Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2013, 17:13   #101
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik ga anderen hun rekening niet maken.
Mijn rekening was snel gemaakt.
Eind 2014 heb ik 29 jaar en 8 maanden dienst en krijg daarvoor ongeveer 3 keer mijn brutto jaarloon(inbegrepen verlofgeld + premies) uitbetaald. Moest ik ergens een bediende zijn geweest met een gelijk aantal jaren dienst dan had ik met de wet Claeys ongeveer hetzelfde bedrag gehad of zelfs iets minder door het verschil in statuut bediende versus arbeider.

Ik hoop echt dat velen van mijn collega's er ook zo over denken en het goedkeuren anders wacht ons alleen maar de totale chaos.
De 5 bedrijven moeten elk het akkoord goedkeuren. Indien er 1 tegen stemt dan is er voor niemand een akkoord.
Ford Europe gaat in dat geval over tot ONMIDDELLIJKE sluiting en de C4's worden dan aangetekend verstuurd. Ook de wettelijke vooropzeg en de 4 maanden eindejaarspremie + de bijpassing van 2,5% op het loon sinds de inlevering worden uitbetaald en daarmee heeft Ford AL zijn verplichtingen afgehandeld en kunnen de ezels met 10.000 tegelijk naar de VDAB. De schreeuwers die tegen het akkoord waren zullen de slaag van hun leven krijgen en als ze niet oppassen wordt hun huis nog kort en klein geslagen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 17:26   #102
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwin boydens Bekijk bericht
Feit is gewoon dat al die gezinnetjes in Azie ook een frigo, tv, en auto willen. Gewoon net als ons wat basisluxe.
En jammer genoeg voor onze gezinnetjes hier werken ze er harder voor, zijn ze bereid om de vuile werkjes op te knappen, werken ze zonder probleem 10 uur lang per dag, ... en zijn ze met veel meer dan wij.
Een gote groeimarkt voor de meeste bedrijven en minder kosten want lonen liggen nog veel lager. Je zou gek moeten zijn als bedrijf om niet naar zulke landen te verhuizen.

De natuur, onze economie, onze landen, ... alles zoekt uiteindelijk een evenwicht.
We kunnen maar hopen dat er op mondiaal vlak snel een evenwicht komt tussen "hun" en "onze" rechten. Echter lijkt dit vandaag de dag nog steeds een ver utopia.
Even toch 1 ding rechtzetten, de mensen ginder zijn niet hardere of luiere werkers als hier. Je hebt overal mensen die willen en kunnen werken en je hebt overal luierikken.
Alleen is het zo dat men daar ginder geen sociale vangnetten heeft en dat men gewoon veel minder krijgt om harder te werken (meestal omdat ze niet veel beter weten) en ook kosten de levensmiddelen er gewoon minder.

Het is eigenlijk niet te vergelijken maar ik weet dat dat Chinezen niet uit hun zelf harder werken maar wel omdat ze moeten.

En het is logisch dat de Chinezen ook een huisje tuintje willen met onze basisluxe, dit wil iedereen in de wereld en in mijn ogen heeft iedereen hier recht op maar dan moeten we dringend werk maken van duurzame producten, ecologisch verantwoord beleid en zolang we geen andere planeten kunnen koloniseren een geboortebeperking.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 18:06   #103
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik ga anderen hun rekening niet maken.
Mijn rekening was snel gemaakt.
Eind 2014 heb ik 29 jaar en 8 maanden dienst en krijg daarvoor ongeveer 3 keer mijn brutto jaarloon(inbegrepen verlofgeld + premies) uitbetaald. Moest ik ergens een bediende zijn geweest met een gelijk aantal jaren dienst dan had ik met de wet Claeys ongeveer hetzelfde bedrag gehad of zelfs iets minder door het verschil in statuut bediende versus arbeider.

Ik hoop echt dat velen van mijn collega's er ook zo over denken en het goedkeuren anders wacht ons alleen maar de totale chaos.
U bent een verstandig man.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 18:09   #104
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De 5 bedrijven moeten elk het akkoord goedkeuren. Indien er 1 tegen stemt dan is er voor niemand een akkoord.
Ford Europe gaat in dat geval over tot ONMIDDELLIJKE sluiting en de C4's worden dan aangetekend verstuurd. Ook de wettelijke vooropzeg en de 4 maanden eindejaarspremie + de bijpassing van 2,5% op het loon sinds de inlevering worden uitbetaald en daarmee heeft Ford AL zijn verplichtingen afgehandeld en kunnen de ezels met 10.000 tegelijk naar de VDAB. De schreeuwers die tegen het akkoord waren zullen de slaag van hun leven krijgen en als ze niet oppassen wordt hun huis nog kort en klein geslagen.
U bent ook een verstandig man.
De regeling is goed , veel beter dan gemiddeld.
Wie dit niet aanvaard met het risico terug te vallen op de wettelijke regeling is zot.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 10:16   #105
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze topic begon op 21 februari...
Hoe ver staan de zaken NU ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 14:14   #106
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Deze topic begon op 21 februari...
Hoe ver staan de zaken NU ???
Syncreon 77% JA ,
Ford Genk 71,7 JA

andere uitslagen volgen nog.

Laatst gewijzigd door dpg : 15 maart 2013 om 14:15.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 14:25   #107
dpg
Banneling

Standaard

SML 70,1 JA
Lear 86% JA
Oud 15 maart 2013, 14:29   #108
dpg
Banneling

Standaard

Iac 76,3 Ja
Oud 15 maart 2013, 20:40   #109
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

NU is de kogel door de kerk: Ford Genk sluit NU niet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be