Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2012, 23:55   #101
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zulke gelijkaardige onderzoeken bestaan en daar werd enkel de verkeerdelijke conclusie uit getrokken ... de link etnciteit vond men interessanter dan een lage SES ( of bepaalde culturele aspecten : gelijkaardige studie )
Een 'verkeerde' conclusie omdat ze niet in je kraam past.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 23:57   #102
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar het is wel een accurate omschrijving van minstens 70% van de democratische kiezers.

Te lomp om eigenlijk zeggenschap te hebben over hun eigen leven. De chimpansee die het luipaard ging porren met een stokje..
Dát zou best kunnenkloppen ... maar blijkbaar vinden we wel van onszelf dat we dan tot die 30% horen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 23:58   #103
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
zulke gelijkaardige onderzoeken bestaan en daar werd enkel de verkeerdelijke conclusie uit getrokken ... de link etnciteit vond men interessanter dan een lage SES ( of bepaalde culturele aspecten : gelijkaardige studie )
Aaaah the good old : het is de maatschappij hun schuld.
Als je geloof belangrijker vind dan studeren en integreren dan vind je idd geen werk. Verantwoording voor eigen daden en toekomst.

Dus geen thee met koekje maar oprotten.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 00:14   #104
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dan hoeven we het geslacht ook niet meer te registreren, aangezien we dat ook niet kunnen veranderen (tenzij door een gedwongen geslachtsoperatie).

Etniciteit kan mijn inziens wel gerelateerd worden aan misdaad. Niet dat ik ervan uit ga dat Marokkanen van nature crimineler zijn aangelegd, maar wel dat ze vaak geen band/affiniteit hebben met het gastland. En dat is een parameter die criminaliteit uitlokt (zie de sociale band-theorie van Hirschi).
Hetzelfde kan je dan ook zeggen over het man-zijn...

De man op zich zal wel niet méér of minder crimineel zijn maar het is de affiniteit met machismo.

Echter een minderheid _ bepaald door het niveau van het mannelijk hormoon testosteron_ hebben een waar dominant gedrag, uiten hun fysieke mannelijkheid en (sexuele) agressie op zulke wijze die niet (langer) aanvaard wordt in een moderne samenleving als de onze ... dat leidt tot overlast en criminaliteit.

Het 'excuus' dat we dat dus niet in kaart zouden moeten brengen omdat het niet veranderbaar is ( tenzij gedwongen geslachtsoperatie ) is ook van dezelfde aard.
Je moet die 'link' weten te verbreken/verbleken _ iets wat door de eeuwen heen reeds met succes gelukt is _ met het vermeend bijhorend macho-gedrag.
Oud 24 januari 2012, 00:23   #105
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Dat daar dan een aanzienlijk deel ( procentueel is dat dan tov hun bevolkingsaandeel ) voor de rekening van de allochtoonse mannen is ... zou onze beleidsmakers ertoe moeten aanzetten migratie (vooral via gezinshereniging) uit N-Afrika te stoppen. Er is geen enkele reden waarom België naast het OCMW ook nog de gevangenis van Marokko zou moeten spelen. Kost te veel, en in Marokko hebben ze meer plaats.
Kan allemaal best zijn.... maar daar ging het niet over

De openingspost gaat nog steeds over : etnische herkomst van criminelen registreren ?
Met de onderlinggende gedachte ( zie post #34 alice ) opdat we dan : 'misschien een integrale aanpak moeten ontwikkelen met maatwerk naar bepaalde groepen'-> groepen te verstaan zoals in : lbanezen, Turken, etc
Iets wat Turtelboom inderdaad niet kán en mág stellen ( al zou ze misschien wel willen ) wegens totaal ongrondwettelijk
Oud 24 januari 2012, 00:26   #106
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Waarom is dat een ondergeschikt gegeven, volgens u ?
Omdat de hoofdmoot dan nog steeds 'mannen' blijft ... slimme

Het gaat ons hier toch over het hoge criminaliteitscijfer, niet ?
Of gaat het jou enkel over het hoge criminaliteitscijfer onder allochtonen ?
Oud 24 januari 2012, 00:35   #107
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de hoofdmoot dan nog steeds 'mannen' blijft ... slimme

Het gaat ons hier toch over het hoge criminaliteitscijfer, niet ?
Of gaat het jou enkel over het hoge criminaliteitscijfer onder allochtonen ?
Is het een dan niet aan het ander te relateren ?
Veel allochtonen = veel criminaliteit.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 00:35   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar stout aan. We hebben geen enkel probleem met de registratie van het aantal autochtone cirminelen.
Wat daar 'stout' aan is ?
Volg de conversatie dan misschien eens wat beter...

Hoe het van de openingspost gaat over criminaliteit en vergaat naar geweldpleging als vorm van criminaliteit.
Oud 24 januari 2012, 00:36   #109
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Hetzelfde kan je dan ook zeggen over het man-zijn...

De man op zich zal wel niet méér of minder crimineel zijn maar het is de affiniteit met machismo.

Echter een minderheid _ bepaald door het niveau van het mannelijk hormoon testosteron_ hebben een waar dominant gedrag, uiten hun fysieke mannelijkheid en (sexuele) agressie op zulke wijze die niet (langer) aanvaard wordt in een moderne samenleving als de onze ... dat leidt tot overlast en criminaliteit.

Het 'excuus' dat we dat dus niet in kaart zouden moeten brengen omdat het niet veranderbaar is ( tenzij gedwongen geslachtsoperatie ) is ook van dezelfde aard.
Je moet die 'link' weten te verbreken/verbleken _ iets wat door de eeuwen heen reeds met succes gelukt is _ met het vermeend bijhorend macho-gedrag.
Is er dan ook meer zelfmoord bij jongeren omdat vrouwen dominanter worden ?

Ik denk dat je in beide sexen heethoofen hebt , ook in Islam landen , hij maar eens hoe ze vaak in interview als gekken hysterisch aan het brullen slaan . Italiaanse vrouwen praten evenzeer met de handen in de lucht zwaaiend . dat heethoofdengedoe is eerder cultuur gebonden . maar ook vlamse jongeren die in groep in het buitenland zijn durven wel eens vaker over de schreef gaan . Al moeten we toegeven dat het islamitische jongeren gedrag en provocatie absoluut geen meerwaarde is binnen onze cultuur of gemaanschap . Ik heb het liever wat rustiger .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 00:40   #110
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat als de meerderheid van de bevolking dat geen ondergeschikt gegeven vindt, volgens de leuze "meten is weten"?
Dan blijft het nog ondergeschikt.
Of je dat 'meten is weten' nu toepast/toelaat ... weet ik veel
Het merendeel is nog steeds een mannengelegeheid ... ook al zou je al die allochtonen buitenkieperen

Citaat:
Ik denk dat sommigen die etnische registratie lastig vinden omdat ze rondlopen met een grote dosis (plaatsvervangende )schaamte. Je weet wel, eerst jaren veel propganda over de "verrijking", en dan de confrontatie met realiteit.

Ik denk dat sommigen niet liever hebben dat het een mistig rookgordijn blijft om het alzo te recuperen ómdat het ander wel eens pijnlijk tegen hun zelf zou kunnen keren.

Stel je maar eens voor hé
De procentuele hoofdmoot aan criminilateit wordt vertegenwoordigd door de bv de Elbow's onder ons.
Oud 24 januari 2012, 00:44   #111
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dan blijft het nog ondergeschikt.
Of je dat 'meten is weten' nu toepast/toelaat ... weet ik veel
Het merendeel is nog steeds een mannengelegeheid ... ook al zou je al die allochtonen buitenkieperen
Tuurlijk datte, maar de cijfers an sich zouden wel spectaculair dalen.
Gevolg: minder slachtoffers.

