Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 18:54   #81
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maetsuycker Bekijk bericht
Slechts 4% van de bevolking op Curacao oppert voor onafhankelijkheid. Een Status Aparte zorgt in het geval van Curacao zelfs voor een beperking van hun autonomie (financiën en justitie zullen mede door Nederland bepaald gaan worden, in ruil voor schuldsanering), dus een onafhankelijkheidsstreven, hoe graag je het ook wilt, is er nauwelijks.
Jij stelde eerder dat er helemaal geen onafhankelijkheidsstreven was, en dat is er dus wel, hoe marginaal ook. Daar ging het me eigenlijk om.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 19:00   #82
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is het al bijna te laat voor. Grote vriend China heeft zijn blik op Suriname laten vallen en het land ingepakt met allerlei miljoenenleningen. In ruil daarvoor hebben de Chinesen nu vrij toegang tot bijna alle natuurlijke voorraden van het land met alle consequenties van dien...
Het wordt maar een tijd om een flinke ecotax in te voeren op Chinese producten. Ik heb pas geleden een docu gezien waarin de steenkoolwolken langs de Chinese kust bijna tot aan de Amerikaanse kust zichtbaar waren. Er zijn bewegingen in Europa die hiernaar streven. Voordeel is dat we niet te afhankelijk van dat land worden... voor de rest ben ik eigenlijk tegen protectionisme maar als onze lieve aarde erdoor aangaat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 19:06   #83
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Dan wordt het tijd om te investeren in de economie daar, anders zullen ze blijven komen. Onafhankelijkheid is geen oplossing hoor, dan komt iedereen hierheen. Zie maar wat er bij de onafhankelijkheid van Suriname gebeurd is: 40% van de bevolking vertrok naar Nederland.
Hoeveel geld hebben die eilanden Nederland al niet gekost? Elke "investering" in die eilanden is weggegooid geld dat net zoals eerdere investeringen, giften, subsidies en wat al dies meer zij gewoon in een bodemloze put verdwijnt. Uiteraard mag de Nederlandse belastingbetaler daar dan wederom voor opdraaien.

Citaat:
Slechts een marginale minderheid is voor totale onafhankelijkheid. De meesten kiezen ervoor om ofwel gemeente te worden (Saba, Sint Eustatius, Bonaire en een kwart van de Curaçaoënaars) ofwel een status aparte te krijgen (meerderheid van Aruba, Curaçao en Sint Maarten). Maar als je hen alleen de keuze zou laten tussen gemeente of totale onafhankelijkheid, kiezen zeker Curaçao en Sint Maarten voor de gemeentestatus. Maar ja, men heeft het lef niet om de eilanden voor die keuze te stellen.
Waarom zouden die eilanden eenzijdig alleen die keuze mogen maken? Als een meerderheid van de bevolking in heel het koninkrijk zich voor afstoting uitspreekt, is het over en uit voor die eilanden en mogen ze vanaf dan fijn hun eigen boontjes doppen. Het kan niet zo zijn dat een minderheid binnen het koninkrijk eenzijdig de eigen ondemocratische wil erdoor drukt ten koste van de overgrote meerderheid. De laffe weekdieren die helaas onze volksvertegenwoordiging vormen, zouden beter moeten weten dan zich de zeik lauw te laten maken door een stelletje clowns dat daar op die eilanden als politici door het leven gaat.
Oud 4 juni 2007, 19:22   #84
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Hoeveel geld hebben die eilanden Nederland al niet gekost? Elke "investering" in die eilanden is weggegooid geld dat net zoals eerdere investeringen, giften, subsidies en wat al dies meer zij gewoon in een bodemloze put verdwijnt. Uiteraard mag de Nederlandse belastingbetaler daar dan wederom voor opdraaien.
Je ziet het causale verband niet tussen teveel (financiële) autonomie en geld over de balk smijten?

Wat ik bedoel is dat NL zich juist meer met de situatie ter plaatse moet bemoeien, wat men ook gaat doen, om te zorgen dat het geld goed besteed wordt en de situatie voor de bevolking daadwerkelijk verbetert.

