![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hereniging der Nederduytscher landen? | |||
Ja ghaerne! |
![]() ![]() ![]() |
50 | 54,35% |
Neen! |
![]() ![]() ![]() |
42 | 45,65% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet Europees, want Europa is gewoon te groot. Citaat:
Een cultuur is veel meer dan afzonderelijke voorbeelden, het is een heel pakket. En het onze is nu eenmaal onderdeel van het Nederlandse (dat op zijn beurt onderdeel is van het Germaanse) Voor Wallonië is het meer naar Frankrijk toe. Er zijn natuurlijk overlappingen, maar die zijn vaak alleenstaand of te klein. Citaat:
Citaat:
Persoonlijk heb ik dus niet liever dat Belgicisten dat etaleren 8)
![]() |
![]() |
#102 |
Vreemdeling
|
![]() Wat is overigens jullie mening wanneer het op Brussel aankomt?
Ikzelf zie Brussel, ondanks alle "officiële rommel", als "gestolen". Wat mij betreft komt Brussel (ik laat nu de manier waarop even achterwege) gewoon onder "De Nederlanden" te vallen, en zullen alle "immigranten" zich maar aan moeten passen aan de nieuwe werkelijkheid. Verder zie ik Amsterdam als zetel der federale regering, Brussel (in het geval van "terugvordering") als die der Vlaamse regering en den Haag als de Nederlandse.
![]() |
#103 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, die grenzen van nu vind ik nog steeds mooi ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Afin, my 0,02€
![]() |
![]() |
#111 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik logeer momenteel bij vrienden nabij Groningen en heb een kleine steekproef gehouden. Ik moet spinoza gelijkgeven; ze staan er niet bij stil. Gewoon omdat er nog niet over nagedacht is. Maar vinden het een retegoed idee. En het idee van een grotere slagkracht van 2 havens, komt van een nederlander zelf. Kunnen we concurreren met Singapore. Ik zal `s een postje plaatsen in een NL-forum.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we dan maar de toestand behouden zoals ze nu is! ![]() Een tijdje terug zag ik nochtans op de Nederlandse TV (ofwel las ik het op 't net, ik weet het niet meer zeker) dat een meerderheid van de inwoners van Sluis voor aansluiting bij Vlaanderen was. En zoals ik al zei, Sluis is zowat het enige Zeeuwse plaatsje van betekenis buiten Terneuzen, dat alleen bekend is omwille van het kanaal, maar waar het centrum niet veel voorstelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik kom heel goed overeen hoor met die Nederlanders... Ik zit er al een jaar of vijf tussen. Lang genoeg om te weten dat het gras niet groener is aan de andere kant van de heuvel, en dat die grens daar terecht ligt. Al zou ze misschien tot aan de Moerdijk gebracht mogen worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Washington is immers ook de hoofdstad van de VS, terwijl de westkust, laat staan Alaska, duizenden kilomters van DC ligt. Niets arrogants aan; Amsterdam is gewoon door de eeuwen heen de meest toonaangevende stad geweest, en geniet thans meer internationale (h)erkenning. Een geschikte "centrumplaats" is er gewoonweg ook niet. Tenzij men wil gaan beweren dat Eindhoven of Oss goede kandidaten zijn. Het zal dan toch aankomen op Amsterdam, Antwerpen, Brussel, en dan kies ik voor Amsterdam. Een Zuid-Afrikaans model hoeft echter niet uitgesloten te worden, waar er d.m.v het spreiden der machten (rechterlijke, enz), een evenwicht word gemaakt. Als het op Brussel aankomt, trek ik de lijn gewoon door. Als het op Amsterdamse "uitboorlingen" aankomt, zeg ik óók dat ze zich maar aan moeten passen, ongeacht van welke generatie ze zijn. Brussel is een Vlaamse stad, en daar hadden/hebben de Francofonen/derden zich maar aan te passen.
![]() |
![]() |
#117 |
Burgemeester
|
![]() Heb een post gedaan op standpunt.nl een zeer populair forum. Voor wie wil meedoen; kwestie van al te verbroederen.
http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/stand/viewtopic.php?t=42560
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien is het echt merkwaardig jij als grote tegenstander van Vlaamse onafhankelijkheid nu te zien hameren op de uniciteit van Vlaanderen. Schrijven we met dubbel krijt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die blinde haat zal enkel maar de mensen de schellen van de ogen doen vallen. Want de hereniging van Vlaanderen en Nederland is nu eenmaal een goed idee.
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
![]() Citaat:
De staatsvorm moet helemaal de kerkelijke eenheid versterken, waar haal je dat? Zie, je bent zo vol van jezelf dat je opzettelijk de dingen fout interpreteert. De godsdienstige traditie van een gebied bepaalt nog altijd een groot deel van de mentaliteit in dat gebied, zegt men. Dat klopt wel ergens. Tegenstanders van de hereniging beweren dan vaak dat Nederland één calvinistische woestijn is, en Vlaanderen een katholieke oase. Dat beeld klopt niet: in een herenigd Nederland zijn de katholiek geïnspireerde gebieden ongeveer even groot als de protestant geïnspireerde gebieden. Dat heeft niets met theocratie te maken, waar haal je die hallucinaties vandaan?
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |