Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2005, 22:32   #101
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Alles in orde, EL TURCO?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Oplossing = staatsgreep

Er moet een Turkse generaal komen die einde moet maakt aan alle ellende. Waarbij duizenden mensen moeten terechtgesteld en executeerd worden.

Citaat:
Er worden smerige spellen gespeeld op Turkije. Ik heb het 'toekomstige kaart' van Turkije gezien. Griekenland moest West-Anatolië, Izmir en Istanbul terugkrijgen. De Syriërs moeten Hatay terugkrijgen. De Armeniërs moeten Pontus-gebied terugkrijgen. Tenslotte koerden moesten van de grote bazen zuidoost-Turkije terugkrijgen. Tenslotte bleef Anatolië voor de Turken.

Wie heeft deze kaart opgesteld? Waar heb je ze gezien? Waarom post je deze kaart niet?
Of bedoel je de kaart van na de 1ste wereldoorlog?

Laatst gewijzigd door Firestone : 25 maart 2005 om 22:33.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 22:57   #102
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Alles in orde, EL TURCO?

Wie heeft deze kaart opgesteld? Waar heb je ze gezien? Waarom post je deze kaart niet?
Of bedoel je de kaart van na de 1ste wereldoorlog?
Nope, ik voel me niet goed. Dat is niet het lot van de Turkse bevolking.

Ik had het op tv gezien en kan kaart momenteel niet vinden Zo verwonderlijk is die kaart niet
Had ik niet genoeg informatie geven over het kaart?
Opstellen? Ze willen gewoon gebieden "terug". Wel worden ze "stiekem" (hoe stiekem het nog is..) door Duitsers maar voornalelijk door Amerikanen en Israeliërs gesteund. Nu gaan er mensen mij beschuldigen van liegen... Maar het moet stap voor stap gebeuren. Eerst moeten we zuidoost-Turkije gegeven worden daarna pontus-gebied aan Armenië, een soort vergoeding wegens het verzinsel. De Grieken en Syriërs zullen de Koerden en Armeniërs prioriteit geven.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 22:58   #103
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@EL TURCO

Bedoel je een hedendaagse kaart of de kaart van na WO 1?

Het ligt misschien aan mij maar het is me niet duidelijk.
Oud 25 maart 2005, 23:03   #104
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
@EL TURCO

Bedoel je een hedendaagse kaart of de kaart van na WO 1?

Het ligt misschien aan mij maar het is me niet duidelijk.
Wat is er mis met de hedendaagse kaart?

Yeps, lijkt heel hard op de kaart van na de WO I.

Oud 25 maart 2005, 23:05   #105
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@EL TURCO

Dat bedoelde ik dus.
Jij heb het over de kaart van het Verdrag van Sèvres van 1920!

Doe nu niet alsof er NU plannen zijn om DEZE kaart te implementeren!
Oud 25 maart 2005, 23:06   #106
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
@EL TURCO

Dat bedoelde ik dus.
Jij heb het over de kaart van het Verdrag van Sèvres van 1920!

Doe nu niet alsof er NU plannen zijn om DEZE kaart te implementeren!
Heb geduld, je zult nog reacties krijgen van de anderen
Oud 25 maart 2005, 23:11   #107
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb geduld, je zult nog reacties krijgen van de anderen
Ik hoop het, want ik begrijp geen woord van wat je hier schrijft.

Je beweert :
Citaat:
Er worden smerige spellen gespeeld op Turkije. Ik heb het 'toekomstige kaart' van Turkije gezien.
maar dan blijkt het over een kaart van 85 jaar geleden te gaan!

Wat de bedoeling dan is, wie er smerige spellen speelt?
Ik (silly me) begrijp er niets van!

Laatst gewijzigd door Firestone : 25 maart 2005 om 23:11.
Oud 25 maart 2005, 23:15   #108
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:

Je beweert :
maar dan blijkt het over een kaart van 85 jaar geleden te gaan!

Wat de bedoeling dan is, wie er smerige spellen speelt?
Ik (silly me) begrijp er niets van!
Ik heb genoeg mensen gezien op het forum die beweerden dat Turkije west-anatolie aan de grieken, pontus aan de armeniërs, zuidoost-Turkije aan de Koerden moet geven. Je moet hen niet kwalijk nemen dat ze nu niet hebben gepost, kwestie van tijd.

Vind je het niet smerig dat Turkije gebieden moet teruggeven waarvoor ze tot hun laatste druppel bloed hebben gevochten? Jazeker de Koerden hebben mee gevochten tegen de Britse imperialisten. Sommige Armeniërs in Gaziantep hebben gevochten tegen Franse bezetters zelfs.
Oud 25 maart 2005, 23:15   #109
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het uitleggen,
Turkse nationalisten beweren dat andere nationalisten verscheidene kaarten hebben gemaakt over hoe Turkije er over een paar decennia eruit zou moeten zien. Volgens mij had El Turco het daarover.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 23:18   #110
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ik zal het uitleggen,
Turkse nationalisten beweren dat andere nationalisten verscheidene kaarten hebben gemaakt over hoe Turkije er over een paar decennia eruit zou moeten zien. Volgens mij had El Turco het daarover.
Inderdaad
Oud 25 maart 2005, 23:23   #111
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En die kaart is dan de kaart van het Verdrag van Sèvres uit 1920 ?

Komaan, come back to reality...
Oud 25 maart 2005, 23:23   #112
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En die kaart is dan de kaart van het Verdrag van Sèvres uit 1920 ?
Zou wel kunnen idd.
Ik legde alleen uit wat El Turco bedoelde.
Oud 25 maart 2005, 23:30   #113
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Zou wel kunnen idd.
Ik legde alleen uit wat El Turco bedoelde.
Ja, dat weet ik wel, hoor.

Maar ik denk dat EL TURCO aan rust toe is.

Hij wil een staatsgreep in Turkije, duizenden terechtstellingen, hij denkt dat de hele wereld Turkije wil ontmantelen!

Rustig EL TURCO...

Er zijn enkele Koerdische kinderen in de gevangenis omdat ze een vlag vertrappeld hebben (of verbrand).

Dat maakt van Turkije niet nazi-Duitsland, maar behoorlijk is het niet.

Kan je deze reactie niet begrijpen?

Laatst gewijzigd door Firestone : 25 maart 2005 om 23:30.
Oud 25 maart 2005, 23:32   #114
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

In Turkije spreken de mannen op café over de 'groot middenoosten project'. Dit project komt van Washington en is bedoelt het Midden-Oosten volledig te hertekenen. Belangen die centraal staan in dit project zijn natuurlijk de oliebelangen van de VS. Daarnaast ook het bestaan van de staat Israël, niet de huidige mini-staatje, maar een Israël dat zich uitstrekt van de Nijl tot aan de Eufraat. Ook Turkije is onderdeel van dit grootse project: Turkije helemaal opdelen om het helemaal te verzwakken. Een kleinere Turkije betekent:
1) grotere Armenië
2) Koerdistan
3) uitbreiden Griekenland naar Oosten toe
4) een volledig Griekse Cyprus

Naast olie en Israël, heeft dit project een 3e luik: terugdringen van Islam en Christendom vestigen. Zo voorziet dit project in 'het kapot maken' van de islamitische staat Iran. Verder gaan Christelijke landen zoals Armenië, Griekenland en Cyprus fors uitbreiden. Een seculiere Koerdistan (niet alle Koerden zijn moslim, er zijn ook religieuze minderheden onder de koerden, christenen wel te verstaan) past dus ook in dit plaatje.

ik hoop dat de 'groot Midden-Oosten project' nu wat duidelijk is. Dit is dus wat El Turco beweert.

Nu is de vraag: is dit wel allemaal waar???

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 25 maart 2005 om 23:34.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 23:35   #115
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
In Turkije spreken de mannen op café over de 'groot middenoosten project'. Dit project komt van Washington en is bedoelt het Midden-Oosten volledig te hertekenen. Belangen die centraal staan in dit project zijn natuurlijk de oliebelangen van de VS. Daarnaast ook het bestaan van de staat Israël, niet de huidige mini-staatje, maar een Israël dat zich uitstrekt van de Nijl tot aan de Eufraat. Ook Turkije is onderdeel van dit grootse project: Turkije helemaal opdelen om het helemaal te verzwakken. Een kleinere Turkije betekent:
1) grotere Armenië
2) Koerdistan
3) uitbreiden Griekenland naar Oosten toe
4) een volledig Griekse Cyprus

Naast olie en Israël, heeft dit project een 3e luik: terugdringen van Islam en Christendom vestigen. Zo voorziet dit project 'het kapot maken' van de islamitische staat Iran. Verder gaan Christelijke landen zoals Armenië, Griekenland en Cyprus fors uitbreiden. Een seculiere Koerdistan (niet alle Koerden zijn moslim, er zijn ook religieuze minderheden onder de koerden, christenen wel te verstaan) past dus ook in dit plaatje.

ik hoop dat de 'groot Midden-Oosten project' nu wat duidelijk is. Dit is dus wat El Turco beweert.

