![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ooit was Sylvie "Melody" De Bie een heel gewoon Vlaamse meisje. Maar ook gewone Vlaamse meisjes durven wel dingen doen die je niet meteen zou verwachten. Zoals : trouwen met een Marokkaanse jongen - Khalid Boujida.
Samen met Khalid doet Sylvie sinds begin vorige week mee aan de ramadan - vier weken vasten, niet eten en drinken, maar ook géén make-up gebruiken. Sylvie : "Ik vind het normaal dat ik met hem meedoe. Ik zou het onbeleefd vinden om naast hem te zitten eten." Khalid is moslim en Sylvie katholiek. Maar dat stond hun huwelijk niet in de weg. Khalid : "Een moslimman mag trouwen met een katholieke vrouw - maar omgekeerd niet. Waarom ? Omdat de man qua opvoeding de leider is. Het voornaamste is dat de vrouw met wie je trouwt gelovig is." En dat is Sylvie. Vier weken mee vasten is niet gemakkelijk. Maar ze is "koppig" en is vastbesloten om tot op het einde mee te doen. Al blijft ze overdag wel uit de buurt van de ijskast. Thuis bij haar moeder heeft ze de meeste last. Zeker wanneer haar moeder - plagend vraagt : "Allez, schatteke ...wil geen snoepje ?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pfff, als Sylvieke zo zot is om mee honger te lijden met manlief, is dat haar zaak. Er zijn genoeg precedenten geweest hoe meisjes die met een moslim trouwen, eindigen. Ze was verwittigd. Blijkbaar zat ze op haar trouwdag ook onder de kalmeerpillen, omdat haar lief ventjes de homo gemeenschap (toevallig fans van zijn vrouw) tegen het hoofd gestoot had.
Nee, zowel qua carrièrezet als qua levensstijl heeft Sylvieke zich er niet op verbeterd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() hopelijk is ze gelukkig!
Maar ik zie het toch niet duren. Islam is het belangrijkst in z'n leven ![]() Weer zo'n echte geïntegreerde die de taal praat en hier werkt, maar toch fanatiek is. Als die kinders westers willen leven dan is dit hun volste recht. Sterkte Sylvietje |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die hun leven opgeofferd hebben omdat de volgende generaties die keuzes zouden kunnen krijgen. Laatst gewijzigd door colargo : 4 oktober 2006 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Krijgen onze kinderen de keuze of ze gedoopt worden of niet? Mijn zoon niet hoor, ik heb voor hem gekozen dat hij op zijn 3 maand christelijk werd gedoopt, ben ik nu een slechte moeder? Had ik de keuze toen ik in een gezin van Jehova's getuigen geboren werd? Neen. Moslim kinderen moeten dus wel een keuze krijgen? Is dat geen discriminatie? Of vind je het zo erg voor de arme schaapjes die in een moslim gezin geboren worden? Kijk he, ik heb al 3 religies van dichtbij meegemaakt, opgevoed bij Jehova's (alstemblieft doe mij daar niet te veel meer aan denken) en ik kan met het hand op mijn hart zeggen dat ik steeds meer bewondering krijg voor de toewijding van een moslim. En dan heb ik het zeker niet over de 'zogezegde' moslims die we in het nieuws te zien krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook naar die reportage van telefacts gekeken. Wat mij het meest opviel was het fanatisme van de echtgenoot van Sylvie. "Het allerbelangste in zijn leven is Allah en zijn godsdienst".
Tjonge, tjonge, van een jonge ket van 25 jaar verwacht je iets anders te horen. Moest een autochtone christelijke gast van die leeftijd hetzelfde zeggen, dan zou iedereen al smalend zeggen dat er ... iets aan scheelt. Opvallend was ook de perfecte assimilatie van Sylvie zelf, die totaal geen probleem heeft met de stelling van haar echtgenoot / de islam dat de man de leidersfiguur is in het gezin die alleen beslist over de opvoeding van de kinderen, maw die zijn islamitische geloof aan de kinderen doorgeeft (in dit geval opdringt). Dat was trouwens de conditio sina qua non voor het huwelijk. Te nemen of te laten, niks ruimte voor enige vorm van flexibiliteit. Het was de islamitische keuze of niets. De idee alleen al om de kinderen zelf de keuze te laten, laat staan op te voeden volgens een ander geloof, is zelf niet bespreekbaar. Net zoals het een evidentie was voor die gast dat zijn zussen enkel met een moslim mogen trouwen, want in het tegengestelde geval zouden de kindjes wel eens voor het ware geloof verloren kunnen zijn. Wat een ongelofelijke starheid. Over dergelijke vormen van onverdraagzaamheid doen ze bij KUL uiteraard geen onderzoekjes net voor de verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ooit was ik ook multicul, tot mijn collega getrouwd was met een moslim. Daarna dacht ik: wat was ik toch een multisul.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe noem jij dat ? Verdraagzaamheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn smeerlappen onder de moslims en sullen onder de Belgen... net zoals er sullen zijn onder de moslims en smeerlappen bij de Belgen... Ben blij voor jou dat alle Belgische huwelijken in je omgeving prima geslaagd zijn... waar woon jij? Utopia? Btw ken 2 vrouwen in mijn omgeving die klacht zijn gaan neerleggen bij de politie omdat ze van hun man klop krijgen en er wordt geen gevolg aan gegeven... omdat hun vent zelf flik is verdorie!! Die ene vrouw is wel werkonbekwaam omdat hij haar hand heeft gebroken! Rasechte Belgen dan nog! Maja, das geen nieuws he, waren het nu moslims geweest dan werd er hier een topic over begonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Denk je dat het zo erg is geboren te worden als moslim? Ik niet, zou niet weten waarom... of ja, in België toch.. iedereen velt direct een oordeel over je... jammer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() katholieken dopen hun kinderen paar dagen/weken na de geboorte (op aandringen van de familie, uit gewoonte, om te doen zoals iedereen of voor de show), veel keuze is er dus ook niet he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het hoeft helemaal zo niet te zijn indien de moslims minder verstard en meer flexibel zouden zijn. Zo eenvouding kan het ook zijn ! Verdraagzaamheid moet van 2 kanten komen hoor je altijd, maar blijkbaar geldt dit niet voor moslims als het op de keuze van het geloof van de kinderen aankomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Wel Sylvie, veel succes met uw echtgenoot.
Ik mag hopen dat er nooit kinderen van komen. Want als jullie dan ooit plots aan scheiden denken, door welke reden dan ook, dan gaan de poppen aan het dansen en dan ben je je kinderen kwijt. Ik kan trouwens niet begrijpen waarom een vrouw haar zelfbeschikkingsrecht en dat van haar kinderen opgeeft voor een aanhanger van de mohammedsekte. Deze sekte bepleit een patriarchaal model waarin de vrouw een tweederangsburger is, enkel gehouden aan absolute gehoorzaamheid en onderdanigheid tov de man. Het moet wel een vorm van masochisme zijn van de kant van de vrouw... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat mij opvalt: een moslimman mag trouwen met een katholieke, zolang ze maar gelovig is. Maar Sylvie moet dan wel (een deel van) haar katholiek geloof opgeven, want anders komt er niets van in huis?
Als Sylvie echt zo katholiek is, waarom doet ze dan mee aan de ramadan? Gaat manlief ook deelnemen aan de vasten?
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Geen probleem dat dat indruist tegen de Rechten van de Mens?
Laatst gewijzigd door Basy Lys : 5 oktober 2006 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() De man is de leider.... tssss... wat een cultuur. Ik weet wie er bij mij thuis de broek draagt.
![]() Laatst gewijzigd door genehunter : 5 oktober 2006 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En bepaald dat de rest van zijn leven? Naar de kerk gaan is tegenwoordig enkel voor een doop, huwelijk en begrafenis. Een show die erbij hoort.