Citaat:
Waarom zouden die eilanden eenzijdig alleen die keuze mogen maken? Als een meerderheid van de bevolking in heel het koninkrijk zich voor afstoting uitspreekt, is het over en uit voor die eilanden en mogen ze vanaf dan fijn hun eigen boontjes doppen. Het kan niet zo zijn dat een minderheid binnen het koninkrijk eenzijdig de eigen ondemocratische wil erdoor drukt ten koste van de overgrote meerderheid. De laffe weekdieren die helaas onze volksvertegenwoordiging vormen, zouden beter moeten weten dan zich de zeik lauw te laten maken door een stelletje clowns dat daar op die eilanden als politici door het leven gaat.
Het zou dan voor het eerst zijn dat een land zo in zichzelf gekeerd is dat het delen 'afstoot'. Ik kan mij niet voorstellen dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking zich internationaal compleet belachelijk wenst te maken door zoiets te doen.

En dan heb ik het nog niet eens over de praktische gevolgen gehad, nl. dat de bevolking van die eilanden massaal naar Nederland vlucht als de eilanden onafhankelijk moeten worden. Dat is al eens gebeurd met Suriname en je zou toch zeggen dat een ezel zich niet nog eens aan dezelfde steen stoot. En zeg nu niet dat ze aan de grens tegengehouden kunnen worden ofzo, want iedereen heeft een Nederlands paspoort en heeft dus dezelfde rechten als elke andere Nederlander die buiten NL woont.

Kortom: wat jij wil, zal nooit gebeuren.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 19:27   #85
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De integratie van Surinamers in Nederland is fantastisch.
Fantastisch? Vergeleken bij die van bepaalde andere inwijkelingen doen de Surinamers het inderdaad minder slecht, hoewel zij nog steeds een onevenredig groot deel uitmaken van de criminaliteits-, werkloosheids-, en aanverwante negatieve statistieken.

Citaat:
We hebben binnenkort weer een grote vraag naar nieuwe arbeidskrachten en een uitbreiding van de EU door middel van een vergroting van Nederland kan daar een oplossing van zijn.
Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op wat voor uitbreiding van de EU dan ook. Ik zag het liefst dat Nederland zich zo rap mogelijk uit heel die onzalige en ondemocratische EU terugtrok om er nooit en te nimmer meer in terug te keren.

Citaat:
Bovendien kan Suriname zonder importheffingen onbeperkt en duurzaam (wat een voorwaarde is in Nederland) exporteren naar de EU. Het lijkt mij een win-win situatie. Maar iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen kijk op.
Afgezien van bauxiet heeft Suriname ons helemaal niets te bieden, tenzij je natuurlijk Suriname nog meer dan nu reeds het geval is als doorvoerhaven van Zuid-Amerikaanse cocaine naar de EU wilt gebruiken. Niet echt iets om naar te streven, toch?
Oud 4 juni 2007, 19:34   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fantastisch? Vergeleken bij die van bepaalde andere inwijkelingen doen de Surinamers het inderdaad minder slecht, hoewel zij nog steeds een onevenredig groot deel uitmaken van de criminaliteits-, werkloosheids-, en aanverwante negatieve statistieken.

Persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op wat voor uitbreiding van de EU dan ook. Ik zag het liefst dat Nederland zich zo rap mogelijk uit heel die onzalige en ondemocratische EU terugtrok om er nooit en te nimmer meer in terug te keren.

