![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tussen een Limburger en een Luikenaar, of tussen een Limburger en een Oostendenaar. Bovendien wat de koolmijnen betreft, het zijn de steenkoolmijnen die de steenarme bevolking uit de schrale Limburgse heidestreken voorzagen van een vast inkomen. En deze mijnwerkers hadden maar weinig te maken met 'de Waalse ingenieurs'. Laatst gewijzigd door system : 22 december 2009 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als je gaat vergelijken moet je eerst een oostendenaar, limburg en luikenaar gevat hebben in een omschrijving/definitie. En daarnaast moet je ook nog specifieker gaan zijn, in wat je juist wil vergelijken, en dan nog.. En om ze te definieren moet je al zeker zijn dat er wel zoiets is als een luikse/limburgse identiteit/mentaliteit. En dat is er niet volgens mij. Is een Lommelaar dezelfde limburger als die in Riemst bijvoorbeeld? en is een Luikenaar uit de stad dezelfde Luikenaar als een uit de hoge venen? Veel te vage, en vrij irrelevante vraag als je het mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelieve je gebrekkige kennis van de Nederlandse taal niet over mij uit te stralen. Blijkbaar werkt zelfs een duidelijke en veelvoudige weergave van synoniemen nog niet om je te overtuigen van je grote ongelijk. Sudder maar verder in je eigenwijze vet. Als je misschien toch ooit je betweterigheid opzij kan zetten, kan je alvast hiermee beginnen : ![]() En, wie weet, gebeurt er ooit een wonder en wordt het dit ooit voor jou (bijna onmogelijk, maar hoop doet leven...) : ![]()
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 23 december 2009 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben Vlaming omdat ik Vlaams spreek.
Volgens mij kan zelfs een Chinees zichzelf Vlaming noemen als hij zich zo wil voelen. Dat Toebak zichzelf iets anders wil noemen, lijkt me in zijn geval evident. Altijd nogal tegendraads geweest. Laatst gewijzigd door hurricane : 23 december 2009 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas, uw ingesteldheid is dramatischer: Wat baten kaars en bril als den uyl niet en zienen wil. Laatst gewijzigd door system : 23 december 2009 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mea culpa. ![]() Maar mijn raad aan jou blijft dezelfde : ![]()
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() arme job voelt zich blijkbaar beledigd.
om eens 1 voorbeeld te geven, een west vlaming zal zich veel meer druk maken in zijn werk dan een limburger of luikenaar. alsof mensen zich anders gaan voordoen omdat ze moeten werken in brussel. get a life job |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Leer Nederlands, talk now! Laatst gewijzigd door system : 23 december 2009 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Ik voel me helemaal niet beledigd.
Daarvoor zijn ze te heilig overtuigd van hun eigen betweterigheid. En deze domme mensen kunnen mij niet beledigen. Zij beledigen zichzelf telkens maar weer eens zelf.
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() CLICHE
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() terwijl de ene zich druk maakt, doet het andere het wel
![]() |
#114 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik gebruikte ook maar eens even een cliche. Want het zijn niet de West Vlamingen die zich drukker maken of de anderen die harder werken. Dit is niet gebonden aan het West Vlaming zijn, of aan het Limburger zijn. Dat ligt aan het individu. ![]() ![]()
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 23 december 2009 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() volgens mij ben jij een limburger ![]() Laatst gewijzigd door Doa : 23 december 2009 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Opmerkelijk in Humo bij de "eindejaarsvraagjes" is dat P;Jambers zich bekent tot een voorstander van een republiek der Verenigde Nederlanden. We zouden hem samen met de onvolprezen Louis tot ere-lid kunnen maken van de Baarle-Werkgroep.
Wat ben ik (zelf) ? - een zeer tijdelijk verschijnsel (het recentste nieuws hierover is dat men bij de bevruchting van alle genen van je ouders één kans op de 70 miljoen hebt om effectief te worden wie je bent. Van toeval gesproken ! -van mijn 2 tot mijn 16 jaar bracht ik van de 12 maanden van een jaar minstens één maand door bij mijn hamburgse grootouders ttz. ik had daar een reeks vriendjes en vriendinnetjes - die sommige van de typisch "vlaamse " kinderspelletjes daar ook deden en sommige andere (heeft er iemand al eens van Geschichtenbal gehoord ?) Ik heb hierdoor een gedeeltelijke duitse identiteit : die bij sommige mensen geïnterpreteerd wordt als een "loyaliteit" tegenover Duitsland. Alsof alle dragers van een belgische identiteitskaart of in België uit één of 2 belgische ouders zich loyale belgen zouden voelen ; de identiteit hebben ze nolens volens. Mijn moeder is belg door huwelijk, heeft onmiskenbaar een duitse identiteit, maar haat Duitsland - onafgezien de nazi's er niet meer aan de macht zijn- maar ze heeft een donkerbruin vermoeden dat de nazi-identiteit er nog steeds in het ambtenarenapparaat verankerd is. -mijn gojse tante trouwde met een ongelovige joodse man, ik heb 2 neven - op hun vader na is hun ganse familie uitgemoord, verraden en verkocht door collaborerende vlaams-nationalisten. Als ik een brief in humo lees van iemand uit Mortsel die de "weerstand/witten" brandmerkt als terroristen, gaat mijn bloed koken. Zoals ik ook walg van het huidig "nieuw politiek-correcte" anti-moslimisme. Zelf ga ik nooit iemand veroordelen omdat hij een politiek/religeieus etiket draagt. Zelfs mensen met een N-SA, VB, Blut und Bodem etiket zal ik louter en alleen om deze etikettering gaan verraden en verketteren. Ik kan me woedend maken over hun mening, hun meningen scherp aanvallen : maar zal altijd hu recht verdedigen die mening te uiten. In wezen ben ik een "kaukasiische" blanke europeaan : ooit moet het mogelijk zijn zich eender waar in Europa te vestigen en daar volledige burgerlijke rechten te kunnen uitoefenen of dat nu in Griekenland, Roemenië of Estland is - dat içs een zaak van wetten en niet van "identiteiten". Ik ben een spirituele atheïst : het leven en de tijdelijkheid ervan is een wonder van schoonheid. De mensheid en de duizenden jaren menselijke sgeschiedenis is een oogwenk in de grootsheid van ruimte en tijd en wekt voortdurend verbazing en helaas ook wel afschuw op. & dan is er nog het wonder van volgende generaties en herkenning...
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij plaats je zeer snel mensen in een hokje.
Ongeacht dit hokje nu correct is of niet. Zolang het hokje jou maar goed uitkomt.
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
___ Laatst gewijzigd door system : 23 december 2009 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |