Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2007, 21:42   #81
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De Irakis vinden van niet.

Ik stel voor dat wat ge hier zopas hebt geschreven eens luidkeels gaat roepen op een marktplein in Baghdad.

Jammer genoeg is de kans dan wel zeer groot dat we u hier niet meer terugzien op dit forum. Wat spijtig zou zijn, want zelfs heel gemiddelde mensen verdienen het om hun opinie te slijten.
Ik heel gemiddeld? Ik veroorzaak meer dan gemiddeld tumult op dit forum.

En bespaar mij uw medelijden, ik weet heel goed dat u blij zal zijn wanneer nog een kutimperialist dood is.

De Irakis zitten dan ook niet onder Amerikaans banier.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 01:55   #82
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Ik kies het minste van de kwaden.

En iedereen die onder het banier van de VS staat, geniet van een goed leven.
De VS zorgt hoe dan ook voor haar geallieerden.

In deze wereld moet men drastische maatregelen nemen om te overleven.

De Amerikaanse Indianen hielden van alles en iedereen, zie wat er gebeurde.

Ik ben ook een groot fan van de Romeinen.
hmm alle Westerse Landen hebben zich daar ooit schuldig aan gemaakt.... nu ik er over over nadenkt zijn ook álle niet Westerse Landen ook niet zonder zonden. Wat dat banier betreft, dat ligt eraan hoe je dat definieerd.... Ook veel echte Westerse Democratieen zijn het niet altijd eens met de USA eens én de USA weet, wanneer het eerlijk is tegenover zichzelf, dat de Westerse Landen de enige landen zijn die fundamenteel hetzelfde denken. Maar is dat van mening KUNNEN verschillen nu juist niet de democratie die de geallieerden hebben gebracht. Voor de rest, zie mijn 'handtekening' zolas 'Bismarck' is RealPolitik vrijwel altijd het beste....
Oud 21 oktober 2007, 02:00   #83
migrantenjong
Banneling

Standaard

Om van mening te kunnen verschillen, en elkaars mening te kunnen respecteren, moet je op tijd de kop indrukken aan diegene die zijn mening wilt opdringen, wie het ook mag zijn.

RealPolitik is het enige mogelijke.

Ik volg twee logica's. In mijn vriendenkring ben ik een uiterst tolerant persoon. Ik lach met niemands zwakheden en respecteer elke keuze.
Maar in de politiek ben ik een Machiavellist.
Oud 21 oktober 2007, 02:04   #84
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om van mening te kunnen verschillen, en elkaars mening te kunnen respecteren, moet je op tijd de kop indrukken aan diegene die zijn mening wilt opdringen, wie het ook mag zijn.

RealPolitik is het enige mogelijke.

Ik volg twee logica's. In mijn vriendenkring ben ik een uiterst tolerant persoon. Ik lach met niemands zwakheden en respecteer elke keuze.
Maar in de politiek ben ik een Machiavellist.
Daarom meen ik dat voor de U.S.A. Frankrijk misschien wel nuttiger is dan de UK...
Oud 21 oktober 2007, 02:06   #85
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Daarom meen ik dat voor de U.S.A. Frankrijk misschien wel nuttiger is dan de UK...
Of allebei even goed? De ene helpt, de andere helpt op andere ideeen door kritisch te denken?
Oud 21 oktober 2007, 02:14   #86
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Of allebei even goed? De ene helpt, de andere helpt op andere ideeen door kritisch te denken?
Persoonlijk vindt ik dat de UK kritischer zou moeten zijn en dat Frankrijk minder kritisch zou moeten zijn. (Tenminste dan pas zijn ze echt eerlijk, ook in politike context...).
Oud 21 oktober 2007, 02:16   #87
migrantenjong
Banneling

Standaard

UK beschouwt zich als een ware geallieerde van de VS.

Maar ik zou graag weten hoe precies u dat zou willen zien. Vertel!
Oud 21 oktober 2007, 02:28   #88
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
UK beschouwt zich als een ware geallieerde van de VS.

Maar ik zou graag weten hoe precies u dat zou willen zien. Vertel!
'When the shit really hits the fan' is het hele Westen bondgenoot van elkaar... En ja de UK is een echte bondgenoot, zoals de VS ze het liefst heeft... Bij Frankrijk heb ik tenminste het idee dat ze echt eerlijk zijn, niet bij de UK. De Britten ( maar ook de Fransen) hebben mentaal veel minder afstand genomen van hun imperium dan hoe de werkelijkheid echt is. En als de VS enkel niet kritische bongenoten als echte bondgenotem willen, dan mogen ze niet vergeten dat Frankrijk hun oudste bondgenoot is(daarna Spanje en de Republiek) en dat 'the UK' hun oudste historische vijand is...
Oud 21 oktober 2007, 20:16   #89
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dat komt omdat heel de politiek klasse in de VS één corrupte, dictatoriale boel is. Vrijwel álle democraten stemden immers voor de compleet illegale oorlog in Irak.

Amerika's politieke systeem is dan ook louter corporatistisch: bedrijfsleven en politiek schuiven elkaar geld door en organiseren oorlogjes om daar winst uit te kloppen.

De arme Amerikanen mogen als kanonnenvlees dienen, terwijl de rest dom wordt gehouden door het consumeren van goedkope rommel.

In Amerika spelen álle maatschappelijke sectoren die in een volwassen maatschappij normaal gezien kritisch zijn - zelfs de media - onder hetzelfde gangsterhoedje.

Amerika moet bevrijd worden door een grote Coalitie van de Rede; de dictatuur daar afgeschaft worden; de natie heropgevoed tot burgers die verantwoordelijkheidsgevoel hebben en zich niet verschuilen achter hun consumptiecultuur; daarna kunnen we de democratie installeren.

Alle rationele maatschappijen moeten dringend samenwerken en een groots "Project for a New American Century" opzetten.

Rare uitspraken voor iemand die pro-dictatuur is, allez als er een links laagje vernis op zit, alleen wat is het verschil? Iedere dictatuur is verwerpelijk.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be