![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() Dat ik daar niet aan gedacht heb dat deze vraag ging komen... heel eenvoudig, ik ben al es getrouwd voor de Kerk en dat gaat geen 2 keer toch? En dan nog, ik heb daar geen behoefte aan. Het was voor mijn vriend belangrijk om religieus getrouwd te zijn en ik heb dat die jongen gegund. Ben trouwens blij dat ik dat heb mogen ervaren en zo kon ik ook eens met een Imam te praten, wat heel goed meeviel.
Maw... er is geen moment bij me opgekomen om dat religieuze huwelijk door een priester te laten voltrekken ipv door een imam. En heb er geen spijt van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nee das waar christenen mogen dat ook niet maar doen ze het daarom niet? Ik ben jaren geleden naar het huwelijk van 2 vrouwen (!) geweest in de kapel van een Kerk in het Gentse. Lang voor homo huwelijken wettelijk waren en dan nog in een Kerk! Er werden ringen gewisseld, trouwbeloftes uitgesproken, heel de bataklan... en als die mensen daar gelukkig mee zijn, waarom niet, niemand hoeft daar last van te hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uiteraard niet. Maar mag ik, louter uit nieuswgierigheid, vragen wat de mening van uw man is over het feit dat zijn kind christelijk gedoopt is?
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken een gelijkaardig voorval van iemand die uit de normale maatschappij gestapt was om volgelinge van Baghwan te worden, daar dan is uitgestapt en uiteindelijk in handen van een volgeling van Mohammed is gevallen. In tegenstelling tot Laya heeft dat meisje niet zoveel geluk met haar opeenvolgende keuzes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben nog lang geen 97 jaar (als ik al zo oud mag worden). De Kerk waarover ik spreek is die van vandaag, en daarom vervoeg ik de werkwoorden in mijn bijdragen liever in de tegenwoordige tijd. Citaat:
Bij vele parochie-medewerkers leeft hoegenaamd niet meer de heimwee naar volle kerken of naar triomfalistische massahappenings. Die mensen hebben in de eerste plaats kwaliteit voor ogen. Wie naar de mis komt wordt vandaag geacht tenminste te weten waarom hij eigenlijk komt. En wie zich niet enige moeite wil getroosten om deze waarom-vraag bij zichzelf te stellen, die bewijst zichzélf én gelovigen een dienst door gewoon thuis te blijven. Je gelooft blijkbaar nog dat het er ons om te doen is zoveel mogelijk kinderzieltjes te winnen, of van het hele vormselgebeuren een bombastische show te maken, zodat we achteraf kunnen uitpakken met het grote aantal vormelingen, doch zedig zwijgen over de vraag waar al die vormelingen én hun ouders nadien blijven. Stel je gerust: Vaticanum II heeft - mogelijk niet geheel gewild - afdoend een einde gesteld aan het misplaatste triomfalisme waarmee de katholieke Kerk sedert de 19e eeuw tot en met de eerste helft van de 20e besmet was. Aan die kerk hebben jij noch ik veel herinneringen, en zeker geen goede. Weinige parochiewerkers die terugwillen naar die tijd hoor. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan men niemand tegenhouden om een privé-ritueel op te voeren met over en weer uitgesproken beloftes en uitwisselingen van ringen etc.. Dit is echter geen huwelijk. Je bent dus niét gehuwd Laya. Bij je werkgever zal je als ongehuwd genoteerd staan, bij de gemeente en in de kruisbank evenzeer. U kan spreken over uw partner, uw vriend, uw levenspartner etc.. maar niét over "mijn echtgenoot".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat had bij jou al een belletje moeten doen rinkelen. Een grote alarmbel.
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 7 oktober 2006 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Partijlid
|
![]() Af en toe mag een mens eens gaan vasten. Ons elke dag volproppen kan ook nooit gezond zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Partijlid
|
![]() Volgens de oude Islam mag je niet naar de discotheek etc. Haar man is dus een moderne moslim.
