Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2007, 18:58   #81
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wilde de N-VA dat dan juist niet?
Enkel de nodige stemmen leveren om aan een meerderheid te geraken, meer wilde ze van de communisten toch niet?
Je weet dat ik die tactische spelletjes niet goedkeur. Wat ik nog minder goedkeur is telkens geïsoleerde gevallen eruit halen, ze uitvergroten en ze dan voorstellen als zijnde de normale gang in de partij. Sommigen (jij bent de ergste niet) moeten eens goed leren zich niet altijd te vergissen van vijand.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 19:00   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een kartel tussen N-VA en PVDA zou ook een mooi statement zijn: "Vlaamse en sociale ontvoogding: één strijd!!"
Waarom niet met Spirit?

Waarom niet VU gebleven?
Oud 12 april 2007, 19:00   #83
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA mocht...
PVDA bedoel je.

Het was idd geen erg fraaie episode.
Maar niet omdat ze in een meerderheid zitten, rechtgehouden door communisten. Maar wel omdat ze zich in 101 bochten wrongen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 19:01   #84
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Een vraagje want ik ken de juiste feiten niet.
Verkoos NVA de PVDA boven het VB? Indien ja, dan....
SP.a, CD&V/NVA & VLD haalden samen geen meerderheid in Hoboken dus kwma er een minderheidsbestuur maar dan moesten ze ofwel de PVDA gedogen ofwel het VB.

Laatst gewijzigd door Gorefest : 12 april 2007 om 19:01.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 19:02   #85
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet met Spirit?

Waarom niet VU gebleven?
omdat ge Spirit niet meer vlaamsnationalistisch kunt noemen. Het zijn een bende systeemlakeien.

ik vind het belachelijk dat sommigen per definitie niet met communisten willen samenwerken "omdat het communisten zijn". Dan doet ge zelf wat ge anderen verwijt (cfr cordon sanitaire). Btw, als communisten ooit een vlaamse stem krijgen, wat doen jullie dan?!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 19:04   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je weet dat ik die tactische spelletjes niet goedkeur. Wat ik nog minder goedkeur is telkens geïsoleerde gevallen eruit halen, ze uitvergroten en ze dan voorstellen als zijnde de normale gang in de partij. Sommigen (jij bent de ergste niet) moeten eens goed leren zich niet altijd te vergissen van vijand.
Voor zover ik weet heb ik niks meer of niks minder dan de rauwe feiten weergegeven. Van uitvergroten en het voorstellen alsof dit de normale gang van zaken is, is geen sprake.

Wel fijn dat jij ook vindt dat dit een abnormale gang van zaken is. Of de zaken nu door de N-VA worden gepleegd of door De Croo worden voorgesteld.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 april 2007 om 19:05.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 19:05   #87
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
En zeggen dat er hier ene zit uit mijn eigen Limburg die beweert dat ik een bril nodig heb en een cursus begrijpend lezen.
Hier zegt een andere Limburger dat je dat niet nodig hebt
Oud 12 april 2007, 19:05   #88
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet met Spirit?

Waarom niet VU gebleven?
De splitsing N-VA >< Spirit was in het begin geen links-rechts-splitsing. Het was een splitsing tussen de radicalen en de de 'gematigden' (alhoewel mossels een betere omschrijving is).

Pas jaren later heeft N-VA zijn Vlaams-radicalisme (dat links of rechts kon ingevuld worden) ingeruild voor conservatief-liberalisme. Met als gevolg dat een aantal linksen uit de partij gestapt zjn, andere zijn eruit gezet. En de overgebleven linkse N-VA'ers hebben nauwelijks nog iets te zeggen binnen de partij.
Ik zou niet zeggen dat Spirit naar links opgeschoven is, maar hun kartel met SP.a zorgde er toch voor dat de meest rechtse richting VLD vertrokken.

Maar een kartel met de PVDA (dat totaal ondenkbaar is, dat weet ik...) zou toch veel kunnen herstellen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 19:07   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
omdat ge Spirit niet meer vlaamsnationalistisch kunt noemen. Het zijn een bende systeemlakeien.
Voor het geval je het nog niet wist: De communisten zijn evenmin Vlaams-nationalisten.

En over die systeemlakeien praten we later nog wel eens.
Oud 12 april 2007, 19:09   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De splitsing N-VA >< Spirit was in het begin geen links-rechts-splitsing. Het was een splitsing tussen de radicalen en de de 'gematigden' (alhoewel mossels een betere omschrijving is).

Pas jaren later heeft N-VA zijn Vlaams-radicalisme (dat links of rechts kon ingevuld worden) ingeruild voor conservatief-liberalisme. Met als gevolg dat een aantal linksen uit de partij gestapt zjn, andere zijn eruit gezet. En de overgebleven linkse N-VA'ers hebben nauwelijks nog iets te zeggen binnen de partij.
Ik zou niet zeggen dat Spirit naar links opgeschoven is, maar hun kartel met SP.a zorgde er toch voor dat de meest rechtse richting VLD vertrokken.

