Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 4 juli 2007, 19:51   #101
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Wat een logica. Een partij verliest wat procenten dus de kiezer geeft aan dat ze die partij niet meer in een regering wilt? Dan kan je dezelfde redenering doortrekken naar een partij die (bijvoorbeeld) 56% van de stemmen haalt en vier jaar later nog "maar" 51%. Die hebben dan ook verloren en zijn bijgevolg niet meer gewenst in de regering.

Vergeet niet dat de liberalen de grootste partij in Wallonië vormen, en dat de liberalen in Vlaanderen de tweede grootste partij vormen, tenminste als je even het VB (een partij die met niemand wil samenwerken en waarmee ook andere partijen niet mee wensen samen te werken) negeert.
Wat een logica, inderdaad... jij hebt liever de partijen die afgestraft zijn, waar de mesnen bij bosjes weglopen, in de regering, dan dat waar de kiezer voor gekozen heeft: VERANDERING! Géén VHS meer, geen VLD meer, géén sossen meer.

Maar natuurlijk zou dat inhouden dat de grootste genegeerde groep eindelijk eens zijn zegje zou mogen doen... en DAT kan natuurlijk niet, want ... racistisch? HELEMAAL NIET, want dan zouden ze niet meer bestaan. Niemand, en geen enkele partij, wordt zo door de microscoop bekeken als het VB, en toch kunnen ze niks vinden... WIE is er hier ONdemocratisch?

DE logische gevolgtrekking voor Vlaanderen NU is een regering van CD&V-NVA - VB - LDD en niks anders.

Geef ni eindelijk eens aan de kiezers waar ze recht op hebben. Een VLAAMSE regering...

En ehhh een vraagje: WAARIN zijn de ANDERE partijen dan zoveel meer democratisch dan het VB???

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 4 juli 2007 om 19:53.
Eddy B is offline  
Oud 4 juli 2007, 20:03   #102
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Wat een logica, inderdaad... jij hebt liever de partijen die afgestraft zijn, waar de mesnen bij bosjes weglopen, in de regering, dan dat waar de kiezer voor gekozen heeft: VERANDERING! Géén VHS meer, geen VLD meer, géén sossen meer.

Maar natuurlijk zou dat inhouden dat de grootste genegeerde groep eindelijk eens zijn zegje zou mogen doen... en DAT kan natuurlijk niet, want ... racistisch? HELEMAAL NIET, want dan zouden ze niet meer bestaan. Niemand, en geen enkele partij, wordt zo door de microscoop bekeken als het VB, en toch kunnen ze niks vinden... WIE is er hier ONdemocratisch?

DE logische gevolgtrekking voor Vlaanderen NU is een regering van CD&V-NVA - VB - LDD en niks anders.

Geef ni eindelijk eens aan de kiezers waar ze recht op hebben. Een VLAAMSE regering...

En ehhh een vraagje: WAARIN zijn de ANDERE partijen dan zoveel meer democratisch dan het VB???
Voor de vlaamse regering kan je idd spreken dat vlaanderen krijgt waar vlaanderen recht op heeft.

Voor de Belgische regering moet je spreken dat de Belgen krijgen waar de Belgen recht op hebben.

En natuurlijk is 'recht hebben' iets dubieus.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 4 juli 2007, 21:06   #103
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Voor de vlaamse regering kan je idd spreken dat vlaanderen krijgt waar vlaanderen recht op heeft.

Voor de Belgische regering moet je spreken dat de Belgen krijgen waar de Belgen recht op hebben.

En natuurlijk is 'recht hebben' iets dubieus.
Toch niet. De "Bellgische" verkiezingen zijn opgesplitst in Vlaamse en Waalse. Er zijn GEEN Belgische verkiezingen. Daarom : geef Vlaanderen waar het recht op heeft en waar het voor gekozen heeft.

Maar ik lees met plezier dat je mijn betoog niet logenstraft...

En "recht hebben " is totaal niet dubieus. Dat is het alleen in onze belsgische politiek, die ver van democratisch is.

.
Eddy B is offline  
Oud 4 juli 2007, 21:53   #104
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Toch niet. De "Bellgische" verkiezingen zijn opgesplitst in Vlaamse en Waalse. Er zijn GEEN Belgische verkiezingen. Daarom : geef Vlaanderen waar het recht op heeft en waar het voor gekozen heeft.

Maar ik lees met plezier dat je mijn betoog niet logenstraft...

En "recht hebben " is totaal niet dubieus. Dat is het alleen in onze belsgische politiek, die ver van democratisch is.
Om correct te zijn, zijn de Belgische federale verkiezingen opgesplitst in een optelsom van provinciale kieslijsten, die samen België vormen.

Maar op zich verandert dat er niet zoveel aan. Het moet een Belgische regering zijn. Niet een optelsom van de 'vlaamse' provincies en de 'waalse' provincies.

Verder maakt het eigenlijk echt niet zoveel uit dat paars 15% in Vlaanderen verloor. Paars-groen kan over het gehele land nog steeds. (En heeft zelfs een meerderheid aan mensen achter zich.) Daar heeft de bevolking 'ook' voor gekozen.

Het is maar hoe je het bekijkt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 4 juli 2007, 22:42   #105
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Jaani_Dushman

Citaat:
Ik schreef dat de GERAARDSBERGSE N-VA socialer is dan de Geraardsbergse CD&V. En om die reden heeft het ACW in Geraardsbergen betere banden met de N-VA dan met de CD&V.
Je liet hiermee wel uitschijnen dat dit veralgemeend kon worden naar de hele NVA, vooral omdat dit je antwoord was op mijn oorspronkelijke bericht.

Citaat:
Daar had het ACW niks mee te maken.
Nochtans volgens zowel De Morgen als Knack wel.

Citaat:
"Communautaire scherpslijper" Eric Van Rompuy is enkel tot jongerenvoorzitter van de CVP kunnen doorstoten, dankzij de steun van het ACW.

Het is toch triest gesteld met Vlaanderen, als zelfs iemand als Eric Van Rompuy wordt voorgesteld als een communautair scherpslijper. Blijkbaar moet je voor pseudo-links al met affiches van het koningshuis staan zwaaien, om geen scherpslijper te zijn...
Ik ken de interne keuken van de CD en V niet zo goed, het is een partij die mij altijd al afstootte, het is een machtspartij bij uitstek, de emanatie van het België van vroeger (dat lijkt tegenstrijdig gezien het huidige flamingantistische discours maar is het eigenlijk niet), de typische "verkavelingspartij" van "la Flandre profonde". Ik weet wel dat Herman Van Rompuy zowat in elk gesprek Brussel-Halle-Vilvoorde aansnijdt, en hoewel misschien geen separatist dan toch zeker een flamingant. Blijkbaar moet je voor flaminganten die zichzelf links noemen een separatist zijn om geen franskiljone royalist genoemd te worden.
tomm is offline  
Oud 4 juli 2007, 22:46   #106
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om correct te zijn, zijn de Belgische federale verkiezingen opgesplitst in een optelsom van provinciale kieslijsten, die samen België vormen.
Niet volledig correct, De BH van V en Leuven passen niet in dit plaatje
Citaat:
Verder maakt het eigenlijk echt niet zoveel uit dat paars 15% in Vlaanderen verloor. Paars-groen kan over het gehele land nog steeds. (En heeft zelfs een meerderheid aan mensen achter zich.) Daar heeft de bevolking 'ook' voor gekozen.
Eigenlijk niet, zeker wanneer je de niet-stemmers én de blanco en ongeldigen meerekent (samen 13%) heeft PaarsGroen helemaal geen meerderheid aan mensen achter zich, echter wel een meerderheid aan zetels.
Oud 4 juli 2007, 23:09   #107
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je liet hiermee wel uitschijnen dat dit veralgemeend kon worden naar de hele NVA, vooral omdat dit je antwoord was op mijn oorspronkelijke bericht.
Ik reageerde net op uw veralgemening, dat N-VA een bende "extremisten" zouden zijn. Dat Bart De Wever een rechtse zak is, dat weet ik ook wel. Maar je veralgemeent eerst al Bart De Wever tot de hele N-VA, terwijl er ook binnen N-VA linksen zitten (Julien Borremans, Jan Loonens, Jan Peumans, Wilfried Vandaele, Jaak Vandemeulebroucke,...). Dan ga je ook nog eens N-VA veralgemenen tot de Vlaamse beweging, en het belgiscisme van enkele topfiguren uit het ACW (waarmee je waarschijnlijk mensen als Luc Cortebeeck bedoelt) veralgemenen tot de volledige ACW.

Niet moelijk dat je op die manier een karikatuur maakt...
links => ACW => Luc Cortebeeck =/= Bart De Wever => N-VA => Vlaamse beweging
Met dat soort kettingredeneringen, kan je natuurlijk alle kanten op...
Ik vroeg me gewoon af hoe de linkse N-VA'ers en de Vlaamsgezinde ACW'ers in je cliché-plaatje pasten?

Citaat:
Nochtans volgens zowel De Morgen als Knack wel.
Dat verklaart toch niet waarom iemand zoals Jaak Vandemeulebroucke opstapt, en een week later (wanneer Dedecker de N-VA terug verlaat) terug lid wordt van de partij...

Citaat:
Ik ken de interne keuken van de CD en V niet zo goed, het is een partij die mij altijd al afstootte, het is een machtspartij bij uitstek, de emanatie van het België van vroeger (dat lijkt tegenstrijdig gezien het huidige flamingantistische discours maar is het eigenlijk niet), de typische "verkavelingspartij" van "la Flandre profonde". Ik weet wel dat Herman Van Rompuy zowat in elk gesprek Brussel-Halle-Vilvoorde aansnijdt, en hoewel misschien geen separatist dan toch zeker een flamingant. Blijkbaar moet je voor flaminganten die zichzelf links noemen een separatist zijn om geen franskiljone royalist genoemd te worden.

Ik dacht dat je het over Eric Van Rompuy had. Die kan je nog als Vlaamsgezind beschouwen. Maar lang geen communautaire scherpslijper.
Maar ik had niet door dat je het over zijn belgiscistische broer had?
Ben je tegenwoordig al een communautaire scherpslijper als je de naleving van de grondwet vraagt? Als je er bezwaren hebt dat de (Franstalige) bourgeoisie in je gemeente extra privilleges krijgt?
Wordt een communautaire scherpslijper Minister van Staat?? Of is de koning nu ook al een Vlaams-nationalistische extremist?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 4 juli 2007 om 23:15.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 27 augustus 2007, 21:23   #108
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
NEEN!

Het is een taak die vandaag door de vakbond wordt uitgevoerd, maar het is GEEN vakbondstaak. De vakbond hoort zich bezig te houden met de zaken waaarvoor ze zijn onstaan en werkloosheidsuitkeringen zijn een bevoegdheid van de staat.
Ik zei niet dat het sowieso een vakbondstaak MOET zijn hé. Wat ik bedoelde was louter dat het NU zo is.
groene flamingant is offline  
Oud 27 augustus 2007, 21:25   #109
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ik zei niet dat het sowieso een vakbondstaak MOET zijn hé. Wat ik bedoelde was louter dat het NU zo is.
OK, misschien verkeerd geïnterpreteerd.
Oud 27 augustus 2007, 21:29   #110
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
groene flamingant

Cliché's die nochtans nauw aansluiten bij de realiteit
Je moet verre van een extremist zijn om N-VA te stemmen. Hadden de klassieke partijen (en vooral de linkse) wat meer aandacht besteed aan de communautaire problemen, hadden zij trouwens ook geen stemmen hoeven te verliezen aan de Vlaamsnationalistische partijen.
Oud 27 augustus 2007, 21:29   #111
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet volledig correct, De BH van V en Leuven passen niet in dit plaatje
Uhu

Citaat:
Eigenlijk niet, zeker wanneer je de niet-stemmers én de blanco en ongeldigen meerekent (samen 13%) heeft PaarsGroen helemaal geen meerderheid aan mensen achter zich, echter wel een meerderheid aan zetels.
Die 13% tellen niet mee. Die hebben ervoor 'gekozen' dat hun stem niet meetelt. Dus dan is het maar normaal dat daar geen rekening mee wordt gehouden.
AdrianHealey is offline  
Oud 27 augustus 2007, 21:49   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is natuurlijk niet omdat een partij verloren heeft, dat ze niet in de regering mag komen natuurlijk.
Van dit soort 'democraten' verlos ons heer.
Oud 27 augustus 2007, 22:24   #113
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, misschien verkeerd geïnterpreteerd.
Kan gebeuren.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be