![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 |
Banneling
|
![]() Zonder er rondomheen te draaien deze keer. Ik ga het een echte kans geven.
Wat moet ik falsifiëren? Geef mij geen tekst, maar een ech wetenschappelijk onderzoek. Geen foto's van foetussen met kieuwen, of een tktaalik. Zeg mij waarom die tiktaalik een bewijs is, zijn vinnen zijn niet eens compleet. Soorten die na hem komen, zoals de hynerpeton, zijn afgebeeld op basis van voetafdruken. Als je mij vraagt de evolutietheorie te falsifiëren, kan ik op basis wat er hier op het forum over geweten en gepost is, evengoed een suske en wiske strip gaan falsifiëren. Want ik ontken evolutie niet, ik zie het gewoon niet matchen op het wilde idee "origins". Ik zie niets van de "bewijzen" matchen. Laatst gewijzigd door Peche : 5 juni 2014 om 06:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De "soort" barriere is pas gebroken als de "nieuwe soort" geen nageslacht kan hebben met de oudere. Wetenschap ![]() Dus jouw voorbeeld toont inderdaad evolutie, we zien onszelf verspreid over de wereld en we zien wat tijd gedaan heeft. Dat is een oprechte waarneming. Maar geen macro evolutie zoals ik het vernoem. Je kan voorbeeld A niet gebruiken om argument B met te staven. Laten we A bij A houden en B bij B houden. Citaat:
De rest is er niet en is afgebeeld op "guesses". Daar wringt het zo'n beetje bij mij. Citaat:
Citaat:
Dat wij zoveel groenten kunnen kopen, is dat het resultaat van evolutie? Mij lijkt dat de natuur een duwtje in de rug nodig had, toen kwam de mens het land bewerken en veeteelt houden. [ Citaat:
Omdat er een groep wetenschappers achterstaan en een groep het als consensus aanvaard, geloof jij dat de natuur 4 miljard jaar bezig is? Dat mijn vriend, is een geloof. Want ge weet het niet... Citaat:
Ik heb jou de vraag van de I beantwoord, ook al kon ik niet, en zei je eerlijk "i don't know". Wat drijft cellen? anyone? Ik denk bewustzijn. Laatst gewijzigd door Peche : 5 juni 2014 om 07:20. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is uw oermoeder, zonder twijfelen, zonder discussiëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de aarde ongeveer 4,5 miljard jaar en het ontstaan van leven is relatief vroeg begonnen op de aarde. Had je 4/5 weken geleden naar Nat-Geo's "Cosmos" (deel 7) gekeken had je exact geweten hoe wij weten waarom de aarde 4,5 miljard jaar oud is in 'Jip en Janneke' taal. Iets met vervallen van uranium in lood waarvan ik had gedacht en gehoopt dat dat 'common knowledge' was. http://www.zzstream.li/2014/04/cosmo...lean-room.html. Creapy link (volgens adblock), maar bekijkbaar. Of via Hulu, maar dan moet je een VS-IPadres regelen. http://www.hulu.com/watch/624243 Uiteraard kan je ook wachten op de DVD ![]() Maar als je zelfs dit hebt gemist, hoeveel heb je dan nog meer gemist? Het is toch niet de bedoeling om hier volledige colleges te gaan geven over hoe de natuur werkt? Enige vorm basiskennis wordt toch wel verwacht ![]() Ik denk metabolisme.
![]() |
![]() |
#1085 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bewustzijn is niet iets dat exclusief bij de mens voorkomt, het toont mijns inziens zelfs evolutie aan. Ik weet niet of u de documentaire over chimpansee Flint heeft gezien die na het overlijden van zijn moeder Flo zo hard rouwt dat hij niet langer eet en blijft waken bij het lichaam van zijn moeder tot hij zelf sterft! Is dat bewustzijn? Ik dacht het wel! Of waarom maken varkens/koeien/kippen stress hormoon aan als ze een soortgenoot horen slachten? Dat toont aan dat ze bewust zijn van wat er aan de gang is. Bewustzijn heb je nodig om de situatie in te schatten en vervolgens een reactie te formuleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
What is it? Marker analysis is a genetic technique whereby the sequence of the gene is not directly analyzed, but the mutant copy (allele) of the gene is inferred through analysis of a genetic marker. Genetic markers are polymorphic genetic sequences, such as microsatellites or RFLPs, which allow differentiation of the chromosomal alleles. Inheritance patterns within a family are traced and the mutant allele identified by comparing the alleles of affected and unaffected individuals. Maar lees vooral daar verder. ![]() Typisch populair gebruik van markers in het Genographic project. https://genographic.nationalgeographic.com/ (gestart in 2005) En nog steeds nieuwe ontdekkingen. http://newswatch.nationalgeographic....r-and-dna-day/
![]() |
![]() |
#1088 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je het echt wil falsifiëren, dan ga je eerst genetica MOETEN leren en de THEORIE van buiten kennen. Daarmee ga ik je niet helpen. Dat kan je gerust alleen en dat zal je een flink pak jaren kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 |
Banneling
|
![]() Beste Microwezen, ja ik heb dat toevallig gevolgd. Ik ga hier nooit ontkennen dat we hier over miljarden jaren bezig zijn. Maar gij weet evengoed als ik, dat we niet weten wat zich voor de big bang afspeelde. De hoeveelste bang is dit en hoe big is hij vergeleken met wat?
En wat de cel drijft, laat het mij anders formuleren. Wat drijft de vesicles IN de cell? Hun "tong" beweegt ze veder, maar hoe? Intelligence? Verder vroeg ik je niet te verklaren wat een marker is, maar mij de markers te tonen die de theorie staven. Ik druk er nogmaals op dat je mij evolutie niet moet bewijzen, ik ben reeds bekeerd. Maar origins is een haar in mijn soep, en ik zal ze niet slurpen. Dus over welke markers had je het eerder als we het over origins of species hadden? Dorpsgek, ik heb hier nog al soorten genoemd, er zijn er nog die niet happen. Ik heb Dawkins zijn boek gelezen, en dat van Darwin. Ik heb zo andere voorbeelden van motten die voorspeld waren en later waargenomen werden. 't Blijven motten ej ![]() Maar daar zit mijn probleem niet he? ![]() Ik zal het u concreet zeggen, beeld het eens voor uzelf af met de data die daar is. Bekijk de animaties, maar hergoogle de data eens om de daadwerkelijke fossielen te bekijken en hoe men de animaties aan elkaar schetst. Vroeger koppelde men 2 stukken aan elkaar om iets te vervalsen en "evolutie" te tonen, remember? Nu lijkt het handiger uit te komen iets weg te laten.... teken het erbij, komt wel goed ![]() Doge, divine is the word. https://www.youtube.com/watch?v=UPgWhx2rcaY |
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Evolutie zal altijd toepasbaar zijn geweest! Maar spontaan zeker niet! Seksueel, kei hard!!! Cellen muteren niet zomaar frequent bij heel velen in de soort om nieuwe generaties te werpen, tenzij daar iets tussen komt. Zie die afgezonderde buikvisjes in het voorbeeld van Dakwins boek. Ging ook over miljoenen jaren, maar wat verschil zagen we? Kleurkes he ![]() En dat is het probleem dat niemand wil erkennen, we nemen evolutie waar, zelfs van honderden miljoenen jaren. Bekijk de haaien, krokodillen, paarden miljoenen jaren geleden en nu. Bij sommige soorten kijken we al 450 miljoen jaar terug. Geef mij een eerlijke kans, wat ik niet snap brief ik meteen door en die zal het wel samenvatten in mensentaal voor mij. Dus wat muteert de vissen, wat is er gevonden, en waarom geloof je zoiets als de tiktaalik al geänimeerd is op basis van een voetafdruk, daar zijn vin niet aan het fossiel hing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Volgens mij ben je gewoon paranoide. Je bewering dat fossielen vervalst worden om evolutie aan te tonen is even grotesk als beweren dat de joden 9/11 hebben gepland en uitgevoerd. Complottheorieën verzinnen is leuk, ze staande houden iets moeilijker. Daarom vraag ik jou, geef mij een voorbeeld van een vervalsing van een fossiel door Dawkins of darwin. Misschien zou je wat minder psychotrope stoffen kunnen gebruiken, dan krijg je minder last van waan ideeën Laatst gewijzigd door Dorpsgek : 5 juni 2014 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 |
Banneling
|
![]() Athelas, herinner jij nog je reactie toen ik je zei dat we volgens de theorie van knaagdieren afstammen? Heb geen zin om het meteen op te zoeken, maar herinner je ze nog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The greatest show on Earth, the evidence for evolution van Richard Dawkins Als je de rest gaat ontkennen, gaat U straks ook niet geloven dat men lang een varkenstand als fossiel voor een mensachtige zag? Hetzelfde verhaal met die oerang oetang kaak, piltdown man ![]() Laten we 9/11 erbuiten houden en niet persoonlijk worden. Laatst gewijzigd door Peche : 5 juni 2014 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb ook al meermaals gezegd dat animaties zijn wat ze zijn namelijk animaties en vaak fout of ze geven een vertekend beeld. Wat mij betreft leren we in rasse schreden bij sinds genetica en was het zonder vooral wat aanmodderen, vergelijken, vergissen en opnieuw matchen, opdelen in soorten etc. Het is ook het tijdperk van Haeckel, van door elkaar gegooide fossielen die dan een missing link moest vormen etc. Dus wat mij betreft ben je best om genetica te leren en daarmee aan de slag te gaan. Maar mijn excuses hoor, daar kan ik je niet mee helpen. Ik heb niet genoeg tijd daarvoor en waarschijnlijk ga je na een jaartje unief meer weten dan ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Net als wat er noordelijker is als de noordpool. We weten wel dat wát er was blijkbaar niet stabiel was. Citaat:
Daarom is dat ook het ultieme antwoord op de vraag over het Leven, het Universum, en Alles. En de omvang is minstens een bol om ons heen met een straal van ongeveer 45 miljard lichtjaar. (verder kunnen we niet kijken) Maar er wordt aangenomen dat het rond de 250 X groter is. Vergelijk dat met de gemiddelde lengte van een mens, dan is dat best wel 'big'.
![]() |
![]() |
#1098 |
Banneling
|
![]() Bekijk ik de theorie dan fout? Of heb ik ze rond die periode netjes uitgelegd met tijdsperioden en soorten tot we uiteindelijk uitkwamen bij de mens?
Tuurlijk is dat in een notendop gedrukt toen, maar de waarnemingen zijn volgens mij langs mijn kant altijd oprecht geweest. Waar ik "de lucht in ging" liet ik me zonder teveel spartelen terug op de grond drukken. Maar de mysteries blijven openstaan he.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |