![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik hoop dat je ook begrijpt dat dit voor ook beperkingen veroorzaakt voor de alternatieve energiewinningsmogelijkheden. Zo stroomt er door de Brusselse hoofdriolen continu water tegen een snelheid van 25�*30km/u, doch niemand mag deze potentiële energiebron omzetten naar bruikbare energie. Want zij behoren tot de nutsvoorzieningsleidingen. De riolering is een stalen buis van 1500 doormeter, waar men zonder problemen meerdere turbines kan inbouwen. In Antwerpen zijn de hoofdrioleringen ondergrondse kanalen, waar men een stroming van 10 tot 15 km/u heeft, wat voldoende is om een waterrad te doen draaien met een generator aan verbonden. Waarvan men er meerdere op één kanaal kan plaatsen. Maar dit alles mag niet, want men noemt het dan concurrentievervalsing, omdat de producent niet instaat voor de bouw en onderhoud van de rioleringen en dus het verzamelen van de nodige energie voor de stroomopwekking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om eerlijk te zijn, weet ik ook niet welke regels de netwerkbeheerder volgt voor het al of niet toelaten van energieproducenten op zijn net. In theorie denk ik dat alles moet mogelijk zijn, maar om technische redenen kan het zeer goed mogelijk zijn, dat hij geen toelating geeft om bvb traagdraaiende waterturbines, geplaatst in riolen, op zijn net aan te sluiten. Ik weet het gewoonweg niet.
Verder weet ik ook niet waarom OVAM geen toelating geeft. Is het omdat ze niet geloven in het project ? Eerst een financiele borg willen zien ? Ze gewoonweg te konservatief zijn... Laatst gewijzigd door Bob : 21 september 2008 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak omdat de netwerken niet voorzien zijn voor de grotere hoeveelheid laagspanning die nu opgewekt word door de landbouwers/energieboeren. Een andere reden die vaak word opgegeven, is dat teveel opwekkingsplaatsen het netwerk te onstabiel maken met de huidige installaties die de netwerken gebruiken. De werkelijke reden is dat vele kleine stroomopwekkingsbedrijfjes, geen afnemers hebben en geen leveraniers bij bedrijven en particulieren zijn en dus hun energie verkopen aan de meest biedende leveranier. Maar tegelijk een zware concurrentie worden voor energieopwekker electrabel en voor overproductie zorgen, waardoor de energieprijs eigenlijk zou moeten zakken en de grote centrales minder rendabel worden. Het rioleringsnetwerk behoort echter niet tot de energienetwerkbeheerders die eigenlijk verplicht zijn te zorgen dat iedereen er stroom kan opzetten, maar tot de afvalverwerkingsysteem, waarvoor ovam toelating moet geven om er iets op te mogen aansluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begrijpt dus dat zij niets kunnen toelaten dat deze heren hun inkomsten schaad. Nuon heeft de vraag trouwens reeds gestelt toen men de afvalwatercollectoren in Anwterpen aan het bouwen was, zij wilde de meerkost ervoor zelfs volledig betalen plus een deel van de kosten voor de collectoren. Nuon heeft ook gevraagd om het systeem te mogen testen op de sluizen vanhet Albert kanaal, waar ook een constante stroming is, beide malen was het antwoord NEE, want dit zou concurrentievervalsing zijn tegenover electrabel met zijn dure kern en conventionele centrales. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en waarom zou dat nu verboden zijn ? welke wet verbiedt dat nu weer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of vanuit de mestafval in de afvalwaterverwerking komt ook biogas die dan verbrandt wordt ?? Dus ergens zijn die gasten toch ook geen kiekens.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens mij kun je niet met 2 mensen 1000MWh opwekken, je bedoelt dat je dergelijke vergistingsinstallatie met twee mensen in ploeg kunt laten runnen. Laten we zeggen tegen dat al die afval verzameld is zul je wel al de containerparken van belgie mogen ronselen achter hun groenafval om te beginnen Het is hetzelfde principe als op een stort een laag leggen en die biogas opvangen en gebruiken om te verbranden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om rekenkundig voorbeeld te geven. Om 1 kerncentrale van 1Megawatt te vervangen zou je dus 10.000M3/uur debiet moeten hebben... met een verval van 1meter... Om een ander voorbeeldje te geven, hier lokaal pompen ze het afvalwater 10meter omhoog uit de riool om dan door bekkens te laten vloeien... Moest daar uit dit water nu zo gigantisch veel energie kunnen komen, dan zou het omgekeerd een kerncentrale vragen om al dat water te zuiveren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brother Paul, om water te verplaatsen is een enorme hoeveelheid energie nodig.
Doch bij een verval word deze energie door de natuur geleverd in de vorm van zwaarte kracht. Een verval zoals in de rioleringen heeft het voordeel dat je diezelfde energie niet 1, geen 2 of zelfs 3 maal opnieuw kan gebruiken, maar zo vaak als er plaats is voor turbines of radderen. En zoals ik reeds eerder postte gaat het over een tienvoud van de door jou opgegeven hoeveelheid water Om je een idee te geven over de rioleringen waarover ik spreek http://users.telenet.be/denbrabo/artikels/algruien.htm http://www.brucity.be/artdet.cfm?nLa...&id=4510#debut |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoveel energie zit niet in waterriolen: je zult er wel een paar 100.000gezinnen mee van stroom voorzien, maar geen 10Miljoen + industrie; Als je het tegendeel wilt bewijzen moet je volgens mij een beetje uw wiskunde bovenhalen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 22 september 2008 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jantje dat is een leuke grafiek
hoever kan een auto rijden met een gebied 100x100m ![]() |
![]() |
![]() |