Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2007, 16:56   #81
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Neen, cultuurverschillen waren er niet echt, zeker niet bij mensen van je eigen kaliber (opleidingsniveau). Bij ons moet iedereen verplicht Latijn of Grieks volgen, maar dat zegt niks over hun interesse voor kunst. Immers, mensen die vrijwillig Latijn kiezen hebben dat vaak wel.
Jij doet VWO toch?

Citaat:
Ik denk dat Leterme vader is van Vlaanderen, maar niet van België. Daar heeft hij veel te weinig steun voor in Franstalig België. Een echte vader voor die bevolkingsgroep zal hij nooit kunnen zijn.
Wel dat is al iets he, en van België , dat kwam niet eens in me op.
Wel, ondertussen is het eigenlijk al Kris Peeters die ministerpresident is van Vlaanderen!
En dat brengt me alweer bij een volgende vraag:
Wat vind jij van die eeuwige stoelendans tussen federaal en regionaal niveau? Vind jij dat ze de rit moeten uitrijden?
Ik heb het over :
-Dewael (VLD) die als Vlaams ministerpresident (1999-2003) Bart Somers hem liet vervangen na de federale verkiezingen van 2003
- Leterme en Vervotte die niet blijven zitten tot 2009
...
Oud 9 juli 2007, 17:01   #82
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Jij doet VWO toch?
Ik zit op een zelfstandig Gymnasium, maar dat valt gewoon onder VWO (Voortgezet Wetenschappelijk Onderwijs). VWO is in principe gewoon Atheneum + Gymnasium, het verschil tussen de twee is dat Latijn en/of Grieks bij Gymnasium verplicht zijn. Vaak heb je dat deze twee allebei voorkomen op een school, dat is dan een Scholengemeenschap. Maar dat heb ik dus niet.
Citaat:
Wel dat is al iets he, en van België , dat kwam niet eens in me op.
Wel, ondertussen is het eigenlijk al Kris Peeters die ministerpresident is van Vlaanderen!
En dat brengt me alweer bij een volgende vraag:
Wat vind jij van die eeuwige stoelendans tussen federaal en regionaal niveau? Vind jij dat ze de rit moeten uitrijden?
Ik heb het over :
-Dewael (VLD) die als Vlaams ministerpresident (1999-2003) Bart Somers hem liet vervangen na de federale verkiezingen van 2003
- Leterme en Vervotte die niet blijven zitten tot 2009
...
Ik vind dat dat niet moet kunnen. In België gebeurt het wel vaker dat een politicus een dubbele post heeft, in Nederland is dat niet gebruikelijk. Ik vind het belangrijk dat men verantwoordelijkheid blijft nemen en niet bij het eerste de beste betere postje over moet gaan stappen. Je kunt dat ook niet maken tegenover de mensen die je gekozen hebben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 17:03   #83
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u zich voorstellen dat ik twijfels houd?
Drie leden van de raad van state, waaronder de D66-er Jan Vis, hebben zijn verleden onderzocht en hem brandschoon bevonden. Nu nog twijfelen zou niet eerlijk zijn.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 17:06   #84
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Drie leden van de raad van state, waaronder de D66-er Jan Vis, hebben zijn verleden onderzocht en hem brandschoon bevonden. Nu nog twijfelen zou niet eerlijk zijn.
Dat kan dan wel zo zijn, ik vertrouw hem net zo min als Wiegel. Ik weet niet wat het is, die mensen stralen gewoon schuld uit.
Oud 9 juli 2007, 17:07   #85
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik één VVD'er echt vertrouwde dan was het wel Jozias van Aartsen. Mark Rutte is ook OK, alleen is hij niet echt capabel om de partij te leiden, denk ik zo.
Oud 9 juli 2007, 17:24   #86
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als ik één VVD'er echt vertrouwde dan was het wel Jozias van Aartsen. Mark Rutte is ook OK, alleen is hij niet echt capabel om de partij te leiden, denk ik zo.
Mark Rutte is NIET okay en Van Aartsen was een haantje.

Goede VVD-ers zijn op dit moment met een zaklampje te zoeken.
Oud 9 juli 2007, 17:30   #87
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mark Rutte is NIET okay en Van Aartsen was een haantje.

