![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat Van Rompuy zich ondertussen nog voor veel schaamt.
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() Daar staat tegenover dat nogal wat mensen (vaak terecht) menen niet in staat te zijn hun geld te beheren. Zoiets besteed je bijna per definitie uit: je gaat een verzekering of lening (al dan niet met bijhorend afbetalingsplan) aan bij je bankier of bij de overheid. Slechts bijzonder weinig mensen slagen erin de kennis te vergaren om bvb een lening toe te kunnen kennen (om op vrijwillige basis voor bankier te spelen) of om hun benodigde (en reële) pensioen correct in te schatten. Enige 'betutteling' lijkt me dan ook op zijn plaats.
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zag hem eens in een TV-programma, hij toonde daar zijn hobby. Bleek dat hij graag met zo'n scooterke gaat rondrijden, "maar wel zonder helm want dat staat onnozel." Onschendbaar zijn is toch plezant denk ik. Dat toont ons alleszins dat die man opzijn minst flink wat complexen heeft, wees gerust, die schaamt zich voor zijn communistische zuster. Niet dat dit opzich erg is, ik neem hem dat niet kwalijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zit het probleem: je kunt precies niet allemaal zo van die knokploegen gaan inhuren om uw afbetaling te organsieren, terwijl de bank in principe zichzelf kan bedienen van de account... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop voor hem dat zijn zus ook niet teveel contact heeft met de media. Herman kan nu wel dat gezaag over "een miljonairstaks" missen als kiespijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Waarom?
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik voldoende tijd, energie en kennis had, kon ik zowel mijn benodigde pensioen, als mijn reële pensioen wellicht schatten. Ik zou dan weten (of denken te weten) of ik nu extra geld opzij moet zetten of juist niet, of ik een job moet zoeken met een hoger verwacht pensioen of niet,... In de praktijk heb ik evenwel niet de kennis of de tijd om al die analyses te maken en stap ik gemakshalve naar de overheid die mij zegt hoeveel ik moet sparen, welke pensioen ik van mijn werkgever moet krijgen,... Ik keer mij tot mijn bankier die mij (o.m. op basis van mijn inkomen) zegt welk bedrag ik maandelijks kan betalen om mijn lening af te betalen etc. Die oplossing is idd niet ideaal (aangezien ikzelf mits significante inspanningen mss tot een betere oplossing was gekomen), maar ze is zeker beter dan het alom gescandeerde: 'laat iedereen gewoon (sic) zelf zijn geld beheren'. Dat slaat immers nergens op.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 23 november 2009 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Onze overheid beheert die pensioenen niet slecht uit onkunde maar uit een gebrek aan angst voor de gevolgen van haar wanbeleid. Privébedrijven blinken daar nog sterker in uit, aangezien zij o.m. bij faillissement alle verantwoordelijkheid van zich kunnen afschuiven.
![]() |
#110 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bent trouwens niet verplicht om het door een bedrijf het laten doen he. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bewijst hier vooral mee dat je geen knijt begrijpt van collectieve actieproblemen, economische analyses van politieke instellingen en nog een paar politicologische en economische wetenschapstakken. Maar dus de vraag: en dan? Wat bewijst dit? Dat belastingen vrijwillig zijn? In het geheel niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Mensen kiezen dus vrijwillig voor een beleid met een overheid die belastingen heft.
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 23 november 2009 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ja je kunt de mensen hun recht op het beheer van hun rekening niet ontzeggen... en ja na hun eten, is de eerst eprioriteit huis en electriciteit... En dan derest moet knokken met advocaten ? Waar slaat dat op... Moesten alle verhoudingen min of meer gedefinieerd worden... zoals huur en hoeveel procent maximaal van uw inkomen naar een huur/afbetaling moet gaan etc zou het leven inderdaad voor veel van die mensen een pak gemakkelijker zijn. Dus budgetbegelijding zou het best nogal strikt geinterpreteerd moeten worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een privé zou net zoals ziekenfondsen of vakbonden quasi onmogelijk moeten kunnen failliet gaan in die constructies... De vraag is eerder als je het privatiseert moet de concurrentie georganiseerd worden tov de overheid of tov de burger. Als je de ziekenfondsen laat concurreren voor de consument, krijg je van die vreemde excessen van vakantieoorden in zwisterland. Als je de ziekenfondsen zou laten concurreren naar het RIZIV toe voor hun werk, zou je pas een efficientieverhoging waarnemen... Dus het privé kan vooral structurern op poten zetten die maximaal met ICT alles zouden oplossen, en die minimaal overheadkostprijs alle problemen zouden proberen op te lossen... Kijk naar de firma's die bvb de pwa'cheques uitbetalen, dat systeem loopt zelden mank... ze doen dat goed... Idemndito moet het aanbesteden van de uitbetaling van visites bvb een perfecte service geven voor de mensen. En desnoods zelfs nog een betere service dan hetgeen we nu krijgen door ziekenfondsen die willekeurig briefjes afkeuren om ze dan eventjes later weer doodleuk te aanvaarden bij een tweede poging..
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 november 2009 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap dat jij de term vrijwillig niet snapt.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou het alleen maar duidelijk maken, omdat Savatage dit ontkende. Wat hierbij is rechtgezet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Burgemeester
|
![]() Dit is het loon van bijvoorbeeld een chirurg. Is het veel? Ja, natuurlijk! Het is niet goed om om het even wie voor om het even wat zo'n hoge lonen uit te betalen. De betrokkenen zouden ongetwijfeld hetzelfde voor veel minder geld doen, en m.i. juist omwille van die reden veel beter. Ik denk niet dat een chirurg bijvoorbeeld omwille van een lager loon plots zou kiezen om dan maar verpleger te worden. Hetzelfde geld voor politici. Er zijn voordelen inherent aan de functie die los staan van de verloning en die de functie aantrekkelijk maken.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Burgemeester
|
![]() Zelfs dat zal niet veel uithalen. Dan wijk je toch gewoon uit naar een ander land? Als je rijk bent, is het overal comfortabel leven én je bent overal welkom. Als je niet rijk bent, is het net omgekeerd.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |