Commandant Müller liet het leven. Geen enkel ander gebouw werd geraakt.
Oud 21 januari 2004, 16:35   #82
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Kan die perverse Vlaams-blok pastoor niet op een of andere manier worden afgezet?
Een dictatuur installeren die (per defenitie eigenlijk) een probleem heeft met de vrije uiting van meningen, hoe dwaas ook, en je bent er.
dat zou pas dictatuur zijn stomme koe doet meeuuuhhh
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 16:37   #83
Anarcho
Burger

Anarcho's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Anarcho Stuur een bericht via Yahoo naar Anarcho
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Das die kerel die burgerhuizen in Brussel heeft beschoten met talrijke doden en gewonden en die daarna door de FLAK werd neergehaald!
Nope, verkeerd geraden. Hij heeft het hoofdkwarttier van de Gestapo op de Louisalaan beschoten en enkel nazi's gedood en verwond. Zoals SS-Sturmbannführer Alfred Thomas die door een granaat om het leven kwam en ook een belangrijke Gestapo officier Commandant Müller liet het leven. Geen enkel ander gebouw werd geraakt.
Dus eigelijk nog een goeie ouwe echte held! En dan nog van den adel!

Kan niet beter!
Oud 21 januari 2004, 16:40   #84
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzo
Citaat:

Dus eigelijk nog een goeie ouwe echte held! En dan nog van den adel!

Kan niet beter!
Zeg zijde gij nu links of rechts? Van den adel? Maakt dat iemand beter of zo?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 16:44   #85
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Een dictatuur installeren die (per defenitie eigenlijk) een probleem heeft met de vrije uiting van meningen, hoe dwaas ook, en je bent er.
dat zou pas dictatuur zijn stomme koe doet meeuuuhhh
Deze "stomme koe" reageerde hier wel tègen het afzetten van die omhooggevallen pastoor...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 16:47   #86
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg niet dat alles wat hij zegt goed of waar is, maar wat hij zegt is wel goed voor de kerk.
De kerk moet conservatief zijn. Geloof is nu eenmaal een houwvast, die kunnen geen vervreemding prediken.
Door een verwaterde vorm van het huidige links liberalisme te prediken, door samen te werken met vrijmetselaars die hen niet kunnen luchten ga je geen volk winnen.
Oud 21 januari 2004, 16:54   #87
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ik zeg niet dat alles wat hij zegt goed of waar is, maar wat hij zegt is wel goed voor de kerk.
De kerk moet conservatief zijn. Geloof is nu eenmaal een houwvast, die kunnen geen vervreemding prediken.
Door een verwaterde vorm van het huidige links liberalisme te prediken, door samen te werken met vrijmetselaars die hen niet kunnen luchten ga je geen volk winnen.
Dat is ook zo. Maar ik heb niet goed ingezien welk argument hij heeft gebruikt waarmee je een volk wel wint. Kun je mij daarbij helpen?
Oud 21 januari 2004, 16:58   #88
C uit W

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo. Maar ik heb niet goed ingezien welk argument hij heeft gebruikt waarmee je een volk wel wint. Kun je mij daarbij helpen?
Tegen die homo-optochten of 'vulgaire' schrijvers, zijn doelgroep vindt dat nu eenmaal decadent, in plaats van dan zijn doelgroep te schofferen ...
Tegen de huidige politieke kaste (geef toe, niet echt genieën)
Andere visie op wat democratie moet zijn.
Oud 21 januari 2004, 17:48   #89
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
117 tt-TV1 117 wo 21 jan 10:17:43
binnenland �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*

KARDINAAL JOOS SPREEKT STRAFFE TAAL
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
Kardinaal Joos, pastoor van Landskouter
en studievriend van de paus, haalt in
een interview met P-Magazine fel uit
naar homoseksuelen, politici en heden-
daagse auteurs.

De overgrote meerderheid van wie zich
homo of lesbisch noemt, zijn volgens
Joos seksueel geperverteerden.

Schrijvers zoals Cyriel Verschaeve en
Guido Gezelle noemt hij "groot", Hugo
Claus en Jef Geeraerts zijn volgens hem
"smeerlappen".

"Politiek, democratie. Ik moet daarmee
lachen. Dat algemeen stemrecht. Waar
slaat dat nu op ?", gaat het verder.
Veel politici vindt hij "leeghoofden".
Daar ben ik het volledig mee eens!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 18:46   #90
whoisy
Gouverneur

Standaard

Blijkbaar heeft de pers zich weer eens van zijn beste kant laten zien.
Het interview in P-magazine is dan ook een aanrader voor al wie kritiek heeft de uitspraken van de kardinaal. (voor mij dus ook een aanrader )
Dit artikel blijkt volledig uit context te zijn getrokken, en kon net zo goed door een ontvoerder zijn samengesteld uit willekeurig uit verschillende kranten uitgeknipte letters.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 18:54   #91
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Blijkbaar heeft de pers zich weer eens van zijn beste kant laten zien.
Het interview in P-magazine is dan ook een aanrader voor al wie kritiek heeft de uitspraken van de kardinaal. (voor mij dus ook een aanrader )
Dit artikel blijkt volledig uit context te zijn getrokken, en kon net zo goed door een ontvoerder zijn samengesteld uit willekeurig uit verschillende kranten uitgeknipte letters.
Schets dan maar even de 'context'...

Ik wil ook even opmerken: een tijdje terug liep er hier een discussie over het 'extreem-linkse karakter' van P-Magazine. Best wel grappig als je daar nu aan terugdenkt.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 18:57   #92
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
117 tt-TV1 117 wo 21 jan 10:17:43
binnenland �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*

KARDINAAL JOOS SPREEKT STRAFFE TAAL
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
Kardinaal Joos, pastoor van Landskouter
en studievriend van de paus, haalt in
een interview met P-Magazine fel uit
naar homoseksuelen, politici en heden-
daagse auteurs.

De overgrote meerderheid van wie zich
homo of lesbisch noemt, zijn volgens
Joos seksueel geperverteerden.

Schrijvers zoals Cyriel Verschaeve en
Guido Gezelle noemt hij "groot", Hugo
Claus en Jef Geeraerts zijn volgens hem
"smeerlappen".

"Politiek, democratie. Ik moet daarmee
lachen. Dat algemeen stemrecht. Waar
slaat dat nu op ?", gaat het verder.
Veel politici vindt hij "leeghoofden".
Leve de nieuwe kardinaal!
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 19:17   #93
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De kardinaal zegt zo even op het nieuws dat hij vindt dat de stem van een gemotiveerde huisvader, beheerder van een kroostrijk gezin en dus bezorgt voor het toekomstige welzijn van zijn kroost, zwaarder weegt dan de stem van een 18 jarige verslaafde nietsnut die amper kan lezen en schrijven en slechts genoegen vindt in de goot van de maatschappij. Wringt daar eens één zinnig anti-argument tussen zie!
Oud 21 januari 2004, 19:27   #94
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
De kardinaal zegt zo even op het nieuws dat hij vindt dat de stem van een gemotiveerde huisvader, beheerder van een kroostrijk gezin en dus bezorgt voor het toekomstige welzijn van zijn kroost, zwaarder weegt dan de stem van een 18 jarige verslaafde nietsnut die amper kan lezen en schrijven en slechts genoegen vindt in de goot van de maatschappij. Wringt daar eens één zinnig anti-argument tussen zie!
Tja,een 18-jarige die amper kan lezen en schrijven... zo ken ik er niet veel eerlijk gezegd. En vaders met een kroostrijk gezin, die zijn er ook niet veel meer. En als ze dan al bestaan, dan is het meestal uit verschillende huwelijken. Is het dat wat de kardinaal wilt? Ook weer typisch dat hij het over 'de vader' heeft. Moeders hebben natuurlijk geen kroostrijk gezin...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 19:33   #95
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Opmerkelijk dat er nog maar bijzonder weinig Vlaams Blokkers zijn die het niet eens zijn met deze uitspraken en dat terwijl ik er vrij zeker van ben dat ze moord en brand zouden staan schreeuwen moesten de uitspraken afkomstig zijn van de een of andere Moslim. Dat zelfs de volgende uitspraak voorlopig nog zonder kritiek bleef, vind ik bijzonder opmerkelijk:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Elke vader van 6-7-8-of-10 kinderen zou toch wel meer dan 1 stem moeten kunnen uitbrengen om zo beter te wegen op de toekomst van zijn kinderen
Die man wil verdorie de (als konijnen kwekende) Moslims meer stemmen toekennen dan ons eigen Vlaamse Volk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
De kardinaal zegt zo even op het nieuws dat hij vindt dat de stem van een gemotiveerde huisvader, beheerder van een kroostrijk gezin en dus bezorgt voor het toekomstige welzijn van zijn kroost, zwaarder weegt dan de stem van een 18 jarige verslaafde nietsnut die amper kan lezen en schrijven en slechts genoegen vindt in de goot van de maatschappij.
Eigenlijk verdient een tekstje met zoveel vooroordelen en vooringenomenheid in slechts enkele regels geeneens een antwoord, maar kom: 1) waarom zou een (huis)vader meer gemotiveerd zijn dan een 18jarige? Gemotiveerd voor wat?
2) Een verslaafdenietsnut, die amper kan lezen en schrijfen? Denkt die man dat we nog in de 17de eeuw ofzo leven
3) Waarom enkel (huis)vaders meer stemmen toe kennen en (huis)moeders niet?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 19:36   #96
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wringt daar eens één [size=6]zinnig[/size] anti-argument tussen zie!
Oud 21 januari 2004, 19:40   #97
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde & de kardinaal gingen samen over de
Die man komt duidelijk regelmatig z'n huis uit en heeft een goed beeld van de Belgische jeugd - hoe verkeerd ze ook door de (populaire) media wordt voorgesteld.

[size=2](Ik hoop dat iedereen een ironisch bericht ook zonder rollende oogjes kan herkennen, ik heb zelf trouwens lang getwijfeld of dat bericht van ydde ironisch bedoelt was.)[/size]
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 19:45   #98
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.

Schets dan maar even de 'context'...

Ik wil ook even opmerken: een tijdje terug liep er hier een discussie over het 'extreem-linkse karakter' van P-Magazine. Best wel grappig als je daar nu aan terugdenkt.

http://www.politicsinfo.net/nl/forum...ic.php?t=17580
De gazetten hebben het laag bij de grond aangepakt.
Oud 21 januari 2004, 19:52   #99
bartje
Minister-President

Standaard

Niet alleen de uitspraken over homo's maar ook alle andere uitspraken vind ik ronduit SCHANDALIG.

Hoe hij praat over homo's, het lijkt er uit dat hij zelfs ervaring heeft. Nu wat moet een jonge homo daarvan denken die bezig is met zijn outing??! Denkt die niet na wat voor schade hij kan aanrichten met zo'n uitspraken? Nu je weet waar ze van komen hé, een oude vriend van de paus... en zijn leeftijd, tja met alle respect hé... Daarover is het laatste woord zeker nog niet gezegd! Ben hier bezig met een msn gesprek met iemand, die ik echt moed moet inspreken zu, iemand die een stuk jonger is dan mij en die het vreselijk moeilijk heeft met die uitspraken. Maar ja met schade aanrichten, daar is die "onnozelaar" niet mee bezig hé.

En nog een ander vraagje aan de Vlaams Blokkers; ik heb al een paar reacties gelezen maar de andere:

steunen jullie die uitspraken? JA of Neen? Gewoon ja of neen?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2004, 19:58   #100
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Brabo:
... ik heb zelf trouwens lang getwijfeld of dat bericht van ydde ironisch bedoelt was.
ydde:
Voor één zeldzame keer eens niet. Ik ontmoet (veelal allochtone) jongeren wiens toekomstvisie op onze maatschappij niet echt geruststellend is. Regel is (en zelfs ik weet dat er véél uitzonderingen op een regel zijn; daar moet je mij niet op terechtwijzen) dat "rijpere" mensen "het" nog-al-eens beter weten dan snotneuzen waar het de "waarden" (vies woordje voor sommige linksen) betreft! Ook de politiek onverschilligen en on-wetenden (die bvb op den bleiter stemmen omdat hij zo mooi blêt) beinvloeden de samenstelling van ons parlement, en ik ben zo ondemocratisch te veronderstellen dat onze "democratie" mede door deze feiten, verwatert tot een lachertje.
PS Ik werk véél met jongeren en ik heb in de meesten (allochtonen inbegrepen) véél vertrouwen hoor, maar je moet vooral niet je ogen sluiten voor diegenen die het "ietsjes" minder doen ...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be