Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2007, 23:24   #81
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De manier waarop je het formuleert, valt het niet te ontkennen, hé.
Het heeft simpelweg niets met de realiteit te maken.

'Iedereen die niet ademt voor 1 uur, gaat dood.'
Ja, dat klopt.
En nu de relevantie van deze opmerking? Hoe moet ik het anders formuleren, met jouw ideologische concepten? Dat lijkt mij een totalitaire aangelegenheid.
Oud 2 december 2007, 23:29   #82
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
En nu de relevantie van deze opmerking? Hoe moet ik het anders formuleren, met jouw ideologische concepten? Dat lijkt mij een totalitaire aangelegenheid.
Je hebt helemaal niet 'mijn' ideologische concepten gebruikt, noch heb je door waarover het eigenlijk gaat.

Dus wat lig je te ijlen?

Ik voel me écht niet aangevallen door uw geraaskal van 'markt' en 'mensen gaan dood' in dezelfde zin, hoor.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 23:32   #83
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Je hebt helemaal niet 'mijn' ideologische concepten gebruikt, noch heb je door waarover het eigenlijk gaat.

Dus wat lig je te ijlen?

Ik voel me écht niet aangevallen door uw geraaskal van 'markt' en 'mensen gaan dood' in dezelfde zin, hoor.
Dat is net mijn punt. Jij zit gewoon mensen af te blaffen dat ze verplicht in jouw discours moeten stappen, of anders zitten ze "te ijlen". Als er kritiek komt buiten dat discours met andere concepten, dan ben je niet in staat een relevant antwoord te formuleren. Bovenstaande post is het perfecte bewijs.
Oud 2 december 2007, 23:34   #84
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is net mijn punt. Jij zit gewoon mensen af te blaffen dat ze verplicht in jouw discours moeten stappen, of anders zitten ze "te ijlen".
Neen.
Jij ijlt, Werner (MIS) ijlt en KOBAF ijlt als hij zichzelf liberaal noemt.
Hij zou wel een goede sociaal-democraat zijn. Hell, in de Belgische context zou ik hem - voor een deel - idd liberaal noemen!

Citaat:
Als er kritiek komt buiten dat discours met andere concepten, dan ben je niet in staat een relevant antwoord te formuleren. Bovenstaande post is het perfecte bewijs.
Neen, hoor. Dat heeft niets te maken met 'concepten'. Wel met het feit dat mensen woordjes verkeerd gebruiken.

Maar kom, ik zal eerlijk zijn. Jouw discours is idd niet te volgen. We vragen ons nog altijd af wát voor een discours het feitelijk is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 2 december 2007, 23:36   #85
Praetorian

Standaard

En je doet het opnieuw. Het is alsof babbelen tegen een autist.
Oud 2 december 2007, 23:39   #86
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En je doet het opnieuw. Het is alsof babbelen tegen een autist.
Ach, Praetorian. De dag dat jij eens een discours gaat voorstellen waar er effectief iets zinnig over te zeggen valt - zoals in 'kritiek' en 'argumenten' - heb je recht van spreken.

Tot die dag mag je met postmodernisme en neopositivisme - wat je overigens zélf bent, dat weet je wrslk wel? - blijven gooien zoveel je wilt. De evidentie van de waarde en waarheid van de praxiologie blijft echter overeind staan. Geen relativisme dat het omver gaat trekken.

Wat je mss wel eens kan proberen is je eigen discours proberen te ontmaskeren. Dat zou nog boeiend kunnen zijn.
Oud 2 december 2007, 23:40   #87
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Jij ijlt, Werner (MIS) ijlt en KOBAF ijlt als hij zichzelf liberaal noemt.
We vragen ons nog altijd af wát voor een discours het feitelijk is.
ik vraag mij nog steeds af welk inhoudelijk antwoord je hier op hebt

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=79

ps zou je niet van nick veranderen ? en dan met die blog enzo ...

stel dat je prof es wat gaat googelen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 23:42   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en stel nu dat ik alle lucht koop ? en dan heb jij geen geld en ik verbiedt jouw te ademen - heb ik jouw dan vermoord ?
Hoe en van wie ga jij lucht kopen?
Je kan proberen alle productiemiddelen van lucht proberen te verzamelen, ja.
Dat kan je proberen.

En dan zal ik freeriden. Wrslk.
Oud 2 december 2007, 23:45   #89

Standaard

Citaat:
Hoe en van wie ga jij lucht kopen?
Je kan proberen alle productiemiddelen van lucht proberen te verzamelen, ja.
Dat kan je proberen.

En dan zal ik freeriden. Wrslk.
dat is geen antwoord op mijn vraag

mijn vraag is

als ( ik alle lucht bezit ) en ( jij hebt geen geld ) en ( ik sta je niet toe mijn lucht te ademen ) of ik je dan ( vermoord heb )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 december 2007 om 23:45.
Oud 2 december 2007, 23:48   #90
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is geen antwoord op mijn vraag
Ik weet wat je vraag was. Maar mag ik geen inhoudelijke kritiek hebben op de inhoud van je vraag?

Hoeveel keer heb je al seks gehad?

En antwoorden op mijn vraag, hé! Niet rond de pot draaien. Soit; inhoudelijke kritiek op een vraag mag dus soms.

Citaat:
als ( ik alle lucht bezit ) en ( jij hebt geen geld ) en ( ik sta je niet toe mijn lucht te ademen ) of ik je dan ( vermoord heb )
Buiten het feit dat de werkelijkheid een pak diffuser is dan dát en dat dit bijgevolg een strikt theorethische vraag is, zonder enige praktische relevantie, bedoel je dan?

Het antwoord is dan 'neen'. Je hebt niemand vermoord.
Je bent wel - imo - moreel verantwoordelijk voor mijn dood. Maar je hebt me niet vermoord.
Oud 2 december 2007, 23:48   #91
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
MP3 speler in de index-mand.
Een paar dagen geleden hoorde ik op de radio dat de MP3 speler in de index-mand geplaatst wordt.
Toch toevallig dat dit een item is, dat dagelijks in waarde zakt.
ze zouden beter bier in de index mand zetten, want dat slaagt steeds op, "dankzij" de Inbev-dieven. Of brood. Of benzine.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 23:54   #92
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat zou ik in hemelsnaam in The States gaan doen? Dat is een even groot overheidscorrupt land als hier.
Daar bespreken ze de opname van de mp3-speler niet, en kan je misschien iets kwijt over je eigen onderwerp, in plaats van hier de boel te kapen.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 23:57   #93
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Lekker zo'n MP3 speler... vooral ook heel hard levensnoodzakelijk :s
Oud 2 december 2007, 23:58   #94
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
al een geluk dat onze jury van niveau is
zo hoog als de toog...
Oud 3 december 2007, 00:01   #95
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
dus in het voorbeeld dat ik gaf vind jij dat jij de twee voetbalvelden mag inpalmen voor jouw graan.

en als ik dan weiger om te werken voor onvoldoende graan om zelfs maar te kunnen werken dan moet ik maar kreperen volgens jouw ? en niet alleen volgens jouw maar volgens jouw is dat ook de liberale visie daarop.
Er is nog een mogelijkheid: als er echt enkel twee bewoners zijn, waarvan er één alle produktie middelen ingepalmd heeft, en de ander op grond daarvan wil uitbuiten. De uitbuiter uit de weg ruimen, en alles in beslag nemen. Hoe gaan we deze strategie noemen?
Oud 3 december 2007, 00:20   #96