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() Dat heeft ze zelf al gedaan dus waarom zou ik de moeite nog doen. Ik kan met circe niet discussiëren, het enige wat zij doet is op mijn kop zitten, ik laat ze maar doen, ze amuseert zich, blij voor haar. Voel me vereerd dat ze zoveel tijd wil steken in mijn privé leven door zelfs andere fora te gaan uitpluizen wat ik daar wel of niet heb gezegd, veel tijd moet die vrouw hebben, ik denk dat het een of andere vorm van bezigheidstherapie is. Ik weet niet of je het merkt, ze speelt het persoonlijk tegen mij, ze praat niet 'in het algemeen' maar valt me persoonlijk aan terwijl ze me van haar noch pluim kent. Ze doet maar wat ze niet laten kan, ik maak er nog weinig woorden aan vuil want moet van zo'n mensen niet veel weten. Het is mijn bedoeling mijn mening en ervaringen te delen met mensen, niet iemand persoonlijk aan te vallen, wie is zij om te oordelen over wat andere mensen al dan niet doen zolang er niemand benadeeld word.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister
|
![]() Misverstand, mijn zoon is uit mijn eerste huwelijk. Er komen geen kinderen met mijn huidige man maar was dat wel zo dan zouden ze islamitisch opgevoed worden... wat ik mezelf helemaal niet zie doen dus er komen geen kinderen, hij weet dat en begrijpt dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zover ik me herinner worden kinderen van Jehova's helemaal niet gedoopt, wij kwamen NOOIT in een Kerk. Vind je dat ik ook uit de normale maatschappij ben gestapt Basy Lys? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Layla, geloof me vrij: het zal me werkelijk een gezoden worst wezen of jullie nu halal of haram samenleven. Waar ik een probleem mee heb is dat er hoe langer hoe meer een grijze zone wordt ingebouwd (door de muzelmaanse gemeenschap) tussen wat hier wettelijk is en wat niet wettelijk is. Dit noem ik dus een zeer kwalijke evolutie. Het is hier mogelijk om als volwassen personen zelf te beslissen en toe te staan dat men bijvoorbeeld een partnerrelatie heeft met één man en drie vrouwen. Zolang alle deelnemers daarmee akkoord gaan is er geen enkel probleem. Alleen: dit wordt door de wetgeving totaal niet erkend als zijnde een polygaam huwelijk. Echter, indien de moslims op dezelfde manier zulke "islamitische huwelijken" aangaan, en ze er (zoals jij) bovendien nog een zweem van legitimeit aan geven, dan begeeft men zich op glad ijs. Ik heb het hier dus niet over uw keuze van samenleven met uw partner, maar wel over uw gratuite bewering dat je "gehuwd" bent met een moslim. Dat ben je namelijk niet. Nu op zich zou dit allemaal van weinig belang kunnen zijn: we discussieren hier op een internetforum en iedereen kan beweren wat hij wil indien hij zijn persoonlijke informatie wenst door te geven. Echter, ik zie dat hoe langer hoe meer het islamitische "huwelijk" als wettelijk wordt beschouwd. Er zullen misschien veel moslimmeisjes zijn die dénken dat ze gehuwd zijn, maar als puntje bij paaltje komt ontdekken dat ze zich helemaal niet kunnen beroepen op de wettelijke rechten van de gehuwde vrouw. Dit kan ernstige gevolgen hebben indien de "islamitische echtgenote" zelfs niet over een eigen inkomen beschikt. Mensen die bewust ongehuwd samenwonen beweren nu eenmaal niet dat ze "gehuwd" zijn. Niemand heeft bovendien een probleem met hun samenlevingsvorm. Echter, mensen die - zoals U - doelbewust het wettelijk statuut van een huwelijk negeren en een mistgordijn spuiten over "mijn islamitische echtgenoot", zijn medeschuldig aan het feit van vele moslima's zich totaal niet bewust zijn van de mogelijke gevolgen. Nu, het kan best zijn dat dit voor jou een gezoden worst zal wezen, voor mij is het dat niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik zou doelbewust het wettelijke statuut van een huwelijk negeren... dat moet je me toch es uitleggen als je wil, met welk doel precies? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister
|
![]() Bij de ramadan wordt niet gevast, enkel de etenstijdstippen aangepast. Het volproppen gebeurt dan voor zonsopgang en na zondsondergang. De zon kan blijkbaar geen eten zien gedurende die periode.
|
![]() |
![]() |