Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2007, 13:57   #81
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik kan er eigenlijk niet zo mee lachen dat iemand onvriendelijk doet tegen een Turk die wil afrekenen om vervolgens als hij weg is een racistische opmerking te maken en eens met zijn ogen te rollen.

En dan nog aannemen dat dat de normaalste zaak van de wereld is.
Eerst vindt je het grappig en nu niet meer.

Zulke zaken kom ik als autochtoon ook tegen, tramchauffeurs die zagen omdat ik geen ticket gekocht heb aan de automaat, mss stond mijn gezicht hem niet aan, en dan, zolang hij mijn geld maar wisseld en een ticket levert is het ok voor mij.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 14:01   #82
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is echt ziek
Maar jammer genoeg deels waar...

Kom wat gaan ze met die sadististjes doen ... ?

1 De gesloten jeugdinstelling : wat dus wil zeggen dat ze in het kader van heropvoeding inderdaad naar de voetbal mogen, naar huis mogen bij pa en ma op bezoek, een uitstapje naar hier en een naar daar...

2 Den bak, : wat dus wil zeggen dat ze als ze een relatie hebben mogen sexen in het het privé kamertje, een tv op de kamer eventueel met computer, 's morgens uw gatzetje lezen met een sjatje kaffe, en eventueel overdag vrijwillig wat werk doen, kwestie van de tijd te doden... en verder boekskes lezen uit de bib.

3 Ocharme de sukkelaars, misbegrepen, ongelukkige jeugd , "een accident de parcours" en vrijspraak... en binnen een week of 2 terug los op 't straat...

toffe opties, niet, ... ah ja nummer 4 is ontoerekeningsvatbaar, een paar maand zothuis, doen alsof ge genezen zijt, en na 6 maand staan ze al terug buiten...

Dat is de realiteit van het belgische gekrom, voor dergelijke zaken... een executiepeleton of wat publieke lijfstraffen, zouden een wat ontradender effect geven niet ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 14:03   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hierbij zou ik toch nog één ding willen aanhalen. Moesten het vreemdelingen geweest zijn en VTM had het omwille van het sadistische karakter verwijderd had je hier nogal wat gehoort over doofpot dit en poco's dat, vermoed ik zo....
VTM heeft dat weggehaald omdat ze een klacht wegens privacyschending enz van de MIVB aan hun broek hebben
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 14:11   #84
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Eerst vindt je het grappig en nu niet meer.

Je moet wel een beetje leren lezen, het feit was niet grappig wel dat ik toevallig ongeveer hetzelfde heb meegemaakt.

Citaat:
Zulke zaken kom ik als autochtoon ook tegen, tramchauffeurs die zagen omdat ik geen ticket gekocht heb aan de automaat, mss stond mijn gezicht hem niet aan, en dan, zolang hij mijn geld maar wisseld en een ticket levert is het ok voor mij.
Zeg ik soms van niet misschien?
Oud 8 mei 2007, 14:12   #85
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar jammer genoeg deels waar...

Kom wat gaan ze met die sadististjes doen ... ?

1 De gesloten jeugdinstelling : wat dus wil zeggen dat ze in het kader van heropvoeding inderdaad naar de voetbal mogen, naar huis mogen bij pa en ma op bezoek, een uitstapje naar hier en een naar daar...

2 Den bak, : wat dus wil zeggen dat ze als ze een relatie hebben mogen sexen in het het privé kamertje, een tv op de kamer eventueel met computer, 's morgens uw gatzetje lezen met een sjatje kaffe, en eventueel overdag vrijwillig wat werk doen, kwestie van de tijd te doden... en verder boekskes lezen uit de bib.

3 Ocharme de sukkelaars, misbegrepen, ongelukkige jeugd , "een accident de parcours" en vrijspraak... en binnen een week of 2 terug los op 't straat...

toffe opties, niet, ... ah ja nummer 4 is ontoerekeningsvatbaar, een paar maand zothuis, doen alsof ge genezen zijt, en na 6 maand staan ze al terug buiten...

Dat is de realiteit van het belgische gekrom, voor dergelijke zaken... een executiepeleton of wat publieke lijfstraffen, zouden een wat ontradender effect geven niet ?