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Er is nog een mogelijkheid: als er echt enkel twee bewoners zijn, waarvan er één alle produktie middelen ingepalmd heeft, en de ander op grond daarvan wil uitbuiten. De uitbuiter uit de weg ruimen, en alles in beslag nemen. Hoe gaan we deze strategie noemen?
die strategie is de natuurlijke gang van zaken wanneer het tijd wordt om een bepaalde elite weer eens op haar plek te zetten - zoiets noemen we dan gewoonlijk revolutie.

ook deze strategie wordt trouwens door de liberale aartsvader op www.liberales.be zelf gepredikt

Citaat:
Locke spreekt dan van een verdrag, een sociaal contract, waarbij men vrijwillig overeenkomt zich in een georganiseerde gemeenschap te verenigen en zich te zullen neerleggen bij besluiten van de meerderheid. Een tweede verdrag regelt de instelling van een centraal gezag, dat zal gaan zorgen voor het maken en uitvoeren van de noodzakelijke wetten. Dit centrale gezag is zelf partner in de overeenkomst en neemt daardoor ook bepaalde verplichtingen op zich, zoals de verplichting om de natuurlijke rechten van de burgers te respecteren. Wanneer die verplichtingen niet worden nagekomen, dan vindt contractbreuk plaats, in dat geval heeft de gemeenschap het volste recht om tegen de bestaande overheid in opstand te komen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 december 2007 om 00:21.
Oud 3 december 2007, 00:44   #97
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
MP3 speler in de index-mand.
Een paar dagen geleden hoorde ik op de radio dat de MP3 speler in de index-mand geplaatst wordt.
Toch toevallig dat dit een item is, dat dagelijks in waarde zakt.

Heel de index is een farce. Het volstaat daarvoor om al eens te bedenken dat bvb woningprijzen daar niet inzitten. En voor de overgrote meerderheid van de bevolking is dat zowat de grootste uitgavepost.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 11:27   #98
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dus op die manier hoeven ze geen index-aanpassingen meer te doen.
Sterker nog, laat die spelers nog een hoop zakken en we krijgen een loonsverlaging...
Die indexkorf is een onderdeel van de klassenstrijd. Door met de samenstelling van die korf te rammelen kan je immers kunstmatig aantonen dat het leven duurder, goedkoper of status quo blijft. Door er inderdaad allerhande zaken in te pleuren die in waarde dalen, maar die je doorgaans maar één keer koopt, en die dus nauwelijks doorwegen in een normaal gezinsbudget. Zaken zoals voeding, water, elektriciteit, verwarming, sommige medicijnen (insulinespuiten!) wegen veel zwaarder door.
Eén van de (maar zeker niet de enige) zwendels op dat vlak is het invoeren van de zogenaamde 'gezondheidsindex', waarbij tabak, alcohol, maar ook brandstof en energie uit de indexkorf zijn gehaald. Een mens vraagt zich af wat er gezond is aan in de donker in de kou te zitten.
CAP eist de afschaffing van de gezondheidsindex en de herinvoering van de gewone index.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 11:28   #99
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Heel de index is een farce. Het volstaat daarvoor om al eens te bedenken dat bvb woningprijzen daar niet inzitten. En voor de overgrote meerderheid van de bevolking is dat zowat de grootste uitgavepost.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de woonprijs er voor 6% in doorweegt. Het is geen farce, het is een manier voor de kapitalisten om de lonen laag te houden.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:31   #100
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de woonprijs er voor 6% in doorweegt. Het is geen farce, het is een manier voor de kapitalisten om de lonen laag te houden.
Natuurlijk. Ook indien ik ondanks mijn relatief zuinig electriciteitsverbruik meer moet betalen heeft dat minder invloed op de index dan een eventuele prijsstijging voor verspillers. Een prijsstijging voor wie meer dan 5000 kw verbruikt krijgt namelijk tweemaal zoveel gewicht in die index.
Enkel het tarief klein verbruik is uit de index geschrapt.

Laatst gewijzigd door DannyS : 4 december 2007 om 13:47.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be