Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hereniging der Nederduytscher landen?
Ja ghaerne! 50 54,35%
Neen! 42 45,65%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2004, 12:53   #101
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Waarom zou hoger onderwijs niet kunnen in Europees verband geregeld worden? Uw redeneringen zijn totaal onconsequent. Met de Walen willen we niet samenwerken, met de hollanders moeten we samenwerken, met de Europese landen een beetje, maar geen onderwijs.
Hoe ga je Taalvakken, geschiedkundige vakken en levensbeschouwelijke vakken kunnen we op zijn groot-nederlands doen (want dat is 1 cultuurgebied).
Niet Europees, want Europa is gewoon te groot.

Citaat:
De rest van uw argumentatie is navenant: We smoren graag joinkes in holland en in Belgie. Great fucking deal. In Belgie eten we graag goed en in Nederland niet. Kwa eetcultuur liggen we overduidelijk veel dichter bij de Walen.
Dat is 1 element.
Een cultuur is veel meer dan afzonderelijke voorbeelden, het is een heel pakket.
En het onze is nu eenmaal onderdeel van het Nederlandse (dat op zijn beurt onderdeel is van het Germaanse)
Voor Wallonië is het meer naar Frankrijk toe.

Er zijn natuurlijk overlappingen, maar die zijn vaak alleenstaand of te klein.

Citaat:
... we zijn ervoor onafhankelijk geworden.
Hier past enkel een : [size=7]"Whoehahahaha"[/size]

Citaat:
Moogt ge nu al een Nederlander geen Hollander meer noemen?
Dat mag, maar zo illustreer je enkel je eigen onwetendheid.
Persoonlijk heb ik dus niet liever dat Belgicisten dat etaleren 8)
Oud 19 mei 2004, 13:15   #102
Den Nederduytschen Draeck
Vreemdeling

Den Nederduytschen Draeck's schermafbeelding

Standaard

Wat is overigens jullie mening wanneer het op Brussel aankomt?

Ikzelf zie Brussel, ondanks alle "officiële rommel", als "gestolen".
Wat mij betreft komt Brussel (ik laat nu de manier waarop even achterwege) gewoon onder "De Nederlanden" te vallen, en zullen alle "immigranten" zich maar aan moeten passen aan de nieuwe werkelijkheid.

Verder zie ik Amsterdam als zetel der federale regering, Brussel (in het geval van "terugvordering") als die der Vlaamse regering en den Haag als de Nederlandse.
Oud 19 mei 2004, 13:20   #103
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Nederlanders naar België om goedkope benzine

Uitgegeven: 19 mei 2004 10:15

BRUSSEL - Door de verhogingen van de benzineprijs van de afgelopen dagen zien Belgische pomphouders in de grensstreek steeds meer Nederlandse klanten. Dat heeft het Belgische dagblad Het Laatste Nieuws woensdag gemeld. Volgens de krant is het gemiddelde verschil voor een liter superbenzine opgelopen tot 10 eurocent.

Weliswaar gaat de benzineprijs binnenkort ook in België omhoog, maar de Belgische pompen blijven goedkoper. Voor diesel is er overigens geen verschil tussen de Nederlandse en Belgische tankstations.

nu.nl
Waar gaan jullie dan de benzine gaan halen? In Deutschland?
Simplisme is echt wel het kenmerk dat de tegenstanders van de hereniging kenmerkt...
Oud 19 mei 2004, 13:26   #104
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Nederduytschen Draeck
Wat is overigens jullie mening wanneer het op Brussel aankomt?

Wat mij betreft komt Brussel (ik laat nu de manier waarop even achterwege) gewoon onder "De Nederlanden" te vallen, en zullen alle "immigranten" zich maar aan moeten passen aan de nieuwe werkelijkheid.

Verder zie ik Amsterdam als zetel der federale regering, Brussel (in het geval van "terugvordering") als die der Vlaamse regering en den Haag als de Nederlandse.
Draai dan op zijn minst Amsterdam en Den Haag om... Amsterdam ligt veel te ver uit het centrum om als hoofdstad van de federatie te kunnen gebruikt worden.
Maar goed, die grenzen van nu vind ik nog steeds mooi

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 13:27   #105
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Waar gaan jullie dan de benzine gaan halen? In Deutschland?
Simplisme is echt wel het kenmerk dat de tegenstanders van de hereniging kenmerkt...
Een mens mag al eens simpel illustreren hoe mooi de verschillen zijn eh... Geef mij maar Belgische wanorde ipv Hollandse rijtjeshuizen...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 19 mei 2004, 13:29   #106
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat vindt mijn mening fascistisch. "Moeten zich maar aanpassen", "Amsterdam de hoofdstad", "De Nederlanden". Arrogant ventje, als het er toch van moet komen, wordt Brussel de hoofstad, noemen we het "Groot Vlaanderen" en zullen de Amsterdammers zich maar moeten aanpassen aan het feit dat Frans de voertaal van het nieuwe gebied wordt.
Oud 19 mei 2004, 13:30   #107
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
En dat vindt mijn mening fascistisch. "Moeten zich maar aanpassen", "Amsterdam de hoofdstad", "De Nederlanden". Arrogant ventje, als het er toch van moet komen, wordt Brussel de hoofstad, noemen we het "Groot Vlaanderen" en zullen de Amsterdammers zich maar moeten aanpassen aan het feit dat Frans de voertaal van het nieuwe gebied wordt.
Sommigen nemen hun dromen voor werkelijkheid eh

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 19 mei 2004, 13:33   #108
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Waarom zou dat zo vreemd zijn dat iedereen die betrokken is bij een beslissing geconsulteert wordt over die beslissing? Het is m.i. eerder "fascistisch" om zomaar beslissingen te nemen zonder de rechten van de andere te considereren.
Tom B, gelieve mij een voorbeeld aan te halen van een land dat de onafhankelijkheid uitriep en daarbij rekening houdt met de bevolkingsgroep waarvan je wil scheiden.

Volgens jouw logica zou de VS nog steeds een kolonie moeten zijn....
Uw voorbeeld was geen vriendschappelijke splitsing van de Engelsen. In het geval van Tsechoslovakije is het heel vriendelijk gebeurd, met inspraak van beide kanten. Veel chance in uw negotiatie met de PS. Ik vraag me af of de Hollanders u nog willen nadat ge met 90% van de Belgische staatsschuld zijt opgezadeld.
Oud 19 mei 2004, 13:34   #109
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik wil gewoon even de arrogantie aanduiden waarmee dit idee door onze strot geramd wordt.
Oud 19 mei 2004, 13:35   #110
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Vele provincies zouden dan kunnen samensmelten tot:
Vlaanderen
Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen
Zeeuws-Vlaanderen is eerder verbonden met Zeeland dan met Vlaanderen. Dat uit zich bv. in het eerder protestantse karakter van Zeeuws-Vlaanderen (wat je bv. niet vind in Limburg of Noord-Brabant) en ik denk dat de Zeeuws-Vlamingen ook eerder bij Zeeland willen blijven.

Citaat:
Brabant
Vlaams-Brabant,Antwerpen en Noord-Brabant
Goed idee, maar dan wel op lange termijn. Ik zou beginnen met Antwerpen en Vlaams-Brabant samen te voegen, en als dat gestabiliseerd is, dan pas aan een hereniging van Noord-Brabant en Zuid-Brabant te denken. Brabant zou de andere grote pool kunnen worden van de Nederlandse confederatie: in oppervlakte het grootst, in inwoners 2e met een dikke 5 miljoen. Zo kan Groot-Holland met zijn 7 miljoen een beetje op een antagonist rekenen zonder echte bipolariteit te hebben (er zijn immers nog veel andere deelstaten zoals Vlaanderen, Limburg, Gelderland,...)

Citaat:
Limburg
Nedelands Limburg en Belgisch Limburg
Volledig mee eens.

Citaat:
Holland
Noord-Holland, Zuid-Holland
Ik zou hier ook Utrecht aan toevoegen, aangezien die oude provinciegrenzen van toen momenteel totaal onderhorig zijn geworden aan de toestand van verstedelijking die Groot-Holland tot een demografische molloch heeft gemaakt. Op kleiner niveau kan je wel een soort provincies instellen, landsstreken, zoals Amstelland, de Tulpenstreek, de Rijnmond, Utrecht,...

Citaat:
friesland of Fryslân
Gelderland
overijsel
Tja, echte fusie is hier niet he?

Citaat:
Drenthe en Groningen
Ik denk dat Drenthe en Groningen iets te veel van elkaar verschillen om ze samen te voegen. Ik zou de bestaande toestand dan ook laten.