Heb je ooit al eens een bezoek aan een gevangenis gebracht?
Oud 8 mei 2007, 14:23   #86
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg ik soms van niet misschien?
Och, als er een anders gekleurde mens zoiets tegenkomt is het altijd racisme wat de wat de klok slaat, mss moet men er maar eens rekening mee houden dat mensen (hier de tramschauffeur) ook wel een humeurig kunnen zijn, en ik kan mij best inbeelden dat bij het zien van een blonde stoot zijn humeur wel eens kantelt in de positieve zin dan, altijd vriendelijk zijn tegen iedereen kan ik ook niet.

Laatst gewijzigd door alberto : 8 mei 2007 om 14:24.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 14:28   #87
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Och, als er een anders gekleurde mens zoiets tegenkomt is het altijd racisme wat de wat de klok slaat, mss moet men er maar eens rekening mee houden dat mensen (hier de tramschauffeur) ook wel een humeurig kunnen zijn, en ik kan mij best inbeelden dat bij het zien van een blonde stoot zijn humeur wel eens kantelt in de positieve zin dan, altijd vriendelijk zijn tegen iedereen kan ik ook niet.

Jij was er niet,ik wel. En de klant na die man was geen knappe blonde stoot.
Oud 8 mei 2007, 15:15   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
...
Mij ga je idd nooit zien betalen. Veel leeftijdsgenoten ga je ook niet zien betalen. Veel ouderen ga je ook niet zien betalen.
Het heet 'abonnement' en is verdraaid populair.
Eigenlijk om volledig te zijn. Het zijn enkel de ouderlingen "die gratis rijden", die met veel zwier hun ticket in de automaat steken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 15:18   #89
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Heeft iedereen bij jullie dan een abonnement? Ook diegene die 'ne keer gaan shoppen'? In Gent zie je vele mensen hun kaartje valideren (80cent) of een ticket kopen bij de bestuurder wanneer ze niet konden passen bij de automaat (1.5eur).
Blijkbaar hebben zij allemaal een abonnement, maar betalen aan de automaat doen ze zeker niet.
Oud 8 mei 2007, 15:25   #90
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En ik zie ook regelmatig zo'n ticketje gevalideerd worden, hoor.
Ik ook wel. Maar dan enkel door de ouderlingen, die met veel zwier hun gratis abonnement in de automaat stoppen
Oud 8 mei 2007, 15:43   #91
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ik ook wel. Maar dan enkel door de ouderlingen, die met veel zwier hun gratis abonnement in de automaat stoppen
Of ik veel zwier gebruik bij het valideren laat ik in het midden maar het mijne is niet gratis en ik ben niet oud! Nem!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 16:36   #92
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik hoop bijna dat die kerels stijf van de drugs stonden of zoiets. Dat zou ik makkelijker kunnen aanvaarden dan dat ze bij hun zinnen waren.

Maar, ik vrees dat de realiteit gewoon is dat sommige mensen een dergerlijke constructiefout in zich hebben dat je ze de facto eigenlijk enkel nog levenslang kan opsluiten of kan doden om de rest van de maatschappij te beschermen.

Ik vond die beelden nog veel schokkerender dan de MP3 moord. I.e. ik kan me daarbij nog ergens inbeelden dat die dodelijke steken er in the 'heat of the battle' kwamen (waarmee ik hen geenszins goedpraat), maar hier... zo op iemand blijven inbeuken die al lang compleet weerloos is. Compleet onbegrijpelijk voor mij eigenlijk.
idd
maar tjah blijkbaar is die contructiefout waar je naar verwijst zowat bij iedereen min of meer aanwezig

het doet me lichtelijk denken aan dat experiment waarbij een acteur het uitschreeuwde van de pijn wanneer er zogezegd een elektrische stroom doorheen z'n lichaam ging
feit bleek dat vele doodgewone mensen tot een priester toe maar al te vlijtig aan het voltknopke draaiden nadat men had wijsgemaakt dat het helemaal geen kwaad kon
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 16:43   #93
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
idd
maar tjah blijkbaar is die contructiefout waar je naar verwijst zowat bij iedereen min of meer aanwezig

het doet me lichtelijk denken aan dat experiment waarbij een acteur het uitschreeuwde van de pijn wanneer er zogezegd een elektrische stroom doorheen z'n lichaam ging
feit bleek dat vele doodgewone mensen tot een priester toe maar al te vlijtig aan het voltknopke draaiden nadat men had wijsgemaakt dat het helemaal geen kwaad kon
Toen ik de mensen leerde kennen, kreeg ik de dieren lief
Oud 8 mei 2007, 16:51   #94
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Die mensen die roepen dat ze het openbaar vervoer niet gebruiken wegens "te gevaarlijk" komen er anders ook nooit, anders hadden ze wel geweten dat hun gezwets zwaar overdreven is en het gevolg is van het lezen van fragmentarische horrorverhalen in de gazetten.
Dat zijn dezelfde onozelaars die denken dat Borgerhout oorlogsgebied is, terwijl dat één van de gezelligste wijken in A'pen is.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 17:00   #95
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Ik zit elke week meer dan 7 uur op het OV en ik maak wel marginale dingen mee soms, maar tot nu toe niks noemenswaardig erg.

Laatst werd er een Marokkaanse met een kort broekske nagefloten door een hanggroepke, waarop ze hen begon uit te schelden, er eentje een lap ik zijn gezicht gaf en de roltrap afging terwijl ze haar middelvinger opstak. Da was echt wel superzalig.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 17:04   #96
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Ik zit elke week meer dan 7 uur op het OV en ik maak wel marginale dingen mee soms, maar tot nu toe niks noemenswaardig erg.

Laatst werd er een Marokkaanse met een kort broekske nagefloten door een hanggroepke, waarop ze hen begon uit te schelden, er eentje een lap ik zijn gezicht gaf en de roltrap afging terwijl ze haar middelvinger opstak. Da was echt wel superzalig.
Ik moet hier waarschuwen !!!! Jij bent de Marokkanen nog niet goed !!!!!Pas op !!!!!!!!
Oud 8 mei 2007, 17:15   #97
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zelf zorgen dat ge uw "gerief" bijhebt en in groep proberen reizen hé.

Ik had in broekzele altijd mijn "gerief" bij, als ge een als sleutelhanger gecamoufleerde klimhaak tegen uw smoelwerk krijgt, zulde rap een toontje lager zingen... in bende of niet, uw bendeleden zullen de pijn van een paar loszitende tanden niet verzachten... Mijnen boekentas was ook altijd extra zwaar op de hoeken, ... ne laptop van ne kilo of 6 tegen uw bast krijgen doet ook geen deugd...
Ochottekes, meneer gaat zijn valse gevoel van veiligheid (ik heb een klimhaak en een zware boekentas) eens als oplossing voorstellen. Terwijl het probleem juist is dat je op de metro kunt aangevallen worden! Gevaar lopen in een publieke ruimte is een maatschappij onwaardig, los van de vraag hoe je je gaat verdedigen.
Oud 8 mei 2007, 17:17   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Of ik veel zwier gebruik bij het valideren laat ik in het midden maar het mijne is niet gratis en ik ben niet oud! Nem!
Nu, btw, bent ge verplicht om uw abonnement te valideren, telkens ge er gebruik van maakt ?
Oud 8 mei 2007, 17:18   #99
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, btw, bent ge verplicht om uw abonnement te valideren, telkens ge er gebruik van maakt ?
_nee_
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 17:22   #100
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik moet hier waarschuwen !!!! Jij bent de Marokkanen nog niet goed !!!!!Pas op !!!!!!!!
Waarschuwen voor wat? Ik ga mij niet laten tegenhouden de metro of ander OV te nemen wanneer ik die nodig heb (als antwerpse vrouw nog wel)
Ik heb meer last van de lange duur van sommige trajecten, de trams maken soms vele omwegen en de Leien zitten vaak potdicht. Overdag zit je opgepropt en 's nachts moet je te lang wachten of komt er helemaal niks. In Diamant moet je een kilometer onder de grond wandelen voor ge aan u tram zijt. Ik zou liever meer trams hebben die langer rijden dan al die paarse mannekes maar soit.

Laatst gewijzigd door Tina : 8 mei 2007 om 17:23.
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be