Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2013, 20:56   #101
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik een milieufanatici?

Clown
Want argumenten hebben ze niet.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 21:03   #102
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Want argumenten hebben ze niet.
Clowns? Nee, die doen altijd een gek dansje.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 00:35   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Logisch... maar tegen 2020 verwacht ik toch iets degelijks in de praktijk als ze naar 560 Wh/kg gaan (400 Wh/kg + 40 %) en vooral als de accu´s 70 % goedkoper gaan zijn.
Waarom zouden de accu's zoveel goedkoper kunnen worden? Het maken ervan kost ook energie. En die mogen we van de groenen niet meer uit fossiele brandstof halen, niet meer uit kernenergie en waterkracht komt ool an in't gedrang. Ergo, alleen uit peperdure hernieuwbare wind en zonne-energie.
Wat betreft loonkost en productiviteit. Goedkoper dan de Chinezen nu, die 95% van alle lithiumcellen maken, is ook al een dik probleem.

Citaat:
Blijft natuurlijk nog de hervulbaarheid...
De allerbeste accu's die ik nu ken, en gebruik, zijn C5, die kunnen van leeg naar vol op een kwartiertje.
Maar om daar een 85 kw pack van samen te stellen, da's een "duur grapje".
En om 85000W op 15 minuten te verstouwen, op 400V, dan spreken we over
85000W*4/400=850A.
Toffe lader. Mijn sterkste lader is 400W.
Oud 19 april 2013, 08:52   #104
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En hoe raak ik aan het dchtstbijzijnde, 35km, metrostation? De dag dat de km-heffing er komt zeg ik mijn job op en ga ik stempelen.
Er zijn twee verschillende perspectieven die je niet mag verwarren: jij als individu en de samenleving. Jij als individu hebt wellicht (ik zeg wellicht, ik ken je situatie immers niet) weinig andere keuze dan de wagen nemen. Maar dat komt omdat we als samenleving onze mobiliteit zo hebben georganiseerd dat je keuzes op die manier geframed worden. We hebben heel onze mobiliteit in functie van de auto gedacht.

Wel, dat moeten we dus allemaal herdenken, een plan opstellen van hoe we onze mobiliteit willen organiseren binnen twintig, dertig jaar en dan durven onze keuzes inzake bouw van infrastructuur, ruimtelijke ordening, enzovoort, daarop afstemmen.

Andere landen doen het, dus waarom wij niet? (Zie b.v. het verschil inzake ruimtelijke ordening tussen België en Nederland.)
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 09:16   #105
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er zijn twee verschillende perspectieven die je niet mag verwarren: jij als individu en de samenleving. Jij als individu hebt wellicht (ik zeg wellicht, ik ken je situatie immers niet) weinig andere keuze dan de wagen nemen. Maar dat komt omdat we als samenleving onze mobiliteit zo hebben georganiseerd dat je keuzes op die manier geframed worden. We hebben heel onze mobiliteit in functie van de auto gedacht.

Wel, dat moeten we dus allemaal herdenken, een plan opstellen van hoe we onze mobiliteit willen organiseren binnen twintig, dertig jaar en dan durven onze keuzes inzake bouw van infrastructuur, ruimtelijke ordening, enzovoort, daarop afstemmen.

Andere landen doen het, dus waarom wij niet? (Zie b.v. het verschil inzake ruimtelijke ordening tussen België en Nederland.)
Daar kan ik u in volgen maar je lost de problemen van vandaag voor de toekomst niet op door systematisch de, uit noodzaak, automobilist keer voor keer te laten opdraaien voor het gebrek aan vloeiende mobiliteit, ook onder het mom van 't is voor het milieu, niet. Mochten de geïnde taksen en extra belastingen dan nog gebruikt worden ten gunste van het milieu, maar men gebruikt dit geld om de bodem van eerder gemaakte putten mee te vullen. De wet van Hypocritisch ten top.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 09:16   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het volledige artikel: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...415_BBLRapport

Het is een feit dat diesels een pak vervuilender zijn dan benzinewagens. MAAR, zonder daaraan afbreuk te willen doen, als je heel het land volzet met drempels, bloembakken, rode lichten, kruispunten met voorrang van rechts waar nooit iemand uitkomt, enzovoort, dan vraag je natuurlijk wel om een pak meer vervuiling. Maar dat past dan weer niet in de snelheidsreligie natuurlijk...