Afgezien van bauxiet heeft Suriname ons helemaal niets te bieden, tenzij je natuurlijk Suriname nog meer dan nu reeds het geval is als doorvoerhaven van Zuid-Amerikaanse cocaine naar de EU wilt gebruiken. Niet echt iets om naar te streven, toch?
Het lijkt erop dat u een geheel andere kijk heeft op globalisering. Het is dan zeer moeilijk om het eens te worden. Ik ben zelf overtuigd liberaal en pro-Europees en pleit voor uitbreiding van de Europese Unie en een vermindering van protectionisme. Overigens wil ik wel dat Europa zich niet moeit met Nederlandse aangelegenheden als gezondheidszorg, pensioenen, onderwijs, of het beleid m.b.t. de ethische kwesties.
Oud 4 juni 2007, 19:42   #87
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ziet het causale verband niet tussen teveel (financiële) autonomie en geld over de balk smijten?
En jij ziet het causale verband niet tussen die eilanden afstoten en er verder geen ene moer meer mee te maken hebben? Dus ook niet economisch, op geen enkele manier.

Citaat:
Wat ik bedoel is dat NL zich juist meer met de situatie ter plaatse moet bemoeien, wat men ook gaat doen, om te zorgen dat het geld goed besteed wordt en de situatie voor de bevolking daadwerkelijk verbetert.
Nederland heeft zich al jaren lang met de situatie ter plekke bemoeid en er de sinterklaas uitgehangen. De levensstandaard op de Antillen is zowat de hoogste van alle eilanden en eilandstaten daar. Ik zie niet in waarom Nederland er nog meer geld in moet pompen.

Citaat:
Het zou dan voor het eerst zijn dat een land zo in zichzelf gekeerd is dat het delen 'afstoot'. Ik kan mij niet voorstellen dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking zich internationaal compleet belachelijk wenst te maken door zoiets te doen.
Heeft Rusland zich internationaal belachelijk gemaakt door Alaska aan de V.S.A. te verkopen? Heeft Frankrijk zich internationaal belachelijk gemaakt door Louisiana plus nog veel meer aan de V.S.A. te verkopen? Hebben de Denen zich internationaal belachelijk gemaakt omdat ze de Maagdeneilanden voor een zacht prijsje van de hand deden? Zomaar wat voorbeelden uit de losse pols, er zullen er ongetwijfeld nog wel meer zijn.

Citaat:
En dan heb ik het nog niet eens over de praktische gevolgen gehad, nl. dat de bevolking van die eilanden massaal naar Nederland vlucht als de eilanden onafhankelijk moeten worden. Dat is al eens gebeurd met Suriname en je zou toch zeggen dat een ezel zich niet nog eens aan dezelfde steen stoot. En zeg nu niet dat ze aan de grens tegengehouden kunnen worden ofzo, want iedereen heeft een Nederlands paspoort en heeft dus dezelfde rechten als elke andere Nederlander die buiten NL woont.
De meeste Antillianen wonen zowiezo al in Nederland, dus ik zie het probleem van bovengenoemd betoogje niet zo.

Citaat:
Kortom: wat jij wil, zal nooit gebeuren.
De toekomst zal het uitwijzen.
Oud 4 juni 2007, 19:54   #88
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lijkt erop dat u een geheel andere kijk heeft op globalisering. Het is dan zeer moeilijk om het eens te worden.
Daar heb je gelijk in, het eens worden zal moeilijk gaan aangezien ik redelijk fel gekant ben tegen zowat alles wat met globalisering te maken heeft.

Citaat:
Ik ben zelf overtuigd liberaal en pro-Europees en pleit voor uitbreiding van de Europese Unie en een vermindering van protectionisme. Overigens wil ik wel dat Europa zich niet moeit met Nederlandse aangelegenheden als gezondheidszorg, pensioenen, onderwijs, of het beleid m.b.t. de ethische kwesties.
Ik ben overtuigd volksnationalist en absoluut tegen de EU in haar huidige vorm. Slechts enkele zaken dienen op Europees niveau te worden aangepakt. Ik denk dan vooral aan defensie en milieuproblematiek. De rest kan mijns inziens het best op nationaal niveau aangepakt worden zonder dat die bemoeizuchtige bureaucraten in Brussel en Straatsburg weer met allerlei bizarre, en vooral ook ondemocratische regulatieven komen.
Oud 4 juni 2007, 19:58   #89
Dimitri

Standaard

Citaat:
Nederland heeft zich al jaren lang met de situatie ter plekke bemoeid en er de sinterklaas uitgehangen. De levensstandaard op de Antillen is zowat de hoogste van alle eilanden en eilandstaten daar. Ik zie niet in waarom Nederland er nog meer geld in moet pompen.
Het punt is nu juist dat NL zich helemaal niet met deze eilanden heeft bemoeid, anders zou het er wellicht niet zo fout gegaan zijn. En als de levensstandaard er zo hoog zou zijn, zou men niet naar Nederland komen hè, slimmerd.

