![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#981 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
Citaat:
|
|
|
|
#982 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
Citaat:
|
|
|
|
#983 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We delen ook een gemeenschappelijke omgangstaal, ervaringen en dus ook herinneringen (geschiedenis), een zekere 'cultuur' (die sommigen wellicht 'folklore' zullen willen noemen), en ja, zelfs projecten voor de toekomst. Maakt ons dat 'béter' dan anderen met een andere omgangstaal, geschiedenis, cultuur? Neen. Net zoals die anderen ook niet per sé 'béter' zijn dan ons. Soit, ik ga hier niet proberen u een cursus 'culturele antropologie' te geven, hé. Als het u écht zou interesseren, ging u ongetwijfeld zélf wel op zoek naar relevante literatuur. Ik wens u veel exploratie-plezier toe. 2) Neen. Maar blijkbaar zijn sommige landen het resultaat van dynastieën & veroveringsoorlogen, nog andere van bevrijdingsoorlogen, nog weer andere van een dekolonisatieproces, en hier en daar één als gevolg van democratische beslissingen van groepen mensen (doorgaans vertegenwoordigers van 'een volk'), en dat is het dan zowat, me dunkt. Ik kan niet onmiddellijk andere 'soorten' landen vinden. 3) Kent gij zo'n 'één-dimensionaal' iemand? Indien ja, dan zou ik die toch écht graag eens ontmoeten. 4) Ze mogen niet meer en niet minder dan niet-Vlaams-nationalisten; zo mogen ze bijvoorbeeld geen geweld gebruiken, tenzij in geval van wettige zelfverdediging. En zelfs dan moeten ze - net als iederéén - nog oppassen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#984 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik heb ook niet Beweerd dat mijn huisdieren dat beweerd hebben. Ik had het over de toetredingsvoorwaarden tot het 'vlaamse volk', dat iedereen dat kan. Lees wat ik schrijf!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het Nederlands wordt weer verkracht alsof het een normale zaak is .... |
|||
|
|
|
|
|
#985 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil geen huiswerk, ik wil dat U mij vertelt waarom u een Vlaming bent! En bespaar me triviale zaken over de jeugdbeweging en de bakker naast de hoek. Citaat:
Citaat:
Als ge aan 10 Vlamingen vraagt waarom zij Vlaming zijn, dan antwoorden er 9: 'kweenie'. Trouwens, u beantwoordde niet de vraag. Ik stel ze opnieuw: 3) Als een vlaams nationalist zegt dat hij zich Vlaming voelt enkel en alleen omdat hij graag frietjes eet, dan vergist hij zich? En voor de rest mogen ze doen wat ze willen. |
|||||
|
|
|
|
|
#986 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb jij die link gezien? Ik zoek er tevergeefs achter... @Marie, Kan jij de post weergeven waar die link is geplaatst, tx!
|
|
|
|
#987 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ze probeert zich eruit te kwebbelen... |
|
|
|
|
|
|
#988 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#989 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#990 |
|
Banneling
|
Misschien toch een leuke passage citeren uit de KUL-studie...
"Waar hoor ik thuis? Of de territoriale identificatie. Goed meer dan de helft (56%) van de Vlaamse kiezers verkiest België als eerste territoriale identificatie, op verre afstand gevolgd door de identificatie met Vlaanderen (28%) en de gemeente of de stad als in de derde plaats meest voorkomende identificatie (13%). De meting van 2014 brengt ons terug op het niveau van de jaren ’90, met een uitgesproken in eerste instantie Belgische identificatie, gevolgd door een identificatie in tweede instantie met Vlaanderen. De “Vlaamse Belg”, komt dus beduidend meer voor dan de “Belgische Vlaming”. Wie ben ik? Een vijfde van de Vlamingen voelen zich enkel Vlaming of enkel Belg. Enkel Belg (13,1%) komt zowat dubbel zoveel voor als zich enkel Vlaming voelen (6,8%). De kloof tussen ‘meer Vlaming dan Belg’ (24,3%) en ‘meer Belg dan Vlaming’ (16,7%) neemt af van 15 procentpunten, naar 7,6 procentpunten of ze wordt met zowat de helft gedicht in vergelijking met 2010. Er is met ander woorden een tendens naar zich meer Belg voelen." |
|
|
|
|
|
#991 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hopelijk leest Knuppel dat laatste niet, of hare Pasen is naar de vaantjes.
|
|
|
#992 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ons Marie is er zowaar sprakeloos van geworden, van die studie.
De oorverdovende stilte bij de nationalistjes valt ook op. |
|
|
|
|
|
#993 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Marie is een beetje de Sarah Palin van het Vlaams-nationalisme. |
|
|
|
|
|
|
#994 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En onze Q zijn Pesachfeest...
|
|
|
|
|
|
#995 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#996 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#997 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#998 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#999 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het volk draagt ook de last niet van te besturen, en besturen noopt soms tot moeilijke beslissingen. U beweert, of wil graag beweren, dat de doorsnee Belg zijn België tot in de eeuwigheid wil behouden, quoi qu'il en soit. Wanneer morgen blijkt dat er simpelweg geen efficient bestuur meer mogelijk is, dan zou dat nogal dom zijn van dit volk hé? By the way Panda: die aanzet zal niet vanuit Vlaanderen komen maar vanuit Wallonië en Brussel. De Vlaming is geen communist en wil vooralsnog geen communisme, maar zou wel, tot meerdere eer en glorie van la patrie Belge, een unitaire regering met de PTB moeten toestaan? (om zo maar eens een voorbeeld te geven) Laatst gewijzigd door korvo : 14 april 2017 om 09:38. |
|
|
|
|
|
|
#1000 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, dat verhaal kenden we reeds. In de vorige versie (2014) ging PS vragende partij worden voor een staatshervorming. De geesten zijn al wat gerijpt ondertussen, het besef is toegekomen dat dat maar bullshit was. Blijkbaar wil niet alleen het volk geen splitsing, maar blijven de politici ook liever lekker samen. Wie gaat ons dan splitsen ? Aliens ? |
|
|
|
|