Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2006, 12:52   #101
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hier moet ik ff tegenspreken.
Alvorens het filmpje vertoond werd, moesten we een ondertekende toestemming van de ouders meebrengen om sexueel voorgelicht te worden...........
lolbroek
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 12:56   #102
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Tegenwoordig moet dan moderner

Ten eerste moet alles LIVE gebeuren.

Ten tweede moeten de studenten mee participeren zodat ze zich echte ervaring met de materie krijgen.

Ten derde word dit dan ook met verschillende opdrachten gedaan.
de ene langs achteren, de ene langs voren, pijpen , beffen.

Ten vierde word er natuurlijk ook huistaak gegeven, bv op verschillende plaatsen zoals cinema, auto, wc, fornuis en als bonus op de huistaak een gang bang.

en tenslotte de testen, Deze word natuurlijk afgenomen door de leerkracht. De punten worden bepaald op basis van aantal standjes, vormen van sex (sm, hetero, lesbi, dieren,...), met hoeveel personen tergelijk (meerdere leerkrachten nodig),....

Dit is dan ook verplichte leerstof om de progresieve kant van de maatschappij te kennen: MULTISEXUELE BELEVING
leuke karikatuur

btw wat denk je van het gedachtenexperiment ?
Oud 4 september 2006, 13:13   #103
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

En bij de lessen seksuele opvoeding mag gerust over homoseksualiteit gepraat worden, want ook heel wat jongeren zitten met dat probleem, wat zijn ze nu??? Homo, Lesbienne of Biseksueel??? Jongeren met vragen daarrond moeten in de scholen daarmee terrecht kunnen. Want vaak durven ze thuis daar niet over te praten.

Heel wat jongeren stellen zich ook de vraag hoe holebi's seksualiteiet beleven en of dat nu vies is of niet.

Seks tussen mensen van hetzelfde geslacht is eigenlijk niet viezer dan seks tussen mensen van een verschillend geslacht. Want daar bestaan nog te veel misverstanden rond. Ook dat onderwerp mag gerust in het lessenpaket van seksuele opvoeding zitten.

Laatst gewijzigd door Dekoster : 4 september 2006 om 13:14.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 15:23   #104
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
En bij de lessen seksuele opvoeding mag gerust over homoseksualiteit gepraat worden, want ook heel wat jongeren zitten met dat probleem, wat zijn ze nu??? Homo, Lesbienne of Biseksueel??? Jongeren met vragen daarrond moeten in de scholen daarmee terrecht kunnen. Want vaak durven ze thuis daar niet over te praten.

Heel wat jongeren stellen zich ook de vraag hoe holebi's seksualiteiet beleven en of dat nu vies is of niet.

Seks tussen mensen van hetzelfde geslacht is eigenlijk niet viezer dan seks tussen mensen van een verschillend geslacht. Want daar bestaan nog te veel misverstanden rond. Ook dat onderwerp mag gerust in het lessenpaket van seksuele opvoeding zitten.
uiteraard dat spreekt vanzelf... ik meen niet dat iemand zich expliciet heeft uitgesproken tegen
Oud 4 september 2006, 15:32   #105
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
uiteraard dat spreekt vanzelf... ik meen niet dat iemand zich expliciet heeft uitgesproken tegen
Nu moeten we al 2 bisexuele langharige hipies vinden ... (en dan nog 2 vrouwelijke exemplaren ook... )

en om politiek correct te zijn hebben we bovendien nog een aziaat, een afrikaan en een moslim van doen.

We zijn hier serieus jobs aan het creëren zulle !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 15:59   #106
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nu moeten we al 2 bisexuele langharige hipies vinden ... (en dan nog 2 vrouwelijke exemplaren ook... )

en om politiek correct te zijn hebben we bovendien nog een aziaat, een afrikaan en een moslim van doen.

We zijn hier serieus jobs aan het creëren zulle !
eila, kortharigen hebben ook recht op seks, zulle
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 16:10   #107
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

eila, kortharigen hebben ook recht op seks, zulle

Al een sjans, maar we hadden het erover dat in die voorlingtingsfilms, van de jaren 70 vooral overjaarse hipies te zien waren met nen enormen baard, ...
Oud 4 september 2006, 16:12   #108
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Al een sjans, maar we hadden het erover dat in die voorlingtingsfilms, van de jaren 70 vooral overjaarse hipies te zien waren met nen enormen baard, ...
Al goed dat ik die niete gezien heb, mijn goesting zou direct over zijn... Maar misschien is dat wel het ultieme argument om ze wel te tonen: geen seks is nog veiliger dan met condooms vrijen
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 16:14   #109
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Al goed dat ik die niete gezien heb, mijn goesting zou direct over zijn... Maar misschien is dat wel het ultieme argument om ze wel te tonen: geen seks is nog veiliger dan met condooms vrijen

Het zit ergens ver weg in het hoeksken van mijn brein, maar we hebben inderdaad zo van die filmkes gezien en ik dacht ook DIA's ...

(kweet nu wel nie of dat da privé foto's waren van de leeraar of nie... )
Oud 24 juni 2009, 18:22   #110
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Neuken en geneukt worden
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:17   #111
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Paula Semer heeft in die periode redelijk baanbrekend werk betreffende die problematiek verricht op televisie.
Ja, Zoals ... een broek dragen!
Oud 25 juni 2009, 09:30   #112
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heet-manneken Bekijk bericht
Vindt u dat ze in de scholen lessen practicum seksuele opvoeding zouden moeten geven aan de leerlingen vanaf 16 jaar, ten einde hen voor te bereiden op een bevredigend en taboeloos seksleven?
Ik vind dat seksuele opvoeding een goede zaak zou zijn en ik zou het zelfs geven aan leerlingen vanaf 14 jaar.

Het is niet de bedoeling dat jongeren dan de standjes gaan bespreken maar ik denk dat ook vele andere aspecten aan bod moeten komen zoals

- respect voor de partner (meisjes laten zich dikwijls vanalles wijsmaken)
- zwangerschaps preventie (ondanks dat er vele middelen beschikbaar zijn denken sommige meisjes nog steeds dat op tijd terug trekken van de jongen genoeg preventie is)
- condoom gebruik (jongens weten soms niet hoe ze een condoom moeten gebruiken)
- aids en soa ( hier weten volwassenen nog veel te weinig van dus jongeren zeker)
- opheldering van fabeltjes (de naïviteit van jongeren is groot en vooral bij meisjes , tijd om bepaalde fabeltjes de deur uit de helpen
- vrouw kan en wil ook genieten (dikwijls is het gedaan als de jong zijn goesting heeft gekregen of weten jongens gewoonweg niet waar ze moeten zijn)
- enz...

ik vind dat al deze onderwerpen besproken moeten worden en dat er praat sessies moeten kunnen gegeven worden over eigen persoonlijke ervaringen.
meisjes moeten leren dat ze niet zomaar alles moeten doen voor een jongen, zeker niet als ze iets niet willen of vies vinden zoals slikken en anale seks
ook moeten jongens leren dat een relatie meer dan seks is en dat een meisje ook wil en kan genieten en dat men respect moet hebben voor een meisje als ze bijvoorbeeld met seks nog wilt wachten en zo
Hoeveel meisjes worden er niet verkracht zonder dat ze het eigenlijk door hebben doordat hun vanalles word wijsgemaakt en doen meisjes dingen die ze walgelijk vinden maar dit hoort nu eenmaal want jongens hebben dat graag en anders zijn ze een seut en zo van die dingen.
ik denk dat hier nog heel veel niet geweten is

ik vind zo'n lessen van meer belang dan godsdienst en hebben meer hun nut in de samenleving
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 10:55   #113
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Ongeveer alles wat je daar opnoemt kwam bij ons op school wel ter sprake in de klas (en niet alleen in het laatste jaar). En dan heb ik het over een katholieke jongensschool in de jaren '80. Is men ondertussen preutser geworden of zo?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be