Citaat:

Ik denk dat sommigen niet liever hebben dat het een mistig rookgordijn blijft om het alzo te recuperen ómdat het ander wel eens pijnlijk tegen hun zelf zou kunnen keren.

Stel je maar eens voor hé
De procentuele hoofdmoot aan criminilateit wordt vertegenwoordigd door de bv de Elbow's onder ons.
Hoeveel Elbows zouden hier tussen zitten, denk je ?: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...3,G4&STB=G1,G2
Oud 24 januari 2012, 00:46   #112
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een 'verkeerde' conclusie omdat ze niet in je kraam past.
euheum... excuseer ?
Ik denk gelijk aan Marion Van San.

Niet dat ik of een haar collega's erg hoog oplopen van haar werkzaamheden... kunnen we wel stellen dat ze zeker haar verdienste heeft al is het maarom bepaalde (vermeende?) 'taboes' te doorbreken.

Als dat mens dan zelf zegt hoe je haar rapport dient te interpreteren en hoe een groot deel dat bewust of niet bewust verkeerd interpreteert door te stellen dat zei zou gezegd hebben of tot de eindconclusie zou gekomen zijn dat het allemaal met etniciteit te maken zou hebben.

Dat rapport is hier te pas en te onpas gebruikt geweest met die vekeerde interpretatie zolang het maar in jouw/jullie kraam pastte.

En dan kom jij nu even te vertellen dat het niet in mijn kraam zou passen ?

Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2012 om 00:48.
Oud 24 januari 2012, 00:51   #113
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Aaaah the good old : het is de maatschappij hun schuld.
Waar staat dat ?

Citaat:
Als je geloof belangrijker vind dan studeren en integreren dan vind je idd geen werk. Verantwoording voor eigen daden en toekomst.

Dus geen thee met koekje maar oprotten.
ah jij relateert het dan weer met het ( dat) geloof.
Tjah ... da's inderdaad erg trendy hé
Nu nog even de wetenschappelijke studie die dat komt te bevestigen en even de SES erbij vermelden.
Oud 24 januari 2012, 00:53   #114
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik denk echt dat het irrelevant is om ethniciteit te registreren.
Status daarentegen kan interessant zijn: criminelen die hier illegaal aanwezig zijn, daar hoeven we financiëel niet voor op te draaien, en die kunnen dus elders berecht, veroordeeld en 'gelogeerd' worden w.m.b.
Voor de rest: elke burger gelijk berechten, ongeacht zijn afkomst.
Oud 24 januari 2012, 00:59   #115
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed in verzamelingenleer en statistiek ben je ook al niet ?

Kijk Diego, zonder getallekes en verdfer zonder scrupules, is het toch evident dat het ook kan dat het overgrote deel van de allochtoonse mannen allemaal criminelen zouden zijn maar daarmee nog steeds een klein deel vormen van e riminele mannen ?

Misschien moet je dat eens uittekenen.

En ik hoor je al van vér afkomen dat ik maar eens in de gevangenis _ waar je hoogstwaarschijnlijk het bewaarhuis mee bedoelt_ moet gaan kijken.
Dan mag jij vervolgens eens haarfijn op te proppen komen met getallekes ipv visuele indrukken _ je weet wel : het ziet 'zwart' van 't volk _ over het juiste percentage criminele allochtonen dat daar zu zitten en dat even uitekenen tov het aantal niet zittende-criminelen.
Oud 24 januari 2012, 00:59   #116
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk echt dat het irrelevant is om ethniciteit te registreren.
Status daarentegen kan interessant zijn: criminelen die hier illegaal aanwezig zijn, daar hoeven we financiëel niet voor op te draaien, en die kunnen dus elders berecht, veroordeeld en 'gelogeerd' worden w.m.b.
Voor de rest: elke burger gelijk berechten, ongeacht zijn afkomst.
Inderdaad ,Er zijn landen genoeg in de wereld waar je niet zo veel noten op uwe zang moet steken of je hebt een GROOT Probleem . In singapore moet je tussen die moslims niet op de stoep of op straat spuwen hoor , en zeker uw sigarettenpeuk niet weggooien , dat is andere toebak dan in Borgerokko hé
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 01:08   #117
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Is er dan ook meer zelfmoord bij jongeren omdat vrouwen dominanter worden ?
Bij jongeren van het mannelijke geslacht ? ...zal je bedoelen ?
Wel ik heb daar al wel 't één en 't ander over gelezen over een soort indentiteitstcrisis bij mannen algemeen en hoe dat sterk is toegenomen ( alsmaar meer vrouw-gerichte en ingedeelde maatschappij ) maar of dat ernstig te nemen valt ?

Citaat:
Ik denk dat je in beide sexen heethoofen hebt , ook in Islam landen , hij maar eens hoe ze vaak in interview als gekken hysterisch aan het brullen slaan . Italiaanse vrouwen praten evenzeer met de handen in de lucht zwaaiend . dat heethoofdengedoe is eerder cultuur gebonden . maar ook vlamse jongeren die in groep in het buitenland zijn durven wel eens vaker over de schreef gaan . Al moeten we toegeven dat het islamitische jongeren gedrag en provocatie absoluut geen meerwaarde is binnen onze cultuur of gemaanschap .
Ik beaam dat inderdaad grotendeels.
Heel véél is cultuurgebonden... maar dat is geen rotsvast gegeven hé.
Het feit dat veel alochtoonse jongeren ( zeg maar islamieten of weet ik veel ) het zo bont maken is ook net, volgens mij, dat ze ergens temidden vallen van die culturen en uiteraard jongeren zijn.
Ik zag het probleem minder bij de vorige generatie en ik zie het ook niet als ze op bepaalde oudere leeftijd gekomen zijn.

Citaat:
Ik heb het liever wat rustiger .
Ik ook... maar ik wordt al wat ouder

Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2012 om 01:08.
Oud 24 januari 2012, 01:11   #118
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk datte, maar de cijfers an sich zouden wel spectaculair dalen.
Gevolg: minder slachtoffers.
't Is maar wat je denkt dat spectaculair is, niet ?
Daar er blijkbaar een groot stilzwijgcomplot aan de gang is kan jij noch ik daar een zinnig iets op plakken.

Citaat:
Hoeveel Elbows zouden hier tussen zitten, denk je ?: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...3,G4&STB=G1,G2
Link werk langs geen kanten bij mij, Diego

Maar ik kan al raden dat het waarschijnlijk volledig naast de kwestie zal zijn.

Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2012 om 01:12.
Oud 24 januari 2012, 01:12   #119
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Goed in verzamelingenleer en statistiek ben je ook al niet ?

Kijk Diego, zonder getallekes en verdfer zonder scrupules, is het toch evident dat het ook kan dat het overgrote deel van de allochtoonse mannen allemaal criminelen zouden zijn maar daarmee nog steeds een klein deel vormen van e riminele mannen ?

Misschien moet je dat eens uittekenen.

En ik hoor je al van vér afkomen dat ik maar eens in de gevangenis _ waar je hoogstwaarschijnlijk het bewaarhuis mee bedoelt_ moet gaan kijken.
Dan mag jij vervolgens eens haarfijn op te proppen komen met getallekes ipv visuele indrukken _ je weet wel : het ziet 'zwart' van 't volk _ over het juiste percentage criminele allochtonen dat daar zu zitten en dat even uitekenen tov het aantal niet zittende-criminelen.
In m'n vorige post zit een statistiek. Haarfijn uitgespeld.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...3,G4&STB=G1,G2

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 24 januari 2012 om 01:13.
Oud 24 januari 2012, 01:13   #120
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be