Nu is de vraag: is dit wel allemaal waar???
Bedankt voor deze duidelijke uitleg.

Waarschijnlijk is dit evident voor Turkije-kenners, maar ik behoor nu eenmaal tot de weinigen op dit forum die geen Turkije-kenners zijn.

Klinkt redelijk paranoïde, dat 'groot Midden-Oosten project', zo op het eerste zicht.
Oud 25 maart 2005, 23:41   #116
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Klinkt redelijk paranoïde, dat 'groot Midden-Oosten project', zo op het eerste zicht.
Het is het ook, ik hecht er geen geloof aan.
El Turco spreekt van een grootse complot tegen Turkije...
Wat wij verstaan onder mensenrechten, rechtstaat, democratie, culturele en religieuze tolerantie...El Turco ziet deze dingen als een complot om Turkije kapot te maken.
Oud 25 maart 2005, 23:42   #117
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat weet ik wel, hoor.

Maar ik denk dat EL TURCO aan rust toe is.

Hij wil een staatsgreep in Turkije, duizenden terechtstellingen, hij denkt dat de hele wereld Turkije wil ontmantelen!

Rustig EL TURCO...

Er zijn enkele Koerdische kinderen in de gevangenis omdat ze een vlag vertrappeld hebben (of verbrand).

Dat maakt van Turkije niet nazi-Duitsland, maar behoorlijk is het niet.

Kan je deze reactie niet begrijpen?
Persoonlijk vind ik dat die kinderen vrij moeten gelaten. Wel moeten mensen opgepakt worden die tegen hen zegden van dat ze vlag in fik moesten steken.
Oud 25 maart 2005, 23:45   #118
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wij verstaan onder mensenrechten, rechtstaat, democratie, culturele en religieuze tolerantie...El Turco ziet deze dingen als een complot om Turkije kapot te maken.
Ik wil dat allemaal ook hoor. Maar wat verstaan mensen in Turkije onder religieuze tolerantie? Mensen bekeren tot christendom in het openbaar ofwat? Missionarisen zijn overal in Turkije actief.

Wat zal nu een bekeerde Turkse moslim denken over Atatürk, Osmaanse Rijk, .. e.d Zou die hen respecteren denk je? Die zullen zich schamen omdat die Turk zijn eens dat die bekeerd zijn.
Oud 25 maart 2005, 23:45   #119
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
En gelijk heeft hij: dat "complot" gaat ervoor zorgen dat de anti-democratische machthebbers van hun troon gestoten gaan worden...en een democratie ge-installeerd gaat worden. Ziet ge het, El Turco ziet zijn eigen machtsbasis helemaal verdwijnen...vandaar die paranoïa en die fachistische "stuiptrekkingen van een stervende hond".
Oud 25 maart 2005, 23:48   #120
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Een seculiere Koerdistan (niet alle Koerden zijn moslim, er zijn ook religieuze minderheden onder de koerden, christenen wel te verstaan) past dus ook in dit plaatje.
Nu we het toch over Koerdistan hebben,
Ik denk dat als er een Koerdistan komt deze niet seculier zal zijn. De Islam is voor de gemiddelde Koerd veel belangrijker voor de gemiddelde Turk. In SanliUrfa (mooie plek trouwens) waren de moskeeën zelfs bij het ochtendgebed overvol, terwijl ik in Istanbul elke keer een 9/10 lege moskee aantrof. Ook zal in dat Koerdistan er (bewust of onbewust) wel degelijk een anti-Turkisme en anti-Arabisme en anti-Perzisme ontstaan, de reden hiervoor is natuurlijk duidelijk. In Koerdistan is 80% van de vrouwen analfabeet, eerwraak komt er naar verhouding het meeste voor. Unicef en andere organisties proberen ook hieraan iets doen, het ''Komop meisjes naar school'' project was een groot succes. Mijn ouders hebben er ook geld aan gedoneerd.

Dat ''groot-middenoosten project'' zelf is waarschijnlijk geen verzinsel aangezien je op CNNtürk hoort: ''Turkije gaat belangrijke rol spelen in het Groot Midden-Oosten project en de democratisering van het Midden Oosten''
Natuurlijk gaan allerlei mensen in kroegjes er allerlei dingen omheen verzinnen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be