Citaat:
Utrecht en Flevoland
Wat hebben die met elkaar gemeen?

Citaat:
De rest van Zeeland kan bij Holland of Vlaanderen ondergebracht worden
Dat gaan de Zeelanders je erg kwalijk nemen. Vergeet niet dat Zeeland echt een groot identiteitsbesef heeft. Het is trouwens het gewest dat zich samen met Holland het sterkst heeft ingezet om af te scheiden van de Spaanse heerschappij. Zeeland is bovendien vrij calvinistisch, dus bij Vlaanderen hoort het niet (althans, op bestuurlijk provinciaal niveau) en bij Holland met zijn Randstad hoort het dunbevolkte Zeeland ook niet. Ik zou zelfs Goeree-Overflakkee bij Zeeland voegen, in plaats van omgekeerd.

Afin, my 0,02€
Oud 19 mei 2004, 13:36   #111
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Ik zie een hereniging 100% zitten (en niet alleen die sex en coffeeshops) maar dan hebben we Antwerpen EN Rotterdam. 2 Wereldhavens. We worden gewoon de sterkste, we`ll rule the oceans.
Wallonie heeft ons niks meer te bieden sinds die koolmijnen zijn gesloten
Dan wordt Antwerpen gewoon gesloopt
Waarom zou dat?

Ik logeer momenteel bij vrienden nabij Groningen en heb een kleine steekproef gehouden. Ik moet spinoza gelijkgeven; ze staan er niet bij stil. Gewoon omdat er nog niet over nagedacht is. Maar vinden het een retegoed idee. En het idee van een grotere slagkracht van 2 havens, komt van een nederlander zelf. Kunnen we concurreren met Singapore.

Ik zal `s een postje plaatsen in een NL-forum.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 13:36   #112
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik wil gewoon even de arrogantie aanduiden waarmee dit idee door onze strot geramd wordt.
Ik ik zou graag de arrogantie aanduiden waarmee de tegenstanders simplistisch goede ideeën afdoen. Ik heb nog altijd geen zinnig argument tegen gehoord, waar wij al talloze pro hebben gegeven. Simplisme, d�*t kenmerkt jullie.
Oud 19 mei 2004, 13:38   #113
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een mens mag al eens simpel illustreren hoe mooi de verschillen zijn eh... Geef mij maar Belgische wanorde ipv Hollandse rijtjeshuizen...
Je toont echter niets aan. Je hebt niets weerlegd ivm die benzine. Je etaleert enkel je eigen bekrompenheid en vooroordelen, en dat dan nog met zo'n simplisme dat het de arrogantie ver overtreft.
Oud 19 mei 2004, 13:42   #114
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeeuws-Vlaanderen is eerder verbonden met Zeeland dan met Vlaanderen. Dat uit zich bv. in het eerder protestantse karakter van Zeeuws-Vlaanderen (wat je bv. niet vind in Limburg of Noord-Brabant) en ik denk dat de Zeeuws-Vlamingen ook eerder bij Zeeland willen blijven.
Door een tunnel ja! En moeten we het land al gaan indelen naar de tanende geloofsgemeenschap die er de plak probeert te zwaaien?
Laten we dan maar de toestand behouden zoals ze nu is!
Een tijdje terug zag ik nochtans op de Nederlandse TV (ofwel las ik het op 't net, ik weet het niet meer zeker) dat een meerderheid van de inwoners van Sluis voor aansluiting bij Vlaanderen was. En zoals ik al zei, Sluis is zowat het enige Zeeuwse plaatsje van betekenis buiten Terneuzen, dat alleen bekend is omwille van het kanaal, maar waar het centrum niet veel voorstelt.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 19 mei 2004, 13:45   #115
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je toont echter niets aan. Je hebt niets weerlegd ivm die benzine. Je etaleert enkel je eigen bekrompenheid en vooroordelen, en dat dan nog met zo'n simplisme dat het de arrogantie ver overtreft.
Ik illustreer gewoon hoe mooi het is dat die grens daar ligt?

Ik kom heel goed overeen hoor met die Nederlanders... Ik zit er al een jaar of vijf tussen. Lang genoeg om te weten dat het gras niet groener is aan de andere kant van de heuvel, en dat die grens daar terecht ligt. Al zou ze misschien tot aan de Moerdijk gebracht mogen worden.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 19 mei 2004, 13:46   #116
Den Nederduytschen Draeck
Vreemdeling

Den Nederduytschen Draeck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Draai dan op zijn minst Amsterdam en Den Haag om... Amsterdam ligt veel te ver uit het centrum om als hoofdstad van de federatie te kunnen gebruikt worden.
Maar goed, die grenzen van nu vind ik nog steeds mooi
Nee hoor, dat maakt niets uit.
Washington is immers ook de hoofdstad van de VS, terwijl de westkust, laat staan Alaska, duizenden kilomters van DC ligt.

Niets arrogants aan; Amsterdam is gewoon door de eeuwen heen de meest toonaangevende stad geweest, en geniet thans meer internationale (h)erkenning.

Een geschikte "centrumplaats" is er gewoonweg ook niet.
Tenzij men wil gaan beweren dat Eindhoven of Oss goede kandidaten zijn.
Het zal dan toch aankomen op Amsterdam, Antwerpen, Brussel, en dan kies ik voor Amsterdam.
Een Zuid-Afrikaans model hoeft echter niet uitgesloten te worden, waar er d.m.v het spreiden der machten (rechterlijke, enz), een evenwicht word gemaakt.

Als het op Brussel aankomt, trek ik de lijn gewoon door.
Als het op Amsterdamse "uitboorlingen" aankomt, zeg ik óók dat ze zich maar aan moeten passen, ongeacht van welke generatie ze zijn.
Brussel is een Vlaamse stad, en daar hadden/hebben de Francofonen/derden zich maar aan te passen.
Oud 19 mei 2004, 13:48   #117
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Heb een post gedaan op standpunt.nl een zeer populair forum. Voor wie wil meedoen; kwestie van al te verbroederen.

http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/stand/viewtopic.php?t=42560
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 13:52   #118
Tantist

Standaard

Citaat:
Waarom zou hoger onderwijs niet kunnen in Europees verband geregeld worden?
Dat kan tot op zekere hoogte, maar je zit wel met het probleem van de taal. Ga je hoger onderwijs volledig in een andere taal doen, creëer je automatisch een sociale drempel die in het nadeel is van de lagere sociale klasses.

Citaat:
Uw redeneringen zijn totaal onconsequent.
Spreekt u nu over uzelf? U bent een grote voorstander van een verenigd Europa, maar als de Nederlanders in dat plaatje verschijnen, bent u plots tegen. Nochtans: voorstanders van de EU kunnen niet anders dan voor meer samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland zijn.

Citaat:
Met de Walen willen we niet samenwerken, met de hollanders moeten we samenwerken, met de Europese landen een beetje, maar geen onderwijs.
Met de Walen willen we WEL samen werken, u bent gewoon niet ingelicht, dus neemt u uw vooringenomen vooroordelen maar als de waarheid aan. Bovendien bent u zo simplistisch door te denken in termen van "wel" en "niet". Pleit er iemand voor dat Wallonië uit de EU gesmeten wordt? Ik dacht van niet, nochtans probeert u dat te suggereren. We willen samen werken met Wallonië op Europees vlak. Vlaanderen en Nederland hebben echter meer met elkaar gemeen dan met de rest van Europa, dus een verder gaande samenwerking op dit gebied lijkt me logisch.

Citaat:
De rest van uw argumentatie is navenant: We smoren graag joinkes in holland en in Belgie.
Dit reductionisme gaat wel voorbij aan wat ik in de eerste instantie zei en waar dit slechts een uiting van is: een gezamelijke politieke cultuur. Zelfs een kwal als Siegfried Bracke zegt dat Vlaanderen en Nederland meer gemeen hebben als Vlaanderen en Wallonië.

Bovendien is het echt merkwaardig jij als grote tegenstander van Vlaamse onafhankelijkheid nu te zien hameren op de uniciteit van Vlaanderen. Schrijven we met dubbel krijt?

Citaat:
Citaat:
Die zijn nochtans kostenbesparend. Jij als econoom zou weten dat een joint-venture de samenwerking die er voorheen was bestendigt, en daarbij een hele hoop dure tussenpersonen uitschakeld. Zo simpel is het, en dat kun je niet hebben he?
Natuurlijk, dat bespaard ongelooflijk veel kosten. Laat ons eens rond ons kijken naar structuren met twee staten ... oh wacht, we kunnen Vlaanderen/Wallonie als voorbeeld gebruiken om te zien hoeveel er bespaard wordt. En Tantist, hoeveel is het?
Je was goed begonnen. Je moest inderdaad wel toegeven dat zulke structuren kostenbesparend kunnen zijn. In het geval van België is dit inderdaad niet zo (vreemd dat jij als anti-flamingant nu de Vlaamse trom roert, zoals ik reeds opgemerkt heb). Een joint-venture van een bedrijf dat auto's maakt en een bedrijf dat chocolade verkoopt zal ook niet efficiënt zijn. Waarom komt u dan af met valse voorbeelden?

Citaat:
Citaat:
Misschien heb je te lang in Amerika gezeten...
Ik denk eerder dat jij te veel in Nederland gezeten hebt.
Ik was inderdaad vroeger nogal anti-Hollands, maar ik bleef niet plakken bij vooroordelen. Ik heb mijn Hollandershaat al jaren geleden van mij afgelegd, omdat ze op niets gebaseerd was. Wanneer ga jij je eens ruimdenkend opstellen?

Citaat:
Citaat:
Nederland is meer dan "Holland". Uw vooroordelen zijn even erg als die van het Vlaams Blok tov de vreemdelingen. U moest u schamen.
Moogt ge nu al een Nederlander geen Hollander meer noemen?
Neen, want dat strookt niet met de werkelijkheid. Er zijn Gelderlanders, Friezen, Noord-Brabanders,... en ook Hollanders inderdaad. Kijk, u kent zelfs Nederland niet goed. Pure vooroordelen, dat hebt u!

En die blinde haat zal enkel maar de mensen de schellen van de ogen doen vallen. Want de hereniging van Vlaanderen en Nederland is nu eenmaal een goed idee.
Oud 19 mei 2004, 13:58   #119
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als je een Nederlander vraagt naar een mogelijke hereniging, zeggen ze er altijd 2 dingen bij
  • Nou, dan moeten we dat Wallonië maar afstoten
  • Dan zonder het Vlaams Blok

Op zich hebben de Nederlanders er in de regel niets tegen. In tegendeel, vooral in Noord-Brabant en in Limburg zien ze dat wel zitten.

Vlaanderen bij Nederland zou trouwens de balans mooi plaatsten tussen de gebieden die door het katholicisme geïnspireerd zijn en die door het protestantisme getekend zijn. Die worden dan plots ongeveer even groot. Dat kan enkel de verscheidenheid en het pluralisme maar versterken.
Allemaal gebaseerd op de studies van prof. dr. Tantist die dat heeft onderzocht met de methodologie van de natte vinger, en tot conclusie komt dat de staatsvorm de kerkelijke eenheid moet versterken.
Neen, gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek van Nederland. Daaruit blijkt duidelijk (en die cijfers zijn online te vinden als je hier klikt).

De staatsvorm moet helemaal de kerkelijke eenheid versterken, waar haal je dat? Zie, je bent zo vol van jezelf dat je opzettelijk de dingen fout interpreteert.

De godsdienstige traditie van een gebied bepaalt nog altijd een groot deel van de mentaliteit in dat gebied, zegt men. Dat klopt wel ergens. Tegenstanders van de hereniging beweren dan vaak dat Nederland één calvinistische woestijn is, en Vlaanderen een katholieke oase. Dat beeld klopt niet: in een herenigd Nederland zijn de katholiek geïnspireerde gebieden ongeveer even groot als de protestant geïnspireerde gebieden. Dat heeft niets met theocratie te maken, waar haal je die hallucinaties vandaan?
Oud 19 mei 2004, 14:01   #120
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Dan wordt Antwerpen gewoon gesloopt
Wel ja, koffeeshops in Antwerpen, TOF! Ik zie die hereeniging opeens wèl weer zitten

Het zal de grimmigheid die al enkele jaren wordt aangewakkerd door de fascisten en racisten van het Blok beslist doen afnemen in mijn liefste koekestad
Daar mag je zeker van zijn. Misschien zal Antwerpen wel eventjes een Blokbolwerk blijven, maar zonder hun Vlaamse programma zullen ze gereduceerd worden tot een enkel maar rechtsextremistische partij, en de helft van hun aanhang verliezen. Op Nederlands niveau beteken ze niet, hooguit 5%, als ze al over de drempel raken

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be