![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wereld zou beter af zijn alleszins.
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan eens goed kijken, rond 1 minuut 6 seconden staan in het midden van het wegdek enkele betogers samen te klitten met de handen in de lucht "wij hebben het niet geweest". Geen flik die hen aanvalt, ze zijn er allemaal omheen gelopen, enkelen staan met de armen open naar de massa toe. Vanaf 1 minuut en 10 seconden, 1 minuut en 12 seconden zie je duidelijk dat diegenen die even voordien aan de zijkant stonden en niet gooiden, nu plots staan te gooien en te motten dat het een lust is naar de agenten die op hen afkomen. Op hetzelfde moment zie je de projectielen vliegen die nog steeds rechts uit beeld (dus uit de midden van de meute) komen. Waar staan dan die vreedzame betogers en hoe is het mogelijk dat u zelfs bij deze beelden nog zo'n omschrijving kunt geven aan dit stelletje ongeregeld? Bent u hardnekkig negationist?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 3 juni 2007 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die manifestanten moesten daar voor niks zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heel suggestieve foto. De agenten spuiten iets (is het traangas?) in de richting van personen die we niet zien, eentje net in beeld, duikt in z'n vest om geen spatten in z'n gezicht te krijgen, maar het is duidelijk dat hij het doelwit niet is. Diegenen die we wel zien staan in lange rijen, sommigen met de armen open om de politie een warme knuffel te geven. Enkel mensen die hardnekkig zijn in hun verstarring, zien hier een duidelijk bewezen uitgaande agressie van de politie in, maar zien op een CNN-filmpje... Ach, zie mijn eerdere post, je begrijpt me wel... *zucht*
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juni 2007 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ze worden er tenslotte voor betaald. Voor mij mogen ze dus gerust wat lopen. Die dat provoceren (knuppel en pak) is zowiezo sterker en oneerlijker kwa uitrusting, als de flik dan nog eens provoceert tja dan verdien je een hersenschudding. Met een grote massa is identificiatie een pak moeilijker, je kan makkelijk van ver een paar stenen of pijnlijke projectielen smijten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat ik dus schreef was "dat de politie er weer eens alles aan heeft gedaan om de boel te laten escaleren". En dat is duidelijk zo. Daar zijn ondertussen voldoende getuigenissen van en dat hebben ook de organisatoren van de manifestatie zo in de pers verklaard. En daardoor raken ook vreedzame manifestanten betrokken in die rellen. Want eens er rellen zijn, is zelfs het protesteren tegen onnodig geweldadig politieoptreden voldoende om de volle laag te krijgen. Het is duidelijk dat je nog nooit naar dergerlijke manifestaties bent geweest. En die escalatie levert meteen 2 voordelen op: vreedzame manifestanten (waaronder gezinnen met kinderen die ook talrijk aanwezig waren) worden afgeschrikt én het hele protest wordt in een negatief daglicht gesteld. Met succes zoals duidelijk ook hier op het forum blijkt. Laatst gewijzigd door Edina : 4 juni 2007 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Na het wassen van de hersens zijn die weggespoeld...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementslid
|
![]() Edina stelde :
Citaat:
Beste Groeten.
Pour les flamands la même chose ... Laatst gewijzigd door predator : 4 juni 2007 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
![]() Citaat:
Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In ieder geval een suggestieve foto dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Edina;2424241]En de beelden op CNN tonen perfect aan wat ik eerder vertelde. Charges van de politie in de vreedzame betoging. Dat er aan de rand van die betoging idioten met stenen gooien, is geen alibi om dan maar de rest van de betoging erbij te betrekken. En aangezien het voor jou blijkbaar te moeilijk is om naar de CNN website te surfen en daar het nieuws over de G8 te zoeken:
http://www.cnn.com/2007/WORLD/europe...ml [/quote] Citaat:
Beetje verward? Wie kletst hier eigenlijk uit haar nek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De winkelstraten van Rostock waren trouwens door de eigenaars afgesloten van Uw beestvrienden. Ik herinner me nog dat in Zweden de extreem-linkse pubers gewoon aan het plunderen sloegen. ![]() En als afsluiter nog eens een beeld van de kinderlijke debielen tijdens hun "protest" (God moge weten wat het moest opleveren), zoals ik zei compleet ongestoord door de ordediensten; ![]() Citaat:
Tussen haakjes: Uw citaat van Fuller is natuurlijk de nagel op de kop, maar wie verpest de leefwereld van de aarde? Kijk eens op een wereldkaart, meer bepaald naar het Afrikaanse continent. Het hele noorden is er ontbost. Dat zijn neger-veehouders, die het woud platbranden zodat hun vee er kan op grazen. Dat ze daarmee de longen van de aarde aantasten zal hun worst wezen. En al die olie, waar komt die vandaan? Van moslim-oliebaronnen, die er een extravagante levensstijl op nahouden terwijl hun volk in de armoede leeft. Hoeveel betogingen van extreem-linkse pubers en overjaarse hippies daartegen zijn er al geweest tegen deze problemen .... ? Het is makkelijker, eenvoudiger en minder confrontered om tegen wat (blanke) kanseliers te gaan protesteren, die zelfs n i e t s kunnen doen. Wat olie- en energievoorziening betreft zijn landen al lang niet souverein meer. Ik zou eerder naar China, Rusland en de Moslimwereld beginnen kijken. Maar pubers, gekken en gefrusteerden vinden het natuurlijk leuker om hun extreem-linkse ideeën met geweld toe te passen op lokale leiders.
Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840). Laatst gewijzigd door Preuße : 5 juni 2007 om 12:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Dit filmpje laat heel mooi zien hoe de politie provoceert. Het werd gefilmd op het einde van de manifestatie zaterdag op de plaats waar de toespraken werden gehouden. Het grootste deel van het filmpje laat zien hoe rustig alles er aan toe gaat. Er is geen sprake van enige agressie vanwege de betogers. Plots vinden enkele agenten in burger het nodig om een demonstrant brutaal tegen de grond te gooien. Wanneer daar protest op komt, schiet de robocops daarachter onmiddellijk in actie. Het is in de schermutselingen die daarna ontstonden dat een politiewagen werd aangevallen. Die aanval op de politiewagen werd nochtans als de aanleiding van de rellen bestempeld.
|
![]() |
![]() |