Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Gaat de actieve verkoop te ver?
Ja, absoluut 24 58,54%
Neen 17 41,46%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2008, 23:42   #101
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik geef nooit geld als men mij aanspreekt op straat. Ik zeg dat ik geen tijd heb, wat meestal niet gelogen is.
Maar ik ben gewoon niet voor agressieve campagnevoering dus ik ga die praktijken zeker niet aanmoedigen.

Al de donatiewervers die bij Oxfam, Greenpeace, WWF, ... werken verdienen verbazingwekkend goed. Ik geloof dat het gaat om +10 euro per uur. Het is geen mooi werk, maar ik dacht vroeger dat het om vrijwilligers ging... Niet dus. Daarmee mag je ook vergeten dat het om idealisten gaat denk ik ... Je krijgt er een opleiding, en blijkbaar worden al die fondsenwervers voor al die liefdadigheidsorganisaties door eenzelfde organisatie verworven op de één of andere manier. Ik weet dat omdat ik zo al verschillende vacatures ben tegengekomen. Maar blijkbaar slaat ondanks dat hoge loon de balans voor hun niet negatief uit, dus zijn er toch heel wat mensen die doneren of lid worden.
Oud 11 april 2008, 04:18   #102
willem1940NLD

Standaard

Erg korte afweer, wel effectief en vaak vermakelijk effect sorterend: "Nee, dank u; ik ben normaal".
Oud 11 april 2008, 07:17   #103
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Veel liever een gemotiveerde idealist dan een verzuurde egoïst.
OK, 't is een dooddoener van jewelste, maar Hitler was zo'n gemotiveerde idealist, n'est-ce pas?

Om maar te zeggen: de verzuurde egoïst zal zelden iets wereldschokkends ondernemen, niet ten goede maar ook niet ten kwade zin. Idealisme daarentegen kan alle kanten uit, en het effect is niet altijd hetgeen je voor ogen had.
Oud 11 april 2008, 08:07   #104
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zolang het geen Congolezen of zo zijn die je hun boekjes proberen op te dringen, uiteraard. Want dan ben je meteen een racist.
"Jij niet bang van de zwarte man?"

Die kom ik de laatste jaren niet zoveel meer tegen. Hare Krishnas daarintegen!

Met hun gefixeerde altijd vrolijke gezichten -rigor empathicus-trippelen ze naar je toe aan het eind van een drukke winkelstraat, belemmeren ze je vakkundig je weg en voor je 't weet sta je daar de achterflap van de Bhagavad gita te lezen. Als je hen tracht te ontwijken worden ze nog vrolijker.

Maar in het algemeen geldt alleszins dat vanaf het wat beter weer zal worden, zijn de pipo's van allerlei strekking daar gezet om het centrum van de stad in te nemen. Wacht maar.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 09:40   #105
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zolang het geen Congolezen of zo zijn die je hun boekjes proberen op te dringen, uiteraard. Want dan ben je meteen een racist.
Met die gasten eens goe gelachen. Er stond enen aan de deur, "ik ben student, gij niet bang zijn" schat hem een jaar of 35, mijn vriendin deed de deur zo'n 30cm open en hield vrij demonstratief een arm binnen. De Congolees of whatever heeft ruim afstand gehouden en angstvallig de sticker van de schietclub op mijn auto bekeken...ik strike in de living....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 10:40   #106
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
Wel handig natuurlijk als je het laatste stuk van de zin weglaat ...

Kleine nuance ...

We zijn met teveel op deze aardbol om iedereen een westerse levensstijl te geven en daardoor zal er altijd ongelijkheid blijven bestaan.

En om eerlijk te zijn, geld aan ontwikkelingslanden geven is eigenlijk toch slecht besteed, want a)80% van het geld blijft hier in België plakken en b)de andere 19% verdwijnen in de zak van de plaatselijke dictator ...

Ipv al het geld naar de derde wereld te pompen, zouden ze beter eerst hier in België een beetje de armen moeten helpen ... Of arme gepensioneerden die heel hun leven hard gewerkt hebben en nu met moeite hun huur en eten kunnen betalen ...

Natuurlijk dat staat niet zo "chique" als met een Ché Guevarra T-shirt rondlopen op de Meir en mensen pogen een schuldgevoel aan te praten ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
Het is een overblijfsel van de middeleeuwen, dat gewoon omwille van uit het juiste "gat" te vallen, ze opeens verheven worden tot demigoden door sommige idioten ...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 16:33   #107
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
OK, 't is een dooddoener van jewelste, maar Hitler was zo'n gemotiveerde idealist, n'est-ce pas?
Da's ook wel de vergelijking van de eeuw.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 16:48   #108
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
je komt toe met de trein, juist als je het station buitenkomt word je aangeklampt door iemand van WWF met de vraag of je geen lid wil worden. Je gaat naar het shoppingcenter, aan de grote ingang klampt een knap meisje je aan met de vraag of niet geïnteresseerd bent in een goedkoop telefoonabonnement. Nadien wil je nog ff naar de bib gaan, maar vlak voor de deur vraagt een alternatief uitziende typ of je greenpeace niet wil steunen. Dan maar nergens meer binnengaan denk je, maar zelfs in een drukke winkelstraat zie je hoe twee jongeren met een schrijfplankje in de hand en een T-shirt van ECI, strategisch staan opgesteld en iedere passant aanklampen.

Thuisgekomen krijg je om 20u nog een telefoontje met de vraag of je geen herenondergoed wil kopen.

De realiteit anno 2008
Geen problemen met zo'n mensen!

Als het me niet interesseert zeg ik dat gewoon en als ze dan blijven aandringen of lastig zijn dat is dan hun probleem, maar ik wandel gewoon verder. Als het me wel daarentegen interesseert blijf ik staan en luister.

Simpel, toch!

Niet?

kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 17:01   #109
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Zaterdagochtend (of was het zondagochtend ? Ik twijfel...) had ik Getuigen van Jehovah voor de deur. Ik heb hen op kordate maar vriendelijke manier bedankt, nog een goeie dag gewenst en de deur gesloten.

Simpel toch ?

Totale duur : 10 �* 15 seconden. Een heleboel forumleden zouden echter al bezig geweest zijn om hun klachten te doen via een nieuwe draad.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 17:25   #110
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zaterdagochtend (of was het zondagochtend ? Ik twijfel...) had ik Getuigen van Jehovah voor de deur. Ik heb hen op kordate maar vriendelijke manier bedankt, nog een goeie dag gewenst en de deur gesloten.

Simpel toch ?

Totale duur : 10 �* 15 seconden. Een heleboel forumleden zouden echter al bezig geweest zijn om hun klachten te doen via een nieuwe draad.
Ja tuurlijk, ik snap niet waarom mensen daar zoveel moeite mee hebben!

Nu, als de Getuigen van Jehova aan mijn deur komen dan zeg ik altijd dat ik niet geïnteresseerd ben maar als ze toch blijven aandringen, dan vraag ik altijd aan hun...........

Kan ik jullie overtuigen van mijn geloof?

Als ze dan verbaasd nee knikken , dan zeg ik altijd

Awel jullie mij ook niet van jullie geloof.

En dan wens ik ze nog een fijne dag toe.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 29 april 2008 om 17:26.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 18:11   #111
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Simpel toch ?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be