![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus het gaat helemaal niet over schaalvoordelen die het leven van de mensen zouden moeten verbeteren. Een sterkere economie door de grote havens te laten samenwerken, de positie van Nederlands in Europa,... Dingen die ontegensprekelijk voordelen bieden voor de man in de straat. Neen, dat moet allemaal wijken voor iets onbelangrijks als een staatshoofd. Sorry, maar dan gaat het verhaaltje over een "gedeelde toekomstvisie" er bij mij niet in. Dan verraad je dat je Nederland gewoon Nederland wil laten blijven, alleen een stukje groter. Imperialisme dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Parlementslid
|
![]() Dat ben ik met je eens! De macht ligt bij de door onze inwoners gekozen volksvertegenwoordigers die onze belangen beschermen en verwoorden in wetten en regels. De monarch is voornamelijk een symbool van Nationale Eenheid. Maar ik heb ook een echt grote mond. Mocht Nederland een republiek worden dan maken wij Bea wel Hertogin van Brabant
![]() |
![]() |
![]() |