Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 15:56   #81
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Spreek je uit ervaring?
Ja het zijn goede boksballen maar jammer genoeg kunnen ze niet goed incasseren, zijn ze laf en zien ze er eigenlijk uit zoals right said fred ondanks dat ze altijd op homo's moeten schelden.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:57   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar zeg ik dat het niet gebeurd is? Waart gij erbij? De meningen lopen daarover uiteen.

het was GEEN UITLOKKING volgens de rechtbank!

Bijgevolg mag je gewoon iedereen doodkloppen.
Mag je iedereen naar de keel vliegen:
de volgende keer dat VNJ-ers kabaal maken vlieg ik er dus één naar de keel? En dan? Zorgen dat ik wegkom zeker?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 16:07   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik voeg er helemaal niks bij. Het hof erkent dat Demoor de dader heeft vastgegrepen, maar aanvaardt dat niet als uitlokking:

Waarom hebben sommigen het zo moeilijk met feiten?
Heb je daar zelf al een antwoord op gegeven?
Je eigenste quote uit die krant toont aan dat jij aan stemmingmakerij doet, door opnieuw Demoor's acties erbij te sleuren als zou dat de oorzaak zijn. De rechtbank weerlegt dat juist, maar dat is voor jou blijkbaar niet genoeg. D�*t is een feit.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 16:08   #84
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Greep GDm dan niemand naar de keel? D�*t is tenminste een nieuw element!
Zeg ik dat letterlijk, of is dat jouw gezever?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 16:09   #85
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mag je iedereen naar de keel vliegen:
de volgende keer dat VNJ-ers kabaal maken vlieg ik er dus één naar de keel? En dan? Zorgen dat ik wegkom zeker?
Ja, je weet maar nooit dat er een verrijker tussenzit. Die mogen ongestraft mensen dood kloppen deze dagen. Voorwaarde is wel dat je allochtoon bent en kansarm. Een Japans studentje met losse vuistjes komt dus niet aanmerking voor de speciale voorkeursbehandeling door onze rechtbanken, en een autochtoon zeker niet.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:06   #86
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Heb je daar zelf al een antwoord op gegeven?
Je eigenste quote uit die krant toont aan dat jij aan stemmingmakerij doet, door opnieuw Demoor's acties erbij te sleuren als zou dat de oorzaak zijn. De rechtbank weerlegt dat juist, maar dat is voor jou blijkbaar niet genoeg. D�*t is een feit.
Ik beweer nergens dat dit de oorzaak is, beste Sfax, maar wel dat het gebeurd is. Meer zelfs, ik heb expliciet gezegd dat ik het vonnis van de rechtbank volg. Feiten zijn feiten. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden waarom dit moet verzwegen worden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:11   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
goed dan als ik u tegenkom op de bus grijp ik u bij uw keel want volgens jouw logica mag ik dat ongestraft doen... (en volgens de rechter dan ook want het is toch GEEN uitlokking)
JUIST!

Let wel: indien IK een witte ben en jij een bruine!

Hou er rekening mee dat ik een Zeeuwse allochtoon ben, en die hebben pikkezwart haar... zou al eens tot verwarring kunnen leiden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:14   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
En de vermindering van straf heeft niet alleen te maken met zijn blanco strafblad, maar ook met zijn jonge leeftijd.
Hij was toch meerderjarig? 19 zelfs meen ik? Dat lijkt me toch nog een jaar ouder dan de "jonge leeftijd" van die andere racistische moordenaar die gezien zijn huidskleur wèl levenslang kreeg, terwijl die ook nog studeerde, en meer dan waarschijnlijk een studentenjobke had tijdens de zomermaanden.

Hoeveel jaar hadden ze die racist dan moeten geven als die dertig was, een strafblad en géén job?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 17:24.
Oud 14 november 2007, 17:18   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij was toch meerderjarig? 19 zelfs meen ik? Dat lijkt me toch nog een jaar ouder dan de "jonge leeftijd" van die andere racistische moordenaar die gezien zijn huidskleur wèl levenslang kreeg!
Zolang jij moord blijft vergelijken met slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, is elke verdere discussie zinloos.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:24   #90
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang jij moord blijft vergelijken met slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, is elke verdere discussie zinloos.
Zolang gij de kont blijft likken (figuurlijk he) van het vreemd gespuis: insgelijks
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 17:33   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral slecht geïnformeerd! Die vuistslag kwam van een andere (de minderjarige).
tiens...

Citaat:
op 24 juni 2006 ontstond op de Antwerpse bus 23 een dispuut tussen een zestal allochtone jongeren en treinbestuurder Guido Demoor, die als passagier was opgestapt op weg naar zijn werk. Het groepje jongeren was zeer luidruchtig en hun gedrag stoorde de andere reizigers. Demoor maande de jongeren tot drie keer toe aan om zich rustig te houden, maar daar trokken die zich niets van aan. Toen Demoor voor de derde keer opmerkingen maakte, zou hij volgens sommigen met zijn vinger naar Redouan S. hebben gewezen en volgens anderen zijn hand op de leuning voor Redouan hebben gelegd, waarna die de hand van Demoor wegsloeg.
Vrijwel alle getuigen zijn het erover eens dat Demoor daarop Redouan vastgreep. De meesten zeggen dat hij hem bij de keel greep, één zegt dat hij hem vastgreep aan de schouder of de nek en een getuige op de fiets zegt dat Demoor "een van de jongeren vast had". Voor de Antwerpse strafrechtbank stond gisteren vast dat Demoor, nadat zijn hand was weggeslagen, Redouan bij de keel greep, in zijn greep hield en hem pas losliet toen één van de minderjarigen hem een vuistslag gaf.
Daarna richtte Redouan zich op, greep zich vast aan de ijzeren stang in de bus en stampte met zijn voet op de borst en de kin van Demoor. Vervolgens gaf Redouan Demoor ook nog eens een vuistslag. Demoor viel neer, de jongeren duwden op de noodstop van de bus en vluchtten weg.
http://www.politics.be/nieuws/4509/

Degene die de eerste vuistslag gaf heeft dus effektief zelfs geen "da mag niet vingertje" gekregen, want die moest gewoonweg niet voorkomen!

Kloppeuh! manneuh! damag!

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 17:34.
Oud 14 november 2007, 17:33   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Benieuwd hoe gemakkelijk Edina het met de feiten zal hebben de dag dat haar vader getrakteerd wordt op dezelfde geweldige multicultureel-verrijkende ervaring als Guido Demoor.
Nee, dat is wat anders he.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 18:00   #93
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is uiteindelijk het verschil voor de familie van het slachtoffer ?

Wat is het verschil voor het slachtoffer zelf geweest ??? Draai of keer het zoals u wil , z'n leven is op een geweldadige manier beeindigt...
Zelfs oulemathou (of hoe heet ze ) is op een minder geweldadige manier gestorven , die heeft het tenminste niet zien aankomen ...
Deze dader zal er uiteindelijk ook niet voor terugdeinzen om nogmaals geweldaden te plegen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 18:07   #94
sn00py
Banneling

Standaard

Feit is dat die crapuuls nu weten dat ze vrijuit gaan. Dat ze carte blanche hebben. En die vervloekte gluiperige vette zeikzak van een Danneels de mensen een schuldgevoel geven dat er niemand reageerde toen Joe VH vermoord werd.

Met zijn vurte schijnheilige smoel heeft hij wel gemakkelijk praten vanuit zijn paleis. Hoeveel keer zou hij de bus/trein nemen. Ja,het is te hopen dat ge dit leest, vadsige paddesmoel!

Feit is nu ook dat wij weten waar we aan toe zijn: gelieve in het openbaar uw gezicht ter aarde te neigen, zodat ge geen aanstoot meer kunt geven, door schuine blikken bijvoorbeeld, aan belijders van de Verheven Religie.
Gelieve u in het openbaar zo onopvallend mogelijk te gedragen, om de belijders van de Verheven Religie niet te beledigen!
Gelieve, bij het zien van brandstichting, verkrachting, diefstal, eerst te vragen naar afkomst en geloof, en dan pas op te treden.

U gelieve niet meer op vrijdag uw huizen te verlaten, want de belijders van de Verheven Religie zouden gestoord kunnen zijn tijdens hun gebedsdag.

WAAR GAAT HET EINDIGEN?

Bij ons Pakistaans buurmeisje dat als een varken gekeeld wordt?
Bij onze café's die gesloten worden
Bij onze slagers die enkel halal mogen verkopen?
Bij onze vaders die doodgeschopt worden?
Bij onze dochters die groepsverkracht worden?
Bij onze grootmoeders wiens armen en benen verbrijzeld worden?

WIE HEEFT NOG HET LEF OM DIT TE STOPPEN?
Oud 14 november 2007, 18:12   #95
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Jonge leeftijd, blanco strafblad? Ik heb tijdens mijn legerdienst in 1967-1968 collega-miliciens resp. één en twee jaar effectieve gevangenisstraf weten krijgen wegens desertie, jongens van 18 - 19 jaar. Die hadden ook een blanco strafblad en hadden niemand doodgeschopt. Zij waren 15 en 30 dagen afwezig, door de rijkswacht opgepakt en direct in voorhechtenis! Zij werden niet gepamperd en kregen te horen dat zij verzaakt hadden aan hun plicht! Zij waren toen op die leeftijd zelfs nog minderjarig.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 14 november 2007 om 18:19.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 18:16   #96
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Jonge leeftijd, blanco strafblad? Ik heb tijdens mijn legerdienst in 1967-1968 collega-miliciens resp. één en twee jaar effectieve gevangenisstraf weten krijgen wegens desertie, jongens van 18 - 19 jaar. Die hadden ook een blanco strafblad en hadden niemand doodgeschopt. Zij waren 15 en 30 dagen afwezig, door de rijkswacht opgepakt en direct in voorhechtenis! Zij werden niet gepamperd en kregen te horen dat zij verzaakt hadden aan hun plicht!
DAT waren nog eens tijden zeg...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 18:20   #97
sn00py
Banneling

Standaard

lezer van HLN:

Citaat:
Een van de spijtigste zaken aan dit verhaal is ook wel: nu koken we van woede, t avond gaan we allen slapen, morgen staan we allemaal gelaten op (want zo zijn wij), overmorgen vermoordt een allochtoon opnieuw een Belg, de dag daarna loopt dat crapuul weer ongestraft rond. Het wordt erger en erger en erger en we (kunnen) het niet meer terugdraaien.
Voil�*, zo is het.
Oud 14 november 2007, 18:22   #98
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
DAT waren nog eens tijden zeg...
Ja, Dat waren nog eens tijden...de overheid die minderjarigen met wapens leerde omgaan en leerde doden. Nu leren zij het niet meer van de overheid maar in sommige sportscholen.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 14 november 2007 om 18:25.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 18:29   #99
Banneling

Standaard

Citaat:

en wat nu nog het leukste nieuws van alles is: hij BEGINT een beetje spijt te krijgen!!!! Waar moeten we d�*t inkaderen?
Een begin van schuldbesef noemen ze dat. Terwijl de dader wel op laffe wijze gevlucht is na een laffe groepsaanval op een weerloze man, en kon onderduiken met de hulp van zijn gemeenschap.
Lafheid wordt tegenwoordig beloond door de rechtbank, enfin, ten minste je als je het juiste kleurtje hebt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 18:32   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer bij te leren hoor, serieus waar:

- svmdg = slagen en verwondingen met de dood te gevolg
- moord = moord
- moord met voorbedachte rade is nog iets anders nietwaar?
- moord met rassiestische voorbedachte rade is helemaal van de pot gerukt.

maar alle slachtoffers zijn dood.
En gevangenisstraf helpt niet
dus moeten ze worden heropgevoed? of zoiets? niet gestraft?
behalve die laatste categorie natuurlijk.

--------------------------

Allez:

Patrick Mombaerts = svmdg, was per ongeluk: accident de parcours toen Mohammedje leerde jongleren met een ijzeren stokske - toevallig in de buurt van een geldautomaat, maar kom we mogen niet moeilijk doen

Glenn wynants = moord, enfin, in feite faits-divers natuurlijk: liep waarschijnlijk in de weg van dat mes dat in zijn hart terechtkwam

Joe Van Holsbeeck: svmdg? par accident? niks moord hé?

Ashrak = uiteraard racistische moord met voorbedachten rade, maar spijtig genoeg was die mens dus wèldegelijk serieus gek, halve regering op de begrafenis, halve nieuwsuitzending eraan besteed, hele Turnhoutsebaan in diggelen.

Het uitgemoorde gezin ergens in Schaarbeek: helemaal racistische moord met voorbedachten rade: witte dader werd doodgeschoten, halve regering op de begrafenis, halve nieuwsuitzending eraan besteed, helft van Schaarbeek aan diggelen.

Demoor: busincidentje, svmdg maar helemaal per ongeluk.

WITTE moeder die haar vijf half-bruine kinderen de nek afsnijdt: svmdg? twijfelgeval hé? rassiestische moord? sh*t werkt ook niet. Allez Edina?

Doe ik het goed zo?

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 18:43.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be