Goede VVD-ers zijn op dit moment met een zaklampje te zoeken.
Rutte is misschien niet de meest charismatische leider, maar hij is (hij lijkt) tenminste wel integer.
Oud 9 juli 2007, 17:36   #88
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Rutte is misschien niet de meest charismatische leider, maar hij is (hij lijkt) tenminste wel integer.
Hij is zijn integriteit kwijtgespeeld toen hij Verdonk bleef steunen. Je kunt niet het één vinden en het ander zeggen en nog geloofwaardig blijven.
Oud 9 juli 2007, 17:38   #89
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij is zijn integriteit kwijtgespeeld toen hij Verdonk bleef steunen. Je kunt niet het één vinden en het ander zeggen en nog geloofwaardig blijven.
Tja, erg geloofwaardig is hij sowieso niet. Wie heb jij voor ogen?
Oud 9 juli 2007, 17:44   #90
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Tja, erg geloofwaardig is hij sowieso niet. Wie heb jij voor ogen?
Moelijk te zeggen. Kamp zou het kunnen, denk ik.
Laetitia Griffith vind ik wel goed maar zij kan denk ik de vleugels niet met elkaar verzoenen. Geert Dales misschien.

Ik zou het liefst een échte liberaal zien, geen neo-liberaal. Mensen als Vonhof of Geertsema. Géén populist, géén conservatief.
Oud 9 juli 2007, 17:45   #91
evilbu

Standaard

Liberalist, heb jij deze kwestie gevolgd?
http://multiblog.vrt.be/ramblasblog/?p=660
Ik zal enkel een paar stukjes citeren:

Citaat:
Het NT Gent stond de voorbije maanden in het oog van de storm. Niet alleen raakte bekend dat het Gentse stadstheater volgend seizoen fiks moet besparen. Er was ook gemor over de samenstelling van het gezelschap. Sinds de komst van Johan Simons, werken er meer Nederlandse dan Vlaamse acteurs.
Ex-bestuurslid Walter De Meyere sprak in de kranten over “de besmetting van de Hollandse invasie‿. Hij stelt dat de Nederlandse acteurs het werk van de Vlamingen afpakken.
De Vlaamse acteurs van NT Gent reageren vandaag op die kritiek met een open brief. Daarin nemen ze het op voor hun Nederlandse collega’s.
lees hieronder de open brief…
Citaat:
Waar zijn de regels van het fatsoen? Wie hen raakt gooit ook naar ons. NTGent is afgelopen twee jaar uitgegroeid tot een uniek ensemble, waar Vlaamse én Nederlandse acteurs zich met grote honger op het grote toneel wagen en god zij geprezen, ondertussen zijn we ook uitgegroeid tot een hechte familie. De unieke kwaliteit van dat ensemble is er niet ‘ondanks’ die mix van Vlamingen en Hollanders, maar juist dankzij het feit dat we samen kunnen maken, spelen, reizen en leven.

Citaat:
We hebben slechts dit kleine taalgebied, Vlaanderen en Nederland, waar we in onze moedertaal kunnen spelen. Het speelvlak nog kleiner maken zou zonde zijn. Wij willen niet alleen maar in het Duits of in het Engels spelen. We willen naast de internationale vraag bovenal van Groningen tot Roeselare blijven spelen. Daarvoor hebben we een topgezelschap nodig waar de beide landen zich thuis bij kunnen voelen. De dynamiek die beide nationaliteiten samen oplevert is meesterlijk.
Oud 9 juli 2007, 17:59   #92
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moelijk te zeggen. Kamp zou het kunnen, denk ik.
Laetitia Griffith vind ik wel goed maar zij kan denk ik de vleugels niet met elkaar verzoenen. Geert Dales misschien.

Ik zou het liefst een échte liberaal zien, geen neo-liberaal. Mensen als Vonhof of Geertsema. Géén populist, géén conservatief.
Hebben die laatste twee wel genoeg overtuigingskracht, denk je?
Oud 9 juli 2007, 18:03   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liberalist, heb jij deze kwestie gevolgd?
http://multiblog.vrt.be/ramblasblog/?p=660
Ik zal enkel een paar stukjes citeren:
Ik heb nog nooit eerder van deze kwestie gehoord. Ik ben het er wel mee eens dat Nederland en Vlaanderen meer samen moeten werken op gebied van dit soort zaken, en de spreiding ervan misschien samen kunnen coördineren. Dat is blijkbaar nodig, want anders krijg je gigantische hoeveelheden Nederlanders op één vereniging, terwijl we juist liever vermenging zien.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 juli 2007 om 18:04.
Oud 9 juli 2007, 18:03   #94
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hebben die laatste twee wel genoeg overtuigingskracht, denk je?
Nee, de tweede zéker niet.

Daarom zei ik ook 'als'.