Citaat:
Heeft Rusland zich internationaal belachelijk gemaakt door Alaska aan de V.S.A. te verkopen? Heeft Frankrijk zich internationaal belachelijk gemaakt door Louisiana plus nog veel meer aan de V.S.A. te verkopen? Hebben de Denen zich internationaal belachelijk gemaakt omdat ze de Maagdeneilanden voor een zacht prijsje van de hand deden? Zomaar wat voorbeelden uit de losse pols, er zullen er ongetwijfeld nog wel meer zijn.
Ongetwijfeld weet je ook hoe lang die transacties geleden zijn. In 1885 werden er inderdaad nog in rokerige zaaltjes in Berlijn stukjes Afrika onder Europese landen verdeelt. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer. Ook het verkopen van landen gebeurt niet meer, laat staan het afstoten van landen.

Citaat:
De meeste Antillianen wonen zowiezo al in Nederland, dus ik zie het probleem van bovengenoemd betoogje niet zo.
Dat het er dan dubbel zoveel worden, bijvoorbeeld. Jij lijkt me iemand die daar niet op zit te wachten, tenzij kankeren op alles wat los en vast zit je hobby is natuurlijk.

Citaat:
De toekomst zal het uitwijzen.
Inderdaad, de toekomst zal uitwijzen dat het niet gebeurt.
Oud 4 juni 2007, 20:50   #90
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Kan het niet zijn dat slechts een klein aantal mensen van Aruba Nederlandstalig zijn?
School lopen gebeurt in het Nederlands, maar thuis en onder elkaar spreken ze hun eigen taal

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 4 juni 2007 om 20:50.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 20:56   #91
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
School lopen gebeurt in het Nederlands, maar thuis en onder elkaar spreken ze hun eigen taal
Ah ja ik ken nog zo'n dergelijke toestanden.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 20:59   #92
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo is geografische afstand negatief? De Falklandeilanden zijn 100% Brits en het meest logische vervolg daaruit is dat Groot-Brittanië nog steeds soeverein gezag heeft over dat gebied. Hier heeft de afstand niet zo veel mee van doen.

Hetzelfde geldt voor de Antillen. Het zijn Nederlanders zonder enig onafhankelijkheidsstreven, dus zijn wij verplicht ze in het koninkrijk houden. Dat ze een paar duizend kilometer van het vaderland wonen heeft daar niet zo veel mee te maken.
Ik denk daar dus anders over.
Oud 4 juni 2007, 21:04   #93
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Het punt is nu juist dat NL zich helemaal niet met deze eilanden heeft bemoeid, anders zou het er wellicht niet zo fout gegaan zijn. En als de levensstandaard er zo hoog zou zijn, zou men niet naar Nederland komen hè, slimmerd.
Nederland heeft zich er wel degelijk mee bemoeid, en Nederland heeft wel degelijk per saldo veel meer in die nutteloze eilanden gepompt dan dat het er ooit voor zal terug kunnen krijgen. Afstoten die economisch onrendable, criminele kweekvijvers. Daarbij is de levensstandaard er wel hoog vergeleken bij de rest van die zooi eilanden daar. Dat het in NL nog ietsje beter is, wil ik niet ontkennen, maar daar gaat het verder helemaal niet om.

Citaat:
Ongetwijfeld weet je ook hoe lang die transacties geleden zijn. In 1885 werden er inderdaad nog in rokerige zaaltjes in Berlijn stukjes Afrika onder Europese landen verdeelt. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer. Ook het verkopen van landen gebeurt niet meer, laat staan het afstoten van landen.
We hebben het hier o.a. over 1917, slechts 90 jaar geleden. En wat heeft het er nou mee te maken dat het tegenwoordig niet meer gebeurt? Overigens heeft Venezuela al verschillende keren aangegeven best voor die eilanden te willen betalen, dus wat is het probleem? Dat het niet meer van deze tijd is? Het de facto er op na houden van (weliswaar onrendabele) koloniën is dat ook niet. Toch wens jij dat te doen...

Citaat:
Dat het er dan dubbel zoveel worden, bijvoorbeeld. Jij lijkt me iemand die daar niet op zit te wachten, tenzij kankeren op alles wat los en vast zit je hobby is natuurlijk.
Het kunnen er nooit dubbel zoveel worden omdat zelfs al zou de gehele antilliaanse bevolking naar Nederland komen, er hedentendage nog altijd meer in Nederland wonen dan op de Antillen zelf.

En kankeren is inderdaad een fijn tijdsverdrijf.
Oud 4 juni 2007, 22:28   #94
Maetsuycker
Vreemdeling

Maetsuycker's schermafbeelding

Standaard

Verdiep je eens in die eilanden, en je zult zien dat het niet alleen ellende is.

Er wordt hier gesproken over de Antillen alsof het een kwaadaardig virus is dat zich aan het koninkrijk heeft geklampt. Het zijn daarentegen eilanden met een vriendelijke bevolking en een daverend mooie omgeving, en ja er zijn uiteraard problemen, maar dat is geen reden om de hele eilandengroep als hel en verdoemenis te beschouwen.

Als je wél zo redeneert, wees dan consequent enverklaar dan gelijk alle probleemwijken in Nederland onafhankelijk. Dan ben je daar ook gelijk vanaf.
Maetsuycker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 23:16   #95
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdiep je eens in die eilanden, en je zult zien dat het niet alleen ellende is.
Dat klopt, het is ook kommer en kwel.

Citaat:
Er wordt hier gesproken over de Antillen alsof het een kwaadaardig virus is dat zich aan het koninkrijk heeft geklampt. Het zijn daarentegen eilanden met een vriendelijke bevolking en een daverend mooie omgeving, en ja er zijn uiteraard problemen, maar dat is geen reden om de hele eilandengroep als hel en verdoemenis te beschouwen.
Ik beschouw de hele eilandengroep dan ook niet als hel en verdoemenis, eerder als het vagevuur of zo, en toegegeven, de natuur is er mooi, hoewel het mij persoonlijk daar veel te heet is.

Citaat:
Als je wél zo redeneert, wees dan consequent enverklaar dan gelijk alle probleemwijken in Nederland onafhankelijk. Dan ben je daar ook gelijk vanaf.
Het verschil tussen de Antillen en de probleemwijken in Nederland is dat Nederland in principe geen hol op die eilanden te zoeken had terwijl Nederland wel degelijk iets in die probleemwijken te zoeken heeft. Verschillende problemen dienen dan ook verschillend te worden opgelost. In het geval van de Antillen is dat afstoting c.q. onafhankelijkheid, en in het geval van de probleemwijken in Nederland is dat het huiszuiverend voorwaarts trekken van het Korps Mariniers.
Oud 5 juni 2007, 11:33   #96
Dimitri

Standaard

Citaat:
Nederland heeft zich er wel degelijk mee bemoeid, en Nederland heeft wel degelijk per saldo veel meer in die nutteloze eilanden gepompt dan dat het er ooit voor zal terug kunnen krijgen. Afstoten die economisch onrendable, criminele kweekvijvers. Daarbij is de levensstandaard er wel hoog vergeleken bij de rest van die zooi eilanden daar. Dat het in NL nog ietsje beter is, wil ik niet ontkennen, maar daar gaat het verder helemaal niet om.
Geld geven is wat anders dan je ermee bemoeien. Als ik jou 100 euro geef en ik laat jou er verder mee doen wat je zelf wil, is dat geen bemoeien. Dat is de afgelopen 50 jaar maar al te veel gebeurd.

En nee, de levensstandaard is niet hoog. Ja, bij de bovenlaag van de bevolking is die hoog, maar dat is zelfs in het armste land zo. De onderlaag van de bevolking op Curaçao verkeert echter in bittere armoede. Dat is de reden dat men naar NL komt: mensen denken het hier beter te krijgen.

Citaat:
We hebben het hier o.a. over 1917, slechts 90 jaar geleden.
Ja, ik herinner het me nog als de dag van gisteren.

Dat was de tijd dat bijna alle niet-westerse landen nog koloniën waren en er gehandeld kon worden met gebieden en hun inwoners. Die tijd is voorbij.

Citaat:
En wat heeft het er nou mee te maken dat het tegenwoordig niet meer gebeurt? Overigens heeft Venezuela al verschillende keren aangegeven best voor die eilanden te willen betalen, dus wat is het probleem? Dat het niet meer van deze tijd is? Het de facto er op na houden van (weliswaar onrendabele) koloniën is dat ook niet. Toch wens jij dat te doen...
Misschien kun je dan even de bronnen geven waarin Venezuela aangeeft dat ze voor deze eilanden willen betalen? Liefst bronnen die iets minder oud zijn dan 90 jaar...

De Antillen zijn geen koloniën, maar gelijkberechtigde delen van het Koninkrijk.
NL is trouwens niet het enige land dat verbonden is met overzeese gebieden. Ook Frankrijk, GB, Spanje, Portugal, Denemarken, Noorwegen, de VS, Australië en Nieuw-Zeeland hebben overzeese eilanden. Dat is nog heel erg van deze tijd dus.

Citaat:
Het kunnen er nooit dubbel zoveel worden omdat zelfs al zou de gehele antilliaanse bevolking naar Nederland komen, er hedentendage nog altijd meer in Nederland wonen dan op de Antillen zelf.
Er wonen in totaal bijna 300.000 mensen op de zes eilanden samen. In Nederland wonen 130.000 Antillianen en Arubanen. Er wonen dus meer dan twee keer zoveel op de eilanden als in Nederland. Het kunnen er dus niet dubbel zoveel worden, maar zelfs driedubbel zoveel.

Citaat:
En kankeren is inderdaad een fijn tijdsverdrijf.
Ik had al zo'n vermoeden.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 5 juni 2007 om 11:33.
Oud 5 juni 2007, 14:41   #97
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nee, de levensstandaard is niet hoog. Ja, bij de bovenlaag van de bevolking is die hoog, maar dat is zelfs in het armste land zo. De onderlaag van de bevolking op Curaçao verkeert echter in bittere armoede. Dat is de reden dat men naar NL komt: mensen denken het hier beter te krijgen.
Het BBP per inwoner is nochtans ongeveer gelijk aan dat van Wallonië.

Nederlandse Antillen17,270
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...BBP_per_capita)

Wallonië heeft 20,000.

Niet dat die nu zo rijk zijn, maar de Antillianen hebben het toch zeker niet heel krap, vergeleken met de rest van de wereld, en zelfs Europa.
Oud 5 juni 2007, 14:43   #98
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het BBP per inwoner is nochtans ongeveer gelijk aan dat van Wallonië.

Nederlandse Antillen17,270
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...BBP_per_capita)

Wallonië heeft 20,000.

Niet dat die nu zo rijk zijn, maar de Antillianen hebben het toch zeker niet heel krap, vergeleken met de rest van de wereld, en zelfs Europa.
We kunnen de Antillen beter aan Wallonie geven.
Als compensatie voor het verlies van Vlaanderen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 14:46   #99
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
We kunnen de Antillen beter aan Wallonie geven.
Als compensatie voor het verlies van Vlaanderen.
Neen, ons koloniale rijk moet behouden blijven, het liefste met Suriname erbij, als ze dat zouden willen.
Oud 5 juni 2007, 14:48   #100
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

en wanneer houden we ons terug bezig met Indonesie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be