![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch vreemd dat dit topic over de EU ging en op pagina 4 gaat het alweer over WOI en WOII...
Laatst gewijzigd door Dimitri : 30 mei 2007 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() Ik krijg zo langzamerhand de indruk dat je eerder thuishoort bij de BUB dan bij een werkgroep die naar samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland streeft. Wat wilde je daar eigenlijk komen doen: de intrigant spelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Het was mij inderdaad ook al opgevallen dat hij buitengewoon veel agressie en rancune koestert tegenover Nederland(ers).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder deze sector van economie zijn Belgie en Nederland niets op economisch vlak. Zodra één van deze beide landen uit de EU stapt, zullen andere havens de rol van Antwerpen en Rotterdam met plezier overnemen. Noch Antwerpen, noch Rotterdam kunnen het zich veroorloven deze belangrijke rol te verliezen. Door uit de EU te stappen, verliezen deze havens deze functie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet agressie en koester geen rancunes tegenover de Nederlanders. Voor mij is de geschiedenis iets dat voorbij is, maar ik heb wel een hekel aan mensen die denken dat ze de wereld alleen aankunnen. België en Nederland hebben elkaar nodig om te overleven en geen van beide landen kan het zich veroorloven om zonder de andere verder te gaan. Nederland en België zijn dus juist de landen die eigenlijk samen de touwtjes van de EU in handen moeten nemen en hun onderlingen geschillen moeten opzij zetten. Dat hiervoor een deel van de huidige staatsvormen moeten verdwijnen is iets dat niemand kan ontkennen, maar ook niet kan weigeren. En geen van de beide landen kan zich spiegelen aan andere landen, want deze beide landen zitten niet in dezelfde situatie als de andere landen. Ondanks de splitsing in 1830 zijn deze beide landen no steeds aan elkaars lot verbonden. En elke samen kunnen zij iets betekenen binnen de EU. En wie mij kent, weet dat ik graag op de Nederlanders hun eigezinnige kap zit. Zij hebben immers ook fouten, net als wij Belgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Laat ze er maar eens uitstappen. Ze zullen wel rap tot inkeer komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Dat is goed om te horen. Het voor Nederland(ers) nogal frustrerend om steeds zoveel vijandigheid vanuit Belgie onze kant op te krijgen, terwijl wij helemaal geen kwaad in de zin hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals Zwitserland en Noorwegen?
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Nederlandse leger was absoluut niet in staat geweest om de inval in Belgie te doen stoppen.
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Wat een bende fascisten in de EU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Noorwegen hebben ze het wel twee keer geprobeerd, en in Zwitserland was er topoverleg. Dat iets op wereldniveau niets te betekenen heeft, zegt geen fluit. Zo kun je je bakker om de hoek ook uitlachen omdat het geen multinational met 300 000 werknemers is in 145 landen.
Laatst gewijzigd door lombas : 30 mei 2007 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij gaat het er als land vooral om zelf goed te draaien. Daar slagen Noorwegen en Zwitserland in ieder geval erg goed in. Pas dan kun je je gaan drukmaken om de rest van de wereld, waarbij het in de eerste plaats niet om macht uitoefenen maar om samenwerken en internationale problemen oplossen zou moeten gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou natuurlijk een grote blamage zijn voor de Eu mocht blijken dat Nederland niet verhongert als ze "uit de EU" stappen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En heel veel van die landen waar het wel werd goedgekeurd durfden geen referendum organiseren. Met welke democratische legitimiteit zij NL onder druk proberen te zetten is duidelijk: geen enkele. |
|
![]() |
![]() |