![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yep zo is dat,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Altijd en overal racisme
Iemand trapt op mijn teen. -Ik sla op zijn gezicht omdat hij iets in zijn smoeltje heeft wat me niet aanstaat -Ik sla op zijn gezicht omdat hij een Leeuwenspeldje draagt en ik een Vlaminghater ben. -Ik sla op zijn gezicht omdat hij scheel ziet en ik vind dat zulke mensen beter binnen blijven. -Ik sla op zijn gezicht omdat het een allochtoon is. Mijn vraag? Waarom word ik minder hard gestraft (of helemaal niet) in de drie eerste gevallen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Staat in dat het niet over racisme gaat, toont wel hoe mensen zoals jij alles verdraaien omwille van politieke redenen.
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 5 juni 2007 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Wat ik wel eigenaardig vond , was de versie van de broer op VTM: mijn broer kwam buiten en die schutter schoot hem in de rug????
Schoot hij dan met een boemerang?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ... die vond ik ook wel goe... hij zit vol gaatjes langs voor maar ze hebben hem in zijne rug geschoten ... ja ja... den drugsdealer moet een racistisch slachtoffer van een laffe racist worden he... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moeilijk om te geloven dat alles nogal moeilijk te herinneren is als je net je broer hebt zien neergeschoten worden. Ik zie overigens niet in wat de link is tussen de broer die zegt dat het slachoffer in de rug geschoten werd en de dader te verslijten als laffe racist.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die link zal de media wel leggen ... en ik dacht dat een ooggetuige belangrijk kan zijn in een proces... we zien wel wat dit te weeg zou brengen , ofwel staat hij te liegen dat hij zwart ziet, ofwel heeft hij het niet gezien... Ge zult zo maar ne getuigen oproepen op het proces... gelukkig spreken de feiten dit tegen... het speelt namelijk een heel belangrijke rol in de toekenning van een straf, of de bepaling van de feiten. Ondertussen heeft hij natuurlijk wel zijn ding kunnen doen op national tv in operatie beschadiging... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Dus de media zal zeggen dat hij een racist was omdat de broer verklaard heeft dat het slachtoffer in de rug werd geschoten. LOL!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En jij zou niet vertellen wat je meent gezien te hebben als je broer net neergeschoten werd? Dat familie van slachtoffers en getuigen in de pers aan het woord worden gelaten gebeurt wel vaker. Leer er mee leven.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en er geen vertelkes bij gaan verzinnen wat die link van de media betreft. daarmee bedoel ik natuurlijk dat broerlief zijn verklaring zonder enige nuancering of duiding, of zelf rechtzetting de ether in wordt gestuurd, omdat ze de "goede" zaak dient... Al een rechtzetting gezien, nog andere artikels gezien van topprioriteit 1 is ze in een aantal uur weggezakt to faits divers niveau... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen kwestie van niet weten doch van denken te weten wat je gezien hebt.
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Die broer heeft niets gezien van de schietpartij
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als dit zo is, dan is het uiteraard fout van de broer om zulke uitspraken te doen.
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft 'Blut und Ehre' is dit volgens u een verwijzing naar geweld? Zou kunnen met het nodige interpretatievermogen van sommige kan men die link wel leggen zoals voor deze ook 'eigen volk eerst' racistisch zou zijn. Met het nodige interpretatievermogen kan men alle kanten uit, zelfs denken noodzakelijk te zijn zoals de huidige paarse stal.
![]() |
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als de media toch weer in één reportage het woord racisme een zestal keer in de mond nemen en het broer van het slachtoffer een prime time forum geeft om op deze vraag affirmatief te antwoorden moeten we dit geval op één hoop smijten met andere gemediatiseerde gewelddaden.
Daar er 24h na de feiten nog steeds geen link met het VB is gevonden (of gefabriceerd) kunnen we slechts tot één conclusie komen. De kogel kwam dus eens te meer van links.
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toen een geestesgestoorde enkele jaren geleden in Borgerhout een Marokkaan doodschoot, was het volgens de bleiters ook een racistische moord en hebben verschillende autochtone winkeliers op de Turnhoutse Baan dat mogen uitzweten met vernielde winkels.
Persoonlijk is het racisme in die zaak nooit bewezen geweest, maar de paranoïde schizofrenie waar de dader aan leed, wel. De kapotte winkels van onschuldige winkeliers, zijn ook te bewijzen. Elke keer dat één van hun rondhangjunks een onschuldig slachtoffer maakt voor geld en hebbedingen, die ze kunnen helen voor hun verslaving, moeten hun drugs VZW's het toch niet ontgelden! En geloof me dat dit zeer relevant is in de zaak, vermits de schutter in deze zaak bedreigd werd, vermits hij enkele drugsdealers aangaf. Deze Noord-Afrikaanse dealers deinzen inderdaad voor niet veel terug. Het bewijs komt in het nieuws. In Borgerhout: 1 dode en drie gewonden door afrekening in het milieu. Maar de linkiewinkies zullen dit minimaliseren, want waar moeten ze anders hun hash gaan halen? Of hun andere geestesverruimende middelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zand erover...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#100 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Worden er nu misschien zaken ineen geslagen ofzo? Citaat:
Als er hier oemand voor niets terugdeinst is het de schutter wel.
![]() |