![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
het leven voor jongeren is gewoon 'anders' dan vroeger, op sommige (materiële) vlakken veel beter, op andere vlakken (geestelijk) veel meer stress impulsen
Tijdens de 2de WO had een groot deel van de burgerbevolking geen benul van wat er zich afspeelde , een ander deel (strijdende partijen en burgers in de frontlinie) werd knettergek..vergis u niet zelfmoorden, drankmisbruik, zenuwinzinkingen, depressies kwamen nooit in de statistieken. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen die thuis zot worden en zich vervelen, dat is toch niet te begrijpen? 'k Zou gerust alle dagen thuis kunnen blijven, "werk" te over en anders is er nog steeds een goed boek te lezen.
|
|
|
#104 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laissez-faire kapitalisme, volgens de theoriën van Bastiat, Von Mises, Von Bohm-Bawerk etc heeft daar NIETS mee te maken. U verwart de beide.
|
|
|
|
#106 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 juli 2020 om 15:01. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
|
Citaat:
Binnen het "laissez-faire-kapitalisme" is een succesvolle onderneming diegene die het beste product aan de best mogelijke prijs kan aanbieden aan de consument. Zodra “corruptie” de kop opsteekt, het omkopen van politici of de dictator van dienst, om een onterecht marktaandeel in stand te houden, kan je definitiegewijs niet meer spreken van “laissez-faire kapitalisme". Corruptie is een tweesnijdend zwaard; er dienen ondernemers te zijn die willen omkopen en er dienen “leiders” te zijn die omgekocht willen worden. En dan komt het non-agressie principe en het principe van “persoonlijk bezit” op de proppen, 2 principes die onlosmakelijk verbonden zijn met “laissez-faire kapitalisme”. Als een “eerlijk” ondernemer een “eerlijk” marktaandeel verwerft, maar een “oneerlijk” ondernemer snoept dit af door een “oneerlijk” leider/wetgever om te kopen, die dan wetgeving maakt dat het “eerlijk product” niet meer mag verkocht worden, dan pleegt deze laatste een inbreuk tegen het persoonlijk bezit van de “eerlijke” ondernemer. De “oneerlijke” ondernemer initieert geweld. En, volgens de “law of the land” mag de “eerlijke” ondernemer zich met alle middelen tegen deze geweldspleging verdedigen. Waarom denkt U dat het collectief (de overheid in dit geval) zich het geweldsmonopolie toe-eigent? De individuele "eerlijke" ondernemer KAN zich hiertegen niet verdedigen!! de "overheid" dat kan evengoed een dictator zijn, een koning, een keizer, of dus een staatsapparaat, maar ALTIJD slechts mogelijk bij machts-centralisatie!! Nemen we als voorbeeld “Amazon” die miljoenen “winkeltjes” failliet deed gaan, doordat het jaaaaren aan een stuk met verlies werkte om het marktaandeel op oneerlijke manier van deze “winkeltjes” af te snoepen. Bezos is HET voorbeeld van de “crony-capitalist” die U “kapitalist” zondermeer noemt. Van de voornoemde verliezen stroomden -tig miljarden terug naar de partij-kassen. En de cirkel is rond. Machtsmisbruikende ondernemers hebben een corrupte "staat" nodig, en andersom. Daar staat het individu machteloos tegenover. En des te centraler het bestuur, des de machtiger de "oneerlijke" ondernemer. Dat merken we in deze tijd. Des te centraler het bestuur, des te groter de kloof tussen arm en rijk... De notie dat "de overheid" tussen de bevolking en deze "vermaledijde kapitalisten" staat is manifest onwaar. Ze zijn 1 "draaideur" geheel, zoals ik eerder al poneerde. Ik weet het, semantische discussie, het onderscheid tussen "laissez-faire-kapitalisme en crony-capitalism", maar O ZO belangrijk om te beseffen waar het sinds 107 jaar zo mis begon te lopen. En die 107 jaar koos ik niet luk-raak
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 juli 2020 om 16:11. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Inderdaad WO I was het definitieve kantelmoment.
|
|
|
#111 |
|
|
ja en nee, iets wat net VOOR WOI gebeurde. In 1913, op een eilandje Jekyll Island genaamd.
|
|
|
#112 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
O, ja het opzetten van de Federal Reserve als nationale bank maakt ook deel uit van wat zijn beslag vond in WO I.
|
|
|
#113 |
|
|
bingo!
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik maakte van de gelegenheid gebruik om wat werkjes op te knappen in huis die anders op Godot aan het wachten waren.
En een goed boek kan wonderen doen. De tuin een 'beurt' geven. Toen ik in de tuin bezig was zag ik ergens aan de veranda een deur/muurtje die bijna om een likje verf vroeg. Zal mijn carpaal tunnel syndroom dat werkje toelaten of eist ze een operatie?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 juli 2020 om 19:44. |
|
|
|
|
|
#118 | |
|
|
Citaat:
2. Maar het werd de psychopaten snel duidelijk dat door draaideurcorruptie en de stupiditeit van de bevolking de macht en het geld snel zouden kunnen worden geconcentreerd. Dus een maatschappij volgens de Oostenrijkse econonomische school heeft eigenlijk nooit echt bestaan. We voeren dan ook een 10duizend jarige oorlog dus we hebben tijd. 2. De principes waar libertarisme (en niet het linkse liberalisme) op steunen zijn leidraden die ons moeten brengen naar een zo libertaristische maatschappij mogelijk. Niet "aangestuurd" door een verlicht despoot (die NOOOIT zal overgaan naar "the dark side" (ja hallow...)), maar gedecentraliseerd, dus in theorie niet corrumpeerbaar. U spant het paard voor de kar. Zodra productiemiddelen gecentraliseerd worden, heeft de bevolking GEEN macht meer. In tegenstelling tot Marx, die door centralisatie van productiemiddelen via communisme de grootste genocides ooit op z'n geweten heeft.
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
(*zou jij akkoord gaan met second amendment-rights voor de vakbonden om dit tegen te gaan? zodat op zijn minst de dreiging van een overname van de productiemiddelen en een verdrijving van de eigenaars een tegengewicht kan vormen voor de macht door bezit. niet dat ik dat nu in positieve zin per se wil verdedigen, ik zeg het even als optie zolang en in de mate dat er nog geen aristocratie is, al voorzie ik natuurlijk dat ook dit tot anarchie/tirannie zou leiden, net als het kapitalisme zelf) Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 juli 2020 om 03:19. |
|
|
|
|