Hoog tijd dat het verkeer eens wat realistischer wordt aangepakt, lijkt mij.
Ik heb de indruk dat er rond de vervuiling van een motor veel zaken worden genegeerd, even als in de onderhoudskosten.

Een benzine motor heeft namelijk zijn onstekingskaarsen die je om regelmatig moet vervangen, een diesel heeft die niet.
Daarnaast zijn veel onderdelen van een benzine motor veel sneller onderhevig aan slijtage tegenover die van een diesel.
Een andere zaak is, dat je een veel zwaardere benzine motor nodig hebt om hetzelfde vermogen te krijgen als met een dieselmotor.
Een verzorgde dieselmotor kan zonder problemen meer dan 500.000km aan, een benzine motor haalt gemiddeld niet eens de 250.000km voor hij volledige gereviseerd moet worden.

En ons verkeer vervuilt vandaag inderdaad meer dan 30 jaar geleden.
Er worden dan ook meer kilometers gereden.
30 jaar geleden kwam je amper vrachtwagen of personen wagens tegen met vreemde nummerplaten, vandaag heeft 3 op 5 voertuigen een vreemde nummerplaat en doorkruist het vaak enkel Belgie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 10:44   #107
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wie gelooft er nu dat soort rapporten op hun objectiviteit en waarachtigheid...
Even voor de duidelijkheid, dit is geen rapport van de BBL he, dit is een rapport van de VMM, een overheidsinstantie, die decretaal belast zijn met de taak alle vormen van milieuproblematiek in kaart te brengen op te volgen en beleidsaanbevelingen te geven.
Oud 19 april 2013, 10:47   #108
Voltian
Minister-President

Standaard

Ik vind het wel grappig hoe de kop geformuleerd is: "transport steekt industrie voorbij."

Dichter bij de waarheid is: industrie daalt sneller dan transport [waardoor het aandeel transport groter wordt dan dat van industrie]

Maar da's 2 keer hetzelfde zeggen zeker
Oud 19 april 2013, 10:51   #109
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik vind het wel grappig hoe de kop geformuleerd is: "transport steekt industrie voorbij."

Dichter bij de waarheid is: industrie daalt sneller dan transport [waardoor het aandeel transport groter wordt dan dat van industrie]

Maar da's 2 keer hetzelfde zeggen zeker
om een voorbeeld te geven:

De relatieve daling van emissies van 2000 tot 2010, voor verschillende stoffen:

personenvervoer:
NOx & VOC: -50%
fijn stof: -60%
CO2: -9%

goederenvervoer:
NOx & VOC: -22%
fijn stof: -55%
CO2: +18% (ow, toch een toename daar...)

Industrie moet het dus NOG beter doen!

voor alle cijfers:

http://www.milieurapport.be/

Laatst gewijzigd door Voltian : 19 april 2013 om 10:52.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 10:53   #110
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat er rond de vervuiling van een motor veel zaken worden genegeerd, even als in de onderhoudskosten.

Een benzine motor heeft namelijk zijn onstekingskaarsen die je om regelmatig moet vervangen, een diesel heeft die niet.
Daarnaast zijn veel onderdelen van een benzine motor veel sneller onderhevig aan slijtage tegenover die van een diesel.
Een andere zaak is, dat je een veel zwaardere benzine motor nodig hebt om hetzelfde vermogen te krijgen als met een dieselmotor.
Een verzorgde dieselmotor kan zonder problemen meer dan 500.000km aan, een benzine motor haalt gemiddeld niet eens de 250.000km voor hij volledige gereviseerd moet worden.

