Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 15:00   #81
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Je zal mij geen grappen over domme blondjes horen vertellen . Maar Linda Vissers is toevallig wel blond, zetelt voor het Vlaams Blok in het parlement waar ze... tja wat ze daar doet weet ik niet. Kijk, luister en wees verbijsterd over de antwoorden die blonde Linda geeft op 5 vragen die voor een parlementslid toch niet echt moeilijk zouden moeten zijn (behalve de laatste vraag, dat ze daarop fout antwoord is nog te begrijpen):

http://www.ozzemblog.blogspot.com/

Vlaamse kracht? Misschien. Vlaamse domme kracht: alleszins
Waar kan ik deze quiz zien van de parlementairen van de PVDA?
Oud 8 juni 2007, 15:15   #82
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Het Vlaams Belang was geen vragende partij wat betreft de dwaze eis dat er per se evenveel vrouwen als mannen verkiesbaar moeten zijn.
Dit slaat nergens op.

Linda Vissers is niet in het parlement geraakt door een wet, maar door haar kiezers.
Ze haalde 14.877 voorkeurstemmen. Enkel de lijsstrekker (Jean Geeraerts) haalde meer voorkeurstemmen dan Vissers.

Tenzij je insinueert dat er in Limburg bij het VB niet één bekwame vrouw te vinden is ...
Oud 8 juni 2007, 15:30   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dit slaat nergens op.

Linda Vissers is niet in het parlement geraakt door een wet, maar door haar kiezers.
Ze haalde 14.877 voorkeurstemmen. Enkel de lijsstrekker (Jean Geeraerts) haalde meer voorkeurstemmen dan Vissers.

Tenzij je insinueert dat er in Limburg bij het VB niet één bekwame vrouw te vinden is ...
Populair en bekwaam is niet hetzelfde. Freya is ook populair maar bekwaam, dat zou natuurlijk een brug te ver zijn.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 15:34   #84
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit slaat nergens op.

Dit slaat zeker wel op iets.
Het is een wet die een partij verplicht om meer vrouwen op de lijst te zetten.
Ik weet uit zeer goede bron dat er bekwame mannen plaats hebben 'moeten' maken voor minder bekwame vrouwen.
Over Linda Vissers oordeel ik niet.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 15:37   #85
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Populair en bekwaam is niet hetzelfde. Freya is ook populair maar bekwaam, dat zou natuurlijk een brug te ver zijn.
Daar ben ik het mee eens.

Dat de VB-kiezers uit Limburg echter voor Linda Vissers hebben gestemd ligt niet aan de wettelijk opgelegde pariteit.
Oud 8 juni 2007, 15:41   #86
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dit slaat zeker wel op iets.
Het is een wet die een partij verplicht om meer vrouwen op de lijst te zetten.
Ik weet uit zeer goede bron dat er bekwame mannen plaats hebben 'moeten' maken voor minder bekwame vrouwen.
Over Linda Vissers oordeel ik niet.
Het ging echter net wel over Linda Vissers en haar plaatsje in het Vlaams Parlement.
Je probeerde dat aan de "de dwaze eis dat er per se evenveel vrouwen als mannen verkiesbaar moeten zijn" te linken.

Maar voor Vissers is dit irrelevant: derde op de lijst, redelijk veel voorkeurstemmen.
Ze zit in het parlement omdat de VB-kiezers dat wilden.
Oud 8 juni 2007, 15:48   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat de VB-kiezers uit Limburg echter voor Linda Vissers hebben gestemd ligt niet aan de wettelijk opgelegde pariteit.

Uiteraard niet. Verkiezingen worden meer en meer een populariteitscontest. Programma's worden minder en minder belangrijk. Er goed uitzien en vlot overkomen neemt de bovenhand. Politieke partijen zetten dan ook meer en meer "politici" met de zogenaamde "x-factor" hoog op de lijst. Competentie doet helemaal niet meer ter zake. Dat men hiervoor weer op de kap van het belang zit, vind ik uiterst belachelijk en hypocriet, want het is schering en inslag bij elke partij.

Je hebt idd gelijk dat die pariteit er niet meer toe doet, want competentie is zowieso niet meer het belangrijkste criterium. Of je nu man of vrouw bent, maakt helemaal niet uit. MAAR, moest competentie wel nog belangrijk zijn, dan is het natuurlijk wel mogelijk dat er minder competente vrouwen de plaats zouden innemen van competentere mannen. Het is nu eenmaal zo dat er minder vrouwen geinteresseerd zijn als mannen. De vijver waarin de partijen moeten vissen is dan ook kleiner.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be