![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Gouverneur
|
![]() Druggebruik is een zwakte. Verslaving een genetische voorbestemdheid. Hoe minder drugs je toelaat uw natuurlijke levenservaring te verstoren , hoe beter.
Het is al erg genoeg dat XTC , zelfs al is dit een weekend drug , uw serotonine gemoedssysteem langdurig en misschien permanent beschadigd en dus uw natuurlijke levenservaring verstoort. Je kan uw inbeelden welke schade cocaine en speedgebruikers oplopen door een drug te gebruiken waar ge op kunt functioneren in het dagdagelijkse leven. Wat gaat het leven saai worden als die terug normaal moeten worden. ![]() Mijn vriendin vertelde me net dat er nieuwe studies aantonen dat mannen met hun schadelijke levenstijl de toekomst van hun nageslacht generaties lang in gevaar brengen. Zogenaamde epigenetische wijzigingen. Epigenetische wijzigingen zijn niet echt genetische wijzigingen , maar een andere expressie van DNA door de omgeving beinvloedt. Een voorbeeld: Een man die geboren wordt in de jungle gaat een andere expressie hebben van zijn DNA , dan diezelfde in een stad geboren. Bepaalde genen gaan zich activeren of inslapen door omgevingsfactoren , generaties lang. Zo kunnen omgevingsfactoren doorgegeven worden aan het nageslacht. Druggebruik is zo een omgevingsfactor. http://www.newscientist.com/channel/...25334.000.html De implicaties hiervan, als dit bevestigt wordt , zijn enorm. De druglobby kan niet langer zeggen dat druggebruik een persoonlijke zaak is. Het is wel degelijk een crimineel feit , want je schaadt je nageslacht. Verzekeraars zullen dit ook zeer interessant vinden. Ik ben ondertussen van de nicotine ook af geraakt. Nu nog mijn alcoholverbruik beperken tot sociaal gebruik , ik drink nog altijd graag een fles goeie wijn for een goeie film 's weekend. Da's mijn zwakte. Mijn excuses kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen ![]() Laatst gewijzigd door Max : 16 januari 2006 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wacht maar tot je neustussenschot weggevreten is door al die chemische brol dat ze bij de cocaine voege, eens zien hoe sexy en hip dat is...
![]() |
#104 |
Staatssecretaris
|
![]() Juist! Legaliseren dus, zodat er een kwaliteitscontrole kan gebeuren.
![]() |
#105 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Max : 16 januari 2006 om 14:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Werkseut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 |
Gouverneur
|
![]() Straffe gast gij. Ik neem aan dat ge een nieuwe junk zijt. Misschien zelfs nog een puber. Anders spreekt ge daar zo niet over. Ik heb van mijn 14de tot mijn 19de gesmoord , gesnoven en geslikt. Behalve wat alcohol en nicotine gebruik ,ben al jaren clean en gezond. Ik ken bijna niemand van mijn drugbuddies van toen die nu nog gebruikt. De paar die nu nog gebruiken zijn depressieve losers die meer en meer wegzinken in hun eigen zelf compassie. Iedereen is het over eens dat het troep is , dat het hun levenskwaliteit sterk heeft doen dalen op lange termijn.
Voor mij doet ge wat ge wilt zenne , gastje. Uit uw reactie blijkt da ge in ontkenning zit. Denkt aan mij binnen een paar jaren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Gouverneur
|
![]() Mja , cocaine wordt ni goe geabsorbeerd in het verteringsstelsel. Er is enorm veel verlies. Da's geldverspilling zenne. Mss beter spuiten dan
![]() Laatst gewijzigd door Max : 16 januari 2006 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Staatssecretaris
|
![]() Waar denkt u dat cocaïne na het snuiven terecht komt?
![]() |
#113 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#115 |
Gouverneur
|
![]() 80% wordt door het opsnuiven in het ademhalingsstelsel geabsorbeerd met name de slijmvliezen van uw neus en sinus. 20% komt in uwe rochel terecht die ge dan inslikt en dan in uw verteringsstelsel , waar bijna alles afgebroken wordt. Waarom snuiven als alles in uw verteringsstelsel terecht komt. Ma jong toch.
Laatst gewijzigd door Max : 16 januari 2006 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Gouverneur
|
![]() Zeg gebruik uwen google is. Ge denkt dat ik daar een phd in heb ofzo? ![]() Enfin, nogmaals we kunnen hier filosoferen over wat nu het beste en gezondste. 't is allemaal slecht voor u en als ge da niet beseft dan zijde een klein kind die niet met zijn neus op de feiten wil gedrukt worden. Kheb nog respect voor een gebruiker die beseft dat het slecht is. Iemand die in ontkenning zit en geen info verdraagt over de effecten en gevolgen en gaat proberen excuses te zoeken om zichzelf te verantwoorden, is voor mij een zielepoot. http://www.ussc.gov/crack/CHAP2.HTM Citaat:
Laatst gewijzigd door Max : 16 januari 2006 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Neen, ik hou er nu eenmaal een andere ethiek op na...
|
![]() |
![]() |