En ons verkeer vervuilt vandaag inderdaad meer dan 30 jaar geleden.
Er worden dan ook meer kilometers gereden.
30 jaar geleden kwam je amper vrachtwagen of personen wagens tegen met vreemde nummerplaten, vandaag heeft 3 op 5 voertuigen een vreemde nummerplaat en doorkruist het vaak enkel Belgie.
Ik ken neit genoeg van motors om dat te kunnen bevestigen dan wel weerleggen. Maar er zijn inderdaad steeds verborgen zaken die meespelen bij zulke dingen die nog al eens vergeten worden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 10:57   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar effe voor de OV liefhebbers hier.
2 normale bushaltes.
Vertrek. Vilvoorde , AZ Portaels.
Aankomst. Meise Potaarde.

Gewenste aankomsttijd. Rond 5U30.

Wanneer moet de reiziger aan het bushokje AZ Portaels staan?
Oud 19 april 2013, 11:47   #112
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar kan ik u in volgen maar je lost de problemen van vandaag voor de toekomst niet op door systematisch de, uit noodzaak, automobilist keer voor keer te laten opdraaien voor het gebrek aan vloeiende mobiliteit, ook onder het mom van 't is voor het milieu, niet. Mochten de geïnde taksen en extra belastingen dan nog gebruikt worden ten gunste van het milieu, maar men gebruikt dit geld om de bodem van eerder gemaakte putten mee te vullen. De wet van Hypocritisch ten top.
Wie de trein of bus rijdt, draait ook mee op voor wegenbouw ten behoeve van auto's, kanker en hartinfarcten t.g.v. fijn stof, enzovoort, enzoverder.

Het is dus niet alleen "de automobilist" die opdraait voor de snode streken van Febiac en het totaal gebrek aan visie van de politieke wereld, het is elke Belgische burger, ongeacht zijn of haar mobiliteitskeuzes.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 13:01   #113
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Waar haal je dat toch uit ? Klopt van geen kanten.
Aja, ik spreek van ervaring met benzinemotoren en dieselmotoren.
Maar zelfs dat hoeft niet, ik kan je op 1-2-3 een link geven dat benzinemotoren meer vermogen halen als een dieselmotor (beide turbo directe injectie, zelfde merk, zelfde cilinderinhoud).
Je weet dat een dieselmotor in zijn toerentalbereik fel beperkt is tov een benzine, dus denk vooral daar maar eens verder...

En volgens de VAB is de diesel altijd duurder in onderhoud als een benzine, ondanks die bougies.
De risicokost met een moderne diesel in panne te vallen - vooral als er korte stukken en-of minder als 15000 km/jaar gereden wordt- en stukken te hebben is groter als bij een benzine volgens de VAB, zou 2 �* 5 cent extra per kilomter kosten.
Ik kan je de link geven, maar dan heb je weer ongelijk.

Tiens, hoe slechter het dieselprofiel hoe sneller de diesel slijten.

Citaat:
2. De gebruikskost van een dieselwagen is hoger dan die van een benzinewagen omdat diesels die geen 15.000 km/jaar rijden sneller slijten en meer onderhoud nodig hebben.

De hoogtechnologische EGR-klep en roetfilter beperken de schadelijke uitstoot van een dieselmotor en maken de wagen bovendien storings- en onderhoudsgevoelig voor de kortrijder.

De risicokost (kost door het sneller vervangen van EGR-klep en roetfilter) bedraagt 2 tot 5 eurocent per kilometer voor wie zijn dieselwagen in de eerste plaats voor korte afstanden gebruikt.

http://www.vab.be/nl/actueel/dossier...er.aspx?Id=330

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2013 om 13:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 14:20   #114
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zo is dat. Maar dat geldt evengoed in de andere richting. Omdat U een openbaar vervoer kan gebruiken, wil dat niet zeggen dat het geen oplossing kan zijn voor anderen. Voor afstanden < 10 km heb je eigelijk zelfs geen openbaar vervoer nodig, alleen schijnen mensen daar zelf nog niet aan te denken. Toont vooral aan hoe weinig realiteitszin de mensen nog hebben.
Doelt ge nu op dat metalen frame met twee wielen, pedalen en een zadel genaamd de fiets?

Met ons belgisch kutklimaat moet ge echt maar goesting hebben om door regen en wind 10 km te gaan fietsen om vervolgens kleddernat op uw werk toe te komen.
Oud 19 april 2013, 15:08   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Doelt ge nu op dat metalen frame met twee wielen, pedalen en een zadel genaamd de fiets?

Met ons belgisch kutklimaat moet ge echt maar goesting hebben om door regen en wind 10 km te gaan fietsen om vervolgens kleddernat op uw werk toe te komen.
Ge vergeet de prachtige verkeersinfrastructuur. Fietspaden die een Trial-Parkoer niet zouden misstaan. Signalisatie die meer weg heeft van een ingangsproef voor Mensa. En pakkemannen die een te kleine reflector wel met plezier op de bon gooien. Fietsers controleren is minder gevaarlijk dan een crimineel op te pakken nietwaar.
Oud 19 april 2013, 15:10   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie de trein of bus rijdt, draait ook mee op voor wegenbouw ten behoeve van auto's, kanker en hartinfarcten t.g.v. fijn stof, enzovoort, enzoverder.
Iedereen betaald mee voor de trein en bustoestanden, zoals al eerder aangehaald in verschillende topics. De ticketverkoop denkt maar een zeer klein deel van de kosten.
Al de rest is belastingsgeld, en niet al te goed besteed daarenbovenop.

Maar hebt U toevallig een antwoord op mijn openbaar vervoersvraag?
Oud 19 april 2013, 15:27   #117
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
om een voorbeeld te geven:

De relatieve daling van emissies van 2000 tot 2010, voor verschillende stoffen:

personenvervoer:
NOx & VOC: -50%
fijn stof: -60%
CO2: -9%

goederenvervoer:
NOx & VOC: -22%
fijn stof: -55%
CO2: +18% (ow, toch een toename daar...)

Industrie moet het dus NOG beter doen!

voor alle cijfers:

http://www.milieurapport.be/
Co2 is géén vervuiler, en dat is een wetenschappelijk feit. Overigens erger ik me dood aan de politieke correctheid van VAB.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 19 april 2013 om 15:28.
Oud 19 april 2013, 15:30   #118
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik ken neit genoeg van motors om dat te kunnen bevestigen dan wel weerleggen. Maar er zijn inderdaad steeds verborgen zaken die meespelen bij zulke dingen die nog al eens vergeten worden.
Ik denk dat die bewust genegeerd worden. Daarenboven is een moderne dieselmotor niet meer te vergelijken met die van jaren terug, en dat zal alleen nog maar kleiner worden met de Euro6 norm.

Zolang men in dit hele debat enkel maar met de vinger naar het autoverkeer wijst, zal ik het aanvechten.
Oud 19 april 2013, 15:32   #119
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is dus niet alleen "de automobilist" die opdraait voor de snode streken van Febiac en het totaal gebrek aan visie van de politieke wereld, het is elke Belgische burger, ongeacht zijn of haar mobiliteitskeuzes.
De snode keuzes van febiac. En die snode keuzes van De Lijn dan? er wordt altijd maar gekankerd op de "autolobby", maar de "openbaar vervoerlobby" en de "groene ecoterreur" lobby verzwijgt men.

Maar niks is voor eeuwig, vergeet dat niet.
Oud 19 april 2013, 16:17   #120
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar om daar een 85 kw pack van samen te stellen, da's een "duur grapje".
En om 85000W op 15 minuten te verstouwen, op 400V, dan spreken we over
85000W*4/400=850A.
Toffe lader. Mijn sterkste lader is 400W.
Tesla levert de laders erbij 10 kW is serie (10u laden voor minimum tot 85 kW), 20 kW lader is optie (kleine 7 hr ? ):

Citaat:
A discharged battery can be replenished in about 10 hours with the standard 10-kW charger, which uses a 40-amp, 240-volt *circuit—what an electric oven requires. Our car had the optional 20-kW, 80-amp *charger, which cuts the plug-in time to about seven hours. Keep in mind that you are unlikely to completely deplete the battery. Moreover, Tesla recommends using the standard-range mode, which reduces available energy and range by about 15 percent while extending battery life.
De nog zwaardere quickchargers zullen wel afgeraden worden, tenzij men het geld losser heeft.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2013 om 16:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be