![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt wel gelijk, totaal onvergelijkbaar zoals ik al zei, irak in deze toestand.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() http://en.wikisource.org/wiki/US_Arm...soners_in_Iraq http://web.amnesty.org/library/Index/ENGMDE140062004 http://hrw.org/reports/2004/usa0604/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Essentieel is verder dat er geen misbruik van wordt gemaakt om een vervroegde straf op te leggen. Laatst gewijzigd door Edina : 16 april 2007 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
(@Edina: In Belgie zit het qua voorhechtenis toch ook niet altijd zo goed als u doet uitschijnen?) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 16 april 2007 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=jJTLL1UjvfU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Nee dat klopt! Ook hier wordt nog regelmatig misbruik gemaakt van voorlopige hechtenis. Ondanks de strikte voorwaarden en de rol van de Raadkamer! Je moet je dus niet afvragen hoe het er zonder die "bescherming" aan toe gaat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een samenvatting om toch eens te lezen, met de nodige skepsis uiteraard (altijd, en zéker bij internetblogs!) http://www.404brain.net/index.php/weblog/comments/2732/ Citaat:
![]() PS, Stalin kende dat ook al ![]() PPS, Vanderlubbe bekende ook. Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2007 om 20:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gezegt dat je het beestje een naam geeft wat je wil. Mensen die voor onveiligheid zorgen moeten niet op straat lopen, dat men zoveel mensen in irak in dit klimaat niet op korte termijn kan berechten is nogal logisch en niet abnormaal. Het is de enigste manier om ze van straat te houden. In Belgie zou dat idd niet gebeuren ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik ben er niet zeker van
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik geef toe dat als ik op dit artikel afga niet kan zeggen dat die 18000 arrestanten niet allemaal terecht als gevaarlijk gecatalogiseerd zijn. Maar kom, we weten hoe het eerder gebeurde in Afghanistan --> Guantanamo bijv. en daarnaast is verdacht zijn van terrorisme (of zoiets zullen ze het toch noemen) toch niet genoeg om mensen op te sluiten zonder info of recht op verdediging in instellingen onder VS-bevel.
Wat u niet wil toegeven is dat u dat van die wapens uit uw duim zuigt, dat evt. wapenvondst nog geen motiviatie is voor zo'n dingen en dat dit soort daden niet van veel zorg voor mensenrechten en rechtsspraak in een (zogezegde) parl. democratie getuigt. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 april 2007 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat sommigen blijkbaar niet begrijpen is dat ik hier niet pleit voor misdragingen é en dat ik het goedkeur...allesbehalve, maar ik maak wel een onderscheid tussen zomaar wat denken en zelf verzinnen omdat enkelingen zich in het verleden hebben misdragen. Nee, als je niet precies wet wat er gebeurt is moet je het ook niet veronderstellen. Doe je dat hier en voor "amerikanen" wel...dan zullen we de geschiedenis van alle volkeren bovenhalen om huidige situaties te voorspellen? Zullen we beginnen met Duitsland...een paar dagen geleden...video van dat trainingskamp, ah de duitsers zijn een oorlog aan het voorbereiden? Dacht het niet é.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
En dan nog, waarom zonder info, zo lang en afgeschermd van familie enzo? Waarom trouwens onder VS-bevel? Is wapenbezit trouwens wel verboden in Irak? Want het is bekend dat het één van de landen ter wereld is waar zeer veel burgers over lichte vuurwapens beschikken, het is een beetje als in segmenten van de Amerikaanse cultuur (zij het met andere motieven misschien.) (En Guantanamo en de CIA-vluchten, allemaal enkelingen binnen het Amerikaanse staatsapparaat die zich misdragen hebben ofwa?) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 april 2007 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bedoelt zonder info voor jou? Wie zegt dat men de familie geen info geeft? Zo lang...heb ik al gezegt. Waarom onder VS-bevel...waarom niet? Guantanamo wel ja, ivm de vluchten...daar weten wij niet genoeg van om wederom zelf het verhaaltje volledig te maken. By the way, zo ver ik weet wisten de Europese leiders hiervan en gaven zij hun toestemming.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
![]() Maar u gebruikt het eerder wel als argument om te stellen dat ze niet zomaar zijn opgepakt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |