Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2006, 21:17   #1
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard Sylvie & Ramadam

Ooit was Sylvie "Melody" De Bie een heel gewoon Vlaamse meisje. Maar ook gewone Vlaamse meisjes durven wel dingen doen die je niet meteen zou verwachten. Zoals : trouwen met een Marokkaanse jongen - Khalid Boujida.

Samen met Khalid doet Sylvie sinds begin vorige week mee aan de ramadan - vier weken vasten, niet eten en drinken, maar ook géén make-up gebruiken. Sylvie : "Ik vind het normaal dat ik met hem meedoe. Ik zou het onbeleefd vinden om naast hem te zitten eten."

Khalid is moslim en Sylvie katholiek. Maar dat stond hun huwelijk niet in de weg. Khalid : "Een moslimman mag trouwen met een katholieke vrouw - maar omgekeerd niet. Waarom ? Omdat de man qua opvoeding de leider is. Het voornaamste is dat de vrouw met wie je trouwt gelovig is." En dat is Sylvie. Vier weken mee vasten is niet gemakkelijk. Maar ze is "koppig" en is vastbesloten om tot op het einde mee te doen.

Al blijft ze overdag wel uit de buurt van de ijskast. Thuis bij haar moeder heeft ze de meeste last. Zeker wanneer haar moeder - plagend vraagt : "Allez, schatteke ...wil geen snoepje ?"
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 21:24   #2
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Pfff, als Sylvieke zo zot is om mee honger te lijden met manlief, is dat haar zaak. Er zijn genoeg precedenten geweest hoe meisjes die met een moslim trouwen, eindigen. Ze was verwittigd. Blijkbaar zat ze op haar trouwdag ook onder de kalmeerpillen, omdat haar lief ventjes de homo gemeenschap (toevallig fans van zijn vrouw) tegen het hoofd gestoot had.
Nee, zowel qua carrièrezet als qua levensstijl heeft Sylvieke zich er niet op verbeterd.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 21:35   #3
colargo
Banneling

Standaard

hopelijk is ze gelukkig!

Maar ik zie het toch niet duren.

Islam is het belangrijkst in z'n leven , kinderen worden als moslims opgevoed. Maw zijn wil is wet.
Weer zo'n echte geïntegreerde die de taal praat en hier werkt, maar toch fanatiek is. Als die kinders westers willen leven dan is dit hun volste recht.

Sterkte Sylvietje
Oud 4 oktober 2006, 21:47   #4
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
hopelijk is ze gelukkig!

Islam is het belangrijkst in z'n leven , kinderen worden als moslims opgevoed. Maw zijn wil is wet.
Weer zo'n echte geïntegreerde die de taal praat en hier werkt, maar toch fanatiek is. Als die kinders westers willen leven dan is dit hun volste recht.

Sterkte Sylvietje
Als je het mij vraagt zag ze er toch gelukkig uit, niet? En we weten voor we trouwen dat de islam voor onze mannen het belangrijkste in hun leven is.. so what? Is dat niet onze keuze? Net of alle Belgische mannen zijn het toonbeeld van goede huisvaders die hun gezin altijd op de eerste plaats zetten, laat mij niet lachen. Nog nooit zo gelukkig geweest als nu met mijn moslim man!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 21:49   #5
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als je het mij vraagt zag ze er toch gelukkig uit, niet? En we weten voor we trouwen dat de islam voor onze mannen het belangrijkste in hun leven is.. so what? Is dat niet onze keuze? Net of alle Belgische mannen zijn het toonbeeld van goede huisvaders die hun gezin altijd op de eerste plaats zetten, laat mij niet lachen. Nog nooit zo gelukkig geweest als nu met mijn moslim man!
Kinderen mogen toch ook een keuze hebben!
Er zijn mensen die hun leven opgeofferd hebben omdat de volgende generaties die keuzes zouden kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd door colargo : 4 oktober 2006 om 21:51.
Oud 4 oktober 2006, 22:10   #6
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn mensen die hun leven opgeofferd hebben omdat de volgende generaties die keuzes zouden kunnen krijgen.
Krijgen onze kinderen de keuze of ze gedoopt worden of niet? Mijn zoon niet hoor, ik heb voor hem gekozen dat hij op zijn 3 maand christelijk werd gedoopt, ben ik nu een slechte moeder? Had ik de keuze toen ik in een gezin van Jehova's getuigen geboren werd? Neen. Moslim kinderen moeten dus wel een keuze krijgen? Is dat geen discriminatie? Of vind je het zo erg voor de arme schaapjes die in een moslim gezin geboren worden? Kijk he, ik heb al 3 religies van dichtbij meegemaakt, opgevoed bij Jehova's (alstemblieft doe mij daar niet te veel meer aan denken) en ik kan met het hand op mijn hart zeggen dat ik steeds meer bewondering krijg voor de toewijding van een moslim. En dan heb ik het zeker niet over de 'zogezegde' moslims die we in het nieuws te zien krijgen.
Oud 4 oktober 2006, 22:37   #7
Banneling

Standaard

Ik heb ook naar die reportage van telefacts gekeken. Wat mij het meest opviel was het fanatisme van de echtgenoot van Sylvie. "Het allerbelangste in zijn leven is Allah en zijn godsdienst".
Tjonge, tjonge, van een jonge ket van 25 jaar verwacht je iets anders te horen.
Moest een autochtone christelijke gast van die leeftijd hetzelfde zeggen, dan zou iedereen al smalend zeggen dat er ... iets aan scheelt.

Opvallend was ook de perfecte assimilatie van Sylvie zelf, die totaal geen probleem heeft met de stelling van haar echtgenoot / de islam dat de man de leidersfiguur is in het gezin die alleen beslist over de opvoeding van de kinderen, maw die zijn islamitische geloof aan de kinderen doorgeeft (in dit geval opdringt). Dat was trouwens de conditio sina qua non voor het huwelijk. Te nemen of te laten, niks ruimte voor enige vorm van flexibiliteit. Het was de islamitische keuze of niets. De idee alleen al om de kinderen zelf de keuze te laten, laat staan op te voeden volgens een ander geloof, is zelf niet bespreekbaar. Net zoals het een evidentie was voor die gast dat zijn zussen enkel met een moslim mogen trouwen, want in het tegengestelde geval zouden de kindjes wel eens voor het ware geloof verloren kunnen zijn. Wat een ongelofelijke starheid.
Over dergelijke vormen van onverdraagzaamheid doen ze bij KUL uiteraard geen onderzoekjes net voor de verkiezingen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 22:38   #8
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hopelijk is ze gelukkig!

Sterkte Sylvietje
Tja ik heb er compassie mee.
Ooit was ik ook multicul, tot mijn collega getrouwd was met een moslim. Daarna dacht ik: wat was ik toch een multisul..
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 22:40   #9
Banneling

Standaard

Citaat:
Laya;2046469]Moslim kinderen moeten dus wel een keuze krijgen? Is dat geen discriminatie?
Misschien wel als de mama een ander geloof genegen is. We stellen vast dat bij gemengde huwelijken met moslims, keuzevrijheid niet eens tot de mogelijkheden behoort, laat staan zelfs maar bespreekbaar is.
Hoe noem jij dat ? Verdraagzaamheid?
Oud 5 oktober 2006, 07:16   #10
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Tja ik heb er compassie mee.
Ooit was ik ook multicul, tot mijn collega getrouwd was met een moslim. Daarna dacht ik: wat was ik toch een multisul..
Dat sul gedeelte klopt...
Er zijn smeerlappen onder de moslims en sullen onder de Belgen... net zoals er sullen zijn onder de moslims en smeerlappen bij de Belgen...
Ben blij voor jou dat alle Belgische huwelijken in je omgeving prima geslaagd zijn... waar woon jij? Utopia?
Btw ken 2 vrouwen in mijn omgeving die klacht zijn gaan neerleggen bij de politie omdat ze van hun man klop krijgen en er wordt geen gevolg aan gegeven... omdat hun vent zelf flik is verdorie!! Die ene vrouw is wel werkonbekwaam omdat hij haar hand heeft gebroken! Rasechte Belgen dan nog! Maja, das geen nieuws he, waren het nu moslims geweest dan werd er hier een topic over begonnen.
Oud 5 oktober 2006, 07:18   #11
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Misschien wel als de mama een ander geloof genegen is. We stellen vast dat bij gemengde huwelijken met moslims, keuzevrijheid niet eens tot de mogelijkheden behoort, laat staan zelfs maar bespreekbaar is.
Hoe noem jij dat ? Verdraagzaamheid?
Nee, het IS gewoon zo en dat weet je voor je met een moslim trouwt. Dan heb je als vrouw nog steeds de keuze om niet met een moslim te trouwen. Zo eenvoudig...
Denk je dat het zo erg is geboren te worden als moslim? Ik niet, zou niet weten waarom... of ja, in België toch.. iedereen velt direct een oordeel over je... jammer
Oud 5 oktober 2006, 07:24   #12
spunk
Banneling

Standaard

Citaat:
katholieken dopen hun kinderen paar dagen/weken na de geboorte (op aandringen van de familie, uit gewoonte, om te doen zoals iedereen of voor de show), veel keuze is er dus ook niet he
spunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 08:18   #13
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, het IS gewoon zo en dat weet je voor je met een moslim trouwt. Dan heb je als vrouw nog steeds de keuze om niet met een moslim te trouwen. Zo eenvoudig...
Denk je dat het zo erg is geboren te worden als moslim? Ik niet, zou niet weten waarom... of ja, in België toch.. iedereen velt direct een oordeel over je... jammer
'Het is gewoon zo'. Wat is dat nu voor onzin ! Het hoeft zo helemaal niet te zijn indien de vrouw ook inspraak zou hebben.
Het hoeft helemaal zo niet te zijn indien de moslims minder verstard en meer flexibel zouden zijn. Zo eenvouding kan het ook zijn ! Verdraagzaamheid moet van 2 kanten komen hoor je altijd, maar blijkbaar geldt dit niet voor moslims als het op de keuze van het geloof van de kinderen aankomt.
Oud 5 oktober 2006, 08:35   #14
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik heb ook naar die reportage van telefacts gekeken. Wat mij het meest opviel was het fanatisme van de echtgenoot van Sylvie. "Het allerbelangste in zijn leven is Allah en zijn godsdienst".
Tjonge, tjonge, van een jonge ket van 25 jaar verwacht je iets anders te horen.
Moest een autochtone christelijke gast van die leeftijd hetzelfde zeggen, dan zou iedereen al smalend zeggen dat er ... iets aan scheelt.

Opvallend was ook de perfecte assimilatie van Sylvie zelf, die totaal geen probleem heeft met de stelling van haar echtgenoot / de islam dat de man de leidersfiguur is in het gezin die alleen beslist over de opvoeding van de kinderen, maw die zijn islamitische geloof aan de kinderen doorgeeft (in dit geval opdringt). Dat was trouwens de conditio sina qua non voor het huwelijk. Te nemen of te laten, niks ruimte voor enige vorm van flexibiliteit. Het was de islamitische keuze of niets. De idee alleen al om de kinderen zelf de keuze te laten, laat staan op te voeden volgens een ander geloof, is zelf niet bespreekbaar. Net zoals het een evidentie was voor die gast dat zijn zussen enkel met een moslim mogen trouwen, want in het tegengestelde geval zouden de kindjes wel eens voor het ware geloof verloren kunnen zijn. Wat een ongelofelijke starheid.
Over dergelijke vormen van onverdraagzaamheid doen ze bij KUL uiteraard geen onderzoekjes net voor de verkiezingen.
En binnen dit en tien jaar gaat hij er met hun ondertussen twee kinderen vanonder, terug naar Marokko, kunnen we weer 20 man mobiliseren om ze weer naar hier te krijgen, gemengde huwelijken....maar je weet waar je aan begint hé Sylvie....
Oud 5 oktober 2006, 08:38   #15
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Wel Sylvie, veel succes met uw echtgenoot.
Ik mag hopen dat er nooit kinderen van komen.
Want als jullie dan ooit plots aan scheiden denken, door welke reden dan ook, dan gaan de poppen aan het dansen en dan ben je je kinderen kwijt.

Ik kan trouwens niet begrijpen waarom een vrouw haar zelfbeschikkingsrecht en dat van haar kinderen opgeeft voor een aanhanger van de mohammedsekte.

Deze sekte bepleit een patriarchaal model waarin de vrouw een tweederangsburger is, enkel gehouden aan absolute gehoorzaamheid en onderdanigheid tov de man.

Het moet wel een vorm van masochisme zijn van de kant van de vrouw...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 08:44   #16
Cynical Ice
Lokaal Raadslid

Cynical Ice's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Cynical Ice
Standaard

Wat mij opvalt: een moslimman mag trouwen met een katholieke, zolang ze maar gelovig is. Maar Sylvie moet dan wel (een deel van) haar katholiek geloof opgeven, want anders komt er niets van in huis?
Als Sylvie echt zo katholiek is, waarom doet ze dan mee aan de ramadan? Gaat manlief ook deelnemen aan de vasten?
Cynical Ice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 10:03   #17
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen probleem dat dat indruist tegen de Rechten van de Mens?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 5 oktober 2006 om 10:03.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 10:33   #18
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:

Samen met Khalid doet Sylvie sinds begin vorige week mee aan de ramadan - vier weken vasten, niet eten en drinken, maar ook géén make-up gebruiken. Sylvie : "Ik vind het normaal dat ik met hem meedoe. Ik zou het onbeleefd vinden om naast hem te zitten eten."
Als er al een reden is om geen moslim te worden is het de rammadan... Die gaan opvolgen zonder de voordelen van de islam erbij te nemen (72 maagden en zo) is toch wel behoorlijk masochistisch...
Oud 5 oktober 2006, 10:55   #19
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

De man is de leider.... tssss... wat een cultuur. Ik weet wie er bij mij thuis de broek draagt.

Laatst gewijzigd door genehunter : 5 oktober 2006 om 10:55.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 11:24   #20
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spunk Bekijk bericht
katholieken dopen hun kinderen paar dagen/weken na de geboorte (op aandringen van de familie, uit gewoonte, om te doen zoals iedereen of voor de show), veel keuze is er dus ook niet he
En bepaald dat de rest van zijn leven? Naar de kerk gaan is tegenwoordig enkel voor een doop, huwelijk en begrafenis. Een show die erbij hoort.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be