![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In plaats van buiten te gaan spelen zou je misschien ook eens de moeite kunnen doen om die studie te lezen, dan weet je over wat je praat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat de intellectuele bagage van om het even wie aangaat geef jij hier weer een prachtig staaltje van non-intellectualiteit verschanst achter pseudo intellectualiteit... Alsof de intellectuele bagage van om het even welke organsatie zou afhangen van de debiliteit van één van haar leden... Wow, dat kan tellen voor het vertellen van pure nonsens... Bravo Pandareus. Zoals steeds vertellen jouw opmerkingen meer over jouw geestes- en intellectuele-toestand dan over die van jouw zogezegde onderwerpen... Laatst gewijzigd door marie daenen : 15 april 2017 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 55 pagina's.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad zal dat wel zijn omdat wij nu toevallig hier geboren zijn en waren wij in China geboren dan waren wij nu wellicht complete chinezen... maar dat doet geen iota af dat we nu Vlamingen zijn en dat er vele mensen samen met ons zich Vlamingen voelen (voelen Geert, niet weten)... En dat ik de weg in de metro van Parijs ken maakt van mij helemaal niet dat ik een Parijzenaar zou zijn.... Vraag dat maar aan de Parijnzenaren zelf zij zullen u dat uit het diepste van hun hart bevestigen... U denkt toch niet dat iedereen zich zomaar Parijzenaar mag noemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1087 |
Banneling
|
![]() Discussiëren over een studie die men niet gelezen heeft: bijzaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is nochtans een boeiende studie.
![]() |
![]() |
#1089 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus de Vlaming die claimt dat hij Vlaming is enkel omdat hij frietjes graag lust, die is geen 'echte' Vlaming? Sinds wanneer is West vlaams kunnen een criterium om Vlaming te zijn? Citaat:
Het zijn allemaal arbitraire criteria. Die enkel voor U gelden. Wat gij doet is simpel: gij 'voelt' u Vlaming, en dan gaat ge redenen zoeken om dat te bevestigen. En dat Vlaming voelen, dat is aangepraat. Net als elk geloof aangepraat is. Niemand wordt gelovig geboren. Iedereen wordt atheist geboren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand heeft mij dat aangepraat; sommigen probéren wel om me triestig te doen voelen, en anderen proberen mij te overhalen er toch trots op te zijn, maar geen van allen hebben tot nu toe succes weten te boeken. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik er nooit om gevraagd geboren te worden in een dorp nabij Brugge, als kind van een vader en een moeder wier 'roots' zich héél diep in het Houtland bevinden (minstens vijf generaties). Ik heb er voor zover ik mij kan herinneren evenmin ooit om gevraagd om in dezelfde streek op te mogen groeien. Maar ik ga in geen geval gebukt onder dat aan de hand van geboorteaktes, inschrijvingsformulieren, schoolrapporten, ... bewijsbare feit. Ik denk dat ik geluk heb gehad, en dat is alles. Die geïmporteerde Argentijn van u zal hoogstwaarschijnlijk een Argentijn blijven, al zou het kunnen dat hij er toch ooit ook 'ene van ons' wordt. Veel zal afhangen van hoe hij zich hier gedraagt, vermoed ik. Als zijn kinderen hier opgroeien, zullen zij het alleszins veel gemakkelijker hebben om als 'Vlaming' te worden aanvaard (en als ze hier worden geboren zal het nog gemakkelijker gaan). Met de kleinkinderen zal er hoogstwaarschijnlijk geen enkel probleem meer zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 april 2017 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is naast een administratief en geopolitiek, ook een socio-cultureel feit. Administratief: o.a. wegens geboorte. Geopolitiek: o.a. wegens stemrecht voor het Vlaams Parlement (én als 'Brusselse Vlaming' ook nog voor het Brussels Parlement), en taalkeuze bij de FOD Belastingen. Socio-cultureel: o.a. wegens moedertaal, familiebanden en vriendenkring. Allemaal 'meetbare' gegevens; dus niks emotie, niks illusie.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 april 2017 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | ||||
|
![]() Citaat:
Uw vlaams besef is trouwens een uitvinding uit de 19e eeuw. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 | |
|
![]() Citaat:
De rest is illusie. Uw moedertaal is gewoon een taal, niets meer ,niets minder. Als u dat tot een volk doet behoren, dan is dat puur een subjectief gevoel. Ge maakt een verzameling van mensen met een gelijkaardige eigenschap, en trekt er een cirkeltje rond. Puur arbitrair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben Vlaming en velen zijn het met mij; punt... Of jij daar een geloofszaak van maakt of niet dat is jouw probleem, niet het mijne... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja. Ik wilde weten wat de Führer te zeggen had.
Jij niet? Ik heb hem thuis. Erg hè?
![]() |
#1099 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 |
Banneling
|