Maar een kartel met de PVDA (dat totaal ondenkbaar is, dat weet ik...) zou toch veel kunnen herstellen.
Ik denk dat ik deze discussie maar aan Robert t overlaat....
Oud 12 april 2007, 19:13   #91
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Voor het geval je het nog niet wist: De communisten zijn evenmin Vlaams-nationalisten.
jaja dat wist ik wel, maar ik ging ervan uit dat de afkeer van de pvda eerder ideologisch gekleurd was dan wel het feit dat ze geen flaminganten zijn, toch als ik een paar reacties lees.
Citaat:
En over die systeemlakeien praten we later nog wel eens.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 19:23   #92
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
ik vind het belachelijk dat sommigen per definitie niet met communisten willen samenwerken "omdat het communisten zijn".
Da's niet helemaal 'de point' van het verhaal. De NVA ging niet in een meerderheid zitten met de PVDA. Ze hebben inderdaad woord gehouden: ze gingen met ze in een minderheidsbestuur zitten.
Maar ze hadden wél voor politiek vuurwerk kunnen zorgen in dit land, iets waar men hier zeer dringend behoefte aan heeft. Dat neem ik ze nog het meest kwalijk. Kijk maar naar de media'luwheid' terwijl hier verdorie in minder als 2 maanden verkiezingen zijn. Waar zijn de debatten, de vonken en het vuur?
En met fietslogies en een Vlaams huis in China zul je geen vuurwerk kunnen maken.

Laatst gewijzigd door Gorefest : 12 april 2007 om 19:38.
Oud 12 april 2007, 19:28   #93
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
jaja dat wist ik wel, maar ik ging ervan uit dat de afkeer van de pvda eerder ideologisch gekleurd was dan wel het feit dat ze geen flaminganten zijn, toch als ik een paar reacties lees.

Het is niet zozeer het feit dat het 'communisten' zijn, maar wel het feit dat men net politieke tegenstanders verkiest, die het minste van uw ideeën delen, boven een partij die nog het meeste van uw standpunten deelt, alleen voor de macht.

De PVDA zijn nu ook geen onmensen hee, ik respecteer bv hun inzet voor de plaatselijke bevolking (via hun dokters etc) maar politiek gezien moet ik er niets van weten.

Laatst gewijzigd door Gorefest : 12 april 2007 om 19:29.
Oud 12 april 2007, 20:00   #94
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tot zover ga ik met je mee.
Citaat:
Daar is iets van. Maar ik hou niet zo van etiketjesplakkerij.De begrippen links en rechts hebben veel van hun oorspronkelijke betekenis ingeboet. De reden waarom de N-VA mij buitengekieperd heeft is trouwens niet ingegeven dat ik te progressief zou zijn, integendeel, ik ben te rechts. Maar natuurlijk ben ik een uitzondering bij de N-VA, ik heb namelijk de onhebbelijke gewoonte mijn gedacht te zeggen en er ook naar te handelen. Dat zogenaamde conservatief-liberalisme is volgens mij een sprookje, de meerderheid van de N-VA leden is volgens mij separatist en anti-royalist, zoals het moet zijn. Maar de leiding is helaas andere koek, ze durven een rechtstreekse confrontatie met de basis niet aan, want dan hebben ze er gelegen.
Citaat:
De partij noemt zich nu links-liberaal, een stupiede benaming overigens omdat ze uit twee totaal tegengestelde pijlers bestaat. Maar dat is niet mijn probleem.
Oud 12 april 2007, 20:04   #95
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De partij noemt zich nu links-liberaal
Na de nazi's hebben we nu de lili's
Oud 12 april 2007, 20:09   #96
luc broes

Standaard

Citaat:
Niet helemaal.
De N-VA mocht van de N-VA enkel een bont minderheidsbestuur depaneren met de twee stemmen die tekort kwamen maar niet in de gemeenteraad zetelen.
Niet helemaal dat wil dus zeggen toch wel een beetje.
Wel, dat vind ik totaal onaanvaardbaar en een regelrechte schande.
Het spijt me dit te moeten vaststellen, maar NVA is dus tot (bijna) alles in staat. Dat belooft voor de toekomst.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 20:11   #97
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Dat belooft voor de toekomst.
Het zal nie veel beloven worden, na 10 juni dumpt de CD&V ze toch. De CD&V is óók machtsgeil moet je weten.
Oud 12 april 2007, 23:41   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet helemaal dat wil dus zeggen toch wel een beetje.
Wel, dat vind ik totaal onaanvaardbaar en een regelrechte schande.
Het spijt me dit te moeten vaststellen, maar NVA is dus tot (bijna) alles in staat. Dat belooft voor de toekomst.
Ik heb wel twee keer N-VA geschreven zie ik nu.
Het moest dit zijn:

Citaat:
De PVDA mocht van de N-VA enkel een bont minderheidsbestuur depaneren met de twee stemmen die tekort kwamen maar niet in de gemeenteraad zetelen.
Oud 14 april 2007, 12:04   #99
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat dit komt door het feit dat de N-VA voor een bonte maar nogal dubbelhartige 'oplossing' koos met communisten inplaats van een veel eenvoudiger, maar waar het cs voor had moeten doorbreken worden....

Het CS doorbreken met VBers van het niveau hier op het forum, voor mij liever niet.
Oud 14 april 2007, 12:57   #100
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het CS doorbreken met VBers van het niveau hier op het forum, voor mij liever niet.
Ik zie geen enkele aanleiding om het niveau van de hier aanwezige N-VA'ers hoger in te schatten dan dit van de VB'ers. Je stelling getuigt van een misplaatst superioteitsgevoel, uiterst nefast voor de realisatie van een gemeenschappelijk doel, tenzij een onafhankelijk Vlaanderen voor jou geen optie meer is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be