Op dit moment mis ik goede en integere allrounders in de VVD.
Oud 9 juli 2007, 18:05   #95
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind het een enorm gemis dat wij elkaars commerciëlen niet kunnen ontvangen. Op gebied van films en succesvolle binnenlandse en buitenlandse series, scoren die nog altijd beter dan de publieke omroep.
Daar ben ik het niet mee eens. De commerciële zenders zijn in Vlaanderen een ramp. Om het half uur onderbroken door stupiede reclame, en de programma's bestaan hoofdzakelijk uit Amerikaanse soaps en verder nog wat onnozelheid �* la "big brother". Wel geven ze soms een goeie film, opnemen is dan de boodschap zodat je de reclame kunt doorspoelen. Je mist dus niet veel.

Verder moet ik je nageven dat je ondanks je jeugdige leeftijd wel zinnige dingen vertelt. Je standpunt over de staatsinrichting in België is gezond en verstandig, wat voor een Nederlander geen evidentie is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 18:07   #96
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Verder moet ik je nageven dat je ondanks je jeugdige leeftijd wel zinnige dingen vertelt. Je standpunt over de staatsinrichting in België is gezond en verstandig, wat voor een Nederlander geen evidentie is.
Zo heb ik er echt niet altijd over gedacht, hoor.
Oud 9 juli 2007, 18:08   #97
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, de tweede zéker niet.

Daarom zei ik ook 'als'.

Op dit moment mis ik goede en integere allrounders in de VVD.
Stem jij eigenlijk nog VVD, of kies je voor een andere liberale partij?
Oud 9 juli 2007, 18:21   #98
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens. De commerciële zenders zijn in Vlaanderen een ramp. Om het half uur onderbroken door stupiede reclame, en de programma's bestaan hoofdzakelijk uit Amerikaanse soaps en verder nog wat onnozelheid �* la "big brother". Wel geven ze soms een goeie film, opnemen is dan de boodschap zodat je de reclame kunt doorspoelen. Je mist dus niet veel.
Wel, dat weet ik nog niet. Wij kunnen de Nederlandse zenders zoals RTL4 en dergelijke niet ontvangen. Ik hoor toch ook veel kritiek daarop.
Wat ik wel fijn vind is die Wereldcinema in het weekend op Nederland2 . Nederlanders zijn ook "ouverts au monde", en niet enkel de Angelsaksische "monde".

Liberalist, ik heb je al gevraagd wat je dacht over de uitbreiding van Brussel, en je zei dat je er tegen was.
Om even verder te gaan : al meermaals heb ik op de Franstalige openbare omroep Oliver Maingain van het FDF zien zeggen dat er gewoon altijd een referendum gemeenten per gemeente moet zijn om te bepalen waar die mensen bij willen. ("C'est la démocratie!") Dat zou inderdaad zeer gunstig zijn op dit moment voor de Franstaligen, omdat dat nergens voor de Vlamingen winst zou betekenen? Wat vind jij hiervan? Vind je dat zij het warm water voor elk territoriaal conflict hebben gevonden?
Oud 9 juli 2007, 18:24   #99
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo heb ik er echt niet altijd over gedacht, hoor.
Da's nogal wiedes. Inzicht komt niet voor de jaren.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 18:28   #100
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liberalist, ik heb je al gevraagd wat je dacht over de uitbreiding van Brussel, en je zei dat je er tegen was.
Om even verder te gaan : al meermaals heb ik op de Franstalige openbare omroep Oliver Maingain van het FDF zien zeggen dat er gewoon altijd een referendum gemeenten per gemeente moet zijn om te bepalen waar die mensen bij willen. ("C'est la démocratie!") Dat zou inderdaad zeer gunstig zijn op dit moment voor de Franstaligen, omdat dat nergens voor de Vlamingen winst zou betekenen? Wat vind jij hiervan? Vind je dat zij het warm water voor elk territoriaal conflict hebben gevonden?
Dat kan hij vinden. Maar de bewoners van die gemeenten zijn helemaal niet daartoe bevoegd. Zoals het nu is, kan Vlaanderen als gewest de onafhankelijkheid uitspreken, mét rand. Als de Vlamingen het gebied kwijt willen omdat het een vlam in de pan kan worden, kunnen ze eventueel referenda organiseren, maar er is geen enkele reden om daartoe over te gaan. Want het hoeft niet. Zouden we bovendien niet dit principe op alle landen moeten toepassen? Ik vraag me af hoe de landkaart er dan